Oversikt: Nettbutikker som sender (HD)-filmer én og én + valuta-, frakt- & regioninfo - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 344
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE

Er sendt en med -my name is trinnity og my name is still trinnity fra Play før de fikk stoppet den. Fikk retut kode m.m i dag, men kjøper heller noen single filmer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå også tatt med en kolonne med informasjon om maksbeløp for aktuell valuta innenfor tidsrommet! :-)

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg har nå også tatt med en kolonne med informasjon om maksbeløp for aktuell valuta innenfor tidsrommet! :-)
    Bra tiltak, men jeg ser at hundredelen på maksbeløpet rundes opp slik at beløpet bikker 200,-.

F.eks GBP; maks beløp 22,35 * kurs 8,95 = 200,03 kr

Så her bør jo maks beløpet være 22,34 GBP. :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte også på dette. Vurderte å benytte tre desimaler, men skal se om jeg ikke får på plass "sikre" verdier innen kort tid.

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer vel ikke at alle kursene for neste uke er like denne ukes kurser?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde akkurat et problem med merking av tollverdi på en pakke fra Amazon UK.

Jeg hadde opprinnelig bestilt House, sesong 5 og 6. Da denne pakken kom, inneholdt den kun sesong 6, selv om pakkseddelen sa at begge boksene skulle være i pakken. Verdien utenpå pakken stemte også med at begge boksene skulle vært med. Jeg mailet så kundeservice, og fortalte at jeg ikke hadde fått sesong 5. Dagen etter fikk jeg svar med beskjed om at de sender ny uten ekstra kostnad for meg.

So far so good.

I går kom den pakken, men i stedet for en verdi på £6,81, som var det jeg opprinnelig betalte for boksen, eller £9,16 som den kostet nå, var verdien på pakken oppgitt til £29,19. Dermed ville posten ha 65,- i mva og 117,- i fortollingsgebyr, totalt 182,-.

Nå var det for så vidt ikke noe problem å sende mail til ksutland@posten.no og forklare situasjonen, så jeg fikk pakken uten å måtte betale noe. Men, det er jo allikevel litt kjipt at Amazon oppgir feil verdi på pakken når de sender erstatningsvarer. Jeg har sendt mail til Amazons kundeservice og spurt om dette er standard praksis, og om de i så fall vil vurdere å endre den. Men, jeg har vel ikke det helt store håpet om å nå frem.

Jeg vil i hvert fall gi beskjed om hva svaret blir fra kundeservice.

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er helt riktig tråd, men prøver allikevel.
    Bestilte litt forskjellig fra play.com for ikke så lenge siden, og igår dumpet det ned i postkassen, men da var to produkter lagt i samme esken:???:, selv om de to ikke hadde noe med hverandre og gjøre (var et xbox spill og en blu-ray, så ikke noe 2 for 1 osv).
    Jeg har aldri opplevd at de sender samlet fra play før. Er det noen som har opplevd det samme nå, evt. noen som vet om de har endret rutinene sine?
    Nå kom samlet pris på under 200,- så det ble ikke noe reellt problem, men greit å vite om de har begynt å sende samlet. (Godt mulig det står noe om dette tidligere i tråden, men jeg fant ikke noe)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått 2 filmer i samme pakke flere ganger fra Play i det siste. Alle har vært tilsammen under 200 kr, de som hadde blitt over 200 hvis det hadde vært 2 er sendt separat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CDWOW.co.uk

Har ikke lest hele tråden, men så ikke denne:

Nettbutikkens navn: CDWOW
    Webadresse (link): CD WOW! - New Release Cheap CDs, Discount DVDs, Blu-ray, Bargain Games
    Land: England (.co.uk)
    Sender filmene separat: JA
    Slår de ordrer sammen: NEI (Aldri mottatt samlet på over 10 ordre med mange plater/filmer)
    Lagrer betalingsinformasjon (kortdata): NEI
    Selger også used/new (tilknyttede selgere): NEI

Fører følgende format: Blu-ray: JA // HD-DVD: NEI // DVD: JA

Fraktkostnader:
    • Frakt inkludert i varekostnad (gratis): JA

• Rabatt dersom flere filmer (ordinært - IKKE ved kampanje): NEI

Evt. annen viktig informasjon om nettbutikken:
    • Selger også musikk. LP/CD
    Har personlig brukt de mye til musikk uten problemer. Hender de er raskere til å levere enn norske butikker. Mener de er verdt en titt
    Mvh Eivil

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletrix
    Har også fått 2 filmer i samme pakke flere ganger fra Play i det siste. Alle har vært tilsammen under 200 kr, de som hadde blitt over 200 hvis det hadde vært 2 er sendt separat.
    Ok, da får jeg nesten satse på at de vet om grensa i Norge på 200,- og at det ikke er tilfeldig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghostman1
    Ok, da får jeg nesten satse på at de vet om grensa i Norge på 200,- og at det ikke er tilfeldig
    Det er nok ikke tilfeldig, men jeg tviler på de bryr seg om grensa på 200,- i Norge. Det de derimot bryr seg om, er tilsvarende grense i UK, som er på £18, og denne er igjen under 200,- så lenge pundet holder seg under 11,11.

Jeg bestilte for øvrig nylig fire DVDer til £5 pr. stk, og disse sendte play enkeltvis. Så jeg er litt usikker på hva kriteriene deres for å slå sammen pakker er. Kanskje hele bestillingen må være under £18 for at den skal slå til?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Play.com

Liten Warning legges ut.

For de som tilfeldigvis ikke har fått det med seg enda... Play.com lar ikke lengere Norske kunder får betale i Pund, så vi må betale med Euro.

Euro er en del dyrere en Pund og betale med...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Warning og warning... fru Blom!

Ja, det stemmer det du skriver, og det er svært irriterende - men noen WARNING trengs jo ikke, all den tid du finner det ut selv - uten at du blir "lurt".

Det som er MER irriterende, er deres "FREE shipping to Norway" som jo IKKE er det, all den tid varens kostnad i Euro stort sett blir ca. 14 prosent dyrere enn i Pund... Altså tar de inn fraktkostnaden der.

FREE shipping my ass! :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det som er MER irriterende, er deres "FREE shipping to Norway" som jo IKKE er det, all den tid varens kostnad i Euro stort sett blir ca. 14 prosent dyrere enn i Pund... Altså tar de inn fraktkostnaden der.
    Det er ikke frakt. Det er moms.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær forresten også oppmerksom på at fra og med 1. april 2012 opphører momsfritaket for UK for varer importert fra Jersey og Guernsey. Ergo kan ikke butikker som play.com eller hmv.co.uk og til en viss grad Amazon UK selge DVD VAT-fritt til britiske kunder lenger. Dette vil sikkert føre til en del endringer fra disse butikkene.

BBC News - VAT free loophole to be closed by UK Treasury

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det er ikke frakt. Det er moms.
    Om de skal begrunne at vi skal betale i euro pga skatt, så vil jeg si det er en dårlig unnskyldning. Play er vel registrert i Jersey, og det er jo et skatteparadis med 0% skatt....?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Vær forresten også oppmerksom på at fra og med 1. april 2012 opphører momsfritaket for UK for varer importert fra Jersey og Guernsey. Ergo kan ikke butikker som play.com eller hmv.co.uk og til en viss grad Amazon UK selge DVD VAT-fritt til britiske kunder lenger. Dette vil sikkert føre til en del endringer fra disse butikkene.

BBC News - VAT free loophole to be closed by UK Treasury
    Der kom forklaringen ja...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faan... det betyr vel at Amazone.co.uk må følge etter. Har ikke de base i gaten rett bortenfor play da :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinar S
    Om de skal begrunne at vi skal betale i euro pga skatt, så vil jeg si det er en dårlig unnskyldning. Play er vel registrert i Jersey, og det er jo et skatteparadis med 0% skatt....?
    Poenget er at play.com i utgangspunktet ble startet opp for å utnytte momsfritaksgrensen i UK, som er på £18. De sender fra Jersey, som ikke har VAT, og som ligger utenfor EU.

Men, når de sender varer til kunder i EU-land, så må kundene betale moms og fortollingsgebyr hvis varen koster over momsfritaksgrensen i mottakerlandet, og denne er forskjellig fra land til land. I EU er det opp til hvert enkelt land om de i det hele tatt vil ha en slik grense, men hvis de har det, så må denne ligge mellom €10 og €22. For at Play skal slippe å tenke så mye på dette, velger de å sende varene til EU-kunder fra et EU-land, i stedet for fra Jersey. Så lenge varen sendes fra innsiden av EU, så holder det at man betaler moms enten til avsenderlandet eller mottakerlandet.

Enkelt sagt er altså prisene i pund oppgitt uten VAT, mens prisene i Euro er oppgitt inkl. VAT. I praksis er nok pundprisene for varer som koster over £18 også oppgitt inkl. VAT, slik at britene ikke får overraskelser når varen ankommer.

Jeg vil gjette at Play har lageret sitt i Luxemburg, der momsen er 15%, og den laveste i EU.

Når det gjelder hvorfor de krever at nordmenn må betale i Euro og dermed også moms, det aner jeg ikke. I utgangspunktet tror jeg det er en misforståelse et eller annet sted i systemet. Men, hvis jeg hadde kontaktet kundeservice angående dette, tror jeg heller jeg ville spurt hvorfor de ikke trekker fra VAT når de sender varen ut av EU, slik andre butikker (les: Amazon UK) gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Faan... det betyr vel at Amazone.co.uk må følge etter. Har ikke de base i gaten rett bortenfor play da :-/
    Mnja... både og. De samarbeider med Indigostarfish, som sender fra Guernsey. Hvis du ser på Amazons sider, så står det på mange av produktene "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant.". Dette gjelder altså bare for varer som sendes til UK, og stort sett bare for varer som koster under £18 (jeg har sett enkelte unntak).

Tidligere var det slik at Amazon oppga prisene på varene som ble sendt fra Guernsey uten VAT. Når vi nordmenn kjøpte disse varene, så ble dermed ikke VAT trukket fra, ettersom det altså ikke var noen VAT å trekke fra. For en stund siden endret Amazon på denne praksisen, og de begynte å trekke fra VAT på alle varene igjen. Om det betyr at prisene også på disse varene oppgis inkl. VAT nå, eller om noen har driti på draget hos Amazon, slik at VAT trekkes fra to ganger, det er jeg usikker på (og jeg har ikke lyst til å grave alt for mye i dette ).

Hvis Amazon faktisk har tabbet seg ut, så vil det i praksis bety at filmer som koster under £18, vil bli 20% dyrere. VAT vil fortsatt trekkes fra, men da kan vi ikke nyte dobbelt fratrekk lenger. Hvis de har alt under kontroll, og vi har fått akkurat det fratrekket vi har krav på, så vil det ikke være noen forandringer for vår del.

Side 16 av 18 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •