Håndoverfres til DIY-høyttalerutfresing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håndoverfres til DIY-høyttalerutfresing

Jeg ser at flere begynner å snakke verktøy i DIY-kategorien. Jeg ser mange bruker håndoverfres, et verktøy som normalt er ganske dyrt. MEN jeg fant et rimelig alternativ hos Biltema:
    Biltema Håndoverfres til 398,-.

Spørsmålet er om den duger. Andre håndoverfreser der ute som gir god valuta for pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte en hos den lokale "jalla-jalla" sjappa, den kosta vel ca 300 og gjorde jobben sin. Tror ikke kvalitet er så viktig i de fleste selvbyggeres tilfelle, tror du skal bygge mange høyttalere før du ødelegger en
    fant en hos clasohlson også: 30-8615 kosta også 400 kr.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kva slags hylser følger med den der maskinen da? ser på dei litt dyrere så får man med fleire hylser til å spenne fast verktøy (6-8-10-12mm).

Clash ohlson har ein del handoverfreser som varierer fra 398-2500,-.

Farten på biltema sin er lik, men dei dyrere har litt meir kraft. Kan hende biltema sin blir for svak ved litt store kutt kanskje? eller kan hende det er meir enn nok og?

Under er kva som er å finne hos Clas'ern

Sitat Opprinnelig postet av ClasOhlson
    -Håndoverfres CO/TECH med trinnløs turtallsregulering. Turtall ubelastet 11.500-28.000 o/min. Finjustering av arbeidsdybden. Spindellås for enkelt fresbytte. Effekt 1080W. Leveres med spennhylse for 6 og 8 mm skaft, sideanlegg og støvsugeradapter. 2 års garanti. 398,-

-Håndoverfres, SKIL 1845 med spindellås for hurtig fresbytte. Fresdybdestopp med 3 forhåndsinnstilte nivåer. Ubelastet turtall 25.000 o/min, effekt 850 W. Vekt 2,7 kg. Leveres med spennhylse for 6 og 8 mm tange, sideanhold, støvsugeadapter, nøkkel, 6 stk freser samt veske. 2 års garanti. 1449,-

-Håndoverfres, B&D KW850E. Kraftig motor på1100W, turtall ubelastet 8.000 - 30.000 o/min. Maksimal fresedybde 55 mm med tre forvalgte dybder. Spindellås for enkelt verktøybytte. Luftstrøm blåser bort spon. Leveres med 6 og 8 mm samt 1/4" spennhylse, parallellanslag, styrehylse, adapter for sponavsug, kopirulle og senterpinne. 2 års garanti. 998,-

-Håndoverfres, DurQ TRA001. Proffmaskin med høy effekt (2000W) og elektronisk turtallsregulering med mykstart 8000 - 20000 o/min. Smidig maskin med verktøybytte under bord og automatisk spindellås. Hev- og senkning med vriratt eller glideskinne, ratt for finjustering av fresedybde, tre dybdestopp med justeringsskala. Innebygd beskyttelse med sponutsug. Leveres med 6, 8 og 12 mm spennhylser, ekstra basisplate 190x300 mm med sideanslag og sirkelfresanordning samt nøkkel. Vekt 6,1 kg. 2 års garanti. 2498,-

-Håndoverfres, POF 800 ACE, fres med stor presisjon. Konstantelektronikk med turtallsforvalg og mykstart. Finjustering av arbeidsdybde (også under gange). Spindellås for hurtig fresbytte. Maksimal spindelbevegelse 50 mm, tilslutning til sponutsug. Ubelastet turtall 12- 24.000 o/min, effekt 800 W. Leveres med 8 mm spennhylse, parallellanslag, kopihylse, sponavsug og nøkkel. Vekt: 3,7 kg. 2 års garanti. 2498,-

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black&Decker KW850E er et knallkjøp. Den er stabil i føringsskinnene og har et godt mothold som gjør at det blir jevne dybder. Den er solid og har stooooooor motor.

Jeg har laget et sirkelanlegg til min som kan lage sirkler ned i ca 20mm radius.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •