trenger anbefaling av HD kamera

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile trenger anbefaling av HD kamera

skal kjøpe nytt video kamera og det skal være HD og ta opp på mini dv kasetter.
    har sett på canon HV10 til 5999,- og HV20 til ca 6900,- har dere noen andre jeg burde se på.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pepa
    skal kjøpe nytt video kamera og det skal være HD og ta opp på mini dv kasetter.
    har sett på canon HV10 til 5999,- og HV20 til ca 6900,- har dere noen andre jeg burde se på.
    Jeg er litt i samme sitsen som deg. Mitt DV-kamera har tatt kvelden og jeg trenger et nytt. Det skal være HD. Men jeg vil, i motsetning til deg, ikke ha lagring på tape. Jeg vil ha et AVCHD kamera som tar opp enten på HDD eller minnekort. Fordelen med HDD er stor lagringskapasitet. Bakdelen med HDD er større vekt. Med minnekort er det motsatt, lav lagringskapasitet og lav vekt. Minnekortene får stadig større lagringskapasitet. Men de er fortsatt relativt dyre. Skal man ut å reise må man ha med seg flere kort, evt en pc til å laste over på. I så måte er tape en billigere løsning. Men jeg tror jeg vil gå for et av de nye AVCHD kameraene til Sony eller Canon med HDD.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tilhenger av mini-DV enda, spesielt på feriekamera. Når kortet er fullt tar det jo vinter og vår å overføre til PC, 1 time opptak sanntidoverføres og tar altså 1 time.

I tillegg spiser DV-formatet fort opp plass på harddisken, 1 time opptak tar ca. 13 GB. HD er nok enda værre. En 5-pk DV-kasetter koster 3-400,-

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *BUMP*

Hellboys fødsel nærmer seg, og selv om det kan anta karakter av en splatter-film, skal det festes til... harddisk? flashminne? Uansett trenger jeg tips til HD-kamera, så hvis noen har tips eller lenker til ressurs-sider, så gi gjerne beskjed her!

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Hei

Anbefaler Canon på det varmeste, jeg har ikke HD ennå men har et Canon kamera jeg er veldig fornøyd med. Dessuten hvis det skulle mot formodining bli noe tull så har Canon et supert og raskt veksted i norge, som heter Serviceproffen.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et Sony HC-3 HD videokamera som jeg er veldig fornøyd med. Det er med DV-tape, noe jeg ikke angrer på. Man slipper å tenke på lagringskapasitet, overføring til pc og slike ting, bånd har jeg alltid nok av.

I dagslys er det veldig bra. Ved mørke, dårlige lysforhold merkes begrensningene, men noe annet er ikke å forvente.

Sony er jo Sony da, og f.eks. ekstern mikrofon og minnekort må ha sine "Sony-standarder", for å si det slik.

Panasonic har jo også kommet ut med en del spennende videokameraer i det siste. Disse kan sikkert være verdt en sjekk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •