Hvilken nettbutikk for innkjøp av DVD/Blu-ray osv. er din favoritt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken nettbutikk for innkjøp av DVD/Blu-ray osv. er din favoritt?

Ser det ligger masse tråder ute med hva folk kjøper. Hvilken plate, DVD, Blu-ray osv. Men hvor handler folk? (Har ikke funnet noen tråd om dette...)
    Går ut ifra at en stor del av handelen går over nettet. Det gjelder for meg også. Men det er en jungel der ute! Hvilke erfaringer har folk gjort seg opp om ulike butikker?
    Vi er vel interessert i et visst utvalg, service, leveringstid og ikke minst pris.

Selv har jeg stort sett brukt cdon.com og er sånn rimelig godt fornøyd. Har merket at utvalget ikke alltid er det beste, og jeg er overbevist om at det finnes lavere priser!
    I går bestilte jeg et par filmer fra play.com. Denne siden ser mer lovende ut! Om man ikke er ute etter det aller nyeste kan man lett finne filmer til £6, men de har også masse gode tilbud på lur. Utvalget ser også bra ut. Ihvertfall på DVD-siden. Har ikke sett så mye på cder...
    Leveringstiden kan jeg ikke si så mye om enda, siden jeg bestilte i går kveld... Men de har fri frakt! Det er en stor fordel. Nå går det an å bestille en og en film/CD om man ønsker det!

Er det noen som har noen andre tips til gode nettbutikker? Eller er det noen vi bør holde oss unna?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler alt av musikk hos amazon.com og amazon.co.uk

Bluray handler jeg på lydogbilde.no, da jeg får rabatt på filmer siden jeg er abonnent.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste fire-fem årene har jeg stort sett brukt play.com; gode priser, stort utvalg og grei leveringstid (med unntak av en periode der det gjerne tok nærmere én måned å få filmene hjem - problemet lå visstnok hos et firma i Norge som fikk oppdraget med å klarere utenlandspost denne perioden).

Etter at jeg gikk over til å bestille Blu-ray har jeg kun brukt Play én gang, mest pga. pris - mange filmer havner dessverre over den magiske grensen.

Jeg er greit fornøyd med CDON.COM, ok priser og grei leveringstid.

Amazon.com har kjempeutvalg og fine priser, men måtte vente over en måned på mine bestillinger der. Amazon.co.uk er derimot raske.

Axelmusic.com har gode priser både på film og frakt, men brukte litt lang tid på en bestilling jeg hadde inne der pga. problemer med underleverandør. Men ellers to tomler opp.

Dvdstrax.no leverte varene, pluss for god kundeservice ved endring av ordre. Pass dog på tullgrensen her.

Har nettopp lagt inn en ordre hos playX.no, bra utvalg og gratis frakt. Nå gjenstår det å se hvor lang tid de bruker på å levere.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhengig av vareutvalg og basert på mine handlevaner så mpx.no innenlands. Likeså play.com av de utenlandske.

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg cdon.no i stor grad. I forhold til mange andre norske butikker har de et veldig godt utvalg i tillegg til gode priser. Alle kampanjene de kjører til en hver tid er heller ikke å forakte.

Zailor.no, DVDHuset.com og DVDStrax.com er også ganske bra, spesielt på import-DVD'er.

Ellers er, som du sier, Play.com en svært bra side. Jeg tror de faktisk deler opp sendingen i flere kolli når det tikker inn bestillinger fra Norge. De er tydeligvis kjent med momslovgivningen vår.

Oppsummering: Musikk og film kjøper jeg stort sett fra norske sider, men spill er alt for dyrt og blir handlet inn fra Play.com, Amazon.co.uk og lignende.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler mest fra play.com
    Blir mest Blu ray og da gjelder det å holde seg under mva. grensen noe som stort sett går greit.
    Kort leveringstid + at de deler opp ordren......kan anbefales:-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden play.com ikke vil ha meg som kunde (får ikke godkjent konto etter 3 forsøket nå) så holder jeg meg til DVDstraks og Lydogbildeshop

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.play.com
    har alltid vært den jeg har brukt mest. både fordi de har et veldig bra utvalg og ikke minst pga de har fri frakt. levering varierer, men stort sett går det kjapt

CD WOW! - CD - DVD - GAMES | Best Prices & FREE Delivery Worldwide!
    denne har jeg begynt å bruke mer den siste tiden. nytt her er at de også kjører fraktfritt!!! og nå som dollaren er lav er det lett å gjøre noen kupp

CDON.COM - the largest Internet retailer of entertainment in the Nordics
    kjapp levering og godt utvalg. portoen er kjip, men om du bestiller flere ting så blir det ikke så gale

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett alt jeg handler av CD/SACD/DVD kjøpes på amazon.co.uk og da som oftest under "used/new" kategorien.
    Jeg har tilgode å bli lurt, eller få dårligere vare enn beskrevet.

De som jeg som oftest får platene kjøpt hos er -caiman- eller -importcds-.

Kun én gang har jeg måttet klage da coveret på platen var knekt
    Selv på denne lille bagatellmessige uregelmessigheten gav de meg muligheten til å bestille en ny plate i samme priskategori - free of charge.

Elusivedisc.com har mange fine, også SACD og XRCD, men obs obs: de slår sammen ordrene og sender i én pakke - og da tryner man på tull&moms grensa!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt O.T., men tar sjansen allikavel; hvordan er det med norsk tekst på dvd-er fra Play.com?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Litt O.T., men tar sjansen allikavel; hvordan er det med norsk tekst på dvd-er fra Play.com?
    EzyDVD - Power Search - sett undertekst til norsk og medium til Blu-Ray. Samme sone der nede som her hjemme. Har brukt dem noen ganger med hell. Pr d.d. 101 titler med norsk tekst.

Ellers handler jeg fra mange steder. Blu-Ray: zailor.no, playx.no, amazon.com og ezydvd.com er vel de jeg bruker oftest. På musikk er det cdon.com, cdbaby.com (bare ordrebekreftelsen er verdt en bestilling!) og selvsagt fysiske butikker.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Vanligvis ikke. Det forekommer dog på eldre og enkelte nye storfilmer. Se under "Technical details" om filmen.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eBay - genialt for å finne plater som er OOP.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker stort sett kun HD Movie Source

Her får man opp hvilke filmer som som spiller i "vår" sone.

Filmene er billige, og de merker pakken med gave samt lav verdi. Fraktprisen er ofte litt høy, men bestiller man 8-10 filmer i slengen koster det ofte ikke mer enn 100-150,- pr film. De leveres på under en uke.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Bruker stort sett kun HD Movie Source

Her får man opp hvilke filmer som som spiller i "vår" sone.

Filmene er billige, og de merker pakken med gave samt lav verdi. Fraktprisen er ofte litt høy, men bestiller man 8-10 filmer i slengen koster det ofte ikke mer enn 100-150,- pr film. De leveres på under en uke.
    SWEET

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel bestilt over 50 filmer fra dem, og det har vært en helt smertefri prosess hele veien.

Man får også rabatter avhengig av hvor mye man bestiller for, dette står forklart på siden deres hvis man leter litt. Dette må man fylle ut selv, det gjelder også det man vil at pakken skal merkes med.

Jeg skriver dette i kommentarfeltet under bestilling:
    "Please mark as gift. Also set value for shipping gods below 30$"

Funker som bare det. Til og med den store Harry Potter-boksen slapp unna myndighetenes lange klør

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en pakke fra HD movie source oppgitt til 34$ med tre BR filmer tollbehandlet!!! Aner ikke hvorfor de la den til side, pakken var relativt liten, og dollaren godt under 200kroner - kjipt men skjedde bare en gang, og jeg fikk både BBCs "Earth" boksen og "Blade Runner" boksen hjem uten tull... (toll)

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com!! ingen over, ingen ved siden! Bare man venter til de har førjuls-, jul-, romjuls-, nyttårs-, vinter-, påske-, vår-, sommer-, høst-salg... hehe. Da kan man finne mange bra filmer for en billig penge. Spesielt handler jeg en del billige samlebokser derfra pga. veldig god pris. Tekst på norsk finner man ikke alltid nei, men i en del tilfeller så får man bedre engelske utgaver enn tilsvarende norske (f.eks. Hot Fuzz som jeg kun har funnet i 1-disc versjon i norge, men på play hadde de 2-disc.) så da må man velge om man egentlig trenger tekst eller om man vil ha best mulig bilde, lyd, ekstramateriale...
    Bestilte forresten en film fra platekompaniet.no i forgårs.. fikk filmen i går! det må jeg si var bra levering. (men prisene er ikke noe å skryte av..)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvdstrax.com

de er flinke til å sortere bluray utifra sone og utvalget er rimelig bra. prisene er jevnt over lave sammenlignet med andre skandinaviske butikker

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •