Bærbar gamer pc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar gamer pc.

Har nå hatt Fujitsu Simens laptopen min i snart 5 år.. Den begynner å bli litt sliten, skjermen detter av, den blir voldsomt varm. Det vanlige.

Uansett jeg er nå på jakt etter en Laptop som jeg skal bruke til spill ol. Og det er ganske lenge siden jeg holdt på med data, så jeg har falt litt ut.

Uansett;
    Pris maks ca 10 000
    Gjerne inkl bluetooth
    Helt intergrert tråløst nettverk
    Cd/dvd-brenner.

Hvilke prossesortyper bør jeg velge?
    Hvor mye Ram trenger jeg, ser at det ikke er dyrt for 4gb.
    Og hvilke skjermkort bør jeg velge? Har intrykk av at dette er laptopens svakeste ledd. Får man noe med mer en 256mb?

På forhånd takk

Newcomer Futurama sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bærbar pc

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acer'en som futurama har bestillt er vel noe av det bedre man får til under 10k hvis man skal bruke den endel til spill.
    Grafikkortet er helt klart en flaskehals i mange bærbare idag, og GF8600M med 512mb er noe av det kraftigste du får i en bærbar idag.

Jeg ville valgt en maskin med Intel Core 2 Duo prosessor og minimum 2gb ram, men grafikkortet er det viktigste med tanke på spill.
    Grafikkortet er også vanskelig eller umulig å bytte/oppgradere i ettertid, mens det å putte inn 4gb ram hvis du føler behovet er en smal sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, har allerede tittet litt på den multicom pcen.. Der kan man få 512mb skjerm-minne, 4gb ram 2.2ghz prossessor for en ikke så galen pris. Endte på 11 000 med alt jeg ville ha. Men det er vel ikke bare mb i skjermkortet som har noe å si?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom3D
    Takker for svar, har allerede tittet litt på den multicom pcen.. Der kan man få 512mb skjerm-minne, 4gb ram 2.2ghz prossessor for en ikke så galen pris. Endte på 11 000 med alt jeg ville ha. Men det er vel ikke bare mb i skjermkortet som har noe å si?
    Nei det er ikke bare mb i skjemkortet som har noe å si. Selve grafikkprosessoren er viktig.
    Er det et GF8600M med 512MB du har valgt? Der sitter det isåfall en rask (veldig rask i bærbar-sammenheng) grafikkprosessor, også kalt GPU.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WXGA+ 1440x900, glare (blank) skjerm med GeForce 8600M GT 512MB skjermkort [+448,-]

Det stemmer det Får bare få skrapt sammen pengene. meget spent på hvordan dekorasjonen på "lokket" ser ut på disse multicom pcene.. Artig vri!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har heller ikke sett dem live, men innmaten er det ihvertfall ikke mye å si på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke bestillt, men har funnet ut at jeg kan bruke litt mer. har tittet på Multicom Compal JFL92+ som kommer på ca 13800 + frakt. denne har da Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache
    GeForce 8600M GT 512MB
    4gb ram. men har lest at finnishen på disse er litt "plastikk" aktig.
    320gb disk
    Itillegg er det turbominne til multicom (Ikke helt skjønt hvordan dette funker!)

Tittet derfor også på dell sine sider.
    XPS 1710, denne kommer på ca 14000 inkl frakt.
    prosessor Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7400 (2,16 GHz, 667 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)
    512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX-grafikkort
    Også 4gb ram
    litt mindre disk; 250gb

Pris er ca likt men synes Multicomen virker bedre på tallene, men xPs er jo en spille-laptop!! hva er forskjellen på prossessorer og skjermkort her?

kan jeg kjøre de fleste spill på god grafikk på begge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen av disse som kommer til å gjør deg fornøyd. Kan vel kanskje være en idè å kikke på Asus C90. ps.no - Best på service
    Den har 8600GT kort med 512minne og C2D E6600 cpu som er beregnet for stasjonære PCer. Denne støyer litt mer under spill, men den er vel en av de få som du kan spille på. Internkommunikasjonen på de fleste laptoper er for treg i dag for dagens spill. Har testet en del mobile prosessorer med 8600 kort og det er sørgelig i forhold til stasjonært.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser maskiner som inneholder 4GB minne så må du også være obs på å få 64bits Windows. Noe som i seg selv ikke er så vanvittig stabilt om dagen.
    4GB på 32bit er vanskelig å håndtere for maskinen iom 32 bits OS bare støtter maks 3.12GB. Så kunne man tenke at en stor laptop produsent har vel orden på sakene om de putter inn 4GB i 32bits miljø, men akk o vè. Desverre er det ikke altid slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Men nå får jeg høre mye forskjellig. Noen sier at jeg må holde meg langt unna 64bit foreløpig. 32bit og 4gb gå bra, du får bare ikke brukt de siste 0.5gb. Men dette stemmer da ikke eller?

Multicomen og Dell XPS kommer begge med større disk. XPS har i tilegg 17" skjerm.

Sett en del på C90'n nå. Den ser både stilig og bra ut. Synd jeg ikke får med mer en 160gb HD og 2gb RAM. men dette er kanskje enkelt å oppgradere?

Skal uansett ikke bestille før i morgen. Så blir en del PCtitting i kveld og i morgen etter jobb.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    64 bits versjonen av windows er vel egentlig mest brukt i tyngre maskiner med enkelte program som støtter 64 bits miljø. Det er en del problemer med dette. Å konvertere eller skrive om programmer for å støtte dette går litt tregt og det er ikke veldig fleksibelt å velge dette. I tillegg så må driverne værre Microsoft sertifiserte for å virke under 64 bits. Tenk deg selv at du har fått et nytt spill og må oppdatere driverne til grafikkortet for at dette skal virke ordentlig. Da skal du plutselig sitte å vente på at MS skal sertifisere driveren fra nVidia først. Det er ikke gjort i en håndvendig.

Når det gjelder C90 og HD så hadde jeg aldri brydd meg om det. 160GB holder i massevis. Å bruke en HD for å lagre masse filmer., bilder eller eksterne ting på er ikke særlig lurt. Er det noe som går i stykker på en PC så er det harddisker, og da spesiellt på bærbare. Du kan jo evt kjøpe en ekstern disk, som de fleste gjør i dag, om du behøver større plass.

Når det gjelder 4GB på 32bits maskiner så er dette som sagt et problem. Du kan bare utnytte 3.12GB. Du kan sette i 4GB, men dette kan medføre en rekke uforklarlige problem. Finnes måter å gå rundt dette på via instillinger i BIOS, men det er aldri noen god og stabil løsning om du ikke heter knotepetter :-).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sette inn en 250GB koster ca 895,-. En 320GB koster ca 1500,- mens en 2GB brikke koster i dag under 400,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra og utfyllende svar plasmaboy!
    Hvis C90 er så bra som du sier, så lurer jeg på om dette blir saken å gå for. Heller oppdatere siden! Hatt laptopen min i 4år nå, aldri noe feil med disker eller noe. Men skjermen knakk av :P har stasjonær med eksterndisk også, men er sjelden på det rommet. Tråløs overføring går litt tregt. Hadde vært digg å få iallefall noen av MP3'ne over på laptopen.

Har tittet litt rundt på andre fora, og det viser seg at noen har hatt en del problemer med bluescreen på denne c90'n. Men det får jeg regne med at bare var barnesykdommer fra da den var helt ny..? Håper også at den er stilig å se på, likte det kjøleanlegget som sto ut bak. Blir som en fet potte på en fet bil
    XPS'n synes jeg fortsatt er tøffest, men man betaler nok litt mye for dell merket og blinkende lys, samt noen logogreier. Dog 17" kanskje er bedre å spille på.

Får tenke å se litt til i morgen.

Hvor "gammel" er c90?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har sett på HDX modellene til HP? Er vel mer slepbare enn bærbare.

Solberg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •