Kjøpe høyttalere i USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe høyttalere i USA

Med tanke på den lave dollarkursen så kunne jeg tenke meg å se på muligheten til å kjøpe høyttalere i USA og sende hjem via magnum.no. jeg har lett og lett etter et sted som selger B&W høyttalere online, men finner ikke noen. Jeg har brukt B&W sin "store locator", men syns at den bare gir lokale sjapper hvor man ikke kan betale med kredittkort. Noen som vet om en bra online butikk i USA hvor de selger B&W? Takker for svar.

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tror ikke du finner noen nettbutikk som selger B&W. Grunnen er at B&W har god kontroll på retail siden. Priser etc. er ganske homogene og muligheten til rabatter liten. Jeg var selv over i statene før jeg kjøpte 803D. Fant en butikk i San Francisco som solgte B&W og prisene var jo lavere enn her hjemme. Men selv om dollarkurs er lav nå, tror jeg du skal slite litt med å få de inn med noe vesentlig besparelse. En annen ting er at du muligens må alliere deg med en kontakt i statene for å videresende dersom "den seriøse leverandøren" ikke sender til JetCarrier. Du har også problemstillingen med garanti - det er ikke urimelig å anta at du vil måtte bekoste frakt av høyttalerne selv om det oppstår problem. Jeg tviler på at HiFi-klubben i Norge vil ta dette.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett annet viktig moment er jo frakt, har selv vurdert høyttalere/forsterkere fra statene men selv om prisen er god og dollaren er lav spiser fraktkostnadene opp alt av fortjeneste og helst litt til. Mindre og lette ting er helt kurant men med en gang det blir litt vekt og volum så skyter fraktprisene i taket. Å sende med båt er jo ett rimelig alternativ men da snakker vi laaang leveringstid, garantien du får ved å handle i Norge er jo også verdt en del...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •