Hmmm hvilken trådløs router burde jeg velge? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, jeg skal ikke skyte, men bare fastslå at du har klargjort ditt politiske standpunkt perfekt! :wink:

Jeg fant forresten ut av problemet med min 624. Det viste seg at når den er satt til Highest på signalstyrke og 8x mode blir det for mye for den å kjøre med ekstern antenne. Ned på High og 8 x av, og den har stått 100 % stabilt i en ukes tid. Før klarte jeg bare noen timer, så jeg tror problemet er løst!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder min erfaring med D-link er den bare utelukkende positiv. Har hatt 614+ i over ett år og har vært oppe 100 %. Bruker den med 3 PCer, 2 med D-link produkter og en bærbar med innebygget trådlåst og funker helt fint

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får hva en betaler for, og D-link har mye jalla greier. Selv bruker jeg D-Link og har satt dette opp mange plasser. Kuren for de fleste problemene med D-link løses ved å skru hastigheten ned på det trådløse nettet. Spesielt rekkevidde og stabilitet blir MYE bedre når en setter ned hastigheten. Men det har skjedd ved et par anledninger at det må annet utstyr til. Det ser ut som at hvis en først har litt vanskelige forhold, så kan en glemme billig løsningene til D-link.

Har testet litt av Jensen routere og, disse er ofte veldig rimelige, og det samme med hastighet og stabilitet gjelder her. Ned med hastigheten.

Cisco er jo kremgreier, og her får en hastigheten og stabiliteten. Men så betaler en for det og.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    En får hva en betaler for, og D-link har mye jalla greier. Selv bruker jeg D-Link og har satt dette opp mange plasser. Kuren for de fleste problemene med D-link løses ved å skru hastigheten ned på det trådløse nettet. Spesielt rekkevidde og stabilitet blir MYE bedre når en setter ned hastigheten. Men det har skjedd ved et par anledninger at det må annet utstyr til. Det ser ut som at hvis en først har litt vanskelige forhold, så kan en glemme billig løsningene til D-link.

Har testet litt av Jensen routere og, disse er ofte veldig rimelige, og det samme med hastighet og stabilitet gjelder her. Ned med hastigheten.

Cisco er jo kremgreier, og her får en hastigheten og stabiliteten. Men så betaler en for det og.

Kjelli
    true, true.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke legge meg ut på en diskusjon rundt dette tema da jeg kun har erfaring med d-link og ikke jobber med it til daglig :lol: men noterer meg skepsisen for d-link selv om når jeg kjøpte 614+ var den best i test

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av D-Link DI-624 Xtreme G Netto båndbredde vi nok variere fra hus til hus, men i denne testen så det bra ut. F. eks. så ytet systemet minimum 25,4 Mbit på MPEG materiale, og det er jo nok til problemfir overføring av DVD-filmer i huset.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da installert D-Link DI-624+ (AirPlusG+, 802.11g 54Mbps) og benytter en HP laptop med innebygget trådløst nettverkskort.

Tok kun 4 minutter å sette opp routeren og surfing fra HP'en i etasjen over går problemfritt med 128-bits kryptering. Har 4 Mbps bredbånd inn i huset og hastigheten på laptopen ut/inn ligger på det samme selv om routeren står nede i kjelleren i et hjørne.

Kjøpte en bundle med DI-624+ og DWL-G122 (trådløst 54 Mbps USB nettverkskort) til kun 889 kroner. Har dog ikke testet "USB-kortet" ennå.

Så langt 100% fornøyd.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut en 624+ med en 624 extreme G med "extende range" og både sendeavstand og overføringshastighet ble mer enn fordoblet.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Skal ikke legge meg ut på en diskusjon rundt dette tema da jeg kun har erfaring med d-link og ikke jobber med it til daglig :lol: men noterer meg skepsisen for d-link selv om når jeg kjøpte 614+ var den best i test
    At ting er best i test er ingen garanti for at produktet virkelig er bra.

Eksempel er:
    ASUS Spacelink WL-500G som er en trådløs router med printserver og mulighet for å koble på hard-disk. Kjøpte den på bakgrunn av en "best i test" artikkel. Det viste seg snart at den var ustabil. Hverken trådløs eller trådet nett var stabilt.

Gikk så tilbake til
    SMC2804WBR. Dette er en billig router uten fancy funksjonalitet. Stabilt og fint. Fikk meg så iptelefon fra Telio. Så lenge nettet ikke var belastet virket ip-telefonen fint. Med en gang det ble opp og/eller nedlasting fikk jeg hakking og ekko på telefonen.

Gikk så hen å kjøpte ny router basert på gode tester. Denne gang falt valget på en
    Ovislink WMU-9000VPN. Routeren virker tilfredstillende hva angår stabilitet. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne var jo muligheten for QoS (Quality of Service). Routeren skulle prioritere telefonen når det kom samtale. QoS virker kun på opplasting på denne routeren. Jeg prøvde lenge og vel å få det til. Leste side opp og side ned av foruminnlegg rundt om for å få det til å virke. Men nei.... måtte gi opp.

Så fikk jeg anledning til å teste en
    Linksys WRT54G. Helt ordinær router. Googlet litt på den og fant ut at den kjørte linux, og at der fantes hackede firmwares til den. Prøvde et par stykker før jeg falt ned på en som kallel Hyper ett eller annet. Denne routeren har nå ordentlig QoS. På fysisk port og på ip. Jeg bruker Telio adapteret på en fysisk port, og nå er alt bare fryd og gammen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte først en Dlink 614 som har gått stabilt i ett år. Så skiftet jeg til en 3-com for å få med SonicWall og Citrix funksjonalitet via VPN. Den var dønn ustabil og skapte bare problemer. Så satte jeg inn en D-link 624 XG, og den kjøre 100% stabilt igjen.

De som har eller skal ha denne bør oppgraderr til seneste firmware da enkelte versjoner ikke er helt stabile.

Hva dere enn gjør, LIGG UNNA ZYXEL!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    orkanger
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv D-Link DI624+ som fungerer aldeles utmerket.
    Kan bare anbefale den

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikkje gode erfaringar med D-link. Har vert borti 3 forskjellige modellar av D-link som eg ikkje har vert fornøgd med.
    Linksys derimot er eg svært fornøgd med.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tifosi69
    Har selv D-Link DI624+ som fungerer aldeles utmerket.
    Kan bare anbefale den
    Jeg har også bare godt å si om denne.

Bruker både D-link kort og Nokia D211 på denne uten noen problemer.

Det finnes vel mandagsprodukt hos alle produsenter.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Så fikk jeg anledning til å teste en
    Linksys WRT54G. Helt ordinær router. Googlet litt på den og fant ut at den kjørte linux, og at der fantes hackede firmwares til den. Prøvde et par stykker før jeg falt ned på en som kallel Hyper ett eller annet. Denne routeren har nå ordentlig QoS. På fysisk port og på ip. Jeg bruker Telio adapteret på en fysisk port, og nå er alt bare fryd og gammen
    Ventet bare på å se denne anbefalt. Jeg har også denne routeren og den er meget enkel å forholde seg til. Enkelt webgrensesnitt på original firmware, og som du sier er det pga "embeded linux" mange som sitter og utvikler egen software til denne.

Interessant lesing (som jeg fant i momitsu 880dx-tråden)

http://linuxdevices.com/news/NS4054651229.html

http://linuxdevices.com/news/NS6374151062.html

Det er også tydelig at routeren er populær og "i vinden". Den er for tiden det produktet som er mest søkt på på hardware.nos prisguide.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på deg

Hvordan setter du Ned på High og 8 x av i routeren innstillingene?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •