Rettigheter når leverandør ikke henter ubestilt vare? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 66 av 66
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Her ligger vel kjernen til problemet. Det er ikke noen medborger som den andre part her.....

Det er et firma/selskap. Og vi kjenner jo til hvordan de fungerer moralsk sett?

Jo - de setter profitt foran alt. De følger ikke lover og regler hvis det ikke lønner seg.

I land uten sterk lovvgiving vet vi godt hvordan selskaper oppfører seg.

Så hvorfor stille opp for noen som aldri ville stilt opp for deg?
    Selvsagt har selskaper profitt som må. Og for å komme til målet må man ha kunder. Behandler man kunder søppel, plagsomme parasitter og unngår lov- og regelverk, sprer det seg som ild i tørt gress.... Da går man en annen vei enn hva man ønsker seg - kundene strømmer ikke til butikken.

De fleste selskaper jeg har vært borte i stiller opp for kunden. Har selvsagt opplevd det motsatte også, hvor mpx.no er verstingen. Jeg handler der kunder blir behandlet med respekt - andre steder er ikke av innteresse.

Jeg synes å lese mellom linjene at kapitalisene er de store stygge trollene som bare fortjener ris på baken....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men ditt objektive ansvar er der okke som - være seg overfor privatperson eller et firma.
    Man behøver ikke synke like dypt som de moralløse firmaene du har i tankene dine
    Veldig godt sagt asvaberg!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg synes å lese mellom linjene at kapitalisene er de store stygge trollene som bare fortjener ris på baken....
    Har ikke noe imot kapitalisme - men ikke begynn med å blande inn moral og etikk der. Det tror jeg du finner lettere andre steder..... ;-)
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud hvor mye tid som går ann å bruke på en slik diskusjon. Kunne jo spleiset på en PC dersom alle hadde brukt tiden på å jobbe.

Varen er ikke din, men ansvaret for å returnere den er heller ikke ditt. Send de en mail om at dersom den ikke blir hentet innen en rimelig frist, annser du den som din. Dersom de ikke henter den da, synest jeg du med god samvittighet kan ta den i bruk.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man sendte inn en PC på reparasjon, og ved en feil hadde puttet en laptop i samme esken, så tror jeg alle her ville vært superkritiske til firmaet om de ikke nevnte det, og senere hevdet de aldri hadde sett den. Hvorfor skal ikke det fungere motsatt vei, også?

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Herregud hvor mye tid som går ann å bruke på en slik diskusjon. Kunne jo spleiset på en PC dersom alle hadde brukt tiden på å jobbe.

Varen er ikke din, men ansvaret for å returnere den er heller ikke ditt. Send de en mail om at dersom den ikke blir hentet innen en rimelig frist, annser du den som din. Dersom de ikke henter den da, synest jeg du med god samvittighet kan ta den i bruk.
    Ingen har brukt tid på tråden siden februar..lite å gjøre på jobben for tida?
    Død tråd...randall forsvinner..

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •