Digitalt Satelitt PCI kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalt Satelitt PCI kort

http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...p;view=default

Kan jo være av intersse for noen..

Mvh

AK

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, er selv ute etter noe sånt. Har forresten lagen en tråd der jeg spør etter noe sånt her...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten lagen en tråd der jeg spør etter noe sånt her...
    Ooops..... ops: My bad...

Mvh

AK

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.telebutikken.no (søk på Nexus eller bruk direkte linken under)

http://login.microshop.no/internet/p...d=telebutikken

selger dette kortet et par hundre kroner billigere.

Jeg har dette selv og er meget fornøyd foreløpig, men jeg har nettopp fått opp HTPC'en min og har ikke fåttt grafikkortet ennå (har lånt et så lenge).
    Hvis man bruker freeware som f.eks. progDVB (http://www.progdvb.com/) på det istedet for den software som følger med har man nesten uante muligheter med dette kortet (AC3, DiseqC 1.2, EPG, SoftCam etc.). Mpeg dekoding skjer i hardware så det bruker knapt noe cpu-kraft. En ulempe med kortet er at det ikke har s-video eller RGB ut (det er forresten ekstremt bra kvalitet på kompositt ut), men jeg har uansett tenkt til bare å bruke VGA-signalet fra PC'en direkte til prosjektoren når jeg får det riktige grafikkortet.

John Roger

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jorojo: Høres veldig bra ut
    Tar den både Viasat og Canal Digital? Kan du se på en kanal og ta opp fra en annen? Se gjerne på posten min som jeg har linket til lenger opp, tror jeg hadde noen spm der også :wink:

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikky: Du har en PM

Du kan ikke se på en kanal samtidig som du tar opp en annen, den har bare en tunermodul. Brukervennligheten er veldig bra. Kanallisten håndteres på samme måte som kataloger og filer. Du kan opprette egne kataloger (blir som favorittlister) og ta cut/copy og paste mellom dem. Jeg har lang erfaring med bruk av satellittmottakere og det er ingenting som slår brukervennligheten til denne PC-løsningen så lenge du er villig til å bruke en mus som fjernkontroll. Det har også vært veldig lett å få alt til å virke. Det er bare å installere kortet, provDVB softwaren, noen plugins (dll filer) og moduler og så er det bare tut og kjør. På sidene til progDVB er det referert til et forum hvor du får svar på det meste.

John Roger

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det muligheter til å starte avspillingen av et opptak som du holder på å ta opp ("sette filmen på pause")? Og hvor er kompositt-utgangen og kortplassen? Er det noe eksterne greier?
    Og det er jo dumt med bare kompositt :?

Hvis jeg kjøper et sånn kort blir det nok HTPC på meg, får se når feriepengene kommer. Lurer forresten på om feriepengene er 10.2% eller 12% :roll:

Og enda en ting... Hva er dette: Hauppauge! Common Interface 2 slots
    CAM-slot for satelitt (Nexus-s) 3,5"
    ? Sto oppført som tilbehør på komplett.no. Og hva er CAM?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ProgDVB er det ikke mulig å spille av et opptak som pågår, så vidt jeg vet. Jeg har ikke så veldig mange dagers erfaring ennå så det kan være ting jeg ikke har fått helt med meg. Men det finnes annen software også til dette kortet og det er mulig at noen av dem kan det. Grunnen til at det ikke går er antagelig at man vanligvis kjører i 'Hard mode' dvs. at MPEG2-dekodingen skjer på kortet. Det er mulig dette blir anderledes hvis man kjører i 'soft mode', men jeg har ikke prøvd noe slikt ennå.

Kompositt utgangen sitter under LNB-inngangen i en samleplugg som har følgende utganger: Video, analog lyd og SPDIF. Det er synd det ikke finnes s-video, men til gjengjeld har kompositt utgangen en ekstremt høy kvalitet. Jeg skal uansett bruke VGA ut fra PC'en til å drive prosjektoren så for meg har ikke dette så stor betydning.

Kortplassene (eller plass til CAM'er) er i en separat modul som du må kjøpe i tillegg, men den trenger du faktisk ikke hvis du bruker SoftCam.
    Det er denne modulen som du spør om til slutt i innlegget ditt. CAM står for Conditional Access Module og er den som vanligvis håndterer selve krypteringsalgoritmen. Du setter programkortet inn i CAM'en og CAM'en settes inni CI-slot'en (CI = CAM Interface).

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel post, shitt au!

Eg har mekka masse satelitt ting.
    Har 2 dvb kort av SkyStar 2 og dei fønker bra! bortsett frå på den eine pc'n.

Det eg lurer på er om det går og bruke Xcardet mitt til avspeling av satelitt kanalar rett på tv'n (eller no snart prosjektor)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også bumper denne posten.

Jeg har en HTPC under bygging, og den skal inneholde satelitt-tuner. Spørsmålet er hvilken jeg bør gå for. Har for tiden bare en litt bedre 32" tv fra sony, så jeg håper på noe som fungerer fint med denne. TV`en støtter rgb.

Det billige kortet det blir referert til, skystar2, er dette bedre eller noe à la det samme som nexus kortet? Hva trenger man av kortlesere til disse to for å få flest mulig kanaler og best mulig kvalitet?

DrErling

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger et extra kort for og få muligheten til og bruke et av korta til Canal Digital eller viasat. Du må i tillegg benytte deg av en CAM for og få skystar2 til og dekode signalet.

Ved bruk av softcam trenger du ikke kort i det hele tatt men det er ikke helt "stuerent" siden det blir og regne som et piratkort. Det er denne muligheten de fleste benytter ved bruk av Skystar2..

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha mulighet for bruk av CAM må du satse på Nexus siden dette har mulighet for bruk av inntil 2 CAM'er. Nexus har også mulighet for hardware MPEG2 dekoding, men dette er borkastet siden man da mister timeshift muligheten mm. Nexus har egne video-utganger, men da må man bruke hardware MPEG2 dekoding. Bruker man sw MPEG2 dekoding må man bruke grafikkortets video-out.

Skystar 2 har ikke mulighet for bruk av CAM (eller finnes det en mulighet via vanlig PCMCIA-slot?) og har ingen video-utganger så man må bruke grafikkortets video-out.

Nexus med CI-interface koster nesten 3000,-, mens Skystar 2 kan man få fra rundt 500,- og oppover.

Det aller mest optimale er å kjøre VGA/DVI mot projektor eller annet egnet display (plasma/LCD).

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •