PB: Finer fra Oslo finerfabrikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PB: Finer fra Oslo finerfabrikk?

DIY aktiviteten er jo såpass stor her på forumet og det er veldig mange som ikke får ferdig kassene p.g.a problemer med å skaffe finer. Tenkte da at vi kunne prøve å få til et PB i regi av AVforum hos Oslo Finerfabrikk. Ryktene sier at de ikke lenger selger til privatpersoner. Spesielt ikke hvis det må sendes.

Foreslår 3 sorter: Eik, Kirsebær og bjørk.

En annen variant var om AVshop tok inn finer i sitt DIY sortiment?

Lygren?

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det sistnevnte ville vært mest praktisk, for er nok vanskelig å få med nok folk på evn 3 powerbuys med den størrelsen på stokken vi forhåpentlivis må kjøpe fra OsloFinerfabrikk... (hadde ikke Maghogny vært noe? -Et mørkt slag blant de lyse?)

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med finer er ikke så lett tror jeg. Vanskelig å lagre, vanskelig å sende/behandle da dette er skjøre greier. Hvis en skal ta inn store parti må en ha lagringsplass med riktig temp og luftfuktighet for at fineren ikke skal tørke, sprekke etc.
    Jeg høres kansje veldig negativ ut, men hadde en fått til noe hadde det vært kjempebra.

En løsning som kansje hadde funket er hvis AVshop f.eks opprettet konto der, slik at vi kunne betalt/kjøpt av AV-shop og hentet selv hos Oslo finerfabrikk?

Grunnen til at de ikke selger til privatpersoner er nok at de har fått for stor pågang, ryktet sprer seg fort. Når det blir mange hendvendelser og systemet ikke er lagt opp til det, blir det bare klunder og bortkastet tid for dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et mørkt treslag ville selvfølgelig være konge. Selv har jeg lurt på et lyst som jeg skal farge med Herdins lakkbeis. Mørke treslag er vel en del dyrere også. Er ikke kirsebær ganske mørkt da?

I utgangspunktet kunne jeg tenke meg merbau, slik at høyttalerne går i samme stil som gulvet. Det ser ikke ut til at Oslo finerfabrikk har det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad

I utgangspunktet kunne jeg tenke meg merbau, slik at høyttalerne går i samme stil som gulvet. Det ser ikke ut til at Oslo finerfabrikk har det.
    Dem har flere treslag enn det som står på hjemmesida tror jeg.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter alle forslag som gjør at finèr blir billigere og/eller lettere tilgjengelig.

At Oslo Finerfabrikk har denne "ordningen" gjør jo at de i praksis ikke selger til privatpersoner. Eneste unntak er de som kan stikke innom selv. Man skal ikke bo langt unna før det ikke lønner seg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største kundemassen der er nok proffer ja, som kjøper litt mer enn en skarve plate om gangen... Det er som Razor sier lagringen er alfa og omega , det nytter ikke å slenge dette i garasjen for senere bruk, da er det ikke brukbart til annet enn opptenningsved
    Vedr. sending tror jeg det kan bli et hel... flakene er opptil 250 cm lange..og lengre...

Hvis noen trenger hjelp til å handle der , kan jeg være behjelpelig med det mot forskuddsbetaling , men det skal avtales i god tid i forveien..Hvis flere melder seg....Det får i så fall bli en privat sak utenom AV forum hvis det er "lovlig"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel ikke være noe problem å sende finer. Rulle i sammen og putte i et papprør? Mener jeg har hørt at det har blitt gjort tidligere.

Jeg antar at et normalt temperert (10-20 ° C) lager er helt greit for lagring av finer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke at posten sender så lange ting, så da blir det vel litt dyrere med andre aktører. Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg går fint:"Pristillegg for spesialgods - 01.08.2007

Kr 67,- (eksklusiv merverdiavgift) for pakker med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og/eller høyde over 60 cm. Det samme gjelder for pakker uten ytre emballasje og for pakker i rulleform. Det må også påregnes samme pristillegg dersom pakken er under minstemålene 23 cm x 13 cm x 1 cm og at dette fører til at pakken må sorteres manuelt. "

Pristillegg for spesialgods 01.08.2007

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Flott.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke store pakka hvis en ruller sammen dette. Problemet er at den som pakker må være veldig forsiktig for at fineren ikke skal sprekke på langs når man ruller den.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Et mørkt treslag ville selvfølgelig være konge. Selv har jeg lurt på et lyst som jeg skal farge med Herdins lakkbeis. Mørke treslag er vel en del dyrere også. Er ikke kirsebær ganske mørkt da?

Jeg kjøpte kirsebær til racket mitt, og den eneste forskjellen mellom bjørk og kirsebæren var at den sistnevnte var litt mer rødlig. Mørk var den i allefall ikke, men fint ble det til slutt... Det morsomme var at siden jeg var fast bestemt for å kjøpe den "mørke" kirsebæren, så reagerte jeg først på at den var lys når jeg kom hjem. Enset ikkeno når jeg så på den i Oslo

De har dessuten MANGE!!! forskjellige eksotiske finertyper i alle slag om du prøver å møte opp. Mye spennende, men prisen stiger jo desto mer eksotisk det blir.

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg støtter alle forslag som gjør at finèr blir billigere og/eller lettere tilgjengelig.

At Oslo Finerfabrikk har denne "ordningen" gjør jo at de i praksis ikke selger til privatpersoner. Eneste unntak er de som kan stikke innom selv. Man skal ikke bo langt unna før det ikke lønner seg.
    Når jeg har møtt opp i oslo (etter en tlf på forhånd) så har jeg fått strålende hjelp, men skjønner at det kan ta litt på når det er så billig. Men hvorfor kan de ikke sette opp prisen litt så det dekker "kundehjelpen"? -vil fremdeles feie over andre steder med henhold til pris...

EDIT: -har alltid fått den sammenrullet, fin å ta med på bussen

-Kim

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ferdig utlært potetplukker nå da Kimsan? Sorry! Måtte bare.

Jeg hadde kontakt med Oslo Finerfabrikk pr mail, og det var ikke bare positivt. Ikke misforstå meg, det var en grei tone og slikt, men de virket ikke interessert i å selge til meg. Som nevnt før så er det ikke god service at jeg må reise til Oslo eller få noen jeg ikke kjenner til å handle for meg.

Kanskje jeg må sende deg Kim neste gang.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    potetplukker... hehe... :-P

Kan være enig over at de ikke har en veldig selgertone på mail (er i allefall ikke innpåslitene) Men, ikke for å forsvare, men de sier i fra på forhånd at de egentlig ikke selger til privatpersoner... når jeg ser prisen, så overlever jeg litt kaldhet

Uansett, for å nevne det så kan det hende at det for en gangs skyld var positivt at jeg hverken ser, eller er, spesiellt gammel, "voksne"/"godt voksne" er generellt hyggeligere da, spesiellt om det er noe som interesserer dem ... Forrigang jeg var der fikk jeg hjelp av en skikkelig entusiastisk fyr. følte nesten som at han hadde ventet på å snakke ut med noen Han underholdt meg rundt en halv time etter at vi hadde plukket ut fineren min. Viste meg mange forskjellige typer og merker og snakket om den nye typen som ikke var hentet fra reinskogen blablabla osv.

Får verre hjelp hos maxbo og elektrobutikker

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På "Kontaktinformasjonssiden" står det "Privatsalg kun etter avtale".

Jeg mener å huske at jeg har tatt kontakt med de på mail før. Og fikk da negativt svar på å sende.

Du skal vel ikke tilfeldigvis på subwofferkalibreringskurs den 19. vel "Gubben".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finer e ikke "vanskeligt" å lagre
    du trenger en "fukt-suger" (maskin som trekker til seg fuktighet og lager vatn 700,- ca)
    et rom som er "isolert" med god lufting
    15-20"C temp
    å de viktigste store mdf/spon plater som du legger oppå og under fineren for at fineren ikke skal vri/bølge seg

så lenge det ikke er "råt" klima i romet du lagrer finer så burde det gå 90% fint med bare plate under å oppå fineren !

å viss du er uheldig med at fineren bølger/vrir seg er det bare å fukte den litt å legge ei plate under å oppå (med litt vekt oppå) nert en ovn inne i ca en dag..

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry Konrad, skal ikke dit :sad: Hadde uten tvil trengt det kurset...
    Jobber som bussjåfør i helgene :shock:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •