Førstegangskjøp av speilrefleks - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Gigg å bo der da

Ville nesten uansett tatt turen når det var snakk om så stor invistering. Er mye smak og behag... Og det er jo slik at enten velger du canon eller nikon, og når valget først er tatt så må du stå bak det merket til evig tid og forsvare det med blod om nødvendig Nikon er best, ingen protest...
    hehe...helt klart, går idrettsfag her, kjører ski dagen lang helt greit å starte skoledagen med å stikke opp i bakken for å si det slik

Oisann...kanskje greit å velge Canon da, så jeg slipper å leve i skam.....

hehe...neida Jozho, vet ikke hva som er best, det er vel opp til den enkelt, men klarte ikke motstå fristelsen....hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shalala

skal si meg ganske uenig med jozho jeg da, hehe. Canon er uansett best hihi. Har en (udokumentert) følelse av at de fleste seriøse fotografer kjører Canon . Uansett, Nikon D40/D40x har samme huset, på samme måte som Canon 350D og 400D har nesten samme huset. De nevnte Nikon og Canon modellene er nesten like store, og passer folk med små hender bra. En fellesnevner for disse rivalene er at de har liten og trang søker. Går du opp på D80/D200 (Nikon) eller 20D/30D/40D (Canon) får du større og bedre grep for store hender, samt større søker. Linseutvalget er omtrent nøyaktig likt, uorginalt og orginalt. Les tester av de aktuelle kameraene på dpreview.com, seriøs og grundig side.

Det hersker som jozho sier to leire innen DSLR kameraer, Nikon eller Canon. Vil annbefale deg å holde deg til et av de merkene, da det helt klart er de som har lengst erfaring med slike kameraer, og avstanden mellom amatørDSLRene og mellomklasseDSLRene/proffDSLRene minker for hver modell som slippes.

Nikon har et mye bedre kitobjektiv enn det Canon har, men ville uansett kjøpt huset for seg, og puttet i penger i et bedre allround objektiv enn noen av de "store" aktørene leverer i sine kit. Ta deg en runde og se på de forskjellige menysystemene og hva du føler er best for deg å bruke. Forskjellene er mindre enn du kanskje skulle tro. Personlig er jeg Canon frelst, men det fins som sagt to "leire", så vil nok få litt pepper for den (la gå). Uansett, har du store hender, ville jeg helt klart kjøpt en brukt:

Nikon:
    D200/D80/D70 fremfor D40/D40x
    Canon:
    20d - OBS:begynner å dra på årene/30d (40d er helt ny så lite på bruktmarkedet) fremfor 350d/400d. Ellers har du jo også Canon 1d-serie som er fine =)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    skal si meg ganske uenig med jozho jeg da, hehe. Canon er uansett best hihi. Har en (udokumentert) følelse av at de fleste seriøse fotografer kjører Canon . Uansett, Nikon D40/D40x har samme huset, på samme måte som Canon 350D og 400D har nesten samme huset. De nevnte Nikon og Canon modellene er nesten like store, og passer folk med små hender bra. En fellesnevner for disse rivalene er at de har liten og trang søker. Går du opp på D80/D200 (Nikon) eller 20D/30D/40D (Canon) får du større og bedre grep for store hender, samt større søker. Linseutvalget er omtrent nøyaktig likt, uorginalt og orginalt. Les tester av de aktuelle kameraene på dpreview.com, seriøs og grundig side.

Det hersker som jozho sier to leire innen DSLR kameraer, Nikon eller Canon. Vil annbefale deg å holde deg til et av de merkene, da det helt klart er de som har lengst erfaring med slike kameraer, og avstanden mellom amatørDSLRene og mellomklasseDSLRene/proffDSLRene minker for hver modell som slippes.

Nikon har et mye bedre kitobjektiv enn det Canon har, men ville uansett kjøpt huset for seg, og puttet i penger i et bedre allround objektiv enn noen av de "store" aktørene leverer i sine kit. Ta deg en runde og se på de forskjellige menysystemene og hva du føler er best for deg å bruke. Forskjellene er mindre enn du kanskje skulle tro. Personlig er jeg Canon frelst, men det fins som sagt to "leire", så vil nok få litt pepper for den (la gå). Uansett, har du store hender, ville jeg helt klart kjøpt en brukt:

Nikon:
    D200/D80/D70 fremfor D40/D40x
    Canon:
    20d - OBS:begynner å dra på årene/30d (40d er helt ny så lite på bruktmarkedet) fremfor 350d/400d. Ellers har du jo også Canon 1d-serie som er fine =)
    Det er klart at Canon og Nikon med sine store produktserier har mye mer erfaring og teknologi som drypper nedover, det skjønner jeg, og slik vil det alltid være med andre ting også. Men på en måte litt gøy å ha noe som alle andre ikke har også.

For øyeblikket står nok D70 høyt, pga at det virker som ett kamera som fyller det jeg trenger ganske bra.
    Men det er ting, på D40 har jeg opplevd at andre har litt treigere serietagninger enn jeg forventet, hvor fort tar D40 bilder? og D70?

Ang. linse, ettersom det ser ut til at jeg kommer til å kjøpe brukt blir det nok en skikkelig linse, ettersom stort sett alle selger med det....

Denne krigen mellom Canon og Nikon vil jeg for øvrig prøve å holde meg unna så lenge det går...i hvertfall i denne diskusjonen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg et D70s i dag, og håper jeg blir fornøyd med dette. Fikk det for 3500 med kit (18-70mm). Dette er flunka nytt og ikke brukt.

Jeg i er samme posisjon da jeg ikke likte grepet på 400D fra Canon... Noen som har noen formening om at det var et dårlig kjøp? Er vel nødt og være et godt kjøp dette? Eneste er at jeg syntes kanskje D50 var hakket bedre ergonomisk. Brukte dette en liten periode i sommer og likte det godt... D70 er nesten litt for stort, selv om jeg syntes det er bra at det er stort...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    Det er klart at Canon og Nikon med sine store produktserier har mye mer erfaring og teknologi som drypper nedover, det skjønner jeg, og slik vil det alltid være med andre ting også. Men på en måte litt gøy å ha noe som alle andre ikke har også.

For øyeblikket står nok D70 høyt, pga at det virker som ett kamera som fyller det jeg trenger ganske bra.
    Men det er ting, på D40 har jeg opplevd at andre har litt treigere serietagninger enn jeg forventet, hvor fort tar D40 bilder? og D70?

Ang. linse, ettersom det ser ut til at jeg kommer til å kjøpe brukt blir det nok en skikkelig linse, ettersom stort sett alle selger med det....

Denne krigen mellom Canon og Nikon vil jeg for øvrig prøve å holde meg unna så lenge det går...i hvertfall i denne diskusjonen:-D
    ------------------------------------------------------------
    Som du sikkert skjønner ut i fra mitt innlegg skjønner du sikkert at jeg ikke ønsker noen Canon vs. Nikon krig, snakker kun av erfaring... Sony sitt kamera har jeg ingen erfaring med. Originalitet er jeg en stor tilhenger av, men når det kommer til foto er jeg redd jeg er mer tradisjonell. D40=40D? (Canon slenger D-en bak tallet, Nikon foran). I serie tar 40D (Canon) 6.3 bilder i sekundet, D70 tar 2.9 bps, Nikon D40 tar 2,6 bps (både JPEG og RAW for begge leverandører)... Husk også at D70 er 4 år eldre enn D40.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ------------------------------------------------------------
    Som du sikkert skjønner ut i fra mitt innlegg skjønner du sikkert at jeg ikke ønsker noen Canon vs. Nikon krig, snakker kun av erfaring... Sony sitt kamera har jeg ingen erfaring med. Originalitet er jeg en stor tilhenger av, men når det kommer til foto er jeg redd jeg er mer tradisjonell. D40=40D? (Canon slenger D-en bak tallet, Nikon foran). I serie tar 40D (Canon) 6.3 bilder i sekundet, D70 tar 2.9 bps, Nikon D40 tar 2,6 bps (både JPEG og RAW for begge leverandører)... Husk også at D70 er 4 år eldre enn D40.
    Ai, er det så mye som 4 år? Jeg trodde det var 2 eller 3 jeg...hmmm... Man skulle jo tro at D70 er nærmest tatt igjen av D40 da...Hva tror du? 40 eller 70?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai, er det så mye som 4 år? Jeg trodde det var 2 eller 3 jeg...hmmm... Man skulle jo tro at D70 er nærmest tatt igjen av D40 da...Hva tror du? 40 eller 70?
    Veldig vanskelig spørsmål faktisk. Husk at d40 er helt ribbet for funksjoner, den er laget for å koste lite. d40 har f.eks. ikke innebygd autofokus motor til linsene, hvilket vil si at linsene må ha dette innebygd. Ergo, skal du benytte deg av autofokus på dette kameraet, må du ha en linse med innebygd motor. Latterlig spør du meg, men sånn er det når det skal lages billig. Kjøp heller canon sine, mindre støy og innebygd motor fra tå til topp . Selv 300d hadde innebygd motor 8-). Personlig ville jeg valgt 400d fremfor noen av de nevnte kameraene da dette har AF-motoren (og tar bedre bilder :P, enn noen av dem). Selv canon sitt 300d (mitt første DSLR) kamera tok bilder med klart mindre støy enn D70 på "normale" ISO-verdier.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig vanskelig spørsmål faktisk. Husk at d40 er helt ribbet for funksjoner, den er laget for å koste lite. d40 har f.eks. ikke innebygd autofokus motor til linsene, hvilket vil si at linsene må ha dette innebygd. Ergo, skal du benytte deg av autofokus på dette kameraet, må du ha en linse med innebygd motor. Latterlig spør du meg, men sånn er det når det skal lages billig. Kjøp heller canon sine, mindre støy og innebygd motor fra tå til topp . Selv 300d hadde innebygd motor 8-). Personlig ville jeg valgt 400d fremfor noen av de nevnte kameraene da dette har AF-motoren (og tar bedre bilder :P, enn noen av dem). Selv canon sitt 300d (mitt første DSLR) kamera tok bilder med klart mindre støy enn D70 på normale ISO-verdier.
    Festlig å lese, jeg spør om ett veldig simpelt spørsmål, og du begynner å resonere for deg selv..... Men sakte men sikker kommer du på "canons herligheter"....hehe...
    Nei, poenget er at 350D og 400D oppleves som små, og ettersom jeg har lite erfaring blir da hvordan jeg opplever kameraet i hånda nesten det eneste jeg klarer å sammenligne...
    Men jeg forstår at 400D er ett meeeget godt kamera, gjør det knivskarpt i tester. Hva ISO verdier angår tror jeg neppe jeg kommer til å fotografere med høye ISO verdier, i hvertfall ikke sånn som ting er nå.

Jeg er jo fan av funksjoner, og ettersom D40 ikke har autofokus motor innebygd må jeg si at jeg ville foretrukket D70, ihvertfall på papiret. Nå er det mulig at min hjerne hadde hatt godt av D40s brukervennlighet men.

Men ok da, 350D mot D40 og 400D mot D70, hva er å foretrekke?

Jeg lukter en seier til Canon her, men hadde vært fint med begrunnelser, så kan jeg finne ut hva som er Canon propaganda, og hva som er relevant for meg...

Ingen som har erfaringer på Olympus?? Det var skuffende...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN torget - Canon EOS 30D (kamerahus)

ville jeg f.eks. valgt uten å nøle fremfor D40/D70, selv om det burde gå ann å innkludere frakt i prisen. Til den prisen er det kanskje det beste kameraet du får tak i imho. Sjekk ellers bruktsidene til foto.no. Lykke til, har selv prøvd meg frem og funnet min favorittprodusent . 30D er kanskje det kameraet jeg har følt har gitt meg mest for pengene ever...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN torget - Canon EOS 30D (kamerahus)

ville jeg f.eks. valgt uten å nøle fremfor D40/D70, selv om det burde gå ann å innkludere frakt i prisen. Til den prisen er det kanskje det beste kameraet du får tak i imho. Sjekk ellers bruktsidene til foto.no. Lykke til, har selv prøvd meg frem og funnet min favorittprodusent . 30D er kanskje det kameraet jeg har følt har gitt meg mest for pengene ever...
    takk ja, har tråla gjennom både akam og foto.no etter kameraer som interessante, og har da inkludert D40,D70,350D,400D,E-510,E-500,20D og 30D.

30D har jeg forstått er meget bra, gjør jeg en feil ved å inkluedere 20D?

Men kjenner det begynner å stramme seg når bare kamerahuset kommer på 5k, jeg vil som sagt, ha igjen penger, og håper dermed at ved å prøve å holde denne diskusjonen litt under hva jeg har råd til, kjøper jeg noe jeg akkurat har råd til, og slipper å ende opp med å spise havregryn og kun drite å skola i ett halvår.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste svar skrev jeg samtidig som deg hehe. Altså. du spør om råd, jeg gir deg mine, mulig at andre vil gi deg andre. Ellers hadde jeg ikke brukt tid på å veilede på områder jeg selv har vært nølende.

At du lukter en canon seier ligger jo litt i kortene, men sier ikke at det nødvendigvis er det DU skal velge, kun det jeg personlig har erfart gjennom bruk av frastjålet utstyr, og nyanskaffet, og utprøvd utstyr.
    På meg virker det som om du har bestemt deg for nikon, men ønsker bekreftelse, hvilket jeg ikke kommer til å gi deg. For all del, de lager veldig gode kameraer, men for å ta hele sammenligningslinjen din, så ville jeg endt opp med 400D. Støy er en ting, innebygd AF-motor en annen. Kjenner mange som er fornøyd med nikon, enda fler som er fornøyd med canon. Hva jeg ville valgt er uinteressant så lenge preferanser er subjektivt, og jeg har forklart hva jeg ville valgt, og hvorfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin sammenligning mellom 20d og 30d:
    Canon 30D vs 20D - What's Different

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste svar skrev jeg samtidig som deg hehe. Altså. du spør om råd, jeg gir deg mine, mulig at andre vil gi deg andre. Ellers hadde jeg ikke brukt tid på å veilede på områder jeg selv har vært nølende.

At du lukter en canon seier ligger jo litt i kortene, men sier ikke at det nødvendigvis er det DU skal velge, kun det jeg personlig har erfart gjennom bruk av frastjålet utstyr, og nyanskaffet og utprøvd utstyr.
    På meg virker det som om du har bestemt deg for nikon, men ønsker bekreftelse, hvilket jeg ikke kommer til å gi deg. For all del, de lager veldig gode kameraer, men for å ta hele sammenligningslinjen din, så ville jeg endt opp med 400D. Støy er en ting, innebygd AF-motor en annen. Kjenner mange som er fornøyd med nikon, enda fler som er fornøyd med canon. Hva jeg ville valgt er uinteressant så lenge preferanser er subjektivt, og jeg har forklart hva jeg ville valgt, og hvorfor.
    Du har delvis rett, men har ikke bestemt meg for Nikon, heller tvert i mot... For meg virker 400D som det beste alternativet, men jeg har så veldig mye informasjon om dette allerede, at jeg ikke trenger mer. Også er det fortsatt en liten stund til jeg skal kjøpe, så vil gjerne få så god oversikt over andre kamerear som mulig. Ettersom jeg rett og slett ikke har råd til å gjøre slike investeringer veldig ofte.

Nettopp derfor virker D70 interessant, ettersom den sannsynligvis har mest funksjoner av 400D og 350D. På en måte ett kamera jeg kan vokse på....
    Men, jeg har selv enn masse gode erfaringer med 400D, og vet veldig godt at dette kameraet er svært godt, og at jeg klarer å operere det rimelig godt selv fra begynnelsen.

Skulle spørre om forskjellene mellom 20D og 30D, men du fikk jo hjulpet meg med det mens jeg skrev her, tusen takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kjøp brukt! Det er mitt råd. Brukt Nikon D50 eller kanskje du finner en D200 til en god pris? Canon har også mye snacks brukt som 20D og 30D. Spesielt de som i utgangspunktet er litt dyrere tror jeg er gode kjøpe brukt - innbilningen min er at disse er mer solide enn de billigste innstegsmodellen. Du finner mye godt brukt som byttes ut av de som oppgraderer hyppig.

Se deg litt rundt på bruktmarkedene hos Akam.no og Foto.no - nyheter -. Finner også mye god optikk brukt.

Lykke til med kjøpet, foto er også veldig gøy!
    Vil heller anbefale D70s, denne versjonen er større og mer hendig en både D40 og D80. Ser du får et slikt brukt kamera på nettet for 3500-4000 kr.

Kjøpte mitt i fjord sommer og er strålende fornøyd. Enkelt i bruk, passe stort for oss med store hender. Kjøper du dette på f.eks bruktmarkedet til www.foto.no, kan du regne med å få et bra, pent brukt kamera, dem gutta vet hva dem driver med..

Kjøpe brukt kan også være smart i forhold til andre ting, kanskje foto ikke var så interessant som du trodde etter 3 mnd, da er det surt å ha brukt 10.000 på nytt kit (kamera, optikk etc.) Så kommer det an på hva behovene dine er, hobbyfotograf til å ta bilde av strutsen i hagen, eller mer avanserte motiver.?

Kanskje du senere ser at du trenger andre funksjoner som D40/70/80 eller tilsvarende modeller ikke har (vel, da havner du på proff nivå men..) eller du ser at det kanskje er for avansert og kjører alt på auto.. så, jeg vil anbefale.. kjøp et rimelig brukt kamera og føl deg frem, gjør deg noen erfaringer, se litt på interessen frem i tid etc.. og så heller kjøp det som er etter ditt behov når du har fått litt mer erfaring.. funket for meg iallefall.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arebrot
    Vil heller anbefale D70s, denne versjonen er større og mer hendig en både D40 og D80. Ser du får et slikt brukt kamera på nettet for 3500-4000 kr.

Kjøpte mitt i fjord sommer og er strålende fornøyd. Enkelt i bruk, passe stort for oss med store hender. Kjøper du dette på f.eks bruktmarkedet til www.foto.no, kan du regne med å få et bra, pent brukt kamera, dem gutta vet hva dem driver med..

Kjøpe brukt kan også være smart i forhold til andre ting, kanskje foto ikke var så interessant som du trodde etter 3 mnd, da er det surt å ha brukt 10.000 på nytt kit (kamera, optikk etc.) Så kommer det an på hva behovene dine er, hobbyfotograf til å ta bilde av strutsen i hagen, eller mer avanserte motiver.?

Kanskje du senere ser at du trenger andre funksjoner som D40/70/80 eller tilsvarende modeller ikke har (vel, da havner du på proff nivå men..) eller du ser at det kanskje er for avansert og kjører alt på auto.. så, jeg vil anbefale.. kjøp et rimelig brukt kamera og føl deg frem, gjør deg noen erfaringer, se litt på interessen frem i tid etc.. og så heller kjøp det som er etter ditt behov når du har fått litt mer erfaring.. funket for meg iallefall.
    takk for råd!

Har funnet ut at D70 passer bra for meg på mange måter, mest pga at folk sier det er ganske stort. På andre måter er det for meg dødt løp mellom det og 400D, selv om de er ganske forskjellig, så har de ting som veier fram og tilbake begge to, hva funksjoner og spesifikasjoner angår.

Ja, jeg har på en måte kommet fram til at brukt er det lureste, som sagt, greit å kunne selge igjen til omtrent samme pris om interessen avtar.

Tror det er en stund til jeg føler jeg trenger "proff" kamera,aldri tror jeg. Men man vet aldri, kanskje en dag sitter jeg der med en 1D arvtager....

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å gjøre forvirringen komplett... D40 bruker en oppgradert brikke av den man finner i D70. D40 tar, rent teknisk, bedre og rene (mindre støy) bilder enn det D70 tar. Eneste "store" fordelen må være størrelsen, ellers er D70 gammelt i DSLR sammenheng.

Kamera med mindre pixler har gjerne også "kjappere" sensorer enn det de med mange pixels har. Du kan ha høyere iso uten å få etterslep.

Hvis du ikke eier en skokk med objektiver fra før så vil du garantert finne nikon objektiver med AF-motor til de fleste formål.

Når folk sier at D40 er "strippet" så er det å ta ganske hardt i, det som er strippet er funksjoner som de færrese bruker. Ref. linkene mine i side 2 i denne tråden.

Som en siste skvett bensin på bålet vil jeg sitere Ken Rockwell:
    I also own a Canon Rebel XTi*, and I hate using it compared to my D40
    *USAsk for Canon 400D

EDIT: Var litt bastant lenger oppe i lia. Byttet ut "uten tvil" til "rent teknisk".

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ChrisX: la oss slippe fanobyism her, ellers slapper jeg deg over bakhodet med min tokina 80-200 F2.8 som er 100% metall og glass
    Markedet er dessuten mye mer delt enn det du prøver å hevde.

Eirik: D70(s) er et meget godt kamera som fremdeles leverer varene, men du bør kanskje ta et steg opp og vurdere D80?

Både D70s og D200 hus er ganske billig på foto.no sitt bruktmarked, men D200 er IKKE et nybegynnerkamera, og spiser batterier til frokost.

Forøvrig har D40 mye bedre ergonomi enn både 350D og 400D på tross av størrelse.

Jeg har selv D70s med 18-200VR, 10-20 sigma og 50mm F1.8, og er meget fornøyd. Du bør også vurdere å investere i en ekstern blitz etterhvert, dette vil gi mye bedre resultater enn den interne blitzen på kameraet.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellene på D70 og D70s?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ok da, 350D mot D40 og 400D mot D70, hva er å foretrekke?
    Kjøp ett av dem og spør deg heller hvilket objektiv du skal sette på.

Jeg mener at det betyr mer for hvilke bilder du kommer til å få - og du kjøper vel kamera for å ta bilder?

-k

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hvis du ikke eier en skokk med objektiver fra før så vil du garantert finne nikon objektiver med AF-motor til de fleste formål.
    Veldig interessant tråd da jeg selv står overfor det samme valget selv. Har egentlig bestemt meg for Canon, men så kom jeg til å tenke på en ting: Hvis jeg går for Nikon, kan jeg da bruke de gamle linsene mine til mitt gamle speilreflekskamera som er et Nikon F70 eller noe sånt? Et elementært spørsmål for de fleste, men for en som ikke tar bilder i særlig grad er det et helt relevant spørsmål (-:

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •