HDDVD BOGO (Buy One, Get One) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tok med meg ordrebekreftelse og kontoutskrift til postkonteret, så ringte de til tollgreiene... da løste det seg for meg i hvert fall. venter dog på 2 pakker til.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elcomp
    Jeg er i samme situasjon. Hvordan fant du link til kvittering?
    Ligger inne på amazon. "you're account" ---> "orders" , noe i den duren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Ligger inne på amazon. "you're account" ---> "orders" , noe i den duren.
    Ja. På "Your Account", under "Where's my stuff", finner du en drop-down meny. Her velger du "Orders placed in the past 6 months" og trykker på "go".

Da får du opp en liste over alt du har bestilt det siste halvåret. Trykk på "view order" for å få opp detaljer om bestillingen. Jeg vil også anbefale å bruke den utskriftsvennlige versjonen av fakturaen. Klikk på knappen som er merket "need to print an invoice?"

Skriv ut denne siden og faks den til posten, eller ta en screenshot av den og legg den med i email.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ja. På "Your Account", under "Where's my stuff", finner du en drop-down meny. Her velger du "Orders placed in the past 6 months" og trykker på "go".

Da får du opp en liste over alt du har bestilt det siste halvåret. Trykk på "view order" for å få opp detaljer om bestillingen. Jeg vil også anbefale å bruke den utskriftsvennlige versjonen av fakturaen. Klikk på knappen som er merket "need to print an invoice?"

Skriv ut denne siden og faks den til posten, eller ta en screenshot av den og legg den med i email.
    Sikkert blitt skrevet en masse om dette, men skriver Amazon verdien uten frakt eller med frakt uten på? Og hvis med frakt, er dette spessifisert?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert blitt skrevet en masse om dette, men skriver Amazon verdien uten frakt eller med frakt uten på? Og hvis med frakt, er dette spessifisert?
    Jeg mener de skriver verdien uten frakt, noe som er riktig. Dessverre sender de ikke filmene separat, slik at man fort kommer over 200,- grensen, og dermed får toll og mva på forsendelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte dem likegodt og ble fortalt at jeg i tillegg til kvittering fra Amazon under OGSÅ måtte vise bankutskrift som stemte overens med rabattert beløp i Amazon kvitteringen ... Gjorde det og fikk mail tilbake at varen nå kunne hentes tollfritt fra mitt postkontor.
    Skal ikke være lett.

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Send mail til : KSUtland@posten.no og legg ved noe ala dette

Heisann

Har fått reining på en pakke fra utlandet som kostet mindre enn 200,-

Hva gjør jeg nå ? Betaler reiningen og får penger tilbakebetalt ? Eller kan dere gå inn å endre reiningen til 0,- ?

Avsender har sansynligvis ikke tatt med kampanjerabattet på embalasjen. (avsender er Amazon.com)

Nummer på hentelappen er : **************
    Har lagt ved en hyper-link til kviteringen fra Amazon.com.

Limer også inn kviteringen jeg fikk tilsendt på mail :

Greetings from Amazon.com.

We thought you'd like to know that we shipped your items, and that this
    completes your order.

You can track the status of this order, and all your orders, online by
    visiting Your Account at http://www.amazon.com/gp/css/history/view.html

There you can:
    * Track your shipment
    * View the status
    of unshipped items
    * Cancel unshipped items
    * Return items
    * And do much more

The following items have been shipped to you by Amazon.com:
    ---------------------------------------------------------------------
    Qty Item Price Shipped Subtotal
    Amazon.com items (Sold by Amazon.com, LLC):
    1 The Phantom of the Opera [... $19.95 1 $19.95
    1 Letters from Iwo Jima [Blu... $23.95 1 $23.95

Shipped via Standard Intl Shipping (estimated arrival date:
    27-December-2007).
    Tracking number: AMZPHLS0000406857

Item Subtotal: $43.90
    Shipping & Handling: $8.97

Promotion Applied $-19.95

Total: $32.92

Paid by Visa: $32.92

Svar : Hei

"Da vil vi rette opp denne fortollingen ut fra den dokumentasjon du har sendt oss og faxe en ny faktura i kr 0,- til Mix Vigrestad.Sendingen kan da hentes ut tollfri derfra."

Sendte mail på fredag, fikk svar og kunne hente pakken på mandagen etter. O problem og bra kundebehandling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har forsøkt å bruke GIFT varianten fra Amazon ?
    Grensa for "gaver" er jo 500kr. Det er fullt mulig for en person i USA å bestille noen DVD'er (til verdi over 200kr) og sende de til en person i Norge som gave.
    Da burde vel tollen behandle pakken som gave og slippe gjennom pakken hvis den har verdi under 500 kr. Eller gjelder det bare pakker sendt fra privatperson og ikke fra firma ?

Amazon:
    If the order is a gift, the package is marked "Gift," but the cost of the item is still stated on the customs form. Customs authorities require us to state the value of the gift item directly on the package.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel nesten bevise at du ikke får den kjøpt som gave til deg selv da...? Amazon legger jo ved "invoice" med kjøper og mottaker i pakka... men som standard så tollbehandler posten alle pakker fra firma selv om de merket som gift.

Ellers... hvor lang tid bruker posten på å besvare en slik epost forespørsel?! Sendt dem mail i går når jeg fikk et "uriktig" krav fra dem men har fortsatt ikke hørt noe fra dem... :-/ Damene på PiB kunne ikke hjelpe meg, de sa jeg måtte kontakte posten direkte...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Er det noen som har forsøkt å bruke GIFT varianten fra Amazon ?
    Grensa for "gaver" er jo 500kr.
    Grensa er faktisk 1000,-

Det er fullt mulig for en person i USA å bestille noen DVD'er (til verdi over 200kr) og sende de til en person i Norge som gave.
    Da burde vel tollen behandle pakken som gave og slippe gjennom pakken hvis den har verdi under 500 kr. Eller gjelder det bare pakker sendt fra privatperson og ikke fra firma ?
    For at tollvesenet skal regne en sending som en gave, er det et krav at den er sendt fra en privatperson som er bosatt i utlandet. Så det hjelper nok ikke stort å få amazon til å pakke den inn for deg, dessverre

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dalakong
    Amazon oppgir både vareverdi og fraktpris, ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dessverre sender de ikke filmene separat, slik at man fort kommer over 200,- grensen, og dermed får toll og mva på forsendelsen.
    Det er for så vidt greit nok. Det som er problemet i dette tilfellet, er at de oppgir prisen før rabatt utenpå pakken. Så selv om man har betalt ca. $29 inklusiv frakt, så står det utenpå esken at varens verdi er $39,90.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mah! Fikk svar fra posten jeg... og de sa...

Sitat Opprinnelig postet av Posten
    Hei

Vennligst ta med din dokumentasjon til postkontoret når du henter sendingen.
    De kan ringe vårt kundeservice (tlf 23147700 eller 23147600) for hjelp til eventuelt oppretting av fortollingen FØR sendingen blir registrert utlevert. Det er viktig da utleveringen betyr at fortollingen godkjennes/lukkes.

Det er ikke vår oppgave å opplyse deg hvilken vare sendingen inneholder, og varen er fortollet etter oppgitt verdi av avsender. Verdien må dokumenteres, det er mulig dette ligger på/i sendingen også.

Med vennlig hilsen

Janne (...)
    Problemet er at når jeg snakket med "Postkontoret" mitt (Post i Butikk) så sa de at de ikke kunne gjøre noe og at jeg måtte snakke med posten. Nå er ikke jeg den som har TID eller MULIGHET til å stå å henge på postkontoret mellom 8-16 som er åpningstid for tollbehandlerne da - så dette ble kinkig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send mail til : KSUtland@posten.no
    Få med sendingsnummeret som står på utleveringsbilaget du har fått. Legg ved kvittering fra bestillingen (ta en skjermdump). Ta også en skjermdump fra bankutskrift som viser at du har betalt korrekt beløp (mulig det ikke trengs men jeg ble bedt om det). Da kontakter de postkontoret hvor pakken ligger og frigjør pakken for toll. Jeg henta min igår og når duden bak skranken scanna inn strekkoden på utleveringsbilaget kom det frem av pakken nå var tollfri.

Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Mah! Fikk svar fra posten jeg... og de sa...

Problemet er at når jeg snakket med "Postkontoret" mitt (Post i Butikk) så sa de at de ikke kunne gjøre noe og at jeg måtte snakke med posten. Nå er ikke jeg den som har TID eller MULIGHET til å stå å henge på postkontoret mellom 8-16 som er åpningstid for tollbehandlerne da - så dette ble kinkig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne:
    Gaver fra utlandet - Tollvesenet

Der står det:
    Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll- og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner.

Tollvesenet krever merverdiavgift for gaven hvis den:
    * er kjøpt av en privatperson i utlandet, men sendes fra for eksempel forretningen der varen er kjøpt

MAO privatpersonen i utlandet kan ikke bestille på nett og la de sende den direkte.

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Grensa er faktisk 1000,-

For at tollvesenet skal regne en sending som en gave, er det et krav at den er sendt fra en privatperson som er bosatt i utlandet. Så det hjelper nok ikke stort å få amazon til å pakke den inn for deg, dessverre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send mail til : KSUtland@posten.no
    Få med sendingsnummeret som står på utleveringsbilaget du har fått. Legg ved kvittering fra bestillingen (ta en skjermdump).
    Var det jeg gjorde jo - og fikk det der svaret. "Postkontoret" kan ikke hjelpe meg, og nå VIL ikke Posten hjelpe heller... og telefonnumrene Janne sa de måtte ring er selvsagt bemannet fra 8-16 - og da er jeg på jobb som alle andre!
    ... og jeg har endel flere slike pakker på vei

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg gjorde jo - og fikk det der svaret. "Postkontoret" kan ikke hjelpe meg, og nå VIL ikke Posten hjelpe heller... og telefonnumrene Janne sa de måtte ring er selvsagt bemannet fra 8-16 - og da er jeg på jobb som alle andre!
    ... og jeg har endel flere slike pakker på vei
    Kanskje du kan reise på postkontoret når du har tid, forklare situasjonen og spørre om dere kan åpne pakkene når du er der.
    Så kan dere se på fakturaen som ligger i pakken, og så kan postkontoret ringe i åpningstiden og ordne det slik at du kan hente pakkene når du har mulighet?

Edit : ta med deg en utskrift av mailen du har fått hvor dem ber postkontoret ringe. Ellers så kan det hende de på postkontoret sier dem ikke kan åpne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lever pakkenlapp og kvittering fra Amazon på postkontoret en kveld og ber de ringe tollavdelingen og fjerne tollen. Neste kveld kan jeg hente pakken tollfritt. Fungerer helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel fikk enda et svar fra posten (etter at jeg hadde tatt fri fra jobb for å ordne dette med PiB selvsagt...)
    Sitat Opprinnelig postet av Posten
    Du kan fremtidig gjøre følgende:

1.Mellom kl 8 - 16 hverdager mand - fre kan du ringe tlf 23 14 77 00/76 00 og fakse inn kopi av
    dokumentasjonen (kopi av faktura e.l) for de(n) aktuelle sendingen(e) til faks nr 23 14 76 90.
    Omberegning kan da foretas for den /de aktuelle sendingene umiddelbart.

Eller:

2. Email hit med dokumentasjonen (kopi av faktura, kopi av email ordrebekreftelse, betalingsoppdraget) SOM
    VEDLEGG I EMAIL. Det gjøres oppmerksom på at dokumentasjonen klippet inn i emailen ikke godkjennes.
    Omberegning kan da foretas for den/de aktuelle sendingene umiddelbart.

Det gjøres oppmerksom på at du selv må holde rede på hvilken dokumentasjon som tilhører hvilken sending. Dersom du ikke vet det må du selv gå på ditt hentekontor Post I Butikk og få sendingen(e) åpnet slik at du får merket korrekt sending til korrekt dokumentasjon. Det er viktig at omberegning mot korrekt beløp skjer FØR du henter-/betaler sendingen(e).
    Så da så. Men jeg må fortsatt gjette på hvilke pakker som kommer på hvilket hentenummer... oh well. Folka på dagtid på PiB var iallefall greie og ordnet opp så godt de kunne...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel fikk enda et svar fra posten (etter at jeg hadde tatt fri fra jobb for å ordne dette med PiB selvsagt...)

Så da så. Men jeg må fortsatt gjette på hvilke pakker som kommer på hvilket hentenummer... oh well. Folka på dagtid på PiB var iallefall greie og ordnet opp så godt de kunne...
    Jeg ringer de først, og de sier hvilken pris det gjelder, og da ser jeg samme pris inkludetrt porto på gjeldene kvitering, den kviteringen skriver jeg det nummret som de oppgir og fakser den til et oppgitt telefon/faksnummer som jeg ikke husker i hodet nå.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også to hentelapper idag med krav om mva og forenklet tollbehandlingsgebyr. Heldigvis hadde jeg lest denne tråden på forhånd slik at det ikke var noen overraskelse. Nå får jeg bare håpe at posten er fortsatt like imøtekomne som tidligere og sletter alle gebyr.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •