Har selv noen år bak en skranke på CV'en og kan bevitne at det er helt sykt hva noen kunder lirker utav seg av ukvemsord, beskyldninger og kunde = konge-tilbøyeligheter. Noen ville ha refundert en dags utgifter ved å reise til butikken da jeg ikke kunne tilby det de ønsket, kunden lagde en scene med at hans dyrbare tid var blitt bortkastet... Drapstrusler og beskyldninger er også noe som følger med jobben og jeg er idag veldig glad jeg ikke jobber i butikk lenger.

En selvopplevd historie: En kunde kom tilbake med en vare som "var noe "#€"%!!#€& dritt". Vi lurte folk opp i stry og solgte billig &%##€%!-varer til blodpris. Spurte fint kunden om jeg kunne få ta en titt. Historien bak var at barnebarna til denne herren hadde "lekt" med varen og etterpå virket den ikke. Det var siste gang kunden ville handle her, gjorde også ett stort nummer utav at han hadde fortalt dette til alle han kjente. Jeg skrudde på apparatet og ga det til kunden og sa værsegod, nå funker den - du hadde ikke slått det på. Kunden ble litt spakere, takket for hjelpen og tuslet ut. Håper han er like flink å fortelle dette til alle som han kjenner... Gjøken hadde konstantert at varen ikke virket men hadde glemt å prøve å skru den på...

Ukene før jul oppfordrer jeg alle til å vise ekspeditører, butikkmedarbeidere og kassedamer (og menn) respekt, mange står på overtid for å hjelpe deg og dine med å fylle oppunder juletreèt og 12-timer med kundemas kan ta knekken på de fleste! Vær tålmodig og vis den ansatte samme respekt som du som kunde forventer!

Savner ett norsk nettsted à la dette:

Customers Suck! For those who suffer at the hands of customers of all types - Introduction