Hjemmekino sofaer.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 119
    Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Stressless er for gubber, DETTE er hva som gjelder for gutta boys:

http://www.avshop.no/SearchResult.aspx?q=kw:cineseat

Ikke grisebillige, men utrolig morsomme, fikk testet de selv på Electroworld. Motorisert recliner er virkelig morsomt.

Hva tror dere om å kjøre noen slike på PowerBuy?
    Vil gjerne ha 1+2+1 jeg da, så man kan be ei koselig jente på skrekk film å få litt morro ut av det, mye koseligere i en 2 seter da.. hehe
    BLir durt å sette sammen den der til en sånn gitt...
    Da bestiller jeg heller fra USA selv tror jeg..
    Fikk pris fra EL RAN Furniture / Ameublement EL RAN
    "Vi selger Vuelta HTC (4 seter) for kr. 11 500 i microfiber, kr. 14 500 i hud/pvc. Vi leverer fraktfritt i Østfold."
    Det var uten pruting eller noe da.. PB så kunne jo dette blitt bra..?

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorisert recliner er sikkert morsomt det, men hva gjør man om når motoren, gir etc tar kvelden om 4-5 år og ingen forhandler/supporterer disse lenger i Norge ? Da sitter man med skjegget i postkassa.

Er man virkelig blitt så late at man ikke klarer å dra i en spak eller lene seg bakover ? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig nok mye penger for en møbel, men absolutt ikke avskrekkende vil jeg si med tanke på hva man får..

Ser Avshop har tilbyr betaling med Cresco.
    Dermed kan man dele beløpet over 2 mnd for 99,- eller 4 mnd for 275,-.
    Men lar det seg gjøre med powerbuy? I så fall vi kanskje flere kunne være med på handelen og prisen presses tilsvarende ned.

(Cresco kjører foresten en kampanje nå frem til 31.okt hvor man kan dele beløpet på 6 mnd for 349,- og 9 mnd for 425,-)

Man trenger ikke være lat for å kjøpe en elektrisk recliner. Det er snakk om komfort og å ha noe ekslusivt. Hvorfor kjøpe hjemmekino anlegg for flere hundre tusen når man kan få et for en brøkdel? Jo fordi bare "det beste" er godt nok

Eller som de så fint skriver det på Avshop: ".....Det er vel heller ikke til å legge skjul på at en slik innretning har en viss form for imponeringsevne, motorisert recliner er på ingen måte hverdagskost, selv i de mest kostbare dedikerte kinoer".

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med offpist. tror en får mye for pengene her visst det blir et PB.
    Elektrisk regulering har jeg prøvd før og det er bare konge...får posisjonert både rygg og fothviler i akkurat passelig vinkel og der sitter de. Ikke som på de fleste billige reclinere der fothvileren enten er nede eller oppe (luksus hvis det har ett mellomstille) og ryggstøtten sklir opp eller ned hvis du er så "syndig" at du beveger deg i stolen.
    Hud roundbaut og stilig design er heller ikke å forakte.
    Sittekomforten må en jo bare tro er topp.

Vil tro at desse stolene er produsert av CINEAK (ser jo helt like ut) og da skal dette være topp kvalitet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en får ikke bygget to seter uten bruk av armlende, offpist, det må et armlende mellom hver stol for å styre motoren... En recliner som dette er uansett et "solomøbel" slik jeg ser det... Du kan jo f.eks. kjøre to rette stoler i midten, og en vinklet på hver side, altså totalt en 4-seter med to "sweet-spot"-stoler... Det vil kreve 4 hovedmoduler og 3 rette armlender samt to vinklede og koste veil. ca. 50k. Er ikke gratis, det er klart, men PowerBuy-prisen kan jo bli vesentlig hyggeligere enn dette da.

Cineak koster for øvrig vesentlig mer (håndlaget), og i møbelmarkedet er det ingen ting som heter kopiering, så jeg tror nok heller DreamScreen har hentet inspirasjon til sitt design fra Cineak. Tror nok Cineak er enda hakket vassere, men de koster også mer enn dobbelt så mye...

Stolene er for øvrig å se på Electroworld, men det stenger jo om ikke alt for lenge, så da må en være rask!

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg tviler ikke på at det har sine fordeler med at den er motorisert, men det har også jo sine ulemper.

Hvordan garantier får man dersom motoren finner på å ta kvelden om noen år ? Man vil jo gjerne at møbler skal ha en viss levetid. Er den enkel å bytte ut selv ?

Hvor mye veier forresten disse stolene ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til Lygren angående "supreme" stolen :

Har den individuell elektrisk regulering av ryggstøtte og fothviler ?
    Hvilken type mekanisme - "faller" ryggstøtten rett bakover (trenger mer plass bakom stolen) eller er det typen der ryggstøtten sklir fremover i stolen ?

mvh

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du har 5 års reklamasjon her til lands, og har den først holdt 5 år holder den garantert en del til... DreamScreen vil garantert ha reservedeler tilgjengelig også hvis behovet skulle oppstå.

Stolene veier en del, kan tenke meg en 40-50kg pr. stol med armlender.

Pris på PowerBuy på min. 20stk hovedmoduler vil i følge selger ligge på ca.:

ProMotor hovedmodul: 7500.-
    ProMotor armmodul rett: 1000.-
    ProMotor armmodul rett m. koppholder: 1250.-
    ProMotor armmodul vinklet: 1500.-
    ProMotor armmodul vinklet m. koppholder: 1750.-

ProMotor Supreme hovedmodul: 9500.-
    ProMotor Supreme armmodul rett: 1250.-
    ProMotor Supreme armmodul rett m. koppholder: 1500.-
    ProMotor Supreme armmodul vinklet: 1750.-
    ProMotor Supreme armmodul vinklet m. koppholder: 2000.-

En typisk tre-seter med koppholder i ProMotor-design vil dermed ligge på 7500x3 + 1250x4 = 27.500.-. Synes det er langt fra ille...

Vi kan også høre med AVshop om de kan tilby Cresco på dette PowerBuyet, men det tror jeg absolutt at bør kunne ordnes.

Stolene vil, som møbler stort sett alltid har, ha en del leveransetid, ca. 10 uker, men sånn er det det bare.

Ja, hvordan er stemningen for noe slikt? En kan jo begynne litt i det små også da, en hovedmodul og to rette armlender koster en jo bare 9500.- totalt.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har 5 års reklamasjon her til lands, og har den først holdt 5 år holder den garantert en del til... DreamScreen vil garantert ha reservedeler tilgjengelig også hvis behovet skulle oppstå.

En typisk tre-seter med koppholder i ProMotor-design vil dermed ligge på 7500x3 + 1250x4 = 27.500.-. Synes det er langt fra ille...

Vi kan også høre med AVshop om de kan tilby Cresco på dette PowerBuyet, men det tror jeg absolutt at bør kunne ordnes.

Stolene vil, som møbler stort sett alltid har, ha en del leveransetid, ca. 10 uker, men sånn er det det bare.

Ja, hvordan er stemningen for noe slikt? En kan jo begynne litt i det små også da, en hovedmodul og to rette armlender koster en jo bare 9500.- totalt.
    Blir for mye for meg ihvertfall, siden jeg ihvertfall vil ha 4 seter..
    Da betaler jeg heller 15 tusen med frakt og moms for en fra usa, som jeg personlig syns ser mere komfortabel ut, har en bror i flyvåpenet i Texas, prøver å fa han til å teste de. (de jeg linket til i første innlegg..)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Spørsmål til Lygren angående "supreme" stolen :

Har den individuell elektrisk regulering av ryggstøtte og fothviler ?
    Hvilken type mekanisme - "faller" ryggstøtten rett bakover (trenger mer plass bakom stolen) eller er det typen der ryggstøtten sklir fremover i stolen ?

mvh
    Er svært interresert.
    skulle gjerne hatt svar på mine spørsmål over, på forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette syns jeg høres veldig bra ut, mye penger å spare her.

Er det ikke slik på at en incline skyves baken fremover slik at den kan stå helt intill en vegg mens en recliner vil falle rett bak og trenge litt plass bak stolen.

Kunne vært nyttig med fysiske mål slik at folk kan måle og tegne hvordan sitt personlige oppsett vil passe hjemme.

Er også spent på om rygg og fothviler kan kjøres separat på samme måte som Cineak, det er jo halve vitsen med å ha motorisert vil jeg si.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av offpist
    Dette syns jeg høres veldig bra ut, mye penger å spare her.

Er det ikke slik på at en incline skyves baken fremover slik at den kan stå helt intill en vegg mens en recliner vil falle rett bak og trenge litt plass bak stolen.

Kunne vært nyttig med fysiske mål slik at folk kan måle og tegne hvordan sitt personlig vil passe hjemme.

Er også spent på om rygg og fothviler kan kjøres separat på samme måte som Cineak, det er jo halve vitsen med å ha motorisert vil jeg si.
    Tror du har rett ang. incline/recline ville bare få en bekreftelse på hva som står i teksten. Ofte skjer feilbeskrivelser har jeg sett.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VÅKN OPP FOLKENS!!
    Dette må da være et godt tilbud hvis en er på utkikk etter kinostoler.
    Se under siste nytt.
    Meld deres interesse her på denne tråden da vel!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Rygg og recliner kan ikke kjøres separat, men det fungerer veldig bra allikevel. Først kjøres ryggen litt bakover, deretter reclineren, og til slutt rygg og recline. Dobbel motor som på Cineak koster mer enn det smaker selv om det selvsagt hadde vært enda morsommere sikkert...

Ryggen går noe bakover, så en må ha litt avstand til bakvegg.

Tror mål etc. vil dukke opp om ikke alt for lenge, så en får bare følge med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart.
    Jeg skal definitivt ha 2 moduler i første omgang.

Snakket forøvrig med avshop i dag
    Utgavene de hadde på messen er med en enkel motor, altså rygg og fothviler kan ikke reguleres uavhengig. Men de trodde den kunne lages med 2 motorer, til samme pris.

Etterlyste også fysiske mål og vekt osv..

Det er et nytt produkt tydeligvis og de har vært opptatt med messen osv... Men mer info vil komme under produkt info ganske raskt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i 2 moduler.
    Fungerer sikkert ypperlig som Lygren skriver med en motor, men hvis de kan produseres med to så hadde det vært fansy.
    Da er det bare å følge med her på forumet eller på AVshop når det kommer mer info om stolene.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat handla leilighet, og blir seff stuekino.. vingler mellom en stressless 3seter eller en litt billigere vanlig skinnsofa + en stressless godstol...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

¨

Vil det si at man sparer "hele" 500 kr på en stol..? Er ikke prisen på en stol 10.000..? Eller er et bare stol uten armlener...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at man sparer "hele" 500 kr på en stol..? Er ikke prisen på en stol 10.000..? Eller er et bare stol uten armlener...?
    Det er prisen på en stol uten armlener.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0