Powerbuy Sony VPL-VW60. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    For det første så er det slett ikke sikkert at det vil vise seg at det lønner seg å kjøpe mange i slengen. Det er visse fordeler å handle som privatperson, spesielt deresom det blir ifra Asia.. Ofte er det enklere å fortolle ting når det kun er snakk om 1 ting. (Det får folk tolke som de vil. )

Prisene er uansett såpass uavklart her til lands, at jeg nok uansett ville ha anbefalt å vente med innkjøp til vi ser hva norske butikker evt. vil ha for dem.. Muligens er det muligheter for powerbuy fra en av dem, og da i regi av AVForum.

Vi kan vel bruke denne tråden til "sondering" av terrenget?
    Støtter den tklev. Det må da snart dukke opp noen priser her til lands og.

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk pris fra Hong Kong i dag og de skulle ha 3710 usd for 1, 3660 for 2 til 5 og 3600 for 5 eller flere. Garanti var 1 år som var gyldig kun i Hong Kong, mao så må den vel sendes tilbake til HK for reparasjon. Jeg sjekket frakt fra UPS sin side og den var ca. 1500 nok for 1. Kan sikkert bli billigere med større kvanta. Da blir prisen hjem til Norge 29700,- hvis du bruker 3710 usd og 1500 nok i frakt. Leveringstid i HK i midten av september og levering til Norge tar 2 til 3 dager.
    Snakket med Serviceavdelingen i dag og han visste ikke noe om leveringstid, men regnet med at prisen ville være den samme som for VW50 (ca 40000).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som en flott ide, dog er d bare 600 kroner å spare på å kjøpe 5 fem eller flere... Nu har jeg venta en generasjon 1080p, og er klar til å dumpe min gamle Barco. Veiledende 40" i norge er uaktuelt. Var først i køen på full-HD LCD TV og har betalt min del av utviklingskostnadene på den teknologien ;-)

Om en skulle være så uheldig å få problemer av teknisk art! Hva er de vanligste feil på "gamle" VW50? Har SRXD teknologien pixel-feil? For lampa sin del, kan det sikkert være lurt å kjøpe/forhandle med 1 stk ekstra pære til hver?

Dessuten, om det blir en POWERBUY av dette, får en til individuell utsendelse av projektor rundt i landet, Norge? Kanskje ikke alle holder til i Oslo...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Fikk pris fra Hong Kong i dag og de skulle ha 3710 usd for 1, 3660 for 2 til 5 og 3600 for 5 eller flere. Garanti var 1 år som var gyldig kun i Hong Kong, mao så må den vel sendes tilbake til HK for reparasjon. Jeg sjekket frakt fra UPS sin side og den var ca. 1500 nok for 1. Kan sikkert bli billigere med større kvanta. Da blir prisen hjem til Norge 29700,- hvis du bruker 3710 usd og 1500 nok i frakt. Leveringstid i HK i midten av september og levering til Norge tar 2 til 3 dager.
    Snakket med Serviceavdelingen i dag og han visste ikke noe om leveringstid, men regnet med at prisen ville være den samme som for VW50 (ca 40000).
    3600 USD for 5 hørtes jo ut til å være en god pris. Og dette var Hvizone?
    Merkelig at ingen i norge hvet hva prisen blir her. Som en annen har sagt må det jo være noen stk. tusenlapper å spare på å kjøp fra utlandet hvis det skal være aktuelt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Har sjekket litt mer i Østen og funnet denne til 367400 yen noe som gir en total pris hjem på litt over 25000. Da har jeg brukt 1500 kr i frakt. Jeg sliter litt med japansken så hvis noen kunne hjelpe så er linken ‰¿Ši.com - VPL-VW60 ‰¿Ši”äŠr og bruk babelfish til å oversette. Problemet er når jeg prøver og komme til den rette butikken (EC Current) så svikter linkingen i Babelfish. Det hadde vært fint å få sjekket ut dette så en kunne få bestillt seg en. Så ut som de skulle kom inn rimelig fort.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den selvfølgelig billigere etterpå. Fant den til 338000 yen som gir ca 23000 her med samme forutsetningene som i forrige posten. Link er VPL-VW60 ‰¿Ši”äŠr - ƒxƒXƒgƒQ[ƒg som er noe tilsvarende kelkoo ser det ut til. Sliter fremdeles med japansken så hvis det er noen som kan finne ut hvordan en kan kontakte de på mail så vi kan få endelige priser på prosjektor og ikke minst frakt og at de sender til Norge, så hadde jeg satt pris på det.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror det lønner seg å handle hos seriøse aktører som gjør dette ofte, og som har godt rykte på seg.. Men, har ikke hørt noe om noen av de 2 du nevner, så kan jo hende det er muligheter der også..

Fortsatt ingen antydninger til når norske butikker vil få dem inn, og hva de vil koste?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Sony Norge tidligere i uka og de mente den vil komme i månedsskiftet september/oktober. Kunne selvfølgelig ikke si noe om pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha fra Japan er pricejapan.com vel det enkleste alternativet.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris fra Pricejapan.com:
    Shipping Method

DHL Item’s price YEN 338,000 Item's Count 1 pcs Shipping Cost YEN
    39,800 Our Fee YEN 18,890 Shipping Insurance YEN 3,401
    Total Cost YEN 400,091 Tilsvarer:
    USA USD 3,529
    Oversatt til NOK=3529*6*1,25=26467,50 inkl. moms..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg fant en annen såkalt proxy shopping service og fikk tilbud fra ham som kom ut på 411290 yen innkl. shipping basert på en lokal pris på 367500 yen, Jeg fortalte ham om butikken som hadde den til pris på 338000 yen og han sa at det var en butikk som ikke hadde ting på lager og at de måtte bestille hver gang og det kunne ta uker. Jeg har kun sjekket pris for 1. Pris til Norge blir i følge Valutakalkulatoren til E24.no 20632 x 1,25 = 25 790,-

Virket som en veldig oppegående business. Fikk svar rimelig kjapt og skriver utmerket engelsk. Her er linken

::: kakaku.deviantforest.com ::: your proxy for purchasing the most popular electronics direct from Japan

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket den nå og får en pris på 335000 yen og hvis jeg bruker EMS (som også posten bruker tror jeg) som shipping ender jeg opp med 370 125 yen eller som er 18568 kr i følge E24 kalkulatoren x 1,25 = 23210 som er absolutt interessant. Er det noen som har prøvd pricejapan før? Sendte de en email på søndag, men har ikke fårr noe svar. Da sto ikke vw60 på websiden deres.

Edit: etter jeg skrev dette har nå VW60 kommet inn på siden deres for bestilling med riktig frakt og prisen er nå 384312 yen og når du skal gjøre en banktransfer så legger de på 8500 yen til så du er oppe i nesten 393000 yen eller ca 24555 nok inkl mva.

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Pris fra Pricejapan.com:
    Shipping Method

DHL Item’s price YEN 338,000 Item's Count 1 pcs Shipping Cost YEN
    39,800 Our Fee YEN 18,890 Shipping Insurance YEN 3,401
    Total Cost YEN 400,091 Tilsvarer:
    USA USD 3,529
    Oversatt til NOK=3529*6*1,25=26467,50 inkl. moms..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange folk feks på avsforum har handlet der, gjør ett søk der på pricejapan. Hvis du klikker på projectors på toppen så får du opp alle projektorene inkl vw 60.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten fugl hvisket i mitt øre att listepris vw60 i Norge starter på NOK 48000...! Dyrt!

Med prisen på www.pricejapan.com til USD 3509 inkl frakt, ender en opp på rundt NOK 25000 inkl moms. For mellomlegget kan en sende den eller repararer den mange ganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexander
    En liten fugl hvisket i mitt øre att listepris vw60 i Norge starter på NOK 48000...! Dyrt!

Med prisen på www.pricejapan.com til USD 3509 inkl frakt, ender en opp på rundt NOK 25000 inkl moms. For mellomlegget kan en sende den eller repararer den mange ganger?
    Du kan jo absolutt det! Hvis den norske prisen stemmer er den helt uintressant. Til den prisen kan jeg få en HD1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev en mail til Pricejapan for å spørre om det var mulig med noe kvantumsrabatt. Dette var svaret jeg fikk:

"Because its quantity is not so enough, we can sell only one unit to one address.."

så det bør kanskje bestilles snart. Jeg ser på siden deres at de tar bestillinger nå og de er tilgjengelige 11.09. Skummel dato forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Jeg skrev en mail til Pricejapan for å spørre om det var mulig med noe kvantumsrabatt. Dette var svaret jeg fikk:

"Because its quantity is not so enough, we can sell only one unit to one address.."

så det bør kanskje bestilles snart. Jeg ser på siden deres at de tar bestillinger nå og de er tilgjengelige 11.09. Skummel dato forresten.
    Så de får ikke inn så mange med andre ord. Jeg får se om jeg får en titt på tingen på messa jeg skal på. Offline i 4 dager.

Hadde håpet på et Powerbuy i regi av AV-forum, men det er kanskje for tidlig i.o.m. at ikke alle biter er på plass enda i følge Lygren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satelitt1 averterer den til 44000... litt småstivt.
    Satelitt1 • Din lokale parabol leverandør

rundis

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...PowerBuy fra utlandet er nok vanskelig pr. dato, men vi skal nok klare å forhøre oss via AVshop, som jo sikkert kan få en noe bedre pris hvis vi klarer å ta 10-15stk på rappen... Kommer med info så snart jeg hører noe mer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HT'n er budsjetert med denne Sonyen så jeg melder meg på om prisen er grei!

Lars.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •