Powerbuy Sony VPL-VW60. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 86
    Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisan

Jeg har sjekket med de som driver avsforum og har fått følgende pris forutsatt bankoverføring:

1 stk: 3999 usd
    5 stk: 3879 usd
    10 stk: 3854 usd

Han sa han kunne sende 10 stk på en palle til New Jersey (Jetcarrier) og det ville koste rundt 200 usd. Har brukt lista til Jetcarrier og gått ut i fra 13kg pr prosjektor og lagt til 25% moms på alt så kommer jeg ut med en pris på ca. 29700 pr. stk hvis vi kjøper 10. Har brukt 6 kr som dollarkurs. Har nå bedt om litt detaljer på størrelse på eske og vekt + info om garanti.
    Hadde satt pris på om noen andre sa ifra hvis de vet om noen bedre fraktmuligheter. Det er selvfølgelig billigere med båtfrakt, men kjenner jeg oss rett så er det ingen som har tid til å vente på at balja kommer frem. Går tregt nok med fly

Sjekket også med regalcamera.com, men der var det 3999 uansett antall.

Det virket på AVSforum som om de skulle komme inn neste uke, men det glemte jeg selvfølgelig å spørre om, så det får jeg ta når jeg får svar på det andre.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Han sa han kunne sende 10 stk på en palle til New Jersey (Jetcarrier) og det ville koste rundt 200 usd. Har brukt lista til Jetcarrier og gått ut i fra 13kg pr prosjektor og lagt til 25% moms på alt så kommer jeg ut med en pris på ca. 29700 pr. stk hvis vi kjøper 10. Har brukt 6 kr som dollarkurs. Har nå bedt om litt detaljer på størrelse på eske og vekt + info om garanti.
    3854US$ pr. prosjektør=28905,- NOK inkl. moms. Så du mener altså at du skal få frakten ned i 800,- pr. prosjektør, hvorav 120,- er pallefrakt til New Jersey? Hvordan har du tenkt å ordne det videre, skal du hente prosjektørene hos Jetcarrier og så sende dem videre til de som har bestilt? (Vil jo også koste litt.) Så rundt regnet kan vi si 30.000,- pr prosjektør med ditt forslag..

Hmm.. Bra initiativ, men det burde være mulig å komme lenger under amerikansk listepris hadde jeg trodd..?? Vanligvis ligger jo MSRP et godt stykke over de beste prisene hos web-butikker..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MSRP for VW60 i USA er 4999usd.

Jeg har kun regnet frakt til Oslo med Jet Carrier. Jeg brukte Jet carriers liste og tok 790 for den første og tok 13 kg og ganget med 32kr for de 9 neste og la på 9 ganger 75kr pr.kolli på det. Håper jeg forsto Jetcarriers liste riktig. Jeg kom ut med total på 5209 kr for frakten til Norge. Har ikke lagt på noen fortollingsgebyr e.l. Jeg ville tro at det gikk an å få litt billigere, men jeg trenger mål og vekt. Er det noen som vet mål og vekt på en VW50, burde være samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for undersøkelsene dine 92ttz.

Drøye 30K er jo ikke så værst det. Når det gjelder Jetcarrier er det lurest å gå ut fra volum mener jeg da disse boksene er ganske svære, så frakten blir nok litt dyrere.

Det er jo ikke noe voldsomt prisavslag i forhold til det å kjøpe 1, men det er vel alltid vanskelig å få god rabatt på et produkt som enda ikke har kommet ut, og som det vil være en god del rift om.

Hvilken butikk er det du har fått pris fra?

Det ser ut som om prisen ligger rundt U$ 3.858-3.999 der jeg har sjekket.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk pris fra Jason på avsforum.com. Jeg går ut i fra at butikken er avscience.com. Se også denne tråden. VW60 in stock next week. Taking orders now! - AVS Forum

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boksen til VPL-VW50:
    Vekt 17kg
    Volum: 61*50*30=91,5dm^3

91,5/4,5=20,33kg i "volumvekt".

Så litt høyere frakt må du nok beregne..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært veldig greit og vist hva norske priser på denne prosjektøren vil ligge på..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Boksen til VPL-VW50:
    Vekt 17kg
    Volum: 61*50*30=91,5dm^3

91,5/4,5=20,33kg i "volumvekt".

Så litt høyere frakt må du nok beregne..

Da må vi legge på 7 kg til a 32 kr som er 224 kr, så da er vi på ca 30000 kr. Er enig at det hadde vært interessant å vite den norske prisen. Normalt er vel å ta USA prisen i dollar og gange med 10 og da er MSRP ca 50000,-.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må vi legge på 7 kg til a 32 kr som er 224 kr, så da er vi på ca 30000 kr. Er enig at det hadde vært interessant å vite den norske prisen. Normalt er vel å ta USA prisen i dollar og gange med 10 og da er MSRP ca 50000,-.
    Hmm.. Jo.. Men er ikke det litt merkelig valg av Sony? Vanligvis har de ikke gått opp i pris på neste modell.. hmff..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart er at MSRP prisen i Japan er rundt 3850 usd, mens den i USA er 4999 usd. Det virker som alle hadde forventet at den ville havne på 3999 usd. Da jeg sjekket pris med Jason hadde han ikke veldig mye å gå på prismessig, derfor det lille avslaget mellom 5 og 10. JEg btenkte på å sjekke mer pris i Japan, men det virker som de er kun 100v og ikke er switchet, ref den tidligere linkede tråden på avsforums. Sjekket prisen i Japan som er 420000 yen taxfree og det er 20975 nok i følge Aftenpostens valutakalkulator. Ve får kanskje sjekke litt den veien og. Sendt en forespørsel til Pricejapan.com. Noen som vet om noen andre.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en telefon til 2 Sonycenter i Oslo. Han på Karl Johan var usikker og ba meg ringe tilbake til uka, mens han som var på CC vest var inne og sjekket på data og syntes det så ut som den ville havne på rundt 60000. Noen som har noen kontakter som vet mer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en telefon til 2 Sonycenter i Oslo. Han på Karl Johan var usikker og ba meg ringe tilbake til uka, mens han som var på CC vest var inne og sjekket på data og syntes det så ut som den ville havne på rundt 60000. Noen som har noen kontakter som vet mer.
    Dessverre ble ikke VW60 vist på IFA, så det var kke så mye info rundt den. Nå det gjelder en pris på 60K, kan jeg garantere at det ikke skjer. Det vil være naturlig å annta at VW60 vil ha en lignende MSRP som VW50 hadde. Det vil si rundt 40K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart er at MSRP prisen i Japan er rundt 3850 usd, mens den i USA er 4999 usd. Det virker som alle hadde forventet at den ville havne på 3999 usd. Da jeg sjekket pris med Jason hadde han ikke veldig mye å gå på prismessig, derfor det lille avslaget mellom 5 og 10. JEg btenkte på å sjekke mer pris i Japan, men det virker som de er kun 100v og ikke er switchet, ref den tidligere linkede tråden på avsforums. Sjekket prisen i Japan som er 420000 yen taxfree og det er 20975 nok i følge Aftenpostens valutakalkulator. Ve får kanskje sjekke litt den veien og. Sendt en forespørsel til Pricejapan.com. Noen som vet om noen andre.
    Hivizone Hong Kong On-Line Shop ligger den på usd. 3.800 eller 3.799.

Er enig i at det hadde vært kjekt å vite hva den vil koste i norge,
    men kan vi få den hit for ca. 30K er jeg absolutt interessert.

Jeg skal på kringkastingsmesse 8 Sept (IBC), håper den er utstilt der.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HD

Er enig i at det hadde vært kjekt å vite hva den vil koste i norge.

Hmm.. Kan tyde på at den prisen ifra USA ikke er så urimelig da.. Men det er ergerlig hvis norske priser kommer til å starte på 35000,- allerede ved lansering.. For at dette skal være et bra kjøp så bør ikke norske priser under 37500,-.. (IMHO)... Det er tross alt en risiko å kjøpe ifra USA, garanti kommer til å bli vanskelig (les:dyrt) å få utført og det er selvsagt risikoen for at noe skjer under transport..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm.. Kan tyde på at den prisen ifra USA ikke er så urimelig da.. Men det er ergerlig hvis norske priser kommer til å starte på 35000,- allerede ved lansering.. For at dette skal være et bra kjøp så bør ikke norske priser under 37500,-.. (IMHO)... Det er tross alt en risiko å kjøpe ifra USA, garanti kommer til å bli vanskelig (les:dyrt) å få utført og det er selvsagt risikoen for at noe skjer under transport..
    Nå kan heldigvis jetcarrier transporten forsikres mot 1,5% tillegg tror jeg det var. Det hjelper jo litt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en forespørsel dit tidligere i dag. Får vel svar i morgen eller mandag tenker jeg. Skal si i fra hva jeg får for pris.

Sitat Opprinnelig postet av HD

Er enig i at det hadde vært kjekt å vite hva den vil koste i norge,
    men kan vi få den hit for ca. 30K er jeg absolutt interessert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hvis vi finner en løsning der AVforum og medlemmene kan være sikre på at vi faktisk får det vi betaler for, er vi ikke helt fremmed for å vurdere import på denne type varer der vi faktisk sparer en hel masse. Vi vil være helt avhengig av at forhandleren i USA aksepterer å lage faktura til den enkelte og samtidig forstår hvordan opplegget er, og vi må også tenke ut en måte å sikre pengene på. De vil nok kreve forhåndsbetaling, og da er vi plutselig på litt tynn is igjen, den risikoen kan ikke vi ta. Det er mulig vi her da rett og slett må la den enkelte betale inn direkte til selgeren selv, men det hjelper jo lite hvis vi allikevel ikke får levert noen varer og svindelen er et faktum. Jeg er klar over at jeg uttrykker meg som brent barn her, men nå er det jo faktisk slik at det foreligger en viss risiko her som veldig lett blir dyttet over på AVforum om ting faktisk skulle gått galt.

Det er nok mulig vi derfor bør utsette denne type felleskjøp til vi har fått opp bedre rutiner for dette i PowerBuy-systemet. Vi jobber jo som dere sikkert forstår på spreng med å finne løsninger som sikrer alle parter, der alt fra bankgaranti til betaling etter levering vurderes. Her er det jo samtidig slik at vi må forholde oss til selgers krav og betingelser for å i det hele tatt få tilgang til varene, så det er viktig at vi klarer å finne frem til en minnelig løsning som beskytter alle parter på et godt vis.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg kan for øvrig legge til at vi ikke tillater at enkeltpersoner arrangerer dette her på forumet (uten vår tillatelse da selvsagt, som vi da i utgangspunktet kun gir på mindre volum, type subforsterker til 2000 kroner x 20 o.l.), da det uansett vil være AVforum som blir omtalt i mediene hvis ting skulle gå i dass av en eller annen grunn...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg kan for øvrig legge til at vi ikke tillater at enkeltpersoner arrangerer dette her på forumet (uten vår tillatelse da selvsagt, som vi da i utgangspunktet kun gir på mindre volum, type subforsterker til 2000 kroner x 20 o.l.), da det uansett vil være AVforum som blir omtalt i mediene hvis ting skulle gå i dass av en eller annen grunn...
    Har full forståelse Lygren for dine synspunkter, og at du ikke kan tillate at enkeltpersoner foretar et Powerbuy på kapitalvarer. Hvis hver enkelt kunne ha betalt vi kredittkort, og ting går skeis er det ikke da slik at kredittkortselskapet tilbakefører pengene til den enkelte? Men igjen forsvinner kanskje noe av prisreduksjonen hvis butikken må forholde seg til like mange enkeltkjøpere som ved å selge 1 og 1?

Er det noen som vet hvordan andre fora gjør dette? Kanskje dette burde vært en helt egen tråd?

(brent barn lukter svidd) :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så er det slett ikke sikkert at det vil vise seg at det lønner seg å kjøpe mange i slengen. Det er visse fordeler å handle som privatperson, spesielt deresom det blir ifra Asia.. Ofte er det enklere å fortolle ting når det kun er snakk om 1 ting. (Det får folk tolke som de vil. )

Prisene er uansett såpass uavklart her til lands, at jeg nok uansett ville ha anbefalt å vente med innkjøp til vi ser hva norske butikker evt. vil ha for dem.. Muligens er det muligheter for powerbuy fra en av dem, og da i regi av AVForum.

Vi kan vel bruke denne tråden til "sondering" av terrenget?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •