Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 83 av 249 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 4969
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kmell
    Jeg gjorde tabben å bestille en hel masse bøker fra Amazon og EN film. Alt ble sendt i samme pakke med faktura¨på rundt 2000 kr. Bøker er tollfritt og den ene filmen kostet godt under hundrelappen. Dere gjetter helt sikkert hvordan det endte...
    Vel, det avhenger litt av hvordan pakken er merket. Det som skulle skjedd er at du må betale moms på filmen, pluss en drøy hundrings i tollbehandlingsavgift. Hvis pakken er dårlig merket, har de sikkert krevd moms for bøkene også, og da må du selvfølgelig klage.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Tollfritt ja, men moms skal vel fortsatt betalast på alt? Så uansett om dette var kun bøker for 2000, så måtte vel momsen fortsatt ha vorte betalt?
    Nei. Bøker er fritatt for moms, men det skal betales moms for filmen.

Pakker som er verdt mindre enn 200,- er fritatt for moms, men dette gjelder altså hele pakkens verdi, ikke bare de momspliktige varene. Så når han har bøker for 2000,- i pakken, så er alle CDer og DVDer han sender i samme pakke også momspliktig, uansett hvor lite de er verdt.

Dette er det ganske lett å bli fintet ut av.

Hvis det er mangelfull merking på pakken (f.eks. hvis det bare står "Verdi: 2100,- Innhold: Bøker og DVDer"), så kan han også risikere at det kreves moms for hele innholdet. I så fall må man klage og be om ny fortolling. Fortrinnsvis før man henter og betaler pakken.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det som skulle skjedd er at du må betale moms på filmen, pluss en drøy hundrings i tollbehandlingsavgift.
    Selvfølgelig skulle han IKKE det. Han skriver jo at filmen som lå i pakken kostet "under hundrelappen"..

Han skulle mao ikke betalt moms i det hele tatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Selvfølgelig skulle han IKKE det. Han skriver jo at filmen som lå i pakken kostet "under hundrelappen"..

Han skulle mao ikke betalt moms i det hele tatt!
    Som jeg forklarte i den påfølgende meldingen, så ville DVD-filmen vært momspliktig om den så hadde kostet én krone. Så lenge vareverdien på hele pakken er over 200,- så skal det betales moms av pakkens momspliktige innhold. Det spiller ingen rolle at mesteparten av innholdet er fritatt for moms, og det at det momspliktige innholdet har en verdi under 200,-.

Du trenger ikke ta mitt ord for det. Se side 18 i dette veiledningsheftet:
    http://toll.no/upload/dokumenter/TMS...apr%202004.pdf

Dersom sendingens vareverdi på kr 200. overstiges, skal det kreves opp merverdiavgift etter tollverdireglene. Dette gjelder også i tilfeller hvor sendingen inneholder avgiftsfrie varer, for eksempel bøker. En sending med en vareverdi på totalt kr 250, som inneholder en avgiftsfri bok med vareverdi kr 150. og en avgiftspliktig CD med vareverdi kr 100, blir merverdiavgift å
    beregne av på CD-ens tollverdi.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer å kjøpe X-men trilogy boks på play.com. Der koster den 33 pund. Noen som har bestillt bokser til verdi over 200 kr hos Play.com, og vet sånn ca hva det vil bli i fortolling. Med andre ord lønner det seg i forhold til norsk pris?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør i så tilfelle heller kjøpe den hos Amazon.co.uk

Da kommer den på £30,57 etter at moms er trukket fra, og frakt lagt til.

X-Men Trilogy [Blu-ray] [2000]: Amazon.co.uk: Patrick Stewart, Ian McKellen, Famke Janssen, Hugh Jackman, Halle Berry, Bryan Singer, Brett Ratner: DVD

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Som jeg forklarte i den påfølgende meldingen, så ville DVD-filmen vært momspliktig om den så hadde kostet én krone. Så lenge vareverdien på hele pakken er over 200,- så skal det betales moms av pakkens momspliktige innhold. Det spiller ingen rolle at mesteparten av innholdet er fritatt for moms, og det at det momspliktige innholdet har en verdi under 200,-.

Du trenger ikke ta mitt ord for det. Se side 18 i dette veiledningsheftet:
    http://toll.no/upload/dokumenter/TMS...apr%202004.pdf
    Takk for utdyping og link. Det ser ut som du har har rett, og da beklager jeg selvfølgelig.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke ta diskusjon om moms, tollavgift og generelle betraktninger om nettbutikker i en egen tråd? (Jeg tror det er tråder for alle de tre temaene allerede).

Denne tråden skal handle om jakt på billige Blu-Ray-filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Kan vi ikke ta diskusjon om moms, tollavgift og generelle betraktninger om nettbutikker i en egen tråd? (Jeg tror det er tråder for alle de tre temaene allerede).
    En og annen kort avsporing synes jeg nesten dere bør kunne tåle. momsdiskusjonen var uansett avsluttet for denne gang.

Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Denne tråden skal handle om jakt på billige Blu-Ray-filmer.
    Ja, men det er ikke til å komme fra at frakt, moms og gebyrer påvirker totalprisen på filmene man bestiller fra utlandet, så en og annen oppfriskning i ny og ne om hvordan reglene er kan absolutt ha noe for seg. Det er f.eks. ikke alle som er klar over at en DVD eller BD som koster £21 på play.com blir dyrere enn en som koster £23 pluss £1,88 i frakt på Amazon UK.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at det har vært ganske mange avsporinger. Spørsmål om toll går om og om igjen på forumet, og det aller meste kan oppspores om man leter litt, eller noen legger ut en link. Dessuten er det ikke helt logisk å anta at det ligger omfattende info om tollregler tidligere i denne tråden. Dermed søker ikke folk i tråden om temaet, men stiller i stedet de samme spørsmålene om og om igjen. En tråd som heter "Tollregler", derimot, vil folk søke i etter tollregler før de skriver.

Kanskje det kan linkes i første post til en annen tråd om tollregler? Da kan vi unngå så mange avsporinger. Jo flere avsporinger, jo mindre informativ blir en tråd om temaet den skal omhandle.

Nå bidrar jeg forøvrig til nok en avsporing, og det beklager jeg. :-?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de har fått inn Max Manus på play.com. Den er billigere og har tidligere release en i norge.

Man Of War (Max Manus) (Blu-ray)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigere hos Amazon.co.uk (£13,78 ved utsjekk - altså uten moms, men med frakt):

Man Of War [Blu-ray] [2008]: Amazon.co.uk: Espen Sandberg, Joachim Roenning: DVD

PS: Jeg bestilte den like godt nå... ;-)

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Billigere hos Amazon.co.uk (£13,78 ved utsjekk - altså uten moms, men med frakt):

Man Of War [Blu-ray] [2008]: Amazon.co.uk: Espen Sandberg, Joachim Roenning: DVD

Litt OT, kan du si noe om leveringstid fra Amazon (uk) i forhold til play.com?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går egentlig ut på ett...

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, bedre enn "smeltende polis" fra USA

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER raste det inn like mange kanselleringer som bestillinger fra CDWOW... :cry: :cry: :cry:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER raste det inn like mange kanselleringer som bestillinger fra CDWOW... :cry: :cry: :cry:
    Ja, men det værste er at de skylder på at de ikke får tak i filmene fra leverandøren, likevel så ligger filmene i katalogen deres. Jeg gidder ikke gi meg med det første på det, da får de innrømme årsaken. Drittbutikk.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau....:-|
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sendt dem kanselleringsmailene i retur, og ber dem om å levere som avtalt.

Så lenge de fortsatt selger filmene, er det ingen valid årsak å nekte å levere på den bakgrunnen de har oppgitt.

Ikke MINST fordi de også kansellerer filmer som ennå ikke er utgitt!!! :twisted:

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for tipset, da var den bestilt! :-)

Side 83 av 249 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •