Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 82 av 249 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 4969
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den som venter på noe godt hos play.com

Trodde jeg fikk Bourne 1-3, Pirates 1-3 og 2 Disney filmer billig til ca GBP 14 pr stk. Men nå er de kommet med i 2 for GBP 22 listen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For litt over en uke siden var det en liten diskusjon her om eventuell tolling dersom man benytter seg av "kjøp 3 betal for 2 filmer"-tilbudet på amazon uk.
    Jeg bestilte for å sjekke om Amazon satte verdien på pakkeseddelen til orginalverdien av de tre filmene (uten å trekke fra filmen jeg fikk gratis) eller om de satte verdien på pakkeseddelen til det jeg faktisk betalte (som var så vidt under 200 NOK).

I dag fikk jeg filmene, jeg betalte ingen toll og på pakken stod det at verdien var på 19,71 pund. Det betyr at jeg betalte 215 NOK for 3 filmer (Juno, 21 og Sweeney Todd) på amazon.
    Dette synes jeg er meget billig, og anbefales å gjøre for andre som tenker på det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirog
    I dag fikk jeg filmene, jeg betalte ingen toll og på pakken stod det at verdien var på 19,71 pund. Det betyr at jeg betalte 215 NOK for 3 filmer (Juno, 21 og Sweeney Todd) på amazon.
    Dette synes jeg er meget billig, og anbefales å gjøre for andre som tenker på det samme.
    Må være litt forsiktig her. Tollen går etter sin egen takst som jeg tror oppdateres hver dag. Kan sjekkes på Toll.no. Har opplevd at de er utrolig firkantet dersom verdien overstiger 200kr med så mye som et par kroner, selv om du betalte under 200 da de ble kjøpt. Da må du bevise det med kontoutskrift eller kvittering av et slag.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, nei....

Tollsatsene gjelder for en uke av gangen.

Du finner alt om dette her:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...egioninfo.html

Det hjelper heller ikke om du selv har betalt mindre - det er satsene ved ankomst som gjelder. DERFOR må du være forsiktig. Det kan jo "brått" ta en måned før du ser varen i postkassa di.
    Én regel for alle - slik er det... ;-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Har opplevd at de er utrolig firkantet dersom verdien overstiger 200kr med så mye som et par kroner
    Selvfølgelig er de firkantet. Hvis ikke de var det, hvor skulle da grensen gå? NOK 203,38?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir som med fartsgrenser det. sto 60 på skiltet, men det er greit så lenge du holder deg under 70
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det hjelper heller ikke om du selv har betalt mindre - det er satsene ved ankomst som gjelder. DERFOR må du være forsiktig. Det kan jo "brått" ta en måned før du ser varen i postkassa di.
    Én regel for alle - slik er det... ;-)
    En stund siden jeg orket å krangle med de, men den gang (noen år siden skal jeg innrømme) sa de til meg at jeg kunne vise til kvittering (nettbank for eksempel) om verdien ved kjøpsdato var under grensen. Skjønner jo at de vil gjøre det enkelt for seg selv, vil tro det koster posten en del å fortolle varer.

Greit å være streng, men om det kommer en pakke som har verdi på 201kr, er det da VIRKELIG verdt å bruke tid på å sende brev/ringe for å snakke med en person som blir dritsur? God sammenligning med fartsgrensene

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    En stund siden jeg orket å krangle med de, men den gang (noen år siden skal jeg innrømme) sa de til meg at jeg kunne vise til kvittering (nettbank for eksempel) om verdien ved kjøpsdato var under grensen. Skjønner jo at de vil gjøre det enkelt for seg selv, vil tro det koster posten en del å fortolle varer.

Greit å være streng, men om det kommer en pakke som har verdi på 201kr, er det da VIRKELIG verdt å bruke tid på å sende brev/ringe for å snakke med en person som blir dritsur? God sammenligning med fartsgrensene
    Jeg tror nok de mer var interessert i å se om kanskje selve kjøpsverdien var lavere enn det beløpet de haddde å forholde seg til. Altså om portoen var inkludert i "verdien" som sto utenpå pakken. For DET hender nemlig ganske ofte.

Når det gjelder 1 krone over eller ei; det kommer vel helt an på hvem som behandler pakken, og hvor mye han/hun har å gjøre - eller ØNSKER å ha å gjøre... ;-)
    Uansett kan du ikke krangle - de har full rett til dette dersom verdien bikker over 200.
    Mulig de tar visse hensyn, dersom valutaen endrer seg radikalt, men det virker jo ikke akkurat som det er de skarpeste knivene som sitter på denne avdelingen... 8)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at cdwow nå har trekt penger fra min konto, så da er vel filmen på vei til en fin pris.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ser at cdwow nå har trekt penger fra min konto, så da er vel filmen på vei til en fin pris.
    Betalte med Paypal, og alle mine står som Backorder fremdeles...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det antallet bestillinger CDWow sannsynligvis fikk mens tilbudet varte, så synes jeg ikke det er merkelig om de gikk tom på lager for endel titler.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    Betalte med Paypal, og alle mine står som Backorder fremdeles...
    Jeg betalte med Mastercard og alle mine står også som Backorder ser jeg.

En annen ting er at alle filmene jeg bestillte er merket med "Australian import" + et lite bilde av det Australske flagget når jeg ser på de enkelte filmene.
    Jeg kan ikke huske å ha sett dette når jeg bestillte...hmm.. :-?

Men på samme tid så står det også "Dispatch date 16/4" på alle ordrene.

Må si at det var lettere forvirrende dette her.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte også på dette med Australia-import, for det stod garantert ikke slik når jeg la inn bestillingen... selv om det antagelig betyr nada.
    Men, følelsen av at disse filmene antagelig aldri kommer til min postkasse fra cdwow er stooor nå, dessverre

EDIT: Har nå sendt de en mail. Spurte om de hadde noen formeninger om når disse ordrene kunne sendes. Hvis jeg idet hele tatt får svar, så kan jeg poste det her.

Newcomer kmell sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toll

Jeg gjorde tabben å bestille en hel masse bøker fra Amazon og EN film. Alt ble sendt i samme pakke med faktura¨på rundt 2000 kr. Bøker er tollfritt og den ene filmen kostet godt under hundrelappen. Dere gjetter helt sikkert hvordan det endte...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollfritt ja, men moms skal vel fortsatt betalast på alt? Så uansett om dette var kun bøker for 2000, så måtte vel momsen fortsatt ha vorte betalt?

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bøker er moms fritatt.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har nå sendt de en mail. Spurte om de hadde noen formeninger om når disse ordrene kunne sendes. Hvis jeg idet hele tatt får svar, så kan jeg poste det her.
    Da har jeg allerede fått svar fra cdwow! Makan til rask respons har jeg knapt opplevd, dog... svaret var nok som ventet: Hyggelig og ekstremt generellt.

Thank you for contacting me and sorry for the delay in despatching these orders to you.

We have experienced a delay in receiving these products from our suppliers and we are currently awaiting confirmation of when the goods will be available for dispatch. As soon as we have this information, we will let you know by email.

Once again, sorry for the inconvenience caused to you by this delay and thank you very much for your patience - it is sincerely appreciated.

Kind Regards,
    Jason | Customer Services Representative
    CD WOW!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at bøker er fritatt for moms, så her er det bare å bestille så mye man har lyst til uten å behøve å bekymre seg for momsregning.

Men som kmellsier så er det vanligvis ikke lurt å bestille andre momspliktiktige vare i samme sendingen..

Men når det først skjer at man blir feilaktig ilagt moms så er det viktig at man ikke betaler/henter pakken før man har kontaktet vedkommende tollbehandlere. Det er da vanligvis en enkel sak å få omgjort tollbehandligen hvis man kan vise dokumentasjon på at den er gjort på feil grunnlag.

Hvis man derimot betaler momsen før man klager, så er det MYE mer arbeid for tollbehandlerne og det kan ta LAAANG tid (måneder) før man får tilbake momsen!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cdwow har også trekt penger for mine fire bestillinger, men bare en er blitt sendt står det.
    De tre andre står det backorder på, så det blir spennende å se om jeg får de tre andre til en fin pris, eller om de bare blir kanselert tilslutt:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nettbest.no

har nettbest.no gått under pga finanskrisen eller noe? jeg kommer iallefall ikke inn på sidene deres lenger...

Side 82 av 249 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •