Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 7 av 249 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 4969
    Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crank
    Play sender hver film for seg.....................:-P

Fikk 3 pakker på fredag.
    Prisen er jo såpass stiv at man må kjøpe en dyr og to billige da siden de inkluderer frakt i prisen. 27,99€ er 219 kr og kommer ikke gjennom. Man får ikke dem til å fordele prisen jevnt? eller legge fraktprisen ved siden av?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Prisen er jo såpass stiv at man må kjøpe en dyr og to billige da siden de inkluderer frakt i prisen. 27,99€ er 219 kr og kommer ikke gjennom. Man får ikke dem til å fordele prisen jevnt? eller legge fraktprisen ved siden av?
    Når det gjelder Play; IKKE bestille med Euro som valuta! Bruk pund, det er mye billigere. Vet ikke helt hvorfor det er slik, men jeg kjøpte Bourne Ultimatum på HD-DVD for et par uker siden (fikk den forrige onsdag). Den kostet 17.99 pund (190kr ca, slapp altså moms). Men dersom jeg valgte Euro som valuta kostet den 27.99 euro, altså ca. 220 kr !!

Synes dette er merkelig. For en stund siden var det ikke mulig å kjøpe med pund som valuta dersom varen skulle sendes ut av UK, men nå er det tydeligvis ikke noe problem (eller var jeg bare heldig??). Fant det ut ved en tilfeldighet. Pund er jo standard når man åpner sidene på Play. Jeg skiftet til euro med en gang fordi jeg er vant til det, men la merke til at Bourne Ultimatum kostet 17.99 før jeg skiftet (den var på framsida). Når den så ble presentert i euro kostet den 27.99 og jeg syntes forskjellen var større enn den burde være. En kjapp hoderegning viste at jeg hadde rett. Prøvde derfor å bestille i pund, og det gikk!

Så, handle med rojal valuta, så kommer de fleste filmer under moms-grensa

Edit: Prøvde akkurat å bestille Shoot Em Up på Blu-Ray til 17.99 pund (i euro kostet den 27.99), og det gikk smertefritt! Så jeg tror nok ikke det var bare et engangstilfelle

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oceans Thirteen
    Euro 37,49 = 296kr
    Pund 23,99 = 253kr

Wild Hogs
    Euro = 27,99 = 221kr
    Pund = 17,99 = 189kr UNDER TOLL

Bestillte Wild Hogs nå, med euro kommer den over tollgrensen...

Dette er nok et hull som blir tettet snart, grunden til at det er dyrere med euro er fordi euro er for land utenfor GB, høyere frakt, høyere pris...

Det har vært sperret mot å bestille i GBP, å det tror jeg det fortsatt skal være....

Grunden til den store forskjellen på pund vs euro har med valuttakursene å gjøre, pund ligger lavt mens euro har gått opp...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Oceans Thirteen
    Euro 37,49 = 296kr
    Pund 23,99 = 253kr

Wild Hogs
    Euro = 27,99 = 221kr
    Pund = 17,99 = 189kr UNDER TOLL

Bestillte Wild Hogs nå, med euro kommer den over tollgrensen...

Dette er nok et hull som blir tettet snart, grunden til at det er dyrere med euro er fordi euro er for land utenfor GB, høyere frakt, høyere pris...

Det har vært sperret mot å bestille i GBP, å det tror jeg det fortsatt skal være....

Grunden til den store forskjellen på pund vs euro har med valuttakursene å gjøre, pund ligger lavt mens euro har gått opp...
    Her beskriver du to ulike grunner til at det er dyrere med euro. Først fordi det er beregnet for land hvor det er dyrere å sende til (utenfor UK). Det er logisk nok. Når det gjelder valutakursen har både pund og euro blitt svekket i forhold til krona, eller rettere sagt; krona har styrket seg i forhold til begge. Så det har ingen sammenheng med dette. Det er nok førstnevnte. Men håper ikke det er et "hull" som skal tettes. Merkelig isåfall, at de ikke har fikset det enda. Snart to uker siden jeg bestilte, i pund, og nå ikveld bestilte jeg igjen, i pund

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kimi Sitat:
    Prøvde akkurat å bestille Shoot Em Up på Blu-Ray til 17.99 pund (i euro kostet den 27.99), og det gikk smertefritt! Så jeg tror nok ikke det var bare et engangstilfelle
    Det er ikke noe vansker å bestille fra Play i GBP, i hvert fall så lenge Norge ikke er med i EU tror jeg :-D .
    -Men Shoot em up kunne du fått enda billigere fra Amazon. Jeg betalte 17,17 GBP derfra og det er også rett hjem i postkassa.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Det er ikke noe vansker å bestille fra Play i GBP, i hvert fall så lenge Norge ikke er med i EU tror jeg :-D .
    -Men Shoot em up kunne du fått enda billigere fra Amazon. Jeg betalte 17,17 GBP derfra og det er også rett hjem i postkassa.
    Takk for tipset! Var samme pris i utgangspunktet på Amazon, så pluss frakt trodde jeg det ble dyrere. Men når jeg skulle betale var prisen plutselig 15.30GBP?? Ja ja, fint det! Avbestilte fra Play, og fikk den til samme pris som deg på Amazon..

Men kjøpte like godt 3 andre på play da, inkl. 1 gratis. I GBP

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det for frekt med egenreklame i denne tråden? Jeg prøver meg siden det er snakk om blu-ray til en fin pris. http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=26409

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg benyttet meg av 3 for 2 tilbudet på Play ringte jeg likegodt først (et ******* å finne telefonnummer på sidene til Play... men de har visst et International support telefonnummer)
    Da spurte jeg om de kunne fordele summen på de 3 filmene og Ja det skulle de gjøre. Jeg spesifiserte for dem at på bestilingen så stod det "feil" beløp.
    Fikk filmene og selvsagt så hadde de glemt å rette det men heldigvis kom alle filmene igjennom tollfritt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiderman triologien Boxsett 4 disker..
    508kr inkl frakt fortolling og mva... 508kr levert på døra...
    Dette er fra play.com
    Er ikke helt sikker på om det er kjempetilbud, men prisen har vertfall gått endel ned...
    (Edit: kan vel ikke kalle det levert på døra når den blir fortullet å man må dra å betale fortullingsgebyret... :P)
    Bestilte denne nettopp fra Amazon i statene til $43.49 som blir 233,54.
    Alt som kommer over 200 sender jeg til bekjent i USA som videresender til meg.
    Bestiller alltid flere samtidig slik at porto blir lav fordelt på filmene.
    Utrolig prisforskjell på akkurat denne boxen USA vs Europa... Die Hard boxen koster $90 på Amazon.
    Og selvsagt dette er REG A... skal bestille meg en slik avspiller snart. Lei av å betale så mye for Reg B filmer.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gtrman
    Og selvsagt dette er REG A... skal bestille meg en slik avspiller snart. Lei av å betale så mye for Reg B filmer.
    Hvor mange litt billigere regA filmer må du kjøpe før du har spart inn igjen utgiften til en regA BD-spiller? Det tror jeg er ganske mange..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvor mange litt billigere reg A filmer må du kjøpe før du har spart inn igjen utgiften til en regA BD-spiller? Det tror jeg er ganske mange..
    Tja tipper ca 40 kanskje litt mer... kommer jo også ann på hvor dyr spilleren blir.
    Jeg sender jo til bekjent i USA som videresender så jeg slipper moms/toll og med dagens dollarskurs så vil en spiller til 400 dollar komme på ca 2500 sendt til Norge. En annen fordel er jo også at mange av filmene kommer på REG A før de er tilgjengelige i Europa.
    Og jeg sparte jo OVER 300 kr bare på Spiderman boksen ....

En annen grunn til at jeg har lyst på Reg A er at jeg trenger en spiller som kan levere DTS HD MA. Det kan ikke PS3 idag... kanskje det kommer men det er fremdeles ikke sikkert at de som er ute idag kom oppgraderes.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Når det gjelder valutakursen har både pund og euro blitt svekket i forhold til krona, eller rettere sagt; krona har styrket seg i forhold til begge.
    Kan vel si det slik at det er Pund som har sunket mye siste tiden, både mot euro og krona...
    Derfor også prisdiffen mellom euro og gbp...
    Tror det ble rett første gang også... euro står vel ikke no sterkere en før mot krona... Ganske stabilt... Anyway...

Betill 17,99pund filmer med 3 for 2 fra play før de eventuelt tetter hullet...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt priseksempel....

Om du ikke alt har gjort det, finn tak i alle 13,99punds filmer på play.com...
    Eks.
    hellboy, black hawk down, dracula
    Samle pris i pund 27,98pund = 221kr
    Pris pr Blu-Ray = 74kr stk. inkl. porto Det er vel fint vel......

(i euro koster en film alene 173kr, i pund med tilbud blir det 74kr for SAMME film.)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betill 17,99pund filmer med 3 for 2 fra play før de eventuelt tetter hullet...
    6 movies ordered - and counting, som de sier i James Bond-filmene :-)

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en bestiller 3 filmer, ser det ut til at en blir priset til 1.99, en annen til 16.00 og den siste til 17.99?

Funker dette om en bestiller da?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt priseksempel....

Om du ikke alt har gjort det, finn tak i alle 13,99punds filmer på play.com...
    Eks.
    hellboy, black hawk down, dracula
    Samle pris i pund 27,98pund = 221kr
    Pris pr Blu-Ray = 74kr stk. inkl. porto Det er vel fint vel......
    Sikker på at du ikke har omrtegnet med kursen i Euro? Jeg kommer frem til i underkant av kr 100 pr film, uansett en god deal.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestillte "3 for 2" på Play forleden, der den ene egentlig var over tollgrensa. Da alle tre var lagt i kurven, fordeltes det automatisk slik at ingen ble over tollgrensa... Tror nok Play vet hva de gjør, så de er sikkert veldig godt informert om hvordan tollreglene fungerer... De lever tross alt av at vi kjøper fra de

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Tror nok Play vet hva de gjør, så de er sikkert veldig godt informert om hvordan tollreglene fungerer...
    Nei, den særnorske 200-kronersregelen bryr Play seg fint lite om. Det var bare tilfeldig at dine kom under grensen. Jeg måtte forsøke flere kombinasjoner før jeg fant en som traff (dvs. to filmer under grensen og én over, slik at den over kom under... :-)).

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Nei, den særnorske 200-kronersregelen bryr Play seg fint lite om. Det var bare tilfeldig at dine kom under grensen. Jeg måtte forsøke flere kombinasjoner før jeg fant en som traff (dvs. to filmer under grensen og én over, slik at den over kom under... :-)).
    Godt mulig, men hvorfor i all verden justeres prisene i hele tatt da? Det så bare ikke helt tilfeldig ut... men selvfølgelig, jeg har tatt feil mange ganger før

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    play.com har fortsatt dette bildet på sidene sine..

Side 7 av 249 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •