Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 48 av 249 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 4969
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xevious
    Elkjøp har også begynt å ta betalt for frakt ved kjøp av én film også nå - dog kun kr. 9,- så vi overlever vel forhåpentligvis det. Kjøper du to filmer har frakten steget til kr. 69,-...
    Merkelig, det der. De burde jo skjønne at folk bare leverer flere enkeltordre hvis man driver på den måten, og det betyr flere fakturaer og mer administrasjon på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    COOP OBS! pusher Blu-ray med siterte innlegg fra avforum.no;-)

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er en prisjakt hvor vi finner de billigste prisene, men klarer ikke å dy meg cdon.no selger Kill Bill filmene for 429 kr HVER! Galskap!
    Jeg bestilte disse hos play.com og fikk dem vel for ca 125,- per stk siden det var 3 for 2.

Ikke rart "vanlige" folk ikke hopper på Blu-ray bølga når de ser slike priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Julius Sounds
    Takk for tipset, bestilte like gjerne en med det samme :-)

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Vet dette er en prisjakt hvor vi finner de billigste prisene, men klarer ikke å dy meg cdon.no selger Kill Bill filmene for 429 kr HVER! Galskap!
    Jeg bestilte disse hos play.com og fikk dem vel for ca 125,- per stk siden det var 3 for 2.

Ikke rart "vanlige" folk ikke hopper på Blu-ray bølga når de ser slike priser.
    Hva med mva og avgifter?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SamBell
    Hva med mva og avgifter?
    Play.com sender alle filmer i separate pakker og de dekker i tillegg frakten. Så lenge totalprisen per pakke er under 200 NOK slipper man å betale moms og toll.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Play.com sender alle filmer i separate pakker og de dekker i tillegg frakten. Så lenge totalprisen per pakke er under 200 NOK slipper man å betale moms og toll.
    Noen ganger lurer jeg på om vi alle burde hatt med denne setningen i signaturen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Noen ganger lurer jeg på om vi alle burde hatt med denne setningen i signaturen.
    Kjør på! ;-)
    ...men husk sitat: hhalstensen

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    COOP OBS! pusher Blu-ray med siterte innlegg fra avforum.no;-)

Greit at det er billige på filmer og håper det fortsetter sånn videre , men når du for Sony helt ned i 2000kr så er den modellen fra obs som er ukjent merke dyrt.

Men innlegg var absolutt intressant å lese

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Njah... for play.com er det enkelt, der er det kun en pris som gjelder (vareprisen inkluderer frakt). Men for handel generelt er det kun varens pris som legges til grunn for regelen for MVA-fritak.

Eksempel 1:
    Du finner en vare som koster (med valutaomregning via tollvesenets satser) 180 kroner. Frakt til Norge kommer som tillegg på 50 kroner. Da skal du ikke behøve å betale MVA, selv om totalprisen din havner på 230 kroner. Du slipper da også fortollingsgebyr.

Eksempel 2:
    Du finner en vare som koster 210 kroner, og frakten er 50 kroner. Siden varen koster over 200 kroner, skal du betale MVA. MVA beregnes da av totalbeløpet inkludert frakt, altså av 260kroner. I tillegg må du betale et fortollingsgebyr for jobben med å inndrive MVA på minst 99 kroner. Det gjør at denne varen kommer på 260 + 65 (mva) + 99 (gebyr) = 424 kroner.

Eksempel 3:
    Du finner en vare hos play.com som koster 210 kroner. Du vet at dette inkluderer frakt. MEN siden play ikke spesifiserer hvor mye av beløpet som er frakt, regnes 210 kroner som vareverdien. Du skal da betale MVA. Varen kommer da på 210 + 52,50 (mva) + 99 (gebyr) = 361,50 kroner. Sånn sett er det kanskje mulig å kjøpe samme vare rimeligere andre steder, selv om varens kostnad og fraktverdien til sammen overstiger prisen hos play (se eksempel 1).

Det viser jo med all tydelighet hvorfor det fra utlandet er så viktig å holde seg til bestillinger der varens pris er under 200 kroner når det gjelder filmer og slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Njah... for play.com er det enkelt
    Jada, jeg tenkte bare på at det virker som om dette spørsmålet dukker opp daglig.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Har selv handlet en del hos Play.com, men hadde ikke fått med meg at de sender absolutt alt separat.

Amazon.co.uk trekker fra tax og legger til frakt. Dette gjør at de ofte blir billigere på kjøp opp mot 200,- I tillegg opplyser de om frakten separat på forsendelsen, slik at denne ikke går inn i 200-grensen.

s

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SamBell
    Amazon.co.uk trekker fra tax og legger til frakt. Dette gjør at de ofte blir billigere på kjøp opp mot 200,- I tillegg opplyser de om frakten separat på forsendelsen, slik at denne ikke går inn i 200-grensen.
    Som tidligere sagt; dette gjør de IKKE på varer som sendes direkte fra deres "preferred merchant" på Jersey. Der er prisene uansett uten tax. Derfor SER det billigere ut, men er det dessverre ikke.

"Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. (Why?) Gift-wrap available."

Det kan synes som om de i utstrakt grad benytter denne metoden for filmer som de kjører "pre orders" på samt de mest interessante filmene. Dette for å komme lavt nok ned i pris - rent konkurransemessig.

For oss her hjemme er selvsagt sluttsummen viktigst. Derfor er det viktig å følge med.

Som regel er IKKE Amazon.co.uk et billig sted for filmer som ennå ikke er utgitt, eller ferske populære filmer. Dette altså fordi de i tiden før og rundt lansering sendes fra Jersey.

Legg også merke til at denne høstens mest populære filmer NÅ er på plass hos Amazon selv, og dermed konkurransedyktige i pris (grunnet fratrekk av moms). Den som har sjekket eksempelvis Batman, har tidligere sett at Play totalt sett har kommet billigst ut. Dette er nå ikke lenger tilfelle.

Lang forklaring, men jeg håper den sier litt.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om denne er nevnt før:

Pirates Of The Caribbean Trilogy --> Alle tre filmene for 10.99 pund

Pirates Of The Caribbean Trilogy: Curse Of The Black Pearl / Dead Man's Chest / At World's End (Blu-ray)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig dugandes pris :-) Siden jeg får en ps 3 til jul (eller unga da) så er det på tide å abonnere på denen tråden.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må neste være feilprising, men la nå inn en ordre iallefall

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ja, den Pirates-trilogy'en var da mistenkelig billig"...tenkte jeg også i det jeg trykte på Confirm Order

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c

Pirates Of The Caribbean Trilogy: Curse Of The Black Pearl / Dead Man's Chest / At World's End (Blu-ray)
    Mistenkelig billig, men jeg la likevel inn en bestilling.

Takk for tipset!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Det er den faktisk... Men ikke i denne omgangen.

play.com har faktisk feilpriset akkurat denne tittelen en gang tidligere, i begynnelsen av juni. Også den gangen var den priset til £10,99.

Sist tok det et par dager før jeg fikk en mail om at prisen dessverre var feil, og at de derfor kansellerte ordren min. Siden boksen var utsolgt da jeg fikk lagt inn bestilling i dag, så regner jeg med jeg vil få samme beskjed om ikke så alt for lenge. Men, hvis noen dere andre klarte å få inn en bestilling før de gikk tom, så kan det godt hende dere får dere noen uforskammet billige filmer

Side 48 av 249 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •