Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 164 av 249 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 4969
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    God ting?
    Dersom du ikke kan regne selv, har du uansett ingenting på Biit/Amazon å gjøre.

Man "slipper" jo ikke mer moms og avgifter med denne siden?
    Ikke tar den høyde for endringer i valutakursene før mottak, og ikke advarer den mot det heller.

Jeg fatter derfor ikke hvordan dette Amazon-kvasi-nettstedet i det hele tatt har livets rett - eller oppnår gode kritikker.
    Hehe, skulle til å spørje om du hadde stått opp på feil fot, men klokka var da litt mykje til at morgengrettenheita skulle henge igjen då innlegget ditt vart skrive

Ikkje noko som er bedre enn at ei side gjer jobben for en vel? Og dei problematiske tinga du nevner der blir sikkert retta opp fort. Eg for min del likar iallfall å få ting oppgitt i NOK, sjølv om eg, sist eg sjekka, fortsatt kunne å multiplisere sjølv.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sikkert vel og bra for de som ikke er spesielt bevandret i nettbutikker, og som ha alt så "jævla" enkelt. Men det KOSTER, for svært ofte blir dette langt dyrere enn nødvendig.

FOR, vi andre, som KAN dette langt bedre, vet at de aller beste kjøpene stort sett gjøres via markedsselgerne på Amazon. De er imidlertid ikke med på denne "norske" nettsiden.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite side spørsmål. Hadde helt glemt meg bort, og bestilte 3 filmer fra Amazon, som da kom i en pakke ,og har fått oppkrav på pakken. Om jeg ikke henter den, får jeg da pengene igjen når den blir returnert?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, rubbel og rake! :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, rubbel og rake! :-D
    Flott, da er det bare å la den ligge å vente

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Flott, da er det bare å la den ligge å vente
    Synes dette blir å misbruke bra kundeservice. Hvis nok folk gjør dette vil tilbudet bli dårligere på sikt.
    Har du glemt deg ut å bestilt mer enn grensen så synes jeg du skal ta de kronene i 'tap' og lære av feilen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Synes dette blir å misbruke bra kundeservice. Hvis nok folk gjør dette vil tilbudet bli dårligere på sikt.
    Har du glemt deg ut å bestilt mer enn grensen så synes jeg du skal ta de kronene i 'tap' og lære av feilen.
    +1!
    Vi snakker vel ikke om millionbeløp heller her... :roll:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    +1!
    Vi snakker vel ikke om millionbeløp heller her... :roll:
    +2!
    Har ein gjort ein feil, så burde ein stå for det. Syns det begynner å herje litt Sunnmørs-tendensar over folk her(og det kjem frå ein Sunnmøring!) Menmen, finnast vel nok uansvarlige personar ute i riket.

Har ein råd til eit heimekino-anlegg i fleire-hundretusenkroners-klassen, så kan ein også stå over eit tap i denne ligaen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    +2!
    Har ein gjort ein feil, så burde ein stå for det. Syns det begynner å herje litt Sunnmørs-tendensar over folk her(og det kjem frå ein Sunnmøring!) Menmen, finnast vel nok uansvarlige personar ute i riket.

Har ein råd til eit heimekino-anlegg i fleire-hundretusenkroners-klassen, så kan ein også stå over eit tap i denne ligaen.
    He he hva skjer her? Hvem sin kundeservice er det snakk om? Og er det tollvesenet vi sympatiserer med? Jeg bestiller jo filmene fra Amazon senere likevel, men da i delt bestilling, så de taper, hva da..3-4 pund?? Oi, oi så fælt

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he hva skjer her? Hvem sin kundeservice er det snakk om? Og er det tollvesenet vi sympatiserer med? Jeg bestiller jo filmene fra Amazon senere likevel, men da i delt bestilling, så de taper, hva da..3-4 pund?? Oi, oi så fælt
    Det er amazon sin kundeservice jeg refererer til. Det er de som ikke krever noe gebyr for uavhentede sendinger (hvilket er svært vanlig på mange postordre/nettbutikker).

Det er forskjell på å benytte seg av en mulighet og på å utnytte en mulighet. Her er det du som har gjort feilen, og på sikt kan Amazon komme til å innføre gebyr for sendinger som kommer i retur, eller i verste fall, høyere frakt til utlandet for å ha buffer for slikt.

Jeg gambler ofte på ordre som er i grenseland, og har sluppet unna nok ganger til at jeg tar kostnaden de gangene tollvesenet stopper en pakke. Er jæ..a sure penger å betale til statskassa, men husk at fortollingsgebyret går til posten.

Det finnes heldigvis fremdeles enkelte ting som er basert på gjensidig tillit, dette er oppførsel som jeg mener kan ødelegge..

Edit: Det jeg synes du kan gjøre er å sende en mail til Amazon. Vær ærlig hva som har skjedd, å spør om det er greit at du lar den gå i retur.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja deg om det

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man driter på draget, er det greit å ta kostnadene forbundet med blunderen.

For din del tror jeg du ikke vil merke denne kostnaden nevneverdig dersom du legger den inn i samme regnskap som resten av kinoen...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja deg om det
    med +1 og +2 så er det tydeligvis ikke bare meg.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    med +1 og +2 så er det tydeligvis ikke bare meg.
    Meg også, så da er det +3

Driter man selv på draget bør man selv ta kostnaden.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kven snakker om å sympatisere med tollvesenet? Eg er nok like mykje for å øke 200kr-grensa som dei fleste andre her inne, men så lenge det er satt ei grense, og DU har gjort feilen ved å bestille for mykje/dyrt/gløymt å bestille i fleire omganger, så er det ikkje amazon som bør få svi for det. 3-4 pund per person per gang, kan bli ganske mykje pengar over tid det, pengar som dei må gjere greie for i eit rekneskap, og som til slutt vil gå ut over oss som forbrukarar.

Tenk deg at du selg ei vare på finn, kjøper overtaler deg til å sende i oppkrav, og han bestemmer seg for at han angrer, og henter dermed ikkje ut vara. Du blir då sitjande med 2x porto og oppkravsavgifta på di eiga rekning. Synes du dette er grei oppførsel av kjøper?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +4
    Meget dårlige holdinger ute og går her.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Kven snakker om å sympatisere med tollvesenet? Eg er nok like mykje for å øke 200kr-grensa som dei fleste andre her inne, men så lenge det er satt ei grense, og DU har gjort feilen ved å bestille for mykje/dyrt/gløymt å bestille i fleire omganger, så er det ikkje amazon som bør få svi for det. 3-4 pund per person per gang, kan bli ganske mykje pengar over tid det, pengar som dei må gjere greie for i eit rekneskap, og som til slutt vil gå ut over oss som forbrukarar.

Tenk deg at du selg ei vare på finn, kjøper overtaler deg til å sende i oppkrav, og han bestemmer seg for at han angrer, og henter dermed ikkje ut vara. Du blir då sitjande med 2x porto og oppkravsavgifta på di eiga rekning. Synes du dette er grei oppførsel av kjøper?
    Hadde det vært Play som har gratis frakt så, men hos Amazon så betaler man jo for frakt. Men moro å se engasjementet deres her. Fortsett slik

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært Play som har gratis frakt så, men hos Amazon så betaler man jo for frakt. Men moro å se engasjementet deres her. Fortsett slik
    Jesus...!
    Tror du virkelig at Play ikke betaler noen for å få varene fraktet til deg?

Den er selvsagt bakt inn i prisen - og således er det absolutt ingen forskjell når det kommer til kostnadene forbundet med postgang frem og tilbake. :???:

Når du lar en vare automatisk gå i retur til Amazon, refunderer de også alle fraktkostnadene. Flott kundeservice, ja, men dette er uansett en kostnad som Amazon (og Play) til syvende og sist må ta på sin kappe, og i mange tilfeller er det ytterst behagelig. I dette tilfellet lukter moralen dessverre litt vel mye.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus...!
    Ja, hva kan jeg gjøre for deg, min sønn?

Side 164 av 249 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 174 184 194 204 214 224 234 244 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •