Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 137 av 249 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 4969
    Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å kalle det et dårlig tips er vel å ta i, men kanskje greit å opplyse om det dersom det kun er engelsk tale.

Mange foretrekker faktisk original tale (meg selv inkludert).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CongO
    Å kalle det et dårlig tips er vel å ta i, men kanskje greit å opplyse om det dersom det kun er engelsk tale.
    Når noen eksplisitt ber om tips om gode priser på Disney/Pixar-filmer med norsk tale, og det kommer et tips om en butikk som selger filmer uten norsk tale, så synes jeg det er et dårlig tips, jo. Det tok meg for øvrig en fire-fem omskrivninger før jeg landet på et såpass mildt uttrykk som "dårlig tips".

Mange foretrekker faktisk original tale (meg selv inkludert).
    Det er helt greit det. Jeg foretrekker originaltalen selv, men det er ikke det dette handler om. Skal man forsøke å hjelpe noen, så må man i det minste lese hva de spør etter. Det å tipse om produkter som er nøyaktig det de ikke vil ha, er ikke hjelpsomt på noen som helst måte.

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ettersom ingen av Pixar- eller Disneyfilmene som var på dette tilbudet har norsk tale, så synes jeg dette er et litt vel dårlig tips.

Play er litt dårlig til å opplyse om undertekst på filmene, ikke alle filmer det er opplyst om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelbook_g
    Play er litt dårlig til å opplyse om undertekst på filmene, ikke alle filmer det er opplyst om.
    Der det ikke står oppført noe, altså der det ikke står "subtitle", er det ingen undertekst på filmen. Play.com må være av de beste til å opplyse om det er undertekst eller ikke. Enkelte nettsteder opplyser "none" under "subtiltes" i stedet for å ikke føre opp noe som helst.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Der det ikke står oppført noe, altså der det ikke står "subtitle", er det ingen undertekst på filmen. Play.com må være av de beste til å opplyse om det er undertekst eller ikke. Enkelte nettsteder opplyser "none" under "subtiltes" i stedet for å ikke føre opp noe som helst.
    De er det ja. Ok, for har fått en film der det ikke står undertekst på der det har vært. Som feks Band of Brothers står det kun engelsk, men der er det English, English HOH, French, Spanish, Portuguese tekst.
    Så kan være greit å sjekke hva andre skriver om filmen for å være sikker.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når noen eksplisitt ber om tips om gode priser på Disney/Pixar-filmer med norsk tale, og det kommer et tips om en butikk som selger filmer uten norsk tale, så synes jeg det er et dårlig tips, jo. Det tok meg for øvrig en fire-fem omskrivninger før jeg landet på et såpass mildt uttrykk som "dårlig tips".
    Enig og uenig. Leste vel egentlig ikke tråden så nøye og var litt rask med å legge frem mitt syn. Poenget mitt er at dette strengt tatt er en prisjakt-tråd og derfor er det ikke noe dårlig tips at Play.com selger to filmer for prisen av èn (uansett om det er Disney/Pixar eller Warner Bros som står bak).

Selvølgelig bør man opplyse om tale (jf. min forrige post!) så fremt man har forutsetning for å vite noe om det, og da spesielt dersom det har kommet spørsmål angående dette forut.

Når det er sagt (og jeg i tillegg fant ut at tilbudet det var snakk om ikke gjelder nå) er jeg enig i at det ikke var verdens beste tips! Det kan unnskyldes dersom steelbook_g var i den tro at filmene hadde norsk tale.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig og uenig. Leste vel egentlig ikke langt nok tilbake i tråden og var litt rask med å legge frem mitt syn.
    Det stod i posten du svarte på.

Poenget mitt er at dette strengt tatt er en prisjakt-tråd og derfor er det ikke noe dårlig tips at Play.com selger to filmer for prisen av èn (uansett om det er Disney/Pixar eller Warner Bros som står bak).
    Hvis man kommer med et generelt tips, så er det helt greit. Men i dette tilfellet var det altså et svar på et helt klokkeklart spørsmål.

- Hei, vet noen hvor jeg kan kjøpe billige Disney/Pixar-filmer med norsk tale?
    - Ja, prøv play.com, der får du to for prisen av en.

Dette er et villedende svar, ettersom filmene play selger ikke har norsk tale. De kan være så billige de bare vil, det er ikke disse filmene spørsmålsstilleren er på jakt etter. Hvis han hadde fulgt rådet, så ville han ha endt opp med filmer han ikke kunne brukt. Han kunne like gjerne fortalt hvor han kan kjøpe billige sone A filmer.

Merk også at dette var et direkte svar på et spørsmål, det var ikke et tilfeldig tips som tilfeldigvis dukket opp like etter spørsmålet.

Selvølgelig bør man opplyse om tale (jf. min forrige post!) så fremt man har forutsetning for å vite noe om det, og da spesielt dersom det har kommet spørsmål angående dette forut.
    Og det var altså det det hadde gjort her.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod i posten du svarte på.

Hvis man kommer med et generelt tips, så er det helt greit. Men i dette tilfellet var det altså et svar på et helt klokkeklart spørsmål.

- Hei, vet noen hvor jeg kan kjøpe billige Disney/Pixar-filmer med norsk tale?
    - Ja, prøv play.com, der får du to for prisen av en.

Dette er et villedende svar, ettersom filmene play selger ikke har norsk tale. De kan være så billige de bare vil, det er ikke disse filmene spørsmålsstilleren er på jakt etter. Hvis han hadde fulgt rådet, så ville han ha endt opp med filmer han ikke kunne brukt. Han kunne like gjerne fortalt hvor han kan kjøpe billige sone A filmer.

Merk også at dette var et direkte svar på et spørsmål, det var ikke et tilfeldig tips som tilfeldigvis dukket opp like etter spørsmålet.

Nå skal det sies at GWH som lurte på dette har fått svaret sitt. Så trondmm vi har skjønt poenget ditt, beklager for at jeg var litt ivrig til å hjelpe på min 2 post på formuet. Jeg skal være veldig forsiktig så jeg ikke går i samme felle flere ganger, eller kanksje enda bedre jeg skal ikke poste noe mer så jeg ikke sårer følelsene dine.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst var det altså snakk om norsk tale her, ikke undertekster. Men, hvis det er sånn at du ikke var sikker på om filmene hadde norsk tekst eller tale, synes du ikke det hadde vært lurt å opplyse om det? Norsk tale var tross alt et rimelig klart krav her.

For ordens skyld, så har jeg kjøpt Pinocchio, Sleeping Beauty, Cars, Ratatouille, Wall-E, Monsters Inc, Pixar Shorts vol. 1 fra Play, og ingen av disse har norsk tekst eller tale. A Bug's Life har jeg kjøpt fra USA, og den har ikke norsk tekst eller tale den heller. Snehvit kjøpte jeg i Norge, så jeg aner ikke hvilke språk som er på den engelske utgaven av denne, men jeg blir overrasket om det er noe norsk å finne på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Istid 1-3

Samleboks fra Elkjøp 249,-
    Kan det karaktriseres som en god pris?
    Istid 1/2/3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Det er femti kroner billigere enn DVD-boksen med de samme filmene, så det var en respektabel pris, ja

EDIT: Og der var filmene bestilt, ja

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var den betalt.
    Begynner å bli moro nå :-)

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og Leon: Director's Cut til kun £6.95 er "Deal of the week"

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/1...t/Product.html
    Bestilt!

Takk for tipset.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istid 1/2/3
    Takk for tipset, bestilt her også :-)

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istid 1/2/3

Takker & Bukker, da er den bestilt.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    [moderatormode]
    Jeg har nå endret trådens tittel, slik at det går klart fram at anbefalinger her gjelder region B-kompatible filmer.
    [/moderatormode]
    Det var trist.
    Da mistet denne tråden noe av interessen for min del, da jeg helst ønsker region A-kompatible filmer. Men får tilføye at jeg kjøper jo også rene sone B filmer hvis tilbud/utgivelse er bra nok. Synes bare det er synd at ikke man kan ha denne tråden åpen for gode tilbud på/fra ALLE Blu-Ray soner.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jo ikke være noe problem det, hvis alle bare kan opplyse om det hvis det er noe annet enn region B.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det er kanskje litt strengt at tittelen nærmest utelukker tips om sone A-filmer, men det kommer jo som en reaksjon på at de som tipser om tilbud på sone A-filmer har hatt en tendens til å glemme å nevne at filmene ikke funker på normale norske spillere. Man må nesten akseptere at det store flertallet av de som leser denne tråden ikke har spillere som kan spille av sone A-filmer, og at mange av disse heller ikke har den nødvendige oversikten over Blu-ray markedet til å vite at det er mindre sannsynlig at en Disney-film er sonefri enn at en Warner-film er det. Dermed kan man ende opp med å "lure" noen til å kjøpe en plate de ikke får brukt, med det som var ment som et vennlig tips om hvor man kan spare penger.

Men, så lenge de som tipser om sone A-tilbud alltid opplyser om at filmene kun kan spilles av i sone A eller sonefrie spillere, så er det i hvert fall greit for meg om disse tilbudene fortsatt kan postes i denne tråden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, skarre værra SÅ vanskelig a...?

Nå har jeg opprettet en egen tråd for sone A-filmer:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...egion-usa.html

Fnt om noen legger lenke til denne inn i post #1.

Lykke til! 8)

Side 137 av 249 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •