Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible) - Side 111

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 111 av 249 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste
Viser resultater 2,201 til 2,220 av 4969
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Prøvde å kjøpe 2 for 1 på amazon, men kom kun totalprisen. Noen som vet om dette ikke blir trukket fra før helt på slutten av registreringen av kjøpet?
    Totalprisen FØR rabatten blir trukket fra kommer på utsiden av pakken desverre, så du kommer raskt over 200 kr
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Er det mulig å tak i Band of Brothers til under 200,- for tiden? Pundet er jo lavt om dagen. Når jeg legger inn bestilling hos Amazon, kommer det totalt på 24,86 pund, og det ser ikke ut til at moms er trukket fra. Kan noen bekrefte at dette blir gjort?
    Jeg vet desverre ikke om noen plass du får den til under 200,- for tiden.

"Problemet" med bestilling hos Amazon.co.uk er de har forandret det slik at denne filmen nå sendes fra "Amazon's Preferred Merchant" Indigostarfish.com, som ligger på Jersey. Prisene er derfor uten VAT (moms) og det er følgelig heller ikke noen moms å trekke fra:

Amazon.co.uk: Help*>*Help*>*Ordering*>*Buying from Indigostarfish.com on Amazon.co.uk

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å tak i Band of Brothers til under 200,- for tiden? Pundet er jo lavt om dagen. Når jeg legger inn bestilling hos Amazon, kommer det totalt på 24,86 pund, og det ser ikke ut til at moms er trukket fra. Kan noen bekrefte at dette blir gjort?
    Skal ikke uttale meg om momsen, men tipper at du får den hos play.com for under 200 om ikke lenge, om pundet fortsetter å falle Per i dag koster den vel ca 212 NOK.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Matrix trilogien til GBP 16,99 + frakt

Matrix trilogien til GBP 16,99 + frakt hos HMV nok en gang.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Matrix trilogien til GBP 16,99 + frakt hos HMV nok en gang.
    Det er forresten samme pris på Matrix trilogien hos Amazon.co.uk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På produktsiden til Band of Brothers står det "Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant". Dette betyr i praksis at prisen som er oppgitt på produktsiden ikke inneholder VAT. Altså er det ingenting å trekke fra for oss nordmenn.

Jeg synes det er litt merkelig at en tittel som koster såpass mye (£22,98 + VAT) sendes fra Jersey, for med mindre det har skjedd en endring i det siste, så er momsfritaksgrensen i UK på £18, så det vil ikke ha så veldig mye for seg å sende denne fra Jersey til britiske kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Skal ikke uttale meg om momsen, men tipper at du får den hos play.com for under 200 om ikke lenge, om pundet fortsetter å falle Per i dag koster den vel ca 212 NOK.
    Pundet må treffe 8,70 for at den skal havne under 200,- med dagens pris på play.com, så selv om pundet har falt mye i det siste, og nå bare er en drøy femtiøring unna, så tviler jeg på at vi vil nå dette nivået på en stund.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Pundet må treffe 8,70 for at den skal havne under 200,- med dagens pris på play.com, så selv om pundet har falt mye i det siste, og nå bare er en drøy femtiøring unna, så tviler jeg på at vi vil nå dette nivået på en stund.
    Da tror jeg det er mer realistisk å håpe på en 19,98,- pris.

Uansett, selv med moms og fortolling blir det vel billigere enn å kjøpe i Norge, så det er vel bare å hoppe i det...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da mange av oss andre kjøpte Band of Brothers-boksen den 16. september, kostet den 19.98 + frakt. DA var den opplagt under 200-kronersgrensen.

22,98 er på godt over de 200, og jeg vil tro at den snarlig "kommer på tilbud" igjen.

Pund-kursen er dog på full fart nedover (9,25), så man kan jo håpe at den i alle fall havner på 20,98, eller at shipping snart blir flyttet fra Jersey til Amazon selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Pund-kursen er dog på full fart nedover (9,25), så man kan jo håpe at den i alle fall havner på 20,98, eller at shipping snart blir flyttet fra Jersey til Amazon selv.
    Nå står det jaggu at den sendes fra Amazon UK, og prisen er fremdeles £22,98 (men altså inkl. VAT denne gangen). Dermed er man tilbake til prisen £19,98 pluss frakt, noe som gir en veldig god margin i forhold til fritaksgrensa.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det gikk SÅ kort tid ja! :-D ¨
    Skal tro om de faktisk følger med på AVforum?

Newcomer Debate sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Band Of Brothers bestilt. Tusen takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står det jaggu at den sendes fra Amazon UK, og prisen er fremdeles £22,98 (men altså inkl. VAT denne gangen). Dermed er man tilbake til prisen £19,98 pluss frakt, noe som gir en veldig god margin i forhold til fritaksgrensa.
    Jeg er ikke så stødig på det her men betyr det at Planet Earth til £24.98 også faller innenfor grensen?

Planet Earth Blu Ray

Hvordan regner man ut om den havner innenfor 200 kr grensen? Er det enkelt og greit prisen omregnet til norsk valuta, eller er det pris minus VAT? Også kommer norsk moms på toppen når man får den i posten? Eller?

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, du har vel rett i det, men vi liker utviklingen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok min b of b i dag fra amazon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge, da var endelig min bestilt. Takk og takk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Debate
    Da var Band Of Brothers bestilt. Tusen takk
    +1

Gikk glipp av forrige runde, da jeg ble litt satt ut av kjeftingen til RoKo ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg er ikke så stødig på det her men betyr det at Planet Earth til £24.98 også faller innenfor grensen?
    Nesten. Hvis pundet faller under 9,20, så vil denne også gå under grensa.

Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Hvordan regner man ut om den havner innenfor 200 kr grensen? Er det enkelt og greit prisen omregnet til norsk valuta, eller er det pris minus VAT? Også kommer norsk moms på toppen når man får den i posten? Eller?
    Hvis det står at varen sendes fra amazon.co.uk, så er det "varens pris" / 1,15 * tollvesenets omregningskurs.

Hvis dette blir mindre enn 200,- så skal du ikke betale moms når du får pakken. Hver litt oppmerksom på pennyavrundinger, så dobbeltsjekk helst prisen i handlevognen når du er i ferd med å sjekke ut. Etter at du har oppgitt hvor varen skal sendes skal prisen oppgis uten VAT.

Jeg foretrekker for øvrig å snu regnestykket litt på hodet, og heller se hvor mye varene kan koste før de blir avgiftspliktige. Da er det 200 / tollvesenets omregningskurs * 1,15. Med kursen som gjelder denne uken blir det: 200/ 9,54 * 1,15 = £24,10.

Hvis du vil ligge litt i forkant, så kan du følge med på Norges Banks valutakurser. Tollvesenet tar alltid utgangspunkt i kursene som oppgis her hver tirsdag når de fastsetter omregningskursen for neste uke. Altså, kursen som oppgis i morgen, tirsdag 29. september, vil gjelde som tollvesenets omregningskurs for perioden 5. - 11. oktober.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Jo, du har vel rett i det, men vi liker utviklingen
    Hehe, ja det har vært fin utvikling i det siste. Jeg leste noe om at pundet ikke har vært lavere enn 9,19 de siste 10 åra, så det skal bli spennende å se om det blir ny "rekord" eller om pundet snur nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for et raskt, utfyllende og informativt svar trondmm!

Side 111 av 249 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 107 108 109 110 111 112 113 114 115 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •