Slimdevices Transporter + Nas

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slimdevices Transporter + Nas

Sitter her med innkjøpsplaner på en SlimDevices Transporter og en Infrant/Netgear ReadyNAS NV+ NAS (Network attached storage) med
    4 harddisker med x antall GB.
    Stive priser synes jeg: Transporter 16995,-
    Netgear ReadyNAS NV+ med 4 disk, 1TB. 9995,-
    Komplett.no

Samme NAS fra annen leverandør kan fåes billigere, se her:Masse Plass AS » Hjem
    (NB! Infrant og Netgear er samme produkt)

Er det noen her med samme planer?
    Burde være mulig å få ned prisen med en leverandør som leverer begge produktene hvis vi bundlet desse to, evt. Transporter og NAS adskilt.

Et Powerbuy hadde vært topp, men det spørs om det finnes mange nok seriøst intresserte AVforumister der ute!

Hvis vi hadde blitt en liten "gjeng", så kunne jeg ha foretatt en liten tilbudsrunde!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei!

Hvorfor skal du ha SlimDevices, spør jeg først og fremst? Kjøp deg heller Sonos!!! (Sonos Digital Music System to stream digital music wirelessly from PC to any speakers in your home) Beste som finnes!!

Dernest, kjøp kabinettet hos Masseplass, jeg har selv kjøpt ReadyNAS NV+ der og må skryte av veldig god service. Masseplass satt også inn en større minnebrikke for meg (1 gb fremfor 256 som følger med orginalt). Så kan du enten kjøpe disker hos Masseplass eller hos f.eks. Komplett (som jeg gjorde). Har dyttet inn 4 x500 gb disker fra Samsung Spinpoint Komplett.no - Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM som har fått gode omtaler. Satt opp i level 5 raid gir dette deg 1,3 TB. Total pris er ca 11.000 kr (inkl mva).

Ser av Komplett-linken Komplett.no - Netgear ReadyNAS NV+ 1TB Gigabit Desktop Network Storage - 2 x 500GB HDD at prisen på 9995 kr kun inkluderer 2 harddisker. Siden hver harddisk koster 995 kr hos Komplett, sparer du ved mitt opplegg kostnaden ved 1 harddisk.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei trondlk!

Transporter er mitt valg pga. fantastisk lydkvalitet.
    Har hatt et kort (2 timer) møte med Transporter i et hiend oppsett der jeg fikk sammenligne lyden med Transporter (kjørte med div. lossless formater) og cd spiller ( Meridian G..husker ikke nr.) og ble positivt overrasket.

Sonus kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har hørt den.

masseplass høres ut som en kandidat for en NAS ja..god service og gode priser høres det ut som..

MVH

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lydmessige fordelen til Transporter vs. Sonos er en meget god DAC. Sonos krever en ekstern DAC om den skal brukes til kritisk lytting, og det blir en ekstra kostnad. Den største fordelen med Sonos (for de som ikke trenger multirom-funksjonen), er fjernkontrollen. Man trenger faktisk ikke bruke plass i racket i det hele tatt (min Sonos ZP80 digital-boks ligger faktisk bak racket), og velger musikk med fargeskjerm der man ser album og all nødvendig info.

Begge 2 er forøvrig knallprodukter. :grin:

Jeg betalte totalt 17 000,- for min Sonos pakke, og det er med en fjernkontroll + cradle, en mottaker med digital utgang (ZP80) for stuen, 2 mottakere med innebygget forsterker (ZP100) for baderommet og kjøkkenet. Siden det var et pakketilbud da, fulgte også med en LaCie 320gb NAS disk. Skal utvide med en ZP80 til for soverommet senere. Det koster litt, men systemet er uten reell konkurranse på markedet.

I stuen er ZP80 koblet via optisk til Meridian 861, noe som gjør at ekstern DAC er totalt overflødig.

Sonos Digital Music System to stream digital music wirelessly from PC to any speakers in your home

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN,

Hvordan er kvaliteten på ZP100? Er det kun analoge utganger på den?

ps - jeg har 1 stk ZP80 til overs, kjøpte to pga bundle-pris. Siden jeg har ganske liten leilighet, vet jeg ikke om jeg får brukt den andre. Kan sikkert gi deg en ålreit pris. Helt ubrukt og ligger fortsatt i original embalasje, og kopi av kvittering.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Hei trondlk!

Transporter er mitt valg pga. fantastisk lydkvalitet.
    Har hatt et kort (2 timer) møte med Transporter i et hiend oppsett der jeg fikk sammenligne lyden med Transporter (kjørte med div. lossless formater) og cd spiller ( Meridian G..husker ikke nr.) og ble positivt overrasket.

Sonus kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har hørt den.

masseplass høres ut som en kandidat for en NAS ja..god service og gode priser høres det ut som..

MVH
    Hvis du er i Bergen en dag, er du velkommen til å teste Sonos hos meg. Ellers selger Musikkmagasinet (like over teateret i Bergen) Sonos.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    HåkonN,

Hvordan er kvaliteten på ZP100? Er det kun analoge utganger på den?
    Kvaliteten på ZP100 er meget bra. Det er en innebygget 2-kanals forsterker på den, innebygget LAN-switch (som på ZP80) og linjeinnganger (analoge phono/RCA) med Autodetect. Samt også variable linjeutganger (analoge phono/RCA) og en Autodetect subwoofer utgang med delefilter på 80hz. Ingen digital utgang, det er det bare ZP80 som har. Den er faktisk ikke så voldsomt mye dyrere heller, 4990,- mot 3490,- for ZP80.

Den jeg har på badet driver 2stk. in-wall høyttalere fra Eltek til tusenlappen. Lydkvaliteten er glimrende, og det trykker faktisk litt inne på badet. På kjøkkenet står en tilkoblet på et par Mission Freedom-5 gulvhøyttalere til 24k (i mangel på noe annet). Spiller faktisk overraskende bra med tanke på at den er beregnet på mindre høyttalere...

ps - jeg har 1 stk ZP80 til overs, kjøpte to pga bundle-pris. Siden jeg har ganske liten leilighet, vet jeg ikke om jeg får brukt den andre. Kan sikkert gi deg en ålreit pris. Helt ubrukt og ligger fortsatt i original embalasje, og kopi av kvittering.
    Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe før til høsten når jeg flytter og får lyd på soverommet, men til en grei pris kan det være interesant. Send meg en PM med hva du ønsker for den.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg vært interessert i PowerBuy på ReadyNAS NV+, enten med eller uten harddisker. Jeg hadde også foretrukket om dette var uten noen nettversksspiller, eventuelt sammen med den noe rimeligere Squeezbox. En transporter vil trekke prisen opp noe voldsomt å gjøre at mindre folk kan være interessert.

Er Masse Plass AS den norske importøren av ReadyNas?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Personlig hadde jeg vært interessert i PowerBuy på ReadyNAS NV+, enten med eller uten harddisker. Jeg hadde også foretrukket om dette var uten noen nettversksspiller, eventuelt sammen med den noe rimeligere Squeezbox. En transporter vil trekke prisen opp noe voldsomt å gjøre at mindre folk kan være interessert.

Ja jeg er enig, men for meg er Transporteren det viktigste.
    Det er et nisjeprodukt så det vil være begrenset intresse, men hadde håpet på noen da.
    Tror ikke at masseplass er importør. Det står på nettsiden deres at de er forhandler, men jeg tror de er billigst jeg kan ihvertfall ikke finne noen billigere.

Mvh

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ReadyNAS kan virkelig anbefales. En veldig bra enhet hvis man ikke har så store lagringsbehov.

Det man må være oppmerksom på er at det er VELDIG viktig å kjøpe disker som står på kompatibilitetslista til Infrant!

Jeg vurderer forøvrig å selge min (bruker i dag 4stk 320 gig disker) grunnet at jeg etterhvert skal bygge meg enda et nytt storage tower (det jeg har i dag er på 16disker med stort sett 500 gig disker og begynner å bli litt lite) og at selv med 4x 500 gig'ere i Infrant'en så får man jo bare 1.5TB.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Folkens;

Siden jeg selv er godt fornøyd med min ReadyNAS NV+ fra Masseplass, tok jeg i dag kontakt med Masse Plass AS » Hjem og spurte om de kunne tilby et "Powerbuy" til et visst antall medlemmer på Avforum.no. Dette ville de gjerne se på, og skulle komme med et godt tilbud innen 2 uker. Kanskje vi først kan se hvor mange som er interessert i dette??

Jeg formidler beskjed videre til Lygren, hvis han kan håndtere det praktiske her =)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det hadde sikkert vært mulig å fått til et PowerBuy, men vi foretrekker en noe mer kjent forhandler hvis det lar seg gjøre...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som SB-bruker er en slik sak noe som frister, men kan noen forklare en som ikke spiser pc'er til frokost hvordan en slik fungerer? Hvis jeg har forstått noe riktig her, så er det en harddisc som ikke brukes mot pc'n, men som står alene...???

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Som SB-bruker er en slik sak noe som frister, men kan noen forklare en som ikke spiser pc'er til frokost hvordan en slik fungerer? Hvis jeg har forstått noe riktig her, så er det en harddisc som ikke brukes mot pc'n, men som står alene...???
    Helt riktig. NAS disker trenger ikke en PC for å kunne brukes på nettverket. For de aller fleste enkle modellene er bare å koble til så dukker den opp på nettverket... Suverent når man bruker løsninger som SB eller Sonos siden man slipper å være avhengig av å ha på en PC.

Ulempen er at de naturligvis er noe dyrere enn typiske USB harddisker. ReadyNAS går for å være blant de bedre, og har en rekke spennende funksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

gonigogo,

Denne illustrerer det meste (NAS + Sonos):
    Hifisentralen - Installering av Sonos med NAS lagring.

Ellers har jeg satt min NAS i kjelleren, og skal i løpet av uken strekke ca 15 meter UTP-kabel til en bod den står i. Det er alltid litt viftestøy fra slike bokser, akkurat som med pcer, for å holde harddiskene kalde. Men jeg vet om noen som like gjerne setter NASen i stuen, er jo pen nok å se på også.

Men fordeler med ReadyNAS NV+ er liten og enkel å bytte harddisk ved evt. krasj. I tillegg sikkerhetskopierer den seg selv ved bruk av innebygget raid-teknologi. Bruker raid 5 selv, som (så vidt jeg har forstått) gjør at 1 av 4 harddisker kan ryke, uten at det har noe å si for helheten. Erstatter du den ødelagte, så kopierer automatisk de 3 friske harddiskene den nødvendige informasjon til den nye harddisken.

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som faktisk har erfaringer med bruk slimserver på ReadyNas? Jeg brukte en gang i tida en overklokket NSLU2, og må si det yter elendig.

Den eneste muligheten (jeg ser) for å få bedre ytelse fra en slik NAS-boks er å bruke en vifteløs PC til å kjøre slimserver på, og la denne hente musikken (via cifs, nfs, whatever) fra NAS-boksen. Kostnaden blir fort 3500-4000kr for en slik (VIA HK, ram, CF-kort, kabinett) og gjør ting litt mer krevende å sette opp (og litt av poenget med NAS forsvinner).

Men som sagt, jeg har ikke erfaring med slimserver på ReadyNas, bare frykter at det (også) yter dårlig.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL

Høres interressant ut! (Har ikke så mye greie på dette. Er ReadtNAS NV+ en nettverksserver?) Ønsker meg en løsning som gjør at jeg enkelt får tilgang til lagret musikk helst uten å måtte bortom for å slå på pc hver gang. Hvis folk her vet hva jeg trenger, så er det absolutt aktuelt å være med på et powerbuy.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esp
    Noen som faktisk har erfaringer med bruk slimserver på ReadyNas? Jeg brukte en gang i tida en overklokket NSLU2, og må si det yter elendig.

Den eneste muligheten (jeg ser) for å få bedre ytelse fra en slik NAS-boks er å bruke en vifteløs PC til å kjøre slimserver på, og la denne hente musikken (via cifs, nfs, whatever) fra NAS-boksen. Kostnaden blir fort 3500-4000kr for en slik (VIA HK, ram, CF-kort, kabinett) og gjør ting litt mer krevende å sette opp (og litt av poenget med NAS forsvinner).

Men som sagt, jeg har ikke erfaring med slimserver på ReadyNas, bare frykter at det (også) yter dårlig.
    Så vidt jeg forstår så skal Infrant/Netgear ReadyNAS NV+ være eneste NAS SlimDevices/Logitech har "godkjent" for slimserver, så det skal være grei skuring å implimentere, og vil da tro at ytelsen er topp. Men det finnes folk her på forumet som har mye mer greie på dette enn meg..så innspill?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens;

Siden jeg selv er godt fornøyd med min ReadyNAS NV+ fra Masseplass, tok jeg i dag kontakt med Masse Plass AS » Hjem og spurte om de kunne tilby et "Powerbuy" til et visst antall medlemmer på Avforum.no. Dette ville de gjerne se på, og skulle komme med et godt tilbud innen 2 uker. Kanskje vi først kan se hvor mange som er interessert i dette??

Jeg formidler beskjed videre til Lygren, hvis han kan håndtere det praktiske her =)
    Bra innspill, venter i spenning på tilbudet!
    Ble det spesifisert med/uten disker,antall,størrelse?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å vise intresse for en NAS, så kanskje vi får et Powerbuy.
    Det var vel litt for mye å håpe på en bundle med Transporter.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •