Slimdevices Transporter + Nas - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Så vidt jeg forstår så skal Infrant/Netgear ReadyNAS NV+ være eneste NAS SlimDevices/Logitech har "godkjent" for slimserver, så det skal være grei skuring å implimentere, og vil da tro at ytelsen er topp. Men det finnes folk her på forumet som har mye mer greie på dette enn meg..så innspill?
    Det er Infrant selv som leverer den modifiserte Slimserver software'n. De ligger nå to oppdateringer bak Slim Devices Slimserver versjon, uten at jeg har sjekket hvor store disse oppdateringene er.

Siden tråden startet har jeg også hatt betenkeligheter med ytelsen til ReadyNAS til å kjøre software fra. Jeg venter spent på tilbakemeldinger hvordan det går.

Newcomer esp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Så vidt jeg forstår så skal Infrant/Netgear ReadyNAS NV+ være eneste NAS SlimDevices/Logitech har "godkjent" for slimserver, så det skal være grei skuring å implimentere, og vil da tro at ytelsen er topp.
    Jepp, jeg er klar over det. Men det er ikke "latest and greatest" versjon av slimserver. Det er mulig den klarer å kjøre mysql nå, men tidligere måtte den holde seg til versjonene av slimserver som ikke krevde mysql.

Tidligere var systemkravene for slimserver strengere definert (mener jeg å huske), nå står det bare at du må ha en 733MHz cpu dersom du skal kjøre slimserver på windows. Det står ikke noe CPU-krav for Linux, men det er jo ikke store forskjellen (ReadNAS kjører Linux, en modifisert versjon av Debian). 256MB ram er krav for begge OS, akkurat det ReadyNAS har som standard. Jeg har ikke funnet ut hvilken cpu NV+ har, men tror ikke den har veldig mye mer enn 733MHz, eller om den i det hele tatt har så mye. Ville ikke blitt veldig overrasket om den hadde en 400MHz eller så.

Det er mange tråder om emnet og ikke alle er like positive overfor ReadyNAS (denne for eksempel).

Misforstå meg rett, jeg vil gjerne at ReadyNas skal være rask nok og bra nok og alt det det, da vil jeg kjøpe den også. Alt som blir skrevet om den virker bare litt for bra til å være sant.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihvertfall varmt anbefale Masseplass som forhandler. Jeg gjorde mye research da jeg kjøpte min enhet - og det var eneste forhandler som kunne matche prisen det ville ha kostet med import fra USA på den tiden (oktober i fjor).

Det som er litt dumt er at det ser ut som Netgear nå krever at det ikke lenger selges diskless systemer (noe som jo var litt av fordelen mener jeg).

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det hadde sikkert vært mulig å fått til et PowerBuy, men vi foretrekker en noe mer kjent forhandler hvis det lar seg gjøre...

Jeg er også klar for et powerbuykjøp her. Skal benyttes opp i mot Sonos :-)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lukter også på Sonos.

Jeg er ikke så veldig inne i dataverdenen, og lurer på om en slik NetGearReadyNAS som det snakkes om her gi meg store fordeler i forhold til en langt billigere NAS som f.eks Maxtor Shared Storage II 500GB NAS - MPX? Noen som vet?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de beste, raskeste og billigste måtene å gjøre dette på er å kjøpe en Transporter, samt en billig pc med gigabit interface og integrert skjermkort. Legg så inn FreeNAS, som er en gratis NAS distro for PC'er som selv bestemor klarer å legge inn, og så SlimNAS plugin'en som igjen gjør at Slimserver kan legges inn. Vil du lage en skikkelig NAS kjøper du også et Compact Flash minnekort og en IDE til CF converter så kan du ha OS'et på flash kortet. Dette er simple greier, og trenger bare å koste en 3-4000 for en komplett pc til formålet. Den vil være raskere, ha fler utbyggingsmuligheter mtp disker og enklere å feilsøke på. Med FreeNAS får man også et enkelt web-grensesnitt som ikke står noe tilbake for ferdige NAS løsninger. Heller omvendt faktisk.

Jeg kan verifisere at dette fungerer glimrende siden jeg bruker en slik løsning hjemme selv med Transporter. Og når det gjelder lydkvaliteten på Transporter så er denne verdt hver eneste krone. Det er snakk om særdeles merkbare lydmessige forbedringer på alle plan i forhold til f.eks Squeezebox. Sonos har jeg ikke hørt, men jeg vil tro at det samme gjelder der også.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    En av de beste, raskeste og billigste måtene å gjøre dette på er å kjøpe en Transporter, samt en billig pc med gigabit interface og integrert skjermkort. Legg så inn FreeNAS, som er en gratis NAS distro for PC'er som selv bestemor klarer å legge inn, og så SlimNAS plugin'en som igjen gjør at Slimserver kan legges inn. Vil du lage en skikkelig NAS kjøper du også et Compact Flash minnekort og en IDE til CF converter så kan du ha OS'et på flash kortet. Dette er simple greier, og trenger bare å koste en 3-4000 for en komplett pc til formålet. Den vil være raskere, ha fler utbyggingsmuligheter mtp disker og enklere å feilsøke på. Med FreeNAS får man også et enkelt web-grensesnitt som ikke står noe tilbake for ferdige NAS løsninger. Heller omvendt faktisk.

Jeg kan verifisere at dette fungerer glimrende siden jeg bruker en slik løsning hjemme selv med Transporter. Og når det gjelder lydkvaliteten på Transporter så er denne verdt hver eneste krone. Det er snakk om særdeles merkbare lydmessige forbedringer på alle plan i forhold til f.eks Squeezebox. Sonos har jeg ikke hørt, men jeg vil tro at det samme gjelder der også.
    Det er hverken den beste, mest brukervennelig, billigste elller raskeste løsningen du snakker om IMHO. Transporter har kun en god fordel, og det er en god innebygget DAC.

Sonos og Squeezebox kan du selvfølgelig ikke sammenligne med så lenge du benytter den interne DAC på de produktene. Men der kan du til gjengjeld velge selv hvordan DAC du ønsker å bruke. Sonos trenger ikke engang slimserver, så du kan fint komme deg unna med 10k for NAS-disk, fjernkontroll med LCD display og mottaker. Så kommer selvfølgelig en grei DAC i tillegg. I tillegg så har du senere muligheten til å utvide med flere soner (multirom), flere billige NAS-disker etc etc.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er hverken den beste, mest brukervennelig, billigste elller raskeste løsningen du snakker om IMHO. Transporter har kun en god fordel, og det er en god innebygget DAC.

Sonos og Squeezebox kan du selvfølgelig ikke sammenligne med så lenge du benytter den interne DAC på de produktene. Men der kan du til gjengjeld velge selv hvordan DAC du ønsker å bruke. Sonos trenger ikke engang slimserver, så du kan fint komme deg unna med 10k for NAS-disk, fjernkontroll med LCD display og mottaker. Så kommer selvfølgelig en grei DAC i tillegg. I tillegg så har du senere muligheten til å utvide med flere soner (multirom), flere billige NAS-disker etc etc.
    Når jeg tenkte på den billigste og beste løsningen så mente jeg ikke Transporteren men NAS-løsningen

Jeg skal absolutt ikke påstå at Transporteren er den rimeligste løsningen i dag, men det var nå slik at trådstarter ville ha en Transporter, og det er en meget god vurdering lydmessig pr krone mener nå jeg.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Når jeg tenkte på den billigste og beste løsningen så mente jeg ikke Transporteren men NAS-løsningen

Jeg skal absolutt ikke påstå at Transporteren er den rimeligste løsningen i dag, men det var nå slik at trådstarter ville ha en Transporter, og det er en meget god vurdering lydmessig pr krone mener nå jeg.
    Transporteren er bestillt!
    Etter min ringe erfaring med Transporter så tror jeg en må stille opp med en saftig DAC for å matche Transpoterens analoge utganger lydmessig.
    Synes selv at det var bedre lyd med Transporter enn en Meridian cd-spiller til ca 30K (toppmodell i G-serien). Så jeg mener at pr.krone er dette faktisk et meget godt kjøp, så der er vi enig marsboer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt, ikke dumt. Transporteren er en skikkelig godsak.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •