Powerbuy på Denon AVR-3808 og 4308 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Interview with Jeff Talmadge, Denon's Director of Product Development

nyt denne linken
    <Talmadge>
    mvh

PerS

Newcomer Mr Durden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lyst på powerbuy. Det er altfor dyrt enda, men jammen har jeg lyst. Noen som har tyske hifi sider?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Powerbuy

Hei.

Ser at AVshop og forhandler Denon (http://www.avshop.no/CBC.aspx?q=c:100361)
    Kanskje de kan ta inn 4308 og 3808?

Eller er dette kanskje kun ett restparti AVshop har fått tak i?

Edit: feil URL

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shift
    Hei.

Ser at AVshop og forhandler Denon (http://www.avshop.no/CBC.aspx?q=c:100361)
    Kanskje de kan ta inn 4308 og 3808?

Eller er dette kanskje kun ett restparti AVshop har fått tak i?

Edit: feil URL
    Tipper det er samme restparti som Komplett selger. Før AVShop byttet til nytt utseende så var lagerbeholdningen på disse Denon'ene alltid lik Kompletts.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe mer her med powerbuy?

Er interessert i 3808 jeg også.

Trenger ikke 4308 siden jeg skal ha Lyngdorf effektforsterker til fronthøyttalerne.
    I følge Hifiklubben så er det en mye bedre løsning. De 7000,- i mellom er mye bedre å bruke på ekstra effekt fremme.

Må man ha 2 HDMI ut, så er det bare å kjøpe en ekstern switch.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Jeg mener at det blir for mange momenter her til å forsvare noen kroner spart.
    Jeg liker sove godt om natten selv om jeg har brukt f.eks 13.000,- på utstyr, MEN vi er alle forskjellige

Og en annen ting. Grunnen til at HFK ikke gir rabatt er jo for å garantere at alle kunder er fornøyde, samt ta vare på sitt eget rykte.

Dere kan jo tenke dere selv at du syns du gjør en god deal på litt utstyr, så går det noen dager og du får høre om en som har kjøpt samme utstyr, men fått en enda bedre pris på samme butikk. Så går det en uke og en fyr i Oslo har fått en enda bedre deal på samme utstyr.

Gjøres ting på denne måten graver butikken sin egen grav, og en får mange grettne kunder. Alle skal få en like god deal, derfor ingen rabatter uansett prisklasse og antall.

Jeg syns det er rettferdig, god butikk og ikke minst en trygghet for meg selv som kunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Jeg mener at det blir for mange momenter her til å forsvare noen kroner spart.
    Jeg liker sove godt om natten selv om jeg har brukt f.eks 13.000,- på utstyr, MEN vi er alle forskjellige

Og en annen ting. Grunnen til at HFK ikke gir rabatt er jo for å garantere at alle kunder er fornøyde, samt ta vare på sitt eget rykte.

Dere kan jo tenke dere selv at du syns du gjør en god deal på litt utstyr, så går det noen dager og du får høre om en som har kjøpt samme utstyr, men fått en enda bedre pris på samme butikk. Så går det en uke og en fyr i Oslo har fått en enda bedre deal på samme utstyr.

Gjøres ting på denne måten graver butikken sin egen grav, og en får mange grettne kunder. Alle skal få en like god deal, derfor ingen rabatter uansett prisklasse og antall.

Jeg syns det er rettferdig, god butikk og ikke minst en trygghet for meg selv som kunde.
    Jeg er veldig enig med deg, det er faktisk ganske betryggende å vite at "naboen" IKKE får kjøpe samme utstyr som deg til en hyggeligere pris.

Kanskje det kan virke rart når man kjøper veldig mye utstyr samtidig at man ikke får en pakkepris, men et greit prinsipp fra HFK. Så slipper man jo også den stressende prisjakten man opplever når flere butikker selger samme produkt.

Enkelte steder er jo veiledene priser bare en vits, går mer på salgshumøret til selgerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misunnelsen lenge leve. Så dere foretrekker altså å betale ekstra for å forsikre dere om at ingen andre skal kunne få lavere pris? Kan dere forklare meg hvordan det påvirker dere at andre (som dere trolig ikke kjenner) får samme vare til lavere pris?

HFK tilpasser seg ikke den nye tider og kommer til å få store problemer fremover. Prispresset og alternative salgskanaler har medført at "klubben" har blitt dyr istedet for billig som den var tidligere samtidig som utvalget har blitt dårligere. At de fortsatt pusher NAD tv'er til horrible priser sier sitt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oi...

Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Misunnelsen lenge leve. Så dere foretrekker altså å betale ekstra for å forsikre dere om at ingen andre skal kunne få lavere pris? Kan dere forklare meg hvordan det påvirker dere at andre (som dere trolig ikke kjenner) får samme vare til lavere pris?

HFK tilpasser seg ikke den nye tider og kommer til å få store problemer fremover. Prispresset og alternative salgskanaler har medført at "klubben" har blitt dyr istedet for billig som den var tidligere samtidig som utvalget har blitt dårligere. At de fortsatt pusher NAD tv'er til horrible priser sier sitt.
    Betale ekstra? er det jo ikke snakk om. En betaler det HFK selger utstyret for. Ja jeg kan spare noen kroner på å bruke flere timer med nettsurfing og undersøkelser, men de timene vil jeg heller bruke på jobb og tjene inn like mye som jeg sparer, være på pub med gutta og ha det morro eller kose meg med noe annet. Som jeg også nevnte før så sover jeg mye bedre når jeg bruker 20.000,- og vet jeg bare kan gå tilbake til butikken og få fikset utstyret/få hjelp.

Det er heller ikke snakk om misunnelse, og det påvirker ikke meg personlig. Jeg snakket på HFK sin vegne når jeg snakket om at de selger utstyr til samme pris uansett antall/verdi. At butikken ikke undergraver seg selv, samt at NOEN kan bli litt grettne og storme inn i butikken om de får vite at "naboen" fikk samme utstyr 2000,- billigere. At du ikke banner litt for at broren din fikk samme utstyr dagen etter til 2000,- mindre er jo din sak. Du må da erkjenne at ikke alle er like solidariske.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mmm

Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Enkelte steder er jo veiledene priser bare en vits, går mer på salgshumøret til selgerne.
    Ja, eller provisjon, hva de får mest lønn for å selge...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK tar seg godt betalt for sine produkter, altfor godt om man sammenligner med andre varer i andre butikker. Gjennom sitt monopol på produktene så opprettholdes ikke reelle priser som hadde vært lavere om det fantes konkurranse. Dette gjenspeiles også i sortemanget dems hvor de mister agentur etter agentur. Det eneste som er igjen og som holder HFK over vannet er B&W, Dali og Denon. Siden Dali er delvis eid av butikken så er det reelt kun B&W og Denon som kan forsvinne. Tror ikke at det kommer til å skje siden begge to selger bra her og har gode produkter men de sliter fryktelig med alt det andre. Feks blir man direkte svindlet om man kjøper NAD TV hos dem.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK tar seg godt betalt for sine produkter, altfor godt om man sammenligner med andre varer i andre butikker. Gjennom sitt monopol på produktene så opprettholdes ikke reelle priser som hadde vært lavere om det fantes konkurranse. Dette gjenspeiles også i sortemanget dems hvor de mister agentur etter agentur. Det eneste som er igjen og som holder HFK over vannet er B&W, Dali og Denon. Siden Dali er delvis eid av butikken så er det reelt kun B&W og Denon som kan forsvinne. Tror ikke at det kommer til å skje siden begge to selger bra her og har gode produkter men de sliter fryktelig med alt det andre. Feks blir man direkte svindlet om man kjøper NAD TV hos dem.
    Nå er vi jo over på et helt annet emne enn det saken startet med da men

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig et godt poeng du kommer med, men det går nok ikke på misunnelse, mer på tryggheten om at en gjør et OK kjøp. Klart det setter ens eget kjøp i dårligere lys når du vet at andre kan få din vare til en lavere pris. Ingen selger med tap, kan andre få din vare billigere, viser det bare at butikken har hatt (for)gode marginer på ditt kjøp.

Hvorvidt HFK har gode priser på sine produkter er en helt annen diskusjon. Men se f.eks. på DALI produktene, Ikon og Mentor. Med mindre norsk og internasjonal HIFI-presse er helt på tur, har de produktene fått meget god omtale og høyt kvalitet/pris forhold.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feks blir man direkte svindlet om man kjøper NAD TV hos dem.
    Jaha? Det må du nok utdype. Jeg har vært og sett på både A1 og A2 og de ser veldig gode ut, spør du meg. Og ikke er de dyre, heller. Så hvordan blir man direkte svindlet? Spent på forklaring...

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha sier du det?? dette syntes jeg er ganske merkelig da hele politikken til HFK er at de skal være billigst i norge på de produktene de selger. nå skal jeg inrømme at jeg ikke har sjekket akkurat den NAD tven, men har sjekket at dette stemmer med en del av det de selger, og har ikke funnet noen andre butikker som selger disse produktene til lavere pris enn det det HFK gjør.
    uansett så er jeg villig til å betale litt ekstra for å ha en butikk å gå til hvis noe skulle gå galt, med det jeg har kjøpt

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •