Bredbånd søkes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bredbånd søkes

Fattig mann i nytt hus søker bredbånd.

Kriterier: God dekning i Akershus, høy kvalitet på tjenesten (lav nedetid), fornuftig pris.

Jeg vurderte nextgentel, men er imidlertid litt skeptisk pga all negativ pr. Er det noen som kan hjelpe en forvirret mann?

Er televerket bedre på oppetid? Er det verdt å legge i litt mer for denne tjenesten eller vil det være det samme greia uansett?

Takknemlig for alle svar på min søken etter tjeneste til riktig pris og riktig kvalitet.

/S

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer med nextgentel er at de har lite nedetid, men laang kø hvis du skulle få behov for kundeservice.
    Når det gjelder Telenor kan jeg nesten ikke få sagt hvor lite jeg anbefaler å bruke dem, og jeg har både vært kunde og jobbet i "bredbåndsavdelingen" deres så jeg sier styr unna.
    Av de leverandørene jeg har prøvd har jeg vært mest fornøyd med Dataguard når det gjelder kombinasjonen produkt/pris, og jeg har til gode å oppleve nedetid etter et år nå ca.

Lykke til i bredbåndsjungelen..

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hatt noe trøbbel med nextgentel i det hele tatt! Nå rammes ikke eg av lang ventetid på kundeservice så for meg vil jo ting se enda bedre ut! Hatt de i snart 3 år, vært nede kanskje 2-3 ganger... Tilbake igjen iløpet av null komma svisj hver gang!

Foreldrene mine har tele2, de er jo hakket billigere enn nextgentel så vidt eg vet? De har jo en fantastisk kundeservice, og nettet har ikke vært nede en eneste gang hos de på snart et år!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Akershus bor du da? Finnes mindre og lokale leverandører som feks Romerike Bredbånd AS. Meget god service etter hva andre i familien har fortalt.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Telenor og kan faktisk ikke finne noe særlig negativt om dem (bortsett fra prisen), selv om jeg vil. Har hatt bredbånd fra dem i over 3 år nå og ingen problemer, Norton Antivirus følger med, noe som jeg ser på som et pluss. De fleste andre selskaper har Norman og det er noe dritt.

Jeg er egentlig ikke noe glad i Telenor, selv om det virker sånn på det jeg skriver.

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Telenor på det sterkeste.. ALDRI hatt et minutt nedetid på et år, og man får raskt kontaktet kundeservice

Når ting er sagt, televerket er det samme som vi kaller NTE i trøndelag? :P Jeg ville iallefall ALDRI anbefalt dette "fiberoptiske" crapet. Har dette til min mor, og det er alltid nedetid, og man får stort sett aldri det man betaler for.

Så jeg sier, Bestill Telenor du vil ikke angre:-D

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følte et behov for å kaste meg på "anbefales ikke" bølgen her. Som noen andre har nevnt sitter også jeg med ganske negative erfaringer med Nextgentel og Telenor. Jeg er ingen stor nettverksguru, men maken til inkompetanse på teknisk support som det jeg møtte hos disse to mangler sidestykke. Kan sammenlignes med den gangen jeg spurte om egenskapene til en type girolje vs en annen på en bensinstasjon i Oslo...

Hadde en periode Start, som fungerte bra mtp support, men de rotet så meningsløst mye med fakturering at jeg ga opp.

Har Ventelo/Bluecom akkurat nå, og har foreløpig ingen klager. Men så har jeg heller ikke hatt noen "utfordringer" til de ennå heller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiber

Hvis du skal ha ordentlig bredbånd er det fiber som gjelder. Velkommen til Nittedalsnettet leverer flere steder i akershus. Hastigheter på
    25 mb/s til 350,- eller 80mb hvis du ønsker det.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Vet ikke om jeg blir så mye klokere da :S

Det er litt delte meninger. Noen meninger om at Telenor melder seg ut av NIX?

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Telenor er at tjenesten de leverer er bra. Er vel stortsett alt det andre de driver med som trekker ned i mine øyne.
    Har også vært innom Ventelo/Bluecom en stund. Linja der var bra, men litt rot med overgangen fra Catch. Jeg hadde fast ip hos Catch, men en stund etter at Ventelo hadde tatt over ble jeg flyttet over på dynamisk ip uten noen form for varsel. Måtte finne ut av det på egen hånd. Fikk ingen svar på den mailen jeg sendte kundeservice om saken. Linja funka fortsatt bra, men likte ikke måten det ble gjordt på. Ellers ingen problemer med dem.
    Har nå Canal Digital, linja har vært nede noen få ganger i løpet av det siste året, men har vært fikset ganske raskt. Bra pris og hastighet med borettslagsavtalen. Fetteren min hadde mye problemer med dem, som resulterte i ett bytte til Ventelo/Bluecom. Har ikke hørt noe klaging fra han siden, i alle fall ikke om internett tilgangen.
    Er vel stortsett bare å prøve en leverandør, og hvis du ikke går inn på en avtale om binding, så er det jo ikke så stort problem å bytte.

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Noen meninger om at Telenor melder seg ut av NIX?
    Om at de melder seg ut av NIX kommer jo litt ann på hva som resultatet av det blir. For å kommentere litt av det som er sagt i denne artikelen: Ser på Nix-debatt som storm i vannglass - digi.no

i virkeligheten i dag bare 20 prosent av all nasjonal trafikk og tre prosent av Telenors nettrafikk som går gjennom NIX, hevder Svendsen.
    Hvis dette stemmer så skulle jo ikke dette får noe særlig praktisk betydning. Men der jo ikke helt det mange er redd for.

– En trafikkutveksling er en avtale mellom to likeverdige partnere. Da er det greit at Internett er gratis. Men når vi skal ha utgiftene med å bygge ut et kostnadskrevende nett, og motparten bare skal melke av det, blir dette feil, fastslo Svendsen.
    Dette peker i rettning av det mange frykter, at Telenor ønsker å ta seg betalt av innholdsleverandører også, og spesielt for å ta seg betalt for å prioritere trafikk.
    Men slik jeg ser det så må vi forbrukere betale for ett abonnement, og innholdsleverandører må også har en linje fra ett sted. Og de må gjerne også betale for trafikken på den linja. Da bør kanskje deler av de beløpet fordeles på nettleverandører etter hvor mange brukere fra hvert enkelt nett som bruker den tjenesten. Men det er jo helt klart at jo mere båndbredde nettleverandørene tilbyr oss forbrukere, jo mer båndbreddekrevende tjenester vil vi etterspørre. Den store konkuransen om forbrukerene har vel gjordt at de har økt hastighetene raskere enn de har klart å bygge ut kapasiteten, og prisene er vel presset så lavt at de begynner å se ett andre inntjeningskilder.

Nettleverandørene og tjenestetilbydrene er jo gjensidig avhengig av hverandre.

Jeg ser ikke vidre positivt på dette, da Telenor er veldig flinke til å tjene penger, og jeg har liten tro på at hvis (når?) de har full kontroll over eget nett så kommer de til å finne en vei å øke inntjeningspotensialet sitt. Noe som til sist vil gå utover oss forbrukere, enten i form av dyrere tjenester og/eller dårligere tilbud.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •