Powerbuy på Pioneer 508XD Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 406
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Powerbuy på Pioneer 508XD Plasma

Da nærmere det seg release av ny plasmagenerasjon fra Pioneer, og det er vel ikke bare jeg som gleder meg har jeg fått inntrykk av.

Ved å åpne denne tråden håper jeg og lodde stemningen for hvor mange her inne som kan tenke seg en 508XD. Håpet er at vi er mange, og at kanskje det kan føre frem til et meget tidlig powerbuy av denne modellen.

For min egen del ønsker jeg meg denne TV'en så fort som mulig, men kan man spare noen høvdinger på å handle i fellesskap, så kan jeg kanskje greie å vente en uke ekstra.... eller til nød to.

The World's Best Flat Screen Television - Pioneer Europe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med!!! Gleder meg som et lite barn til lansering!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen skulle være i tvil etter alle de innleggene jeg har hatt i det siste; Jeg er med!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp! Jeg er temmelig sikkert med dersom vi får i stand et powerbuy mer eller mindre samtidig med skjermene kommer i butikkene her til lands! ...tidligere enn butikkene er også greit... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t powerbuy mer eller mindre samtidig med skjermene kommer i butikkene her til lands! ...tidligere enn butikkene er også greit...
    Såså, avforum kan ikke trylle heller..... Det er kanskje viktigere at vi kan få velge om vi ønsker veggfeste eller bordstativ (i sort eller sølv). Jeg hadde sort piano-lakk på bordstativet til 507xa, og det var utrolig flott.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det bordstativet skal definitivt jeg også ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er også med

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også med. Kan man velge mellom veggfeste eller bordstativ? Eller er det tilleggsutstyr (tilleggs kost)..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt offtopic, men hvordan er denne mot min samsung m86 52". Er det bedre å ha en superb 720p tv, eller er det bedre å ha 1080p og dårligere bilde noe samsungen sikkert er i forhold til denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    itt offtopic, men hvordan er denne mot min samsung m86 52". Er det bedre å ha en superb 720p tv, eller er det bedre å ha 1080p og dårligere bilde noe samsungen sikkert er i forhold til denne?
    Det er sikkert delte meninger om dette, men jeg hadde helt klart valgt en kvalitets-TV med 1366x768p oppløsning fremfor en halvgod 1920x1080p. Selg Samsung`n og kjøp den nye Pioneer-skjermen (når den kommer).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    litt offtopic, men hvordan er denne mot min samsung m86 52". Er det bedre å ha en superb 720p tv, eller er det bedre å ha 1080p og dårligere bilde noe samsungen sikkert er i forhold til denne?
    Les igjennom den her, så skjønner du hva vi mener om den saken:

http://www.canadahifi.com/comments.php?id_entry=161

Utdrag:

We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set. But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching. Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test? Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg er med. Har tro på denne TV'en

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle snakker om 768P modellen.. men folk har vel sett demo av 1080P modellen... men ikke sett så mange snakke om hvor bra denne er/bedre enn 768P modellene...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ingen tvil om at 1080P gir bedre sømløshet i bildet, selv på normale sitteavstander. Samtidig skal jo pikslere fylles med prosessert informasjon, og etter mitt syn er svært få, om ingen, av dagens 1080P TVer tilstrekkelig godt utstyrt i så måte. Det eneste utstyret jeg egentlig har sett som faktisk takler 1080P på en riktig måte er CineVersum BlackWing2 / JVC HD-1 og til dels Sonys VW50... Jeg tviler imidlertid ikke på at Pioneers 1080P TVer kommer til å yte glimrende på 1080P, men når de koster såpass er absolutt 768P en god løsning. Jeg sitter med 768P nå, 50" på rundt 3 meter avstand, og selv om jeg nok kan skimte en piksel i ny og ne er det ingen direkte plage.

For øvrig er det fint om vi i denne tråden prøver å forholde diskusjonen rundt et eventuelt PowerBuy i størst mulig grad og heller tar den tekniske diskusjonen i tråden som allerede er godt i gang rundt temaet!

For å gjøre et forsøk i å spore inn diskusjonen noe er nok jobben rundt å få ordnet et PowerBuy på denne modellen ikke direkte enkel... Vi kommer i utgangspunktet primært til å orientere oss rundt norske forhandlere, og skal forhøre oss i de kanaler vi ser at kan være aktuelle. Det store problemet er nok imidlertid tilgang på TVer. Kjenner jeg Pioneer rett blir tilgangen svært begrenset, og da ryker nok også muligheten for PowerBuy med mindre vi kan fleske til med noen skikkelige antall. Da tenker jeg 100+. Det er mulig vi kan klare det, men det må som nevnte jobbes både rundt selve interessen her inne samt ikke minst mot de respektive kanaler der ute. We´re on the case!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre fra deg på dette Lygren. Om vi fikk til ett eller annet hadde det vært gull! Du slenger deg vel kanskje på selv i tilfelle?

Men er 100+ et realistisk tall på en såpass dyr TV her inne, mon tro? Spesielt relativt tidlig etter release? Vi får gjøre vårt beste, virker som vi allerede har ca 10 stykker i alle fall... hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er nok ingen tvil om at 1080P gir bedre sømløshet i bildet, selv på normale sitteavstander. Samtidig skal jo pikslere fylles med prosessert informasjon, og etter mitt syn er svært få, om ingen, av dagens 1080P TVer tilstrekkelig godt utstyrt i så måte. Det eneste utstyret jeg egentlig har sett som faktisk takler 1080P på en riktig måte er CineVersum BlackWing2 / JVC HD-1 og til dels Sonys VW50... Jeg tviler imidlertid ikke på at Pioneers 1080P TVer kommer til å yte glimrende på 1080P, men når de koster såpass er absolutt 768P en god løsning. Jeg sitter med 768P nå, 50" på rundt 3 meter avstand, og selv om jeg nok kan skimte en piksel i ny og ne er det ingen direkte plage.

For øvrig er det fint om vi i denne tråden prøver å forholde diskusjonen rundt et eventuelt PowerBuy i størst mulig grad og heller tar den tekniske diskusjonen i tråden som allerede er godt i gang rundt temaet!

For å gjøre et forsøk i å spore inn diskusjonen noe er nok jobben rundt å få ordnet et PowerBuy på denne modellen ikke direkte enkel... Vi kommer i utgangspunktet primært til å orientere oss rundt norske forhandlere, og skal forhøre oss i de kanaler vi ser at kan være aktuelle. Det store problemet er nok imidlertid tilgang på TVer. Kjenner jeg Pioneer rett blir tilgangen svært begrenset, og da ryker nok også muligheten for PowerBuy med mindre vi kan fleske til med noen skikkelige antall. Da tenker jeg 100+. Det er mulig vi kan klare det, men det må som nevnte jobbes både rundt selve interessen her inne samt ikke minst mot de respektive kanaler der ute. We´re on the case!
    Vet det var litt offtopic.. bare gjorde en tanke om at hvis en ønsker å bygge seg mediasenter pc så vil jo 1080P oppløsning være mere ideelt i et windows miljø... hvor mye mere er forventet pris på 1080P modellene i forhold til 768P er jo helt klart et pris spørsmål... pris kan vi jo ikke diskutere i en teknisk tråd vel og vurderer å hoppe på powerbuy av 768P modellen..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    100+ spørs det nok om vi får til på en TV til 30.000, ja, så vi får bare se hva det er mulig å få til... Folk som er interesserte må uansett huske å melde sin interesse her i denne tråden!

Jeg er selvsagt med på en da (om prisen er god nok vel å merke)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med, hvis prisen er god.

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med også. Virker som jeg endelig kan bytte ut nå.
    Sagem 50" til salgs

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som om Pioneer 508XD endelig er klar for salg i Norge. Noen som kan ta kontakt med Pioneer for å få til et felleskjøp?

Fra tidligere vet vi at Pioneer er innom avforum for å sjekke linkene på Pioneer sine skjermer. Den "goodwill" og "hype" som vi har skapt på avforum for denne modellen må vel bety noe (i kroner og øre)?

Jeg kommer til å mobilisere med linker til avforum på hifisentralen.no, audiophile.no og lydogbilde.no om vi må kjøpe over 50 skjermer......

Side 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •