Powerbuy på Pioneer 508XD Plasma - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 21 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 406
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    Vedr kjøp av Pioneer PDP-508XD fra Netshop

Det er 2 alternativer:

1. De som vil ha skjermen til denne prisen registerer seg hos Netshop og når skjermene har kommet på lager vil det bli informert om det fra meg/Netshop.

2. Netshop og PowerBuy/Avforum samarbeider og bruker systemet på Avforum.

Håper ingen rir sine kjepphester for her har alle noe å vinne
    Uansett alternativ 1 eller 2, så synes jeg det var et veldig bra initiativ fra Knusse! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, bra initiativ, så får vi se etterhvert som detaljene kommer opp.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som bruker 28k på en tv setter seg nok godt inn i hvorvidt dette er en avforum greie eller en sak med netshop direkte. Personlig liker jeg å handle direkte uansett - så dette er win-win for meg...

Forstår godt at avforum setter sine forhåndsregler med tanke på det som har skjedd tidligere.

(en annen ting: det at tråder blir slettet som med denne netshop greia er veldig forvirrende og litt irriterende - hvorfor ikke bare låse slike tråder med en forklaring som på alle andre forum???)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi lager en egen tråd... kommer senere, nå er jeg på jobb og kan ikke fakturere kunden for dette, he he!
    Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med på denne jeg også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fot

har en fot sølv som jeg selger på avtorget om noen vil spare noen penger der

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    ...
    (en annen ting: det at tråder blir slettet som med denne netshop greia er veldig forvirrende og litt irriterende - hvorfor ikke bare låse slike tråder med en forklaring som på alle andre forum???)
    Hvilken tråd er det som er blitt slettet? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mooze, kan du sende meg en PM om hvordan jeg kan kontakte deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, har fulgt med nøye i det siste og jeg har ikke sett noen tråd som ahr blitt slettet. Men er det gjort er det ille.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Regelverket er tydelig, ingen PowerBuys skal arrangeres av andre enn AVforum. Aktørene skal ta kontakt med AVforum og avtale, ikke benytte en tredjepart som lanserer tilbudet direkte på forumet uten av noe som helst er avklart. Her har allerede "skaden" skjedd, men dette må den enkelte altså ta med Netshop direkte.

Vi forbeholder oss selvsagt retten til å styre felleskjøp over AVforum selv. Hvis selger, i dette tilfellet Netshop, ikke ønsker å la AVforum bestyre felleskjøpet, får de heller ikke benytte vår plattform til å promotere tilbudet. Det er av en rekke årsaker, bl.a. risiko, men ikke minst at vi bruker masse tid og penger på å utvikle PowerBuy og dermed også ønsker å benytte oss av dette systemet, samt ikke minst at selgere ikke skal bruke våre nettsider uten å betale for seg. Vi bruker masse penger og ressurser på å drive disse nettsidene, det må folk og aktører i bransjen respektere.

Moralen er altså; ta kontakt direkte med nettbutikken hvis en ønsker dette tilbudet, så vil dette være siste gang vi tillater at nettbutikker indirekte benytter våre nettsider uten å forholde seg til vårt regelverk. Vi setter ikke regler for moro skyld.

At du synes det er "ille" at vi fjerner tråder som åpenbart ikke følger svært tydelige retningslinjer får stå for din regning, pser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjerning av tråder som virkere ulovlige...

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Regelverket er tydelig, ingen PowerBuys skal arrangeres av andre enn AVforum. Aktørene skal ta kontakt med AVforum og avtale, ikke benytte en tredjepart som lanserer tilbudet direkte på forumet uten av noe som helst er avklart. Her har allerede "skaden" skjedd, men dette må den enkelte altså ta med Netshop direkte.

Vi forbeholder oss selvsagt retten til å styre felleskjøp over AVforum selv. Hvis selger, i dette tilfellet Netshop, ikke ønsker å la AVforum bestyre felleskjøpet, får de heller ikke benytte vår plattform til å promotere tilbudet. Det er av en rekke årsaker, bl.a. risiko, men ikke minst at vi bruker masse tid og penger på å utvikle PowerBuy og dermed også ønsker å benytte oss av dette systemet, samt ikke minst at selgere ikke skal bruke våre nettsider uten å betale for seg. Vi bruker masse penger og ressurser på å drive disse nettsidene, det må folk og aktører i bransjen respektere.

Moralen er altså; ta kontakt direkte med nettbutikken hvis en ønsker dette tilbudet, så vil dette være siste gang vi tillater at nettbutikker indirekte benytter våre nettsider uten å forholde seg til vårt regelverk. Vi setter ikke regler for moro skyld.

At du synes det er "ille" at vi fjerner tråder som åpenbart ikke følger svært tydelige retningslinjer får stå for din regning, pser.

Jeg skjønner Lygren. Skal ikke skje igjen! Kan de som var interessert sende meg en PM så skal jeg forklare. Dette er en ordinær handel til sterkt redusert pris, ikke noe annet

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Knusse, dine antydninger er fjernet, vennligst forhold deg skikkelig her inne. Vi sletter selvsagt ikke tråder med innhold og svar, det skal i så fall mye til, men denne tråden var altså lagt under feil forum, med feil heading, og med innhold som ikke er ihht til regelverket, og da forbeholder vi oss selvsagt retten til å fjerne denne. "PowerBuy" skal ikke arrangeres av andre enn AVforum, enkelt og greit, og denne runden (som dere tar over PM til Knusse de som måtte være interessert, ev. direkte til selger) er et unntak som skyldes at vedkommende ikke har tatt kontakt med oss samt heller ikke lest retningslinjene. Nå er uansett utkommet hyggelig for de som får dette tilbudet selvsagt, og det er jo fint på kort sikt. På lang sikt er det imidlertid ikke fint, for skal vi kunne klare å virkelig få noe ut av vår samlede forbrukermakt er det jo selvsagt slik at vi må sette det i system.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg kan for øvrig også nevne at AVforums advokat i disse dager utformer det som blir avtaleverket for fremtidige PowerBuys. Dette inkluderer krav om bankgaranti eller aksept av betaling etter at varen er levert, samt en rekke øvrige aspekter vi vil kreve at alle selgere i dette systemet aksepterer. Skal vi få selgerne til å akseptere disse vilkårene nytter det selvsagt ikke at de indirekte kan utnytte vårt opparbeidede konsept rundt PowerBuy uten å akseptere betingelsene som følger med dette. Det er fakta i dette tilfellet, det Netshop allerede har blitt kontaktet, men har ønsket å gjøre det "på sin måte". Greit nok det, men skal hver enkelt selger utføre dette konseptet på sin egen måte renner det hele bare ut i kålen.

Uansett, folk får respektere at vi jobber med denne saken her inne, og vi jobber selvsagt for at prisene og tilbudene skal bli best mulig for folk, noe annet vil jo ikke gi en fungerende tjeneste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, jeg har sagt at jeg er enig i dine prinsipper og regler, jeg skjønner også at jeg har blandet powerbuy med mine egne interesser og min egen iver etter å oppnå et fabelaktig salg, leste forøvrig den nye reklamen fra Expert nå. Der stod 5080XA til "kun" 34.999,- mens vi andre kan få "storebror" 508XD til 28.000! Et utrolig bra tilbud som jeg håpet vi på Avforum kunne diskutere.

Jeg ønsker samtidig å nevne (håper ikke dette blir slettet) at Avforum blander kortene veldig når dere på den ene siden skal være et ÅPENT-forum for deretter å drive business med rett til å velge selv hvem/hva/hvor.

Men ok, jeg aksepterer. Det fortsatt det beste stedet å diskutere

Lygren, vi er enige og jeg beklager at det ble slik krøll for dere.
    Tanken deres om et omforent Powerbuy er jo en knallgod ide som ken fungere meget bra, helt klart, men man må jobbe aktivt ut mot potensielle tilbydere, slik jeg gjorde ovenfor Netshop. At det kan fortone seg som varienter synes jeg at men bør kunne godkjenne, men det er mg

Vi tar dette videre på PM, så de som er interessert tar kontakt med meg via PM. All info vil du få tilsendt på PM eller mail om du vil.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ikke noe poeng å overdrive ditt forsøke i å skape sympati for dette tilbudet, Knusse, det er selvsagt slik at AVforum gir en muligheter til å fremforhandle gode tilbud, her sitter det over 20.000 kjøpeglade karer som mer enn gjerne kan tenke seg et godt tilbud.

Poenget er at disse forhandlingene skal skje i strukturerte former. Greit nok at Netshop er en seriøs aktør, men hva om vi skulle treffe på en ny Master IT som nettopp ikke er seriøs? Tror du AVforum slipper unna skadefritt selv om det skulle være et medlem som arrangerte på våre nettsiden? Det vil være AVforum som nevnes i media, og hvis vi til og med ikke selv holder kontrollen vil kritikken være enda tøffere.

Vi lar denne passere (men tar selvsagt ikke ansvar for utkommet), men vil ikke akseptere tilsvarende tilfeller i fremtiden. Alle felleskjøp på AVforum skal via oss, ingen unntak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ikke noe poeng å overdrive ditt forsøke i å skape sympati for dette tilbudet, Knusse, det er selvsagt slik at AVforum gir en muligheter til å fremforhandle gode tilbud, her sitter det over 20.000 kjøpeglade karer som mer enn gjerne kan tenke seg et godt tilbud.

Poenget er at disse forhandlingene skal skje i strukturerte former. Greit nok at Netshop er en seriøs aktør, men hva om vi skulle treffe på en ny Master IT som nettopp ikke er seriøs? Tror du AVforum slipper unna skadefritt selv om det skulle være et medlem som arrangerte på våre nettsiden? Det vil være AVforum som nevnes i media, og hvis vi til og med ikke selv holder kontrollen vil kritikken være enda tøffere.

Vi lar denne passere (men tar selvsagt ikke ansvar for utkommet), men vil ikke akseptere tilsvarende tilfeller i fremtiden. Alle felleskjøp på AVforum skal via oss, ingen unntak.
    Lygren, fint. Jeg skal respektere dette!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg ser nå at ille var et litt sterkt ord å bruke, tar selvkritikk på det. Har tydeligvis ikke fått med meg alle detaljene omkring feilposting etc. Eg er enig at en må ha visse retningslinjer å følge, så hverken deltagere i powerbuy taper penger eller at avforum må stå til rett i media pga et potensielt powerbuy tilsvarende det som gikk skeis skjer igjen. Det at Knusse klarte å få en deal og deretter prøve å få med avforum ser jeg som et konstruktivt krumspring. Synes det blir litt dumt at avforum skal avgjøre tidspunkt for powerbuy til enhver tid (antar at vi alle er opptatt av demokrati her).
    Jeg antar at målsetningen er å ha et aktivt avforum med konstruktive, lærerike ideer (for fytti det er mange her med innsikt!) der muligheten for gode dealer også blir tilgjengeliggjort. Det er vel videre i avforums interesse at dens brukere gis muligheter (i ordnede forhold selvfølgelig) å gjøre en god deal samtidig som en ikke lar de kommersielle kreftene styre hele skuta med pris betingelser osv. Jeg er tilhenger av en sentral styring og kontroll, men at de som måtte ønske/ville å få til en avtale kan bruke avforums rammeverk til å gi dens brukere de muligheter som finnes, samt skape blest om hva folkene på avforum klarte å fikse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...helt klart, pser. Vårt nye system vil i langt større grad fange opp den reelle interessen til enhver tid, slik at selgerne også i stor grad ser hva som er tilgjengelig av etterspørsel.

Vår oppgave er å legge forholdene til rette for en smertefri, risikofri og rimelig handel, noe jeg tror vi skal få til. Som nevnt jobber vår advokat med modellen nå, og det er en rekke muligheter her. Det som uansett er vesentlig, er at handelen foregår via våre systemer, slik at vi har kontroll over de felleskjøpene som skjer her inne.

Inntil vi har de nye betingelsene på plass, som vi helst ser at trer i kraft med det nye systemet som er under utvikling, må vi gjøre det beste ut av det systemet vi har til rådighet. Det som er veldig viktig når folk henter inn tilbud er altså å be selger ta kontakt med AVforum først og gjøre de nødvendige avtaler. Ting kommer imidlertid til å gå litt treigt nå en periode, og det har jo med at vi må være veldig forsiktige frem til vi har gått gjennom konseptet og de juridiske omstendigheter i detalj. Vi kommer derfor til å forholde antallet selgere til et minimum fremover, og nye selgere som kommer inn blir nødt til å akseptere at vi må be om en stor grad av sikkerhet, da i utgangspunktet betaling etter at varen er levert, ev. bankgaranti. Dette må uansett selgeren diskutere med oss FØR en ber en av våre medlemmer legge ut tilbud (eller et medlem legger ut FØR selger er gjort oppmerksom på dette).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg. Med slike muligheter på sikt når systemet har fått røynt seg litt og småplukk luket ut tror jeg dette blir meget bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir imponert over Lygren's rolige tone, hadde fått vondt i hodet for lenge siden hadde det vært meg.

Side 18 av 21 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •