Koss Porta Pro - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OK. Skal innom spaceworld imorra å se om mine ledning ryka kossere, blir til noen nye :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Spaceworld og spurte om nye kossere, men det tyder på at man MÅ ha med kviterning for at garantien skal holde...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold dere unna Koss. Koss har endret praksis med hensyn på life time garanti. Ifølge Expert tolker Koss nå grantien til kun å gjelde produksjonsfeil. I praksis vil det si at hvis du ikke finner noen feil på hodetelefonene innen et par uker, så vil det vanligvis ikke bli tolket som en produksjonsfeil men som slitasje.

Jeg har tidligere fått reparert eller fått nye hodetelefoner når noe var gale, også ved normal slitasjeskade. Dette var tidligere brukt som et salgsargument, og var en av grunnene til at jeg valgte Koss. Endringen i Koss sin tolkning av life time garanti skjedde på slutten av 2007. OK at de gjør slike endringer med nye produkter, men det er ikke OK at det får tilbakevirkende kraft for hodetelefoner som er solgt tidligere under andre vilkår. I følge min lokale Expert butikk har Expert tatt konsekvensen av dette og vil ikke ta inn nye Koss produkter etter at deres lagerbeholdning er tømt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man holde seg unna Koss bare fordi de velger å gi de samme betingelsene som alle andre? Pussig standpunkt.

Jeg tipper vel det er slutt på ordningen nettopp fordi litt for mange misbrukte den ved å være direkte uforsiktige med utstyret og deretter forvente erstatning. Jeg synes fortsatt at 350 kroner for et par Koss Porta Pro er et røverkjøp. Det er markedets beste lyd i den vekt- og prisklassen, og enkelte ganger synes jeg lyden i dem kvalifiserer til et high end stempel (selv om de har klare svakheter på enkelte typer musikk).

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lonoy
    Hold dere unna Koss. Koss har endret praksis med hensyn på life time garanti. Ifølge Expert tolker Koss nå grantien til kun å gjelde produksjonsfeil.
    Ehh... Garanti gjelder vel i grunn bare produksjonsfeil, så dette er vel ikke akkurat en endring i praksis...

Mulig kanskje at de har strammet litt inn på tvilstilfellene for det er mange som har fått erstattet headsettene sine på feil grunnlag, noe som igjen gjør at Koss taper penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss er har sikkert mange bra hodetelfoner, det er ikke det det går på. Jeg synes også det er helt ok at de endrer garantibestemmelsene sine på nye produkter, men det må ikke ha virkning på hodetelfoner kjøpt under helt andre salgsbetingelser.

Den gangen jeg kjøpte Koss hodetelefoner kostet de nærmere tusenlappen. Selv om det generelle prisnivået på elektronikk har gått ned, så var dette relativt sett dyre hodetelfoner den gangen. Prisen kunne forsvares ut fra at de ga en "life time" garanti. Dette ble brukt som et salgsargument i butikkene. Det ble reklamert med at man gratis skulle få bytte/reparert hodetelfonene nesten uansett årsak. Erfaringen min, og som man ser av tidligere innlegg av andre, holdt dette også stikk. Tidligere praksis for reparasjon/bytte av Koss hodetelfoner har jeg også fått bekreftet av min lokale Expert butikk. Butikken har fått svært mange klager på endringen i praksis, men dette er en endring som er foretatt av produsenten og som butikken ikke kan gjøre noe med.

Saken er at produsenten her ikke følger opp en garanti som er gitt tidligere. En garanti er en garanti - at garantiordningen var for god (og sikkert kostbar for produsenten) vedkommer egentlig ikke kjøperen. Dette burde de vurdert før de ga en slik garanti.

Som det fremgår av noen av de tidligere innleggene er garantiordningen et kjøpsargument. Hovedpoenget med mitt innlegg er å tilbakevise dette. Dette var kanskje et kjøpsargument tidligere, men ikke nå.

I følge min lokale Expert forhandler er kvalitet/pris for Koss hodetelefoner betydelig lavere enn for mange andre merker (høy pris i forhold til kvalitet). Dette sammen med bortfallet av den tidligere "life time" garantien er hovedårsaken til at butikken (jeg vil tro det gjelder alle Expert butikker) tar Koss ut av sitt sortiment.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , noen av dere som har ett sett defekt porta pro som ligger og støver ned ? trenger høytalerene til å sy inn i en hjelm . Bor i Stavanger

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humz, tror jeg skal sende inn mine og. Har 4 par, 3 som er helt ødelakte å ett som skurrer i den ene speakern...
    Ser det er folk her som har hatt det enkelt med garantien på disse, så jeg må vell prøve jeg og
    Syntest prisen hopper litt opp å ned på disse, for 2 år siden betalte jeg 200kr pr stk på Elkjøp.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •