Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 59 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magkarl
    Kan noen her sende meg en sms hvis tv'en kan hentes i dag! Skal være i Oslo i hele dag (mandag), men har ikke internett.

Hadde vært strålende! Nummeret mitt er 48993868.
    Det ordner seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er jeg spent.. :P Noe nytt, lygren?

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Master IT

Dette er jo kanon reklame for et selskap som Master-IT. Et utrolig lite selskap som ikke tar en av de største ordrene på lang tid seriøst. Tror nok jeg kommer til å kjøpe meg masse IT utstyr fra dem i den nærmeste tid hehe...

Helt ærlig synes jeg synd på Lygren som må være mellomledd med et slikt firma.

Håper bare jeg aldri får noen problemer med TV'en, for da blir jeg nok nødt til å stole på kundesupporten til Master-IT

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolig nå vi venter alle i spenning...

Men er du nå så sikker på at de er et lite selskap? En slik ordre ville vært stor tror jeg for de fleste nettbutikker i Norge. Enig i at info har vært litt svak, men det er nok ikke lygren sin feil.

Men vi får bare vente i spenning... oppdatere jo siden 1 gang hver 15 min

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ksele
    Rolig nå vi venter alle i spenning...

Men er du nå så sikker på at de er et lite selskap? En slik ordre ville vært stor tror jeg for de fleste nettbutikker i Norge. Enig i at info har vært litt svak, men det er nok ikke lygren sin feil.

Men vi får bare vente i spenning... oppdatere jo siden 1 gang hver 15 min
    Master IT As hadde (iht offentlig tilgjenngelig informasjon) en omsetning på NOK 484 000 i 2005. 2006 tall er enda ikke offentliggjort. De er mao det man kan kalle en IT-mygg, og denne ordren alene utgjør ca det dobbelte av hele årsomsetningen i 05.

Nå har de relativt solide eiere i ryggen (i form av Masterminds).

Jeg tror ikke selve størrelsen har den store betydningen i forhold til leveransedyktighet. Alle leverandørene har relativt lang leveringstid, og det er vel i dag gått eksakt 4 uker fra ordren ble plassert (mao forløpig slik vi måtte forvente).

Gleder meg utrolig!. Har som oppvarming gått uten TV i 4 mnd nå, så det blir fest når denne kommer på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det nok ikke er Lygrens feil, nei. Men ting tyder på at infoen fra Master IT har vært litt ullen, for å si det sånn. Når den ansvarlige for ordren (og den er ikke liten) er på ferie, burde det vært standard praksis å overføre ansvaret til en annen slik at noen var oppdatert til enhver tid.

Tross alt kan setninen "TVene er på vei.." bety alt fra at de er i Asia til at de er femten minutter unna lageret til Master IT.

Vel, vel. Vi får krysse alt som krysses kan!

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi venter,

Jeg bestilte en LE40M86 (Fra MPX) til min bror og han fikk den på torsdag i forrige uke. Den hadde Firmware 2000 og var produsert den 22 Mai og det kan jo være en positiv indikasjon på at vi kan få 2000 firmware vi også.

Det som var litt rart var at den ikke har støtte for Norsk språk, hvis ikke det er noe man stiller inn i service menyen, men det tviler jeg på. Kan det være forskjellige modeller for det europeiske markedet ??.

Han fikk med en manual på Engelsk og andre språk som ikke hadde Norsk, slik den vi kan laste ned fra Samsung.

Jeg klarte ikke å teste Movieplus buggen, da jeg ikke så noe forskjell når jeg skudde MoviePlus på. Men den buggen skal jo være fikset i 2000 versjonen, Tror EDID versionen var på 1004 men er ikke 100 % sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Etter klokka 16 og fortsatt ingen oppdatering lover vel ikke akkurat godt...

Skuffende, skuffende MasterIT. All oppdatering er bedre enn ingenting. Tar det en uke til, så fortell oss det. Urg, jeg orker ikke sitte sånn i spenning stort lenger.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av falcon64
    Det som var litt rart var at den ikke har støtte for Norsk språk, hvis ikke det er noe man stiller inn i service menyen, men det tviler jeg på. Kan det være forskjellige modeller for det europeiske markedet ??.

Han fikk med en manual på Engelsk og andre språk som ikke hadde Norsk, slik den vi kan laste ned fra Samsung.
    Sjekk ut hva betegnelsen slutter på. Slutter den på XEE er det en TV beregnet for Norden (og skal kunne velge norsk direkte i menyen). Slutter den på XEC er det en TV som ikke er beregnet på norden!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som har prøvd å ringe Ivar hos Master IT?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    MasterIT har jo oppført seg relativt plettfritt på de to foregående PowerBuyene, så jeg tror ikke vi skal være bekymret over annet enn litt dårlig oppfølging... Jeg har ikke hørt noe fra MasterIT så langt i dag, men så snart jeg hører noe skal jeg informere dere. Ivar har for øvrig gitt meg beskjed om at han vil ta kontakt så snart han har konkret informasjon tilgjengelig, så det er jo mye mulig han er litt lei av at jeg ringer til stadighet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skal være glad så lenge han bare har deg Lygren å forholde seg til. Hvis de ikke skjerper seg snart, så får den godeste Ivar & co. fort X antall andre som plukker opp røret i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Master IT informert om at det er en maks leveringstid på 4 uker?

En ting er i hvert fall sikkert, at dersom jeg hadde sittet ute i den fjerde uka, og noen ringte meg for å spørre hvor det ble av varene jeg hadde mottat nesten en million kroner for, så hadde jeg ikke akkurat følt meg i posisjon til å være lei. Det er mye penger det er snakk om her. Og det er som nevnt kun litt informasjon vi ønsker. Alle har forståelse for at en ordre som denne kan ta litt tid, spesielt nå midt på sommeren. Det ingen derimot forstår, er hva som er så vanskelig med å informere litt.

Når det er sagt, kan det jo sies til de som tviler på Master IT at de har vært ansvarlige for powerbuys tidligere som vistnok har gått smertefritt, så jeg både håper og tror at det kun er leveransetiden det skorter litt på denne gangen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det vel ikke betalt for varer før de er på lager til henting eller bekfreftet ut til powerbuy kjøpere som jeg har forstått. Så pengene er vel trygt hos Lygren ennå.

Men, kan jo være der det har vært et problem, om de har trøblet med å få kreditt hos importør eller har hatt problemer med å stille garanti for et så stort kjøp (860.000 var det?) for denne sjappa.

Tilbakemeldingene så langt er jo så vage at jeg tviler på at det er hele sannheten. Om de virkelig hadde vært på vei inn til lager hos dem ville de hatt konkret informasjon fra befrakter å komme med ihvertfall. Har ikke Samsung sentrallager i Sverige for Skandinavia da?

Ok, nå begynner jeg å bli litt negativ, men som alle sier her: Konkret/ærlig informasjon er definitivt bedre enn vag info, så får vi se etterhvert

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi holder kun pengene tilbake i "testfasen" hos nye forhandlere, og ettersom MasterIT har levert to omganger knirkefritt ble beløpet overført sammen med ordren (som er vanlig rutine). En ordre på nesten en million klarer uansett ikke en såpass liten forhandler som MasterIT å dekke selv, det er jo forståelig.

Det er for øvrig ingen grunn til å begynne å spekulere i urent spill her, men manglende tilbakemelding er jo selvsagt ikke holdbart, selv i ferien. Dette skal vi påse at får de nødvendige konsekvenser for fremtiden hvis dette ikke snarlig rettes opp i.

Vi lærer så lenge vi lever, og fellesferien er nok ikke en periode vi bør legge leveranser til i fremtiden, i det minste ikke mot forhandlere som er såpass små...

Igjen, ingen grunn til unødvendig bekymring. I morgen tidlig ringer undertegnede daglig leder hos Masterminds AS (som eier MasterIT AS) og ber om en tilbakemelding i saken så tar vi det derfra.

Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare abbonere på denne tråden..

Håper virkelig tvene kommer snart!!

Vil ha ny nååå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!
    Dette la jeg merke til før jeg bestilte, lygren. (Inlegg #17 i denne tråden). Hvis dette ikke var intensjonen, burde det ikke ha vært nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren,

Nå har jeg etterhvert kommet til å mene mye om dette powerbuy'et, men det får så være, siden det ikke er din "feil" at vi sitter her med null informasjon.

Har du snakket med Masterminds AS enda?

Jeg sendte jo et par epost til Ivar i starten der jeg forklarte om "gamle" firmwares osv. i disse apparatene. Jeg er ganske sikker på at han har tatt den saken seriøst og at det er grunnen til at det drøyer.

Forhåpentligvis så vil alle sammen her sitte med nye apparater med få/ingen feil slik at vi alle blir fornøyde tilslutt.

Patience is a virtue!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!
    Oi, men beløpet er overført selger likevel?
    MAO. ingen tvèr levert, fristen er ute, pengene er utbetalt og ingen skikkelig info å oppdrive?
    Jeg skjønner godt hvorfor vi alle nå ønsker en avklaring på hva som skjer.

Side 9 av 59 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •