Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er en større artikkel om denne saken i Dagens Næringsliv idag.

Noen som har avisen og kan scanne inn artikkelen og legge ut her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den og kan legge den opp innen noen minutter

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artikkel i DN vedrørende Masterminds

Vedlagt er artikkelen fra Dagens Næringsliv 24 august i år vedrørende Masterminds, Master-IT, Ivar B. etc.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker. Det er jo ingen tvil om at selskapets ledelse har gitt Ivar et mandat som står langt utenpå hva de burde. Gir de mannen kontroll over fakturering burde de forstått hva noe slikt kunne medføre. Vedkommende er ansatt i Masterminds, det samme er ledelsen som begikk denne fatale feilen.

Dette er en lei sak for alle, men det er ingen tvil om at AVforum nok bør sterkt vurdere å saksøke Masterminds / ledelsen personlig med mindre vår advokat tilråder noe annet, selv om dette jo er en veldig kostbar ting å gjøre.

Uansett, utrolig leit når slike ting skjer, det mest positive jeg klarte å lese fra artikkelen er vel at vedkommende Ivar trolig får et godt og langt opphold innenfor murene denne gangen, han fikk tross alt 4 år sist gang, og nå har han stukket unna med det dobbelte... Hvis også Masterminds blir rettslig tvunget til å gjøre opp for seg (i den grad de har råd til det da selvsagt), blir i det minste de ansvarlige straffet for forholdet til en viss grad.

Vi får bare følge spent med videre, i første omgang er fokuset vårt å sikre levering av alle TVene til de som ønsket dette (det ser ut til å løse seg i løpet av neste uke), så får vi ta den videre saksgangen etter dette er i orden.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun meg som ikke får opp side 15 av DN?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    Er det kun meg som ikke får opp side 15 av DN?
    Høyreklikk og velg "lagre lenke som". Deretter lagre lokalt og så se på i Acrobat Reader. Det fungerte fint her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo opptrådd grovt uansvarlig her og vært helt naive.
    Ville saksøkt hele dritten.
    Er jo andre store selskaper inblandet her også så det blir jo et enormt press.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen jurist, men det det virker rart for meg om ikke Masterminds kan holdes ansvarlig for noe av dette.
    Det er jo de samme personene som er ansvarlig i de samme posisjonene i begge selskapene og som det påpekes i arikkelen så er folk blitt byttet identisk og på samme tidspunkt i begge selskap. De har opptrått så grovt uaktsomt at det nermest kan kalles bevisstløst.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...nå tror jeg også bobestyreren er relativt oppgitt over det hele, så det er jo mye mulig boet selv går de sak da (på vegne av alle kreditorene). Det avhenger imidlertid om det er penger igjen i boet, og det spørs vel kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sue them..

..og Ivar burde få vite hva folk mener om ham. Enten de lar nevene snakke for seg eller bare blåser ut litt steam over tlf. så er det viktig å gjøre eksempel av slike patetiske mensch. Man skal ikke oppfordre til vold, men der jeg kommer fra så lærer ofte idioter best av en omgang juling...

Syntes dere på AVforum har vært utrolig tålmodige og lettsindige i denne saken, nå vet ikke jeg hvor mange poster som har blitt sletta, men det er absolutt en "voksen" gjeng som har blitt svindla her og det tror jeg dere har tjent på i det lange løp

Utrolig ånsvakt av Masterminds og ansette en som hadde vært fengslet for underdragning, de fortjener nærmest å gå til grunne for en slik tåpelig avgjørelse.

Tøm dem for de midler dere kan gutta, lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ankomst

Har hørt noen rykter om at TV skal ankomme i dag en eller annen gang.. Kan dette stemme? Har ikke fått noe e-post, men vet at en del fikk sine i går allerede

Da trekker jeg tilbake den kommentaren etter at jeg fikk e-post.. Takker Lygren

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...ja, da kan vi endelig snart skrive denne marerittsaken inn i historiebøkene, så får vi håpe at det ventende folket tross alt får kost seg litt med TVen i høstmørket!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ja, da kan vi endelig snart skrive denne marerittsaken inn i historiebøkene, så får vi håpe at det ventende folket tross alt får kost seg litt med TVen i høstmørket!

Hva med en liten oppdatering for oss som ikke har vært involvert, men har fulgt saken hele veien?
    Hvordan endte det? Ble det betalt mer for TV'ene enn opprinnelig innskudd?
    Er de enkelte nå fornøyd?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg skal skrive en skikkelig sakssummering så snart det hele er over... Kort fortalt; AVforum dekker hele TVen, men "låner" 3000.- av den enkelte som tilbakebetales i form av et gavekort på AVshop. Dermed kommer den enkelte relativt godt ut av dette, selv om det selvsagt er utrolig kjedelig å måtte vente så lenge på leveransen (som skyldes ekstremt dårlig tilgang til en av verdens mest solgte modeller).

AVforum på sin side har nok svært liten mulighet til å hente inn disse midlene fra Master IT AS, så dette ender nok for vår del opp som en svært dyrekjøpt erfaring. Vi jobber imidlertid allikevel videre med PowerBuy-systemet, som vi har stor tro på, men involverer nå advokat for å gå gjennom betingelsene og rutinene rundt betalingene. Dette systemet takler jo ikke finansiell risiko hvis det skal fungerer etter intensjonen, altså spare penger, og det må vi ta følgene av rundt utforming av betingelser og retningslinjer overfor kjøper og selger. Dette kommer vi tilbake til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe status????:)

Merker at det dirrer i stolen jeg sitter fordi jeg er så spent.. Håper så sykt jeg kan få hentet TV'en i dag...

Er det noe ny info rundt sporings NR

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjs
    Merker at det dirrer i stolen jeg sitter fordi jeg er så spent.. Håper så sykt jeg kan få hentet TV'en i dag...

Er det noe ny info rundt sporings NR
    Ingen sporingsnummer her. Må nok vente til mandag... Minst!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når denne Powerbuysagaen nå nærmer seg slutten, har jeg en ting jeg må si:

AVForum ser ****** bra ut i 46"!

A.

Newcomer AdrenalineX sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig tv

Da er endelig tv'n på plass:-D Håper resten av dere også får den snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk som mange her regnet med:

I følge Brønnøysundregistrene ble Masterminds AS oppløst for et par dager siden. Holdingselskapet og diverse søsterselskaper i Bergen, Trondheim og Stavanger ser også ut til å bli nedlagt (fråtrådt reviser, daglig leder, styre m.m.).

Mediabelastningen ble vel litt for stor, så de måtte starte opp på nytt med www.spranget.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg skal skrive en skikkelig sakssummering så snart det hele er over... Kort fortalt; AVforum dekker hele TVen, men "låner" 3000.- av den enkelte som tilbakebetales i form av et gavekort på AVshop. Dermed kommer den enkelte relativt godt ut av dette, selv om det selvsagt er utrolig kjedelig å måtte vente så lenge på leveransen (som skyldes ekstremt dårlig tilgang til en av verdens mest solgte modeller).

AVforum på sin side har nok svært liten mulighet til å hente inn disse midlene fra Master IT AS, så dette ender nok for vår del opp som en svært dyrekjøpt erfaring. Vi jobber imidlertid allikevel videre med PowerBuy-systemet, som vi har stor tro på, men involverer nå advokat for å gå gjennom betingelsene og rutinene rundt betalingene. Dette systemet takler jo ikke finansiell risiko hvis det skal fungerer etter intensjonen, altså spare penger, og det må vi ta følgene av rundt utforming av betingelser og retningslinjer overfor kjøper og selger. Dette kommer vi tilbake til!

Heisann Lygren
    Det har vært stille her den siste tiden og det er vel bra !
    Jeg har bare ett spørsmål når det gjelder gavekortet på 3000: er det mulig å bruke det som betaling i ett evt. PowerBuy ??
    ....jeg har jo ikke mistet troen helt på Powerbuy !! :grin:

mvh
    Peter

Side 58 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •