Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 59 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1168
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har jeg fått lest gjennom rapporten fra bobestyrer... Tror nok dessverre det blir lite penger igjen til AVforum i denne saken, det ser ut til at 10 mill. er sporløst forsvunnet og det foreligger rundt 4 mill. i pantesikrede krav før AVforum i det hele tatt får en andel av det som gjenstår... Nå skal jo selvsagt politi og bobestyrer jobbe for å klare å hente inn noen av de stjålne midlene, men mye ser ut til å ha forsvunnet til firmaer og personer uten midler/sporbarhet...

Jeg synes basert på disse rapportene, at det er helt utrolig hva denne ledelsen har unngått å oppdage. Slik jeg ser det er det ingen tvil om at ledelsen i Master IT / Masterminds har opptrådt GROVT uaktsomt i denne saken, men spørsmålet er jo hvor lett det er å gå til sak på noe slikt.

Vi har jo allerede brukt, i vår målestokk, ekstremt store beløp på å rydde opp overfor kjøperne i denne saken, og penger til en ny stor rettsak har vi rett og slett ikke å oppdrive pr. dato.

Økonomisk kriminalitet svarer seg virkelig her i landet dessverre, hvor mye tror dere den involverte utro ansatte egentlig får for dette? Ett år? 10 mill. skattefritt for tørt brød og vann i ett år (nå er det vel ikke dårlig kost en gang i dagens fengsel) er dessverre litt for god butikk til at folk slutter med denne type kriminalitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og her er hele rapporten for de som måtte være interessert...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Master-IT har jo lenge solgt produkter til svært lave priser. For eksempel ble enkelte plasma-TV-modeller solgt veldig billig for noen måneder siden. Er det noen som vet hvilke kanaler disse har kommet inn i landet gjennom? Er det for eksempel noen mulighet for at de har solgt illegale produkter?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    "Illegale" produkter tror jeg neppe de har solgt, men de har jo åpenbart ikke gjort opp for seg til sine leverandører.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...når det gjelder hvilke kanaler produktene har kommet gjennom er det jo åpenbart at leverandørene Addex og GNT må ha levert mye varer, som samlet har krav på 5-6 millioner...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 millioner "forsvunnet" (sic!) på to år. Er det mulig.

Men er som du sier: Kriminalitet og snylting lønner seg her i landet, det er de som skikker seg og bidrar til fellesskapet som får knyttneve etter knyttneve i ansiktet.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forferdelig lesning... Dette må da få veldige negative ringvirkninger for Masterminds AS med tanke på deres dårlige kontrollrutiner samt manglende vilje til å ordne opp? (for etter det jeg forstår er de økonomisk i stand til det?) Tenker da på deres rykte innenfor denne bransjen..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke skjønner jeg hvordan Microsoft kan være bekjent av å ha denne gjengen oppført på sine nettsider...:?
    Bra det løste seg for "våre" innvolverte AVforum-kjøpere! :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to kompiser i Oslo som jobber innen samme bransje på it-siden med kursing osv.. Skal søren meg høre hva som blir sagt i korridorene der nede....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool pakke

Hei har dere, kontaktet forbrukerrådet?
    eller FBI nrk tv2 hjelper deg?

det er jo et must

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 hjelper deg er jo en bløff ! Mulig Forbrukerrådet er bedre?

Uansett, jeg tror det meste er sagt i denne saken med tanke på Masterminds. Det eneste som gjennstår er boet, som nok ikke kommer AVforum mye til gode, dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Forbrukerrådet er seriøse og FBI på nrk sjekk der du
    FBR vil kun ha ting skriftlig. da er du mere i møtekommende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    For kjøperne i denne saken er jo heldigvis ting i stor grad løst seg.

AVforum har ikke tenkt å benytte seg av Forbrukerråd eller TV2 hjelper deg mot et konkursbo, det har liksom lite for seg. Våre virkemidler her er politiet til etterforskning og domstoler for å saksøke de involverte firmaer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Lygren, du må da si deg enig i at Masterminds AS har utvist utrolig lite smidighet i denne saken vel...? Dette kan jo utvikle seg til ett sant mareritt for de rent ryktemessig som igjen kan gjøre at det blir en meget stor nedgang i klientell.. De hadde jo vel en mulighet til å kjøpe seg mye goodwill og rimelig reklame for seg selv om de ønsket..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det er ingen tvil om at Masterminds ikke har tatt ansvar i denne saken. Her hadde de uten problemer hatt mulighet til å rydde opp overfor TV-kjøperne, det har flere advokater understreket at ikke påvirker et eventuelt oppgjør overfor de øvrige kreditorene. De kunne også gitt en liten donasjon til innsamlingen (som jeg tipset de om), det gjorde de heller ikke.

Jeg har derfor ingen som helst "goodwill" mht Masterminds, som jeg mener virkelig opptrer uansvarlig i denne saken. Det minste de kunne gjort var å donere en liten gave til innsamlingsfondet slik at vi kunne dekket hele tapet for sluttkundene, også de som valgte å få beløpet refundert, men det gjorde de altså ikke.

Vi står derfor igjen med rettsak, og i så måte er det faktisk ingen fordel at Masterminds går konkurs, da får jo AVforum ingen verdens ting der heller - et aldri så lite paradoks det der............. Vi kan jo også gå på daglig leder og styreleder personlig, men spørsmålet er jo hvor mye midler de sitter på... Dette skal vi selvsagt undersøke.

En rettsak vil uansett ta masse tid, og vil også kunne ankes. Det er også slik at kravet er så stort, at taper Masterminds en rettsak går nok hele selskapet dukken i alle tilfelle, og da er igjen spørsmålet hvor mye penger vi får. De er jo flinke til å flytte penger mellom selskapene.

Interessant lesning i rapporten for øvrig; Masterminds har fakturert Master IT 1 million kroner i 2007 for "konsulentarbeid" (den involverte utro tjeneren var ikke ansatt i Master IT, men Masterminds)... Med den omsetningen Master IT har hatt virker jo dette helt uholdbart, det er tydelig at det har vært MYE rot i dette/disse selskapene, så får vi se hva som kommer for en dag fremover...

For AVforums del er det viktigste imidlertid at våre brukere nå har TVer på vei og kan legge dette bak seg og nyte Full-HD på 46 herlige tommer! AVforum får "kose" seg med Master IT / Masterminds virvarret, for her snakker vi full utforkjøring med en halv ski på ett av beina! 10 mill. BORTE på ett til to år!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er virkelig godt å vite at ting har ordnet seg her for brukerne.. Dette har jo også betydning for fremtidige powerbuys og så vil jeg tro.. Håper den ordningen fortsetter.. Men som du sier, så er det vel ikke mye penger å hente hos de ansvarlige i Masterminds AS heller... De gutta jeg kjenner i Oslo som driver i bransjen med kurs og konsulentvirksomhet, de tjener,unnskyld uttrykket,j æ v l a mye penger. Iallefall de to jeg kjenner, og det brukes like fort opp.. Så det er en litt uryddig og ikke minst "turbo"-preget nisje innen it.....

velvel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den største cowboy-bransjen i landet, kanskje bare overgått av eiendomsmeglerne. Det er stort sett mange av de samme folka som står bak og flytter penger, utstyr og ansatte på kryss og tvers.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomme er at firmaet jeg jobber i hadde tenkt å bruke Masterminds i Bergen til høsten. Dette har jeg fått stoppet, og vi ser nå etter alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scotsman
    Morsomme er at firmaet jeg jobber i hadde tenkt å bruke Masterminds i Bergen til høsten. Dette har jeg fått stoppet, og vi ser nå etter alternativer.
    Bra..

Selv om det kanskje ikke er avdelingen i Bergen som er skyldig, men etter all den informasjonen som nå foreligger, så mener nå jeg at Masterminds også har stor del av skylden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scotsman
    Det fins jo fine alternativer. En liste hos IDG kan du finne her : IDG IT Kurs - Kurs, studier, sertifiseringer innen Java, Linux, Windows, Itil m.m.. Litt pussig at ikke Masterminds sto der - eller ?

Side 57 av 59 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •