Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 59 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Positivt, stå sammen og fokuser på å ta han/de kjeltringen/e

Modedit: Banning
    Hehe, er vel nesten så det bør være lov med litt mild banning når vi henviser til disse personene? :P

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men vi prøver å a en "null policy" på AVforum når det gjelder banning, uansett sak. Forumet fremstår som mer seriøst på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lov til å si at jeg er imponert over at dere er så vennlig mot en som er såpass slepphendt med pengene deres.
    Og så hadde det vært fint om dere sluttet å sende PM til meg angående støtteaksjonen som jeg i tillegg synes er helt hinsides. Jeg er IKKE øyvind.h(oppfinnsomt valgt navn du...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Positivt, stå sammen og fokuser på å ta han/de kjeltringen/e

Modedit: Banning
    Hmm. sorry tenkte meg ikke helt om der.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da kan jeg informere at AVforum har kommet til enighet med samtlige 43 kjøpere i "Master IT-saken".

39 av kjøperne har valgt å få levert TVen, enten Samsung 46M87 eller Samsung 46M86, fra AVshop. Den enkelte dekker kr. 3000.- nå som innen 1.3.2008 refunderes i sin helhet i form av et gavekort fra AVshop.

4 av kjøperne valgte å få refundert kr. 10.000, der også ytterligere 5000.- refunderes innen 1.3.2008 i form av et gavekort på AVshop. De siste 5000.- blir dekket så langt det lar seg gjøre med de midler vi måtte klare å inndrive fra Master IT AS.

AVforum tar med dette over hele kravet mot Master IT AS og det blir vår oppgave å hente ut penger fra boet / tilknyttede selskaper / ledelsen personlig. Vi skal gjøre vårt ytterste for å hente inn disse midlene, enten om det dekkes av selve boet, av Masterminds, der Ivar (den påståtte utro ansatte) var ansatt, av moderselskapet eller rett og slett personlig av ledelsen i Master IT AS. Masterminds var fullstendig klar over at Ivar hadde kommet ut av fengsel nylig for MVA-svindel, og når de allikevel setter vedkommende som innkjøpssjef i Master IT AS når de samtidig har fått streng beskjed av NAV om å holde vedkommende langt unna penger, synes det for oss som om dette problemet i stor grad av skapt av dårlig ledelse og kontroll. Det er også to store øvrige krediterer i saken, Addex og GNT, og vi vil snarlig møte disse for å diskutere saken. Vi vil selvsagt holde dere oppdatert.

For AVforums og PowerBuys vedkommende har vi jo også lært litt av denne saken. PowerBuy som system (følg med på www.PowerBuy.no er parkert og www.myPowerBuy.com er parkert) utvikles som kanskje noen av dere vet for fulle mugger i Norge og India, og selv om denne erfaringen mest sannsynlig har vært kostbar får vi i det minste håpe at vi ved dette kan unngå en tilsvarende sak i fremtiden. Samtidig går det dessverre ikke an å gardere seg 100% mot svindel eller konkurser, men vi skal selvsagt gjøre vårt for å beskytte våre brukere mot denne type virksomhet.

Det er jo et faktum at innkjøp og distribusjon i samlet flokk gir besparelser gitt at en får utnyttet denne fordelen tilstrekkelig, og det er nettopp det faktum PowerBuy skal sørge for at blir utnyttet, til fordel for både selger og kjøper.

Vi håper for øvrig at de involverte her snarlig kan få kost seg med sin nye TV. Leveransen bør ikke ta mer enn 1-3 uker for de som har valgt 46M87 (de fleste), og kanskje noe lengere for de som har valgt 46M86. Lykke til med ny TV! AVshop / AVforum vil holde dere løpende orientert rundt leveransestatus.

Ha en fortsatt god kveld!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det har blitt enighet.

Håper vi får vite åssen det går med saken mot Master IT også.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres ut som en god løsning!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en veldig god og ryddig løsning og all honnør til lygren og andre som har stått bak. Lykke til mot MasterIT/Masterminds!

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Good game

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Glimrende.....

For meg som har fulgt denne tråden tett som tilskuer:roll: Ser det ut som du har kommet med ett flott tilbud til de innvolverte i denne FÆLE saken.

Stå på Lygren.!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget godt jobbet Lygren... Og ikke minst, dette viser at de fleste her på forumet er rolige og oppegående mennesker.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dere kom til enighet. Får bare satse på at dere får tatt rotta på XXX nå!

Moderator edit: Fjernet navn på mistenkt i saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    For meg som har fulgt denne tråden tett som tilskuer:roll: Ser det ut som du har kommet med ett flott tilbud til de innvolverte i denne FÆLE saken.

Stå på Lygren.!
    Ikke at jeg skal frata noen noe ære her, men det var altså slik at det var Powerbuy-deltakerne som kom med et løsningsforslag til AVforum og AVforum som aksepterte forslaget. Ikke at det spiller noen stor rolle, men greit å ha fakta hvis man ønsker å diskutere denne saken videre.

Og selv om Lygren ikke var "arkitekten" bak akkurat dette forslaget, skal han ha ros for sin løsningsorienterte holdning i denne saken. Kan umulig ha vært en enkel situasjon med svindlere på den ene siden og forbannede kunder på den andre...

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ordnet seg ! Men jeg hadde ikke vært særlig optimistisk til det om å få noen penger igjen. Slik jeg har forstått det er det flere selskap med i bildet som har krav mot Master IT AS/Masterminds. Og jeg tviler på at Master IT AS/Masterminds sitter på nok verdier til å dekke alle kravene. Det ender nok med at selskapene blir slått konkurs,og eieren(e) erklærer seg insolvent. Siden det er et AS kan man utifra det jeg har forstått ikke gå på eieren(e) personlig mht. eventuelle krav. I verste fall blir de fratatt retten til å drive virksomhet.
    Men sånne folk er ganske flink til å omgå dette og. (registrere nye foretak på kona,samboeren ol.)
    Men uansett, all honnør til Lygren som har ordnet saken på en eksemplarisk måte !! Håper du greier ihvertfall å få noe igjen !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endte det med at kundene av powerbuy'et fikk tv'en til samme pris som avtalt i begynnelsen?(avforum betaler)

jeg har lest en del av postene her(kjeda meg litt på jobb)...jeg må si så langt jeg har forstått så har avforum tatt dette veldig pent i forhold til sine kunder...så jeg håper vi kan få igang flere powerbuy's så avforumet får tjent inn litt cash igjen(så vidt jeg har forstått så har avforumet måtte gå ut med en del penger i denne saken)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Men jeg hadde ikke vært særlig optimistisk til det om å få noen penger igjen. Slik jeg har forstått det er det flere selskap med i bildet som har krav mot Master IT AS/Masterminds. Og jeg tviler på at Master IT AS/Masterminds sitter på nok verdier til å dekke alle kravene. Det ender nok med at selskapene blir slått konkurs,og eieren(e) erklærer seg insolvent. Siden det er et AS kan man utifra det jeg har forstått ikke gå på eieren(e) personlig mht. eventuelle krav. I verste fall blir de fratatt retten til å drive virksomhet.
    Men sånne folk er ganske flink til å omgå dette og. (registrere nye foretak på kona,samboeren ol.)
    Alt håp er ikke ute. Politiets økoteam (tviler på at Økokrim blir koblet inn) kan omstøte transaksjoner gjort der selskapets ledelse visste eller burde visst at de drev for kreditors regning. Hvis det er slik som det hevdes enkelte steder at Master IT brukte pengene fra Powerbuyet til å betale ned gjeld til andre kreditorer (kalt "ekstraordinær nedbetaling av gjeld" på jussisk) kan disse pengene bli tilbakeført boet.

Når det gjelder Masterminds er det tvilsomt om de selskapsrettslig er ansvarlig for hva Master IT har foretatt seg, MEN:

Dersom de viser seg at Masterminds var kjent med at denne Ivar var tidligere dømt for økonomisk kriminalitet, og at Ivars ansvarsområder hos Master IT var et brudd på avtalen med kriminalomsorgen, kan Masterminds holdes erstatningsrettslig ansvarlig dersom retten kommer til at det var GROVT UAKTSOMT å la Ivar ha visse arbeidsoppgaver uten tilfredsstillende tilsyn.

Skulle det skje, kan AVforum ende opp med å få erstatning av Masterminds.

Jeg tror (og håper for AVforum og Lygrens del) at siste ord på langt nær er sagt i denne saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ivar

Sitat Opprinnelig postet av magkarl
    Er det virkelig så enkelt å svindle folk i Norge. Det overrasker meg og da skjønner jeg hvorfor man skal unngå å forhåndskjøpe ting på nettet.

Ivar er nok en smart fyr og skal vedde for at dama hans plutselig ble noen tusen kroner mer verdt den dagen han mottokk pengene fra oss...:?

Er det noen som har mer info på Ivar? Heter han virkelig Ivar?
    Jeg kjenner han veldig godt . Han heter Ivar og er en kjeltring av de store.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist sak med forholdsvis hyggelig slutt for kjøperne. Litt dyr lærepenge for Lygren, så vi får håpe at han "overlever" og ikke mister lysten til flere powerbuys.

Det kan virke som denne Ivar har planlagt dette i en stund. Selger unna noen "småfisk" (de to første PB'ene) for så å hale i land den store fisken. Prisen han har gitt er jo så sinnsykt mye billigere enn andre steder at det nesten lukter litt muffins. Var det 6000.- billigere? Det er jo selvsagt ikke noe problem å gi såpass lav pris hvis man i utgangspunktet ikke har tenkt å levere varene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen var nok ikke 6000 kroner billigere enn nestemann. Husker ikke eksakt, men mener SHG var under tusenlappen dyrere. De hadde den dog ikke på lager, og antatt leveringsdato ble stadig flyttet. Tror den var oppe i to måneder da PBet gikk.

En del butikker derimot, var nok både fem og ti tusen kroner dyrere - men det er jo også å forvente når vi snakker Expert og HFK.

Uansett, mener det ikke var noen grunn til å mistenke noe på bakgrunn av prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Innlegg fjernet]

Side 55 av 59 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •