Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 59 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1168
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av millmax
    Synes synd på de involverte, men vi minne om at 25000 kr for denne TV'en fremdeles er et bra tilbud! PC Express, Techlife.no, Amentio, mShop, Ybs.no, Stretto.no, GigaShopS og Multicom tar fremdeles mer enn dette for TV'en.
    Et meget godt poeng, som jeg etterlyste svar på for noen sider siden. En kan med andre ord ikke si et en har tapt noen penger, en har bare ikke spart så mye som en skulle håpt på.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Dersom Lygren/AVforum slås konkurs taper du høyst sannsynlig kr 20 000.
    Jeg følte at jeg måtte korrigere dette da jeg mener dette er feil. Lygren driver et ANS sammen med minst en person til (far?). Disse to (eller fler) er PERSONLIG ansvarlig for eventuelle krav. Det betyr at de ikke kan gå konkurs og må leve med en gjeld i "all" fremtid dersom jeg har forstått ANS riktig. Det er ikke bare Lygren som er med her, men minst en person til. Dette har ingen så vidt jeg har lagt merke til nevnt. Det er altså minst to personer som må ta støyten her. De kan selvsagt avtale seg i mellom om å la Lygren ta alle utgifter da han har rotet det til (nå ser jeg forøvrig at far? har trukket seg ut av ANS'et...).

Det er en del som hevder at Lygren gjør alt for dette forumet som en entusiast (gjelder de av dere som kun tror han driver forumet fordi han er entusiast, jeg ønsker ikke å få alle dere andre i strupen - Lygren er en entusiast ingen tvil om det). Det blir jo svært personlige meninger som ikke bygges på særlig kunnskap. Vi må ikke glemme at Lygren driver et foretak som han skal tjene penger på. Han driver ikke bare AVForum men også AVShop. Deltakelse på AVForum vil generere kunder til AVShop, ingen tvil om det. Ved PowerBuys henter han inn mer penger. Alle vi entusiaster er med på å lønne Lygren, og har gjort det i mange år. Før vi entusiaster spekulerer i om de økonomiske problemene som Lygren vil få, må vi ikke glemme at det er entusiaster som også støtter Lygren hver dag (annonseinntekter og mersalg på AVShop). Vi vet heller ikke hvor mye Lygren tjener på disse foretakene. (det er høyst sannsynlig at AVForum går med overskudd og det samme gjelder nok for AVShop)

Grunnen til at jeg tar dette opp igjen er påstander om konkurs fra deltakere og ord som å ta opp gjeld på familien (som Lygren påstår).

Som tidligere så har det blitt skissert et rimelig scenario der Lygren kanskje sitter igjen med et tap på ca. 300.000 kroner. Uten å vite hva Lygren har i inntjening på AVForum og AVShop så kan jeg ikke kommentere om dette vil føre til personlig ruin for Lygren og stenging av forumet. Men det er i mine øyne høyst usannsynlig. Ikke glem at det er mulig Lygren får igjen penger fra konkursboet også.

Det er ikke sikkert at dere som kaller kjøperne av TVene for gniere vil si det samme dersom det viser seg at Lygren har 500k+ i året i inntekt? (noe vi ikke vet noen ting om)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Et meget godt poeng, som jeg etterlyste svar på for noen sider siden. En kan med andre ord ikke si et en har tapt noen penger, en har bare ikke spart så mye som en skulle håpt på.....
    Det er vel ikke alle som har 5000 kroner til å bruke på TV. Ikke glem det da!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest store deler av tråden og er mektig imponert over Lygrens innsats i saken, og at en halv million blir tilbudt svindelofferene. Jeg vet ikke hvordan denne saken ligger an juridisk, men AVForum er helt klart også et offer i saken. Det er Masterminds Holding dere bør gå etter, og jeg mener ikke å oppfordre til vold selv om jeg skulle gjort noe fysisk selv..

Det er en veldig uheldig situasjon for AVForum, de 44 offerene og i grunn for Masterminds, om ikke de er med på dette. Jeg synes i grunn det var de som skulle ha kommet med tilbudet AVForum kom med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av APP
    Har en del med mastermind i jobben og jeg synes det er skuffende at de ikke gjør opp for seg. Kommer derfor til å velge de bort ved nye leveranser til organisasjonen jeg jobber i.
    Samme her. Har vært på mitt siste kurs hos Masterminds og skal prøve å få resten av jobben oppmerksom på dette også. Veldig skuffende av en bedrift jeg trodde var seriøs. Heldigvis fins det mange andre steder å gå på kurs.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange personer i denne tråden oppfører seg direkte IDIOTISK; Jeg blir frustrert når jeg ser DERES frustrasjon over tapte penger går utover LYGREN som jobber ræva av seg for å sikkre pengene deres igjennom hele perioden! ER DET MULIG?

Jeg føler sterkt med alle som har tapt disse vanvittige beløpene siden jeg var 3 klikk ifra å være med på dette felleskjøpet, håper det kommer en rimelig løsning for alle involverte, spesielt for familiemannen som ble svindlet for 80 000,-

Dette er en ubeskrivelig situasjon, jeg mangler ord, det er direkte forkastelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Men det jeg tenkte å si allikevel er at.... burde ikke slike Powerbuys være veldig attraktive for enhver importør/distributør? Jeg synes ikke det skulle være nødvendig å prøve å finne den absolutt billigste (men dermed gjerne også mest "grumsete") distributøren for å få til en veldig god pris? Greit nok, Master IT hadde jo allerede fullført to Powerbuys, så sånn sett var de vel troverdige på det tidspunktet, men jeg mener man burde kunne gå til en stor aktør og få en meget god pris uansett, siden man er såpass mange? Hvorfor skjer ikke det? Er det bare ikke noen "kultur" for dette i Norge?
    er en rimelig enkel forklaring på dette. det er kun pris som teller, det kan du se når interessen luftes for produktene...blir alltid syting og klaging over at det ikke er flere tusen under billigste webshop. for å kunne tilby store kjente merkevarer (glem tatung osv) til slike priser så må varene parallellimporteres. dette gjør ikke de store kjedene i like stor grad som de mindre cowboysjappene, og powerbuyene ender da hos dem. jeg jobber i bransjen, og det er uinterresant for meg å tilby tver med 6-7% fortjeneste hvorav 3,5% av den skal til powerbuy for jobben de gjør. De powerbuyene som blir gjort er uansett for små til at det utgjør noe på innkjøpsprisen osv, det kjøpes gjerne flere hunder tver i slengen, og 30-50 fra eller til da spiller liten rolle. Når det i tillegg er leveringsproblemer på tvene så selger man heller de man får til 20% fortjeneste...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ebola_4_U, synes du spekulerer for mye. Lygren har satt fram et meget godt tilbud vil jeg si, og kjapt også. Ingen grunn til å så tvil om det.

Man taper maks 5000,- i og med at det i tillegg er opprettet en støtteaksjoen. Tilslutt kan også saken ende med at Mastermind må tilbakebetale til Master-IT boet, slik at det er håp om at de som har tapt her vil kanskje få tilbake opp noe der også.

Så for meg blir det helt feil å kritisere Lygren, man må ikke glemme at Master-IT/Mastermind er de som er svindlerne her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At noen kan være så dumme at dem kan bedrive en svindel som jo nødvendigvis må innhente dem og de må stå til rette for er for meg ubegripelig. Greit nok at dem får velte seg i penger for en kort periode, men i lengden vil det jo straffe dem og jeg ser for meg straff og økonomiske søksmål dem må slite med i lang tid fremover. Nå er nok det liten trøst for dem som er blitt svindlet, jeg føler virkelig med dere og håper vedkommende som står bak denne svindelen får føle konsekvensene av den på kroppen i form av å måtte betale alt vedkommende makter i lang tid fremover.

Ser for meg at det er en eller flere i denne saken som det vil gå lang tid før dem har noe særlig å rutte med, jeg håper da i alle fall det og at penger blir tilbakeført dere (med renter).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    At noen kan være så dumme at dem kan bedrive en svindel som jo nødvendigvis må innhente dem og de må stå til rette for er for meg ubegripelig. Greit nok at dem får velte seg i penger for en kort periode, men i lengden vil det jo straffe dem og jeg ser for meg straff og økonomiske søksmål dem må slite med i lang tid fremover.
    tipper at han som står bak denne svindelen tjener ganske så godt på måten han driver. dette er vel ikke første gangen denne mannen er i søkelyset når det gjelder svindelsaker så det er nokk en grunn til at han forsetter!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt en del tid til å lese hele tråden i går og i dag tidlig. Som mange andre synes jeg at det er veldig trist hva som har skjedd, spesielt for de 43 som har kjøpt en dyr TV og kunne har hatt så mye glede denne sommeren. Å betale på forhånd i en butikk er ikke noe smart, uansett summen.

Når det gleder Masterminds så føler jeg at det ligger mer bakk denne saken enn det dere har fått vite. Å ansette og beholde en kjent svindel er ikke noe en daglig leder gjør når han er 100% ærlig mot firmaet sitt. Lukter korrupsjon eller utpressing dette her ...

Sitat Opprinnelig postet av Monos
    Samme her. Har vært på mitt siste kurs hos Masterminds og skal prøve å få resten av jobben oppmerksom på dette også. Veldig skuffende av en bedrift jeg trodde var seriøs. Heldigvis fins det mange andre steder å gå på kurs.
    Tror at dette er et veldig godt forslag: alle som kan bør kutte ut alt business med Masterminds og går til et annet firma som er kjent for å være seriøs. Da får vi bare håpe at Masterminds slutter å ansette svindler, lærer av dette og rydder en god del.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne hvordan dere vil holde Lygren ansvarlig for dette, jeg er 20år har lite penger, hadde jeg spart penger og blitt med på dette PBet, hadde jeg ikke tatt han for denne svindelen. Det synes jeg er blodig urettferdig, rett og slett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Kan ikke skjønne hvordan dere vil holde Lygren ansvarlig for dette, jeg er 20år har lite penger, hadde jeg spart penger og blitt med på dette PBet, hadde jeg ikke tatt han for denne svindelen. Det synes jeg er blodig urettferdig, rett og slett.
    Lygren bekreftet i post #17 at beløpet ikke ville bli overført før TV'ene var på plass, noe som var grunnlaget for at mange meldte seg på.

Dette brøt han ved å overføre nesten 830.000 kroner uten at vi fikk vite noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Shg selger M86 til 20748,- og M87 til 19106,- + 995 i frakt.
    Flere som har til godt under 25000,- (evt 25750,- inkl 2xfrakt).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsts

Shg selger M86 til 20748,- og M87 til 19106,- + 995 i frakt.
    Flere som har til godt under 25000,- (evt 25750,- inkl 2xfrakt).
    "Don't shoot the messenger..."

Jeg forholdt meg kun til denne meldingen her:

Synes synd på de involverte, men vi minne om at 25000 kr for denne TV'en fremdeles er et bra tilbud! PC Express, Techlife.no, Amentio, mShop, Ybs.no, Stretto.no, GigaShopS og Multicom tar fremdeles mer enn dette for TV'en.
    Tydelig at noen hadde sjekket prisen, jeg har ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gleden av å informere alle involverte og engasjerte om at Avforum har akseptert et tilbud som er sendt på vegne av de aller fleste deltakerne i det aktuelle Powerbuyet. Dette medfører etter all sannsynlighet at saken mellom Avforum og forbrukerne nå er på god vei ut av verden, og at alle nå kan stå samlet i det som egentlig hele tiden burte vært prioritert; saken mot Master IT og Masterminds!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en oppløftende melding, warius! Her har det tydeligvis foregått ting i kulissene som ikke jeg har fått med meg...

Kan du fortelle hva tilbudet går ut på, eller er det klassifisert inntil videre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Det var en oppløftende melding, warius! Her har det tydeligvis foregått ting i kulissene som ikke jeg har fått med meg...

Kan du fortelle hva tilbudet går ut på, eller er det klassifisert inntil videre?

Med tanke på all den interessen som har vært for denne saken, så skal du ikke se bort i fra at det blir offentliggjort noe etterhvert. Men akkurat nå så må det nok et par formelle brikker på plass før noen ønsker å si noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er at det er en løsning som alle ser ut til å være fornøyd med gitt den situasjonen vi har havnet i.

Et hovedelement er at kjøperne fikk et bedre tilbud av AVforum mot at AVforum overtar en større del av kravet mot boet til Master IT.

Understreker også at vi Powerbuy-deltakere skal støtte Lygren i den videre "kampen" mot Master IT og Masterminds, det være seg i retten eller via media.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Jeg har nå gleden av å informere alle involverte og engasjerte om at Avforum har akseptert et tilbud som er sendt på vegne av de aller fleste deltakerne i det aktuelle Powerbuyet. Dette medfører etter all sannsynlighet at saken mellom Avforum og forbrukerne nå er på god vei ut av verden, og at alle nå kan stå samlet i det som egentlig hele tiden burte vært prioritert; saken mot Master IT og Masterminds!
    Positivt, stå sammen og fokuser på å ta han/de kjeltringen/e

Modedit: Banning

Side 54 av 59 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •