Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 59 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg sendt deg en pm, vi tar det derfra norol, om du har interesse av det.

Ellers så får jeg unnskylde at jeg lot meg provosere av norol sine meldinger, bør holde meg for god til å begynne å kalle folk navn, men det begynner å blir sent, og jeg er sliten av å ha brukt store deler av ferien min på dette.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig å ta slike meningsytringer på privaten folkens... Vi kan klare å holde ett visst nivå her om vi bestreber oss på det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er temmelig sjeldent på skrivefronten her på forumet, men har vært en ivrig leser her 2-3år og har fulgt denne tråden fra begynnelsen av.

Mens jeg sitter her på nattevakt kom jeg til å tenke i litt "kjedelige" baner for Masterminds.
    Hadde det ikke vært en liten idè å sørge for at denne tråden her kommer temmelig høyt opp på resultatlisten når man googler på dem?

Bare en tanke.

Men må si at jeg føler med dere og har lyst til å komme meg på et par powerbuys selv (som ikke ender som dette da, såklart).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Svar til - "Hei du, løken!" av norol

Sitat Opprinnelig postet av norol
    Hei du, løken! Se her (Purehelp.no - gratis - bedrifter - informasjon - regnskap - aksjonærer) på hvilke resultatgrader følgende aktører i bransjen har:

Komplett ASA: 2,48 %
    SHG.no AS: -1,3 %
    PS data: -0,21 %
    Netshop: -1,66 %
    MPX: 2,87 %

Dersom du handler noe til kr 20 000,- på komplett.no sitter eierne igjen med kr 285,- etter mva og skatt. Det inkluderer kostnader til lokaler, administrasjon, markedsføring osv.
    Før du begynner å kalle folk for en løk bør du tenke deg litt om. I denne tråden refereres det til margin og det er noe helt annet enn resultatgrad. Jeg leser ut fra det du skriver at du trolig også forstår forskjellen mellom disse begrepene, men i denne sammenheng er det lite vesentlig å snakke om resultatgrad. Man har tatt opp begrepet margin for å forstå hvilken innkjøpskostnad Lygren vil ha på disse TV`ene.

Eksempelvis har MPX en margin i 2005 på 12,8 prosent. Dette sier mye mer enn å ramse opp resultatgraden til de ulike aktørene i bransjen.
    Jeg forstår godt hvorfor folk lurer på disse tallene som har blitt opplyst tidligere i tråden. Sprikene skyldes nok nettopp dette med at folk blander resultatgrad og margin.

La oss is at Lygren selger disse TV`ene for 20K gjennom AVShop og han har en margin på 12,5%!?
    Innkjøpsprisen blir da: 20K/1,25 = 16K (eks mva) * (1-0,125) = 14K

Når Lygren så skal selge disse TV`ene videre til de involverte må han selvfølgelig legge til MVA, så ”prisen” til sluttkunde blir 17,5K. Her dekker kunden 5K, så Lygren sitter igjen med 12,5K. Trekker vi ifra MVA igjen sitter Lygren igjen med en kostnad på 10K. Dette er da veldig likt kontant tilbudet han har gitt!! Hvis Lygren har planer om å gå med overskudd i overskuelig fremtid kan han også få dette trukket fra skatten og han sitter igjen med en kostnad på 7,2K per TV.

Lygren sitter da igjen med et estimert tap på rundt 331K (46 TV`er?). En stor slump med penger for en menneskelig glipp. Dette er før advokatkostnader ol. knyttet til den aktuelle saken. Det har ingen hensikt i å inkludere alle faste kostnader og lønnskostnader Lygren måtte ha, da disse ikke vil endre seg ved at han må gå til innkjøp av disse ekstra TV`ene. Nettopp dette er problemet med begrepet resultatgrad.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff for en kjip sak. Føler med dere alle, også Lyngren.
    Hvem som er juridisk ansvarlig osv er ikke noe jeg skal legge meg borti, da slike saker kan være ganske kompliserte.
    At Lyngren har tabbet seg ut med tanke på å gjøre eller vidreformidle kjøpskontrakter med et så uryddig firma og atpåtill godta forhåndsbetaling er jeg enig i. Særlig når det er snakk om så stort tolalbeløp på ordren. Men ingen av oss er feilfrie. Tabbe oss ut er normalt. Synes det er flott at Lyngren står på for å rette opp i det som har gått galt.
    Dere som er innvolvert i denne hendelsen får prøve å se det positive ved handelen.
    Når alt kommer til alt, så blir ikke det økonomiske ressultatet verre for de 43? kundene enn for de som har kjøpt denne tv'n på sin lokale expertsjappe !

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty79
    La oss is at Lygren selger disse TV`ene for 20K gjennom AVShop og han har en margin på 12,5%!?
    Innkjøpsprisen blir da: 20K/1,25 = 16K (eks mva) * (1-0,125) = 14K
    Kremt.. Bare til opplysning så selger AVshop TVene for 21999,-.. Så den måten du regner ut innkjøpspris på vil ikke stemme..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Kremt.. Bare til opplysning så selger AVshop TVene for 21999,-.. Så den måten du regner ut innkjøpspris på vil ikke stemme..
    Joda, det er bare å justere marginprosenten, det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Nå var det "Ringradiatoren" jeg i utgangspunktet siterte. Da du svarte meg trodde jeg du var "Ringradiatoren". Derfor den skarpe tonen. Dette er beklagelig. Ellers skriver du ikke hvorfor du er "dritt lei løker som meg".

Jeg utdypet hvorfor jeg var "dritt lei løker som "Ringradiatoren"".
    Gratulerer Norol, du har vunnet prisen for AVforums mest idiotiske nykommer. Her sitter vi en gjeng, berørt eller ikke, og graver i salaten for å finne løsninger så alle parter blir minst mulig skadelidende - og hva gjør du?

Patetisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Er det ikke innkjøpsprisen som blir diskutert her, ikke netto utbytte?

Sound: Så lenge det er 2 forskjellige AS (ikke ANS), så vil vel ikke det AS`et holdes økonomisk ansvarlig for det andres feil... ? Er ikke det hele poenget med et AS? Ivar jobbet vel i begge firma (?), og han har vel ikke engang noe eierskap/aksjer i noen av selskapene....

Jeg vet ikke, derfor alle spørsmålstegnene.
    Altså jeg tolker det faktum at han faktisk var ansatt i masterminds dit hen at det er muilig å kreve komensasjon derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes synd på de involverte, men vi minne om at 25000 kr for denne TV'en fremdeles er et bra tilbud! PC Express, Techlife.no, Amentio, mShop, Ybs.no, Stretto.no, GigaShopS og Multicom tar fremdeles mer enn dette for TV'en.
    All ære til hovedpersonen som etter min mening har ryddet opp på en alldeles glimrende måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kremt

Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hva AVshop seller disse TVene for er irrelevant da ingen av oss vet hvilken margin AVshop opererer med på disse TVene eller kommer til å kjøpe dem for. Jeg har kun belyst hvordan man bruker margin kontra resultatgrad i slike sammenhenger. Når noen kaller folk for løker for å si at ingen kan overleve på marginer på 2-3 prosent, så må denne problemstillingen belyses. Det er ytterst få selskaper som kan overleve på en slik margin (trolig ingen).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det er sagt av andre tidligere i tråden, dersom det er foretatt uriktige / ulovlige transaksjoner i forkant av en konkurs har bobestyrer mulighet til å kreve disse midlene tilbakeført til boet. Hvis det er snakk om store beløp så er det jo selvsagt ikke umulig at også selskapet som får krav om tilbakeføring blir insolvent.

...men det forutsetter som sagt at det er snusk av noe slag.

Paragrafen.no - Konkurs

Lars

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig å forhold kommentarene på et saklig nivå. Forstår at dette er en sak som engasjerer, men vennligst la personlige kommentarer ligge. Takker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty79
    Hva AVshop seller disse TVene for er irrelevant da ingen av oss vet hvilken margin AVshop opererer med på disse TVene eller kommer til å kjøpe dem for. Jeg har kun belyst hvordan man bruker margin kontra resultatgrad i slike sammenhenger. Når noen kaller folk for løker for å si at ingen kan overleve på marginer på 2-3 prosent, så må denne problemstillingen belyses. Det er ytterst få selskaper som kan overleve på en slik margin (trolig ingen).
    Ironisk nok så er det vel bare de som driver med Power Buy`s som kan overleve med en margin på 2-3 %,hvis de unngår forskuddsbetaling da..

Ellers så leste jeg at denne Ivar sier at han er uskyldig og stemmer det så er det ikke så usansynlig at det er noe å hente hos Masterminds.
    Og med tilbudet til Lygren er kjøperene redda og de vil mest sansynlig få igjen de meste av de 5000 kronene etterhvert også så da er vel alt greit vil jeg tro..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om han sier han er skyldig betyr det ikke at pengene kommer tilbake. Jeg håper så inderlig at de gjør det. Syns det er litt synd at slike folk kan lure folk så mange ganger. Han har tross alt vært i søkelyset før angående whitebox i tv2 hjelper deg. Det var en sak som tok et par år før det skjedde noe.

Burde vært en lov eller noe som forbyr slike personer å starte firma på nytt. Desverre er det vel sikkert vanskelig å utforme en slik lov..

Håper at det ordner seg for deg lygren, utrolig kjip sak du har rota deg oppi! Skjønner igrunn at noen vil ha alt tilbake, men som mange andre tror jeg ikke det er mye å tjene på å anmelde lygren med tanke på tid og utgifter som det vil bety. Det taper den som anmelder lygren mest på.

Hvis jeg hadde havna i samme situasjon tror jeg nok at jeg hadde takket ja til tilbudet hans, prøvd insett at man må gjøre det beste ut av situasjonen, noe som lygren allerede har gjort, selv om han ikke burde forhåndsbetalt de pengene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av millmax
    Synes synd på de involverte, men vi minne om at 25000 kr for denne TV'en fremdeles er et bra tilbud! PC Express, Techlife.no, Amentio, mShop, Ybs.no, Stretto.no, GigaShopS og Multicom tar fremdeles mer enn dette for TV'en.
    Faktisk et godt poeng!

Det hjelper jo ingen akkurat, men jeg tror faktisk ikke det er nevnt tidligere. Nå er ikke jeg skadelidende her, men hadde jeg vært det så hadde jeg i allefall følt det som litt positivt at jeg ikke kom noe dårligere ut enn de fleste nettbutikker. Alternativet er jo kanskje å tape 20k og/eller dra dette ut i en rettsak...

Men nå skal jeg passe munnen min igjen, så jeg ikke blir beskyldt for mer lobbyvirksomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    Et Akjseselskap er en juridisk person.

Det er Master-IT som er konkurs, og med mindre Masterminds har tappet Master-IT eller det har foregått noen annet snusk der så kan dere ikke gå etter Masterminds.

Aksjeselskap er ikke en juridisk person, men en juridisk enhet. Om eierne av et selskap som går konkurs (i dette tilfelle Masterminds Holding AS) har opptrått grovt uaktsomt i forhold til sitt ansvar for ansvarlig drift kan de holdes ansvarlige for økonomiske krav fremmet mot boet til Master IT. Nå er det derimot mye som tyder på at Masterminds også har hatt økonomiske problemer og jeg ser på brreg.no at Masterminds Holding har blitt tilført endel ny egenkapital i juni og juli i år. Dette kan ha vært nødslukking av et allerede brennende selskap.

Nå som konkursen er et faktum vil den utnevnte advokaten (Viggo Scherger) registrere eiendler og midler i omløp for å få dekket kreditorkrav. Nylige utbetalinger kan i enkelte tilfeller tilbakeføres. Første prioritet har midler til drift av selve konkursbehandlingen (advokater koster..). Men 77% av alle konkursbo blir avsluttet fordi det ikke finnes midler til å engang drifte konkursbehandlingen... Neste prioritet har lønnskrav (her kan Ivar få mer cash! ). Etter lønnskrav skal stat og kommune ha sine kroner (skatt, mva, arb. giver avg. osv.) Til slutt kommer dere, dessverre. Sjansen for å få noen kroner ut av Master IT ser jeg på som særdeles lav, men vi får se etter den 16. aug hva som kommer fram i første skiftesamling. Kryss fingrene for at det i det minste er midler til å fortsette konkursboet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsBarstad
    Som det er sagt av andre tidligere i tråden, dersom det er foretatt uriktige / ulovlige transaksjoner i forkant av en konkurs har bobestyrer mulighet til å kreve disse midlene tilbakeført til boet. Hvis det er snakk om store beløp så er det jo selvsagt ikke umulig at også selskapet som får krav om tilbakeføring blir insolvent.

...men det forutsetter som sagt at det er snusk av noe slag.

Paragrafen.no - Konkurs

Lars
    Tror ikke folk forstår hvor viktig dette er, så jeg quoter deg slik at det blir lest enda en gang

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest hele tråden - den er jo gigantisk - men har lest de første sidene og de siste. Jeg er heldigvis ikke involvert heller.

Men det jeg tenkte å si allikevel er at.... burde ikke slike Powerbuys være veldig attraktive for enhver importør/distributør? Jeg synes ikke det skulle være nødvendig å prøve å finne den absolutt billigste (men dermed gjerne også mest "grumsete") distributøren for å få til en veldig god pris? Greit nok, Master IT hadde jo allerede fullført to Powerbuys, så sånn sett var de vel troverdige på det tidspunktet, men jeg mener man burde kunne gå til en stor aktør og få en meget god pris uansett, siden man er såpass mange? Hvorfor skjer ikke det? Er det bare ikke noen "kultur" for dette i Norge?

Ellers får jeg bare si kondolerer til de involverte. Tror jeg hadde flydd på veggen om jeg hadde vært midt oppe i dette selv. Håper ikke dette betyr slutten på Powerbuys, men at man istedet velger å handle med meget respektable og innarbeidete parter heretter. Men når det er sagt; en konkurs er det vel vanskelig å sikre seg 100% mot.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

huff

Jeg føler med både de som har blitt svindlet og avforum.no, utrolig kjedelig sak det her.

Håper dere får igjen mesteparten av pengene og at vi ikke stopper powerbuy samarbeidet. Har selv ikke benyttet det enda, men ser klart nytten i det.

Har en del med mastermind i jobben og jeg synes det er skuffende at de ikke gjør opp for seg. Kommer derfor til å velge de bort ved nye leveranser til organisasjonen jeg jobber i.

Side 53 av 59 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •