Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 59 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1168
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Kanskje sjekke Brønnøysundregistrene før du uttaler deg? MasterIT er et AS, hadde det vært en "egen juridisk person" så ville vedkommede ha vært personlig ansvarlig for tapene deres.

Organisasjonsnummer: 988 802 816
    Navn/foretaksnavn: MASTER-IT AS
    Organisasjonsform: Aksjeselskap
    Forretningsadresse: Vitaminveien 1 A
    0485 OSLO
    Kommune: OSLO
    Et Akjseselskap er en juridisk person.

Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Master-IT er et datterselskap av Masterminds. Ivar eller hva han het, var jo ansatt i Masterminds, ikke i MasterIT
    Det er Master-IT som er konkurs, og med mindre Masterminds har tappet Master-IT eller det har foregått noen annet snusk der så kan dere ikke gå etter Masterminds.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    Det er Master-IT som er konkurs, og med mindre Masterminds har tappet Master-IT eller det har foregått noen annet snusk der så kan dere ikke gå etter Masterminds.
    Jeg får bare gjenta det jeg har skrevet: Det refereres i enkelte nettaviser til transaksjoner som skal ha foregått fra MasterIT til Masterminds for å dekke over underslag gjort i MasterIT. I så fall kan det godt hende at Masterminds står ansvarlig for å tilbakeføre disse midlene, alt etter hvem som hadde hvilket ansvar, hvem som burde visst hva, og når disse overføringene skjedde. Konkursbehandlingen skal visstnok være 15. august så vi får smøre oss med tålmodighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe dette ordner seg for alle, veldig synd at det skulle ende slik, er dere heldige får dere vel pengene tilbake, og med donasjonsordningen som er laget får dere ivertfall noe tilbake!
    Flott av avforum og Lygren, virker som de gjør alt som de/han kan gjøre for å få dette i orden, tapet for han og avforum er vel en smule større enn for tvkjøperne (uten at jeg bagateliserer deres tap, jeg hadde nokk reagert kollosalt hadde jeg vært med på dette).

Lykke til videre i saken, håper for all del svindleren får så hatten passer !!

mvh Jørgen

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest gjennom alle 52 sidene i denne tråden så må jeg si at Lygren og avforum har gjort en kjempblunder.
    Det er selvfølgelig beklagelig at slik skjer, men når skaden først har skjedd er det viktig at de berørte parter (alle som har vert med på powerbuyet)
    samler seg bak en felles advokat og kommer opp med en strategi i forhold til selskapet og media.
    Det er tydelig fra diverse artikkler i media at master-IT og dets eier masterminds A/S har opptrådt særdeles tvilsomt og at det uten tvil har vert mye desinformasjon fra master-IT og masterminds A/S - også i perioden mellom bestillingen og firmaets seriøsitet ble satt i søkelyset her inne.
    En tidligere avklaring fra master-It om hva som faktisk hadde skjedd kunne kansje ha sikret noen av middlene?
    Det faktum at masterminds A/S har vist om Ivars fortid, men alikevel gjort han til innkjøpssjef i master-IT, tiltross fra ullene tilbakemeldinger fra kunder og ansatte må jo på en eller annen måte kunne brukes juridisk for å knytte masteminds A/S til master-it og derved Ivar.
    Hva er forresten status fra politiets sin side?
    utredning, etterforskning, pågripelse osv.
    Har alle berørte politianmeldt forholdet?
    Har dere som er berørte kontaktet deres forsikringsselskap?
    Isteden for å fylle denne tråden med utallige "sinte meldinger" bør man konsentrere seg om konkret informasjon slik at alle de berørte kan gå frem på en rettslig korrekt måte.
    Har noen av de berørte hvert i kontakt med f.eks forbrukerrådet, tv2 hjelper deg eller forbrukerinspektørene?
    Medias makt i slike saker kan vere stor og kan muligens hjelpe på å få fortgang og et positivt utkom i denne saken.

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Håper dette på mirakuløst vis ordner seg... kanskje vi skal be?
    Hva? Er du klar til å gi opp allerede?

På Microsoft si side kan du finne Masterminds som en forhandler, og Ivar står som kontaktperson...

HMM....!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjedelig sak! :?
    Jeg så også at de var ført opp på Microsoft sine sider... spørs vel hvor lenge Microsoft vil være bekjent av å ha slike sjapper i sin "portefølje"... :|

Håper det løser seg til beste for alle (svindlede) parter i denne saken!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ikke styret i masterminds skjønner at denne saken kommer til å velte hele selskapet deres. Microsoft kommer garantert til å kutte ut selskapet som forretningsforbindelse. Da er det kroken på døren for det selskapet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Vet iallfall hvor jeg hade rettet kravet mitt hvis jeg hadde vært en av de uheldige tv kjøperne.

Hadde aldri godtatt å måtte betale 5000 utenom avtalt pris.
    Jeg er DRITT lei LØKER som deg. En forbannet gnier er du! Det kunne jeg sagt til deg face to face.

Scenario:
    Du kjøpte TVen. Du har allerede tapt kr 20 000,- på grunn av forskuddsbetaling (Tosk: Du stolte på en privatperson.) Det er sikkert intet å hente hos kreditor. Dette er såkalt SUNK KOSTS. Du kan ikke få tilbake disse pengene.

Derfor står du nå overfor 2 alternativer med et resultat på kr -20 000: Du kan kjøpe en TV hos AVforum til kr 5 000 eller du kan kjøpe samme TV til kr 20 000 hos en annen leverandør. Ved å kjøpe en TV til kr 20 000 hos en annen leverandør betaler du kr 15 000,- mer enn nødvendig. Et tap for deg på kr 15 000,- Alternativet er jo å kjøpe den for kr 20 000,-. Ikke kr 5 000 hos AVforum.

Ved å kjøpe av AVforum tjener du derfor 15 000 kr. Hvorfor du tjener 15 000 kr? Du har allerede tapt kr 20 000. Du kan nå kjøpe et produkt til kr 5 000 som du kan selge til kr 20 000,-

Dersom Lygren/AVforum slås konkurs taper du høyst sannsynlig kr 20 000.

Den dealen Lygren har kommet med er sjeldent god! Du taper maks kr 5 000,-!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Jeg er DRITT lei LØKER som deg. En forbannet gnier er du! Det kunne jeg sagt til deg face to face.

Scenario:
    Du kjøpte TVen. Du har allerede tapt kr 20 000,- på grunn av forskuddsbetaling (Tosk: Du stolte på en privatperson.) Det er sikkert intet å hente hos kreditor. Dette er såkalt SUNK KOSTS. Du kan ikke få tilbake disse pengene.

Derfor står du nå overfor 2 alternativer med et resultat på kr -20 000: Du kan kjøpe en TV hos AVforum til kr 5 000 eller du kan kjøpe samme TV til kr 20 000 hos en annen leverandør. Ved å kjøpe en TV til kr 20 000 hos en annen leverandør betaler du kr 15 000,- mer enn nødvendig. Et tap for deg på kr 15 000,- Alternativet er jo å kjøpe den for kr 20 000,-. Ikke kr 5 000 hos AVforum.

Ved å kjøpe av AVforum tjener du derfor 15 000 kr. Hvorfor du tjener 15 000 kr? Du har allerede tapt kr 20 000. Du kan nå kjøpe et produkt til kr 5 000 som du kan selge til kr 20 000,-

Dersom Lygren/AVforum slås konkurs taper du høyst sannsynlig kr 20 000.

Den dealen Lygren har kommet med er sjeldent god! Du taper maks kr 5 000,-!!!
    Jeg er egentlig lei løker som deg. Men orker ikke utdype hvorfor lenger.

Synes du synd på Lygren for tabben sin: Doner penger.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har lov til å ha meninger, men IKKE la det gå for langt, og unngå for all del personlige angrep.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Jeg er egentlig lei løker som deg. Men orker ikke utdype hvorfor lenger.
    Du har ingen argumenter mot mitt logiske resonement. Det er ditt problem. Derfor bruker du hersketeknikker for å angripe min person.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ingen argumenter mot mitt logiske resonement. Det er ditt problem. Derfor bruker du hersketeknikker for å angripe min person.
    Jeg anbefaler deg å lese gjennom mine tidligere innlegg.
    Er så lei av folk som ikke gidder å sette seg inn i saken. Har du satt deg inn i saken, har du gått glipp av mange momenter. Start å lese tråden på nytt. Side for side. Ta gjerne notater.

Trykk på mitt nick "Finn fler innlegg av KoKo_"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen benytter hersketeknikker her så er det vel deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    warius.

Selv om jeg har stor respekt for Lygren og vet at han ikke har rota bort sparepengene mine med vilje, så kan jeg ikke bare si, "okey, kompis, det var bare tjue laken.."

Prøv å sett deg litt inn i diskusjonen før du bestemmer deg for å delta.

Jeg ser at du og flere drar inn kr 20 000,- hele tiden.
    Hvorfor ?
    Beløpet man taper er jo kun kr 5000,- hvis man velger å henge på videre.
    Sorry men synes tilbudet er helt i topp og etter å ha lest denne tråden vil jeg ikke nøle med å være med på et nytt power by.

Bli med på en innsamlingsaksjon forde noen "rike" nordmenn har blitt svindlet for 5000 k er ikke etter min smak.
    Hadde dere tapt kr 20 000 skulle jeg gladelig stilt opp med noen hundrelapper og masse ekte sympati.

Ja, det finnes sikkert en "fattig" student blant offrene som det svir litt ekstra for men man kommer fra det garantert uten varige men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    viktig at de berørte parter (alle som har vert med på powerbuyet) samler seg bak en felles advokat og kommer opp med en strategi i forhold til selskapet og media.
    MasterIT AS er konkurs. Det har derfor sluttet å eksistere. Det har avgått ved døden. Akkurat som når et menneske dør. Det som gjenstår er å fordele verdiene som er igjen. På samme måte som et arveoppgjør. Er gjelden større enn eiendelene blir det intet igjen.

MasterIT AS finnnes ikke lenger!!!

Det er tydelig fra diverse artikkler i media at master-IT og dets eier masterminds A/S har opptrådt særdeles tvilsomt og at det uten tvil har vert mye desinformasjon fra master-IT og masterminds A/S - også i perioden mellom bestillingen og firmaets seriøsitet ble satt i søkelyset her inne.
    Hva så? MasterIT AS har avgått ved døden. Masterminds AS er en annen juridisk person enn MasterIT.

En tidligere avklaring fra master-It om hva som faktisk hadde skjedd kunne kansje ha sikret noen av middlene?
    Hypotetisk. Det som har skjedd har skjedd. MasterIT AS har avgått ved døden.

Det faktum at masterminds A/S har vist om Ivars fortid, men alikevel gjort han til innkjøpssjef i master-IT, tiltross fra ullene tilbakemeldinger fra kunder og ansatte må jo på en eller annen måte kunne brukes juridisk for å knytte masteminds A/S til master-it og derved Ivar.

Nei, det kan ikke det. Det er kun styret i et aksjeselskap som kan bli gjort ansvarlig for lovlig er uforsvarlig forretningsførsel. I følge norsk aksjelov er det kun fysiske personer som kan ha styreverv. Derfor har ikke Masterminds AS noe ansvar for å ha ansatt denne Ivar.

Hva er forresten status fra politiets sin side?
    utredning, etterforskning, pågripelse osv.
    Har alle berørte politianmeldt forholdet?
    Det er viktig å være klar over at den mistenkte er uskyldig inntill det motsatte er bevist. For alt Dere vet kan det ikke bevises at denne Ivar er skyldig. Han er mistenkeliggjort av daglig leder i MasterIT AS. Påstanden til daglig leder er ikke etterprøvd juridisk.

Har noen av de berørte hvert i kontakt med f.eks forbrukerrådet, tv2 hjelper deg eller forbrukerinspektørene?
    Hva skulle det føre til for noe godt? MasterIT AS eksisterer ikke lenger. Kun dets konkursbo. Eller dødsbo om du vil.

Medias makt i slike saker kan vere stor og kan muligens hjelpe på å få fortgang og et positivt utkom i denne saken.
    Makt mot en død juridisk person? Som tidligere nevnt skal kun eventuelle eiendeler fordeles mellom kreditorer. Kunder som har forskuddsbetalt har ikke første prioritet. Det har staten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Rart ikke styret i masterminds skjønner at denne saken kommer til å velte hele selskapet deres.
    Hvorfor skal dette velte Masterminds?

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Microsoft kommer garantert til å kutte ut selskapet som forretningsforbindelse.
    Hvorfor tror du Microsoft ikke vil ha Masterminds som kunde lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler deg å lese gjennom mine tidligere innlegg.
    Er så lei av folk som ikke gidder å sette seg inn i saken. Har du satt deg inn i saken, har du gått glipp av mange momenter. Start å lese tråden på nytt. Side for side. Ta gjerne notater.
    Hvorfor i all verden kommenterer du ikke noe av det jeg skriver? Jeg argumenterte logisk at ditt utsagn var objektvt sett latterlig. Det eneste tilsvaret du gir er et personangrep mot meg.

Jeg driter i hva du tidligere har skrevet.

Forøvrig har jeg lest samtlige innlegg i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden kommenterer du ikke noe av det jeg skriver? Jeg argumenterte logisk at ditt utsagn var objektvt sett latterlig. Det eneste tilsvaret du gir er et personangrep mot meg.

Jeg driter i hva du tidligere har skrevet.

Forøvrig har jeg lest samtlige innlegg i denne tråden.
    Om du driter i hva jeg tidligere har skrevet, får det stå på din regning.

Tar gjerne en privat diskusjon med deg, men useriøse diskusjoner på forum med deg, når du innrømmer at du ikke leser hva jeg skriver, er nyttesløst.

Send en PM om du lurer på hvilke momenter jeg mener du har gått glipp av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du driter i hva jeg tidligere har skrevet, får det stå på din regning.

Tar gjerne en privat diskusjon med deg, men useriøse diskusjoner på forum med deg, når du innrømmer at du ikke leser hva jeg skriver, er nyttesløst.

Send en PM om du lurer på hvilke momenter jeg mener du har gått glipp av.
    Nå var det "Ringradiatoren" jeg i utgangspunktet siterte. Da du svarte meg trodde jeg du var "Ringradiatoren". Derfor den skarpe tonen. Dette er beklagelig. Ellers skriver du ikke hvorfor du er "dritt lei løker som meg".

Jeg utdypet hvorfor jeg var "dritt lei løker som "Ringradiatoren"".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tillates slik språkbruk her på forumet?

Side 52 av 59 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •