Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 59 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1168
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes synd på de som har blitt lurt i denne saken, og ser på det som et særdeles positivt tiltak å organisere en slik støtteaksjon. Er jo fullt klar over at dette ikke fraskriver leverandøren det endelig ansvaret for det avskyelige de har gjort. Lygren har nok også fått en kraftig lærepenge, og slike saker håper jeg aldri mer vil oppstå igjen med fremtidige PowerBuys her på AVforum. En ting er å gjøre feil, men det viktigste er å lære av dem...

Kr. 400,- er oversendt støtteaksjonen, og lykke til videre til alle...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Noen fra AVForum som prøver å gjøre ting godt igjen?
    Trailersjåføren sov: Tyver stjal 87 TV-er
    ... Lygren, hvordan forklarer du deg her - hmm?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeklulf, dine innlegg her har vært av de bedre og mer utfyllende. Beklager betegnelsen "grinete", det var vel litt hardt å ta i.

Har ikke til hensikt å starte en ny intetsigende sidediskusjon her inne, det har vi mer enn nok av fra før. Bare ha i bakhodet hva Lygren har gjort for denne siden og folk over hele landet, før dere slenger han til løvene.

Mine innlegg hjelper ikke folk å få pengene tilbake, så jeg setter en foreløpig strek for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå har ikke jeg vært med på PowerBuyet, men jeg lurte på en ting.

Sett at man går med å kjøpe tv'en til 5000,- og nettbutikken faktisk gir tilbake pengene, da får man de ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord^
    Hei,

Nå har ikke jeg vært med på PowerBuyet, men jeg lurte på en ting.

Sett at man går med å kjøpe tv'en til 5000,- og nettbutikken faktisk gir tilbake pengene, da får man de ikke sant?
    Ja det som eventuelt er å hente hos Master* blir tilbakebetalt opptil den totale sum hver enkelt har betalt for TV'en. Det er jo forsåvidt nevnt mange ganger men man skal vel ikke forlange at folk leser 1000 poster heller for å bli oppdatert...:-)

Benytter også anledningen til å takke for den fantastiske støtten dere her på forumet kommer med til oss uheldige Tvkjøpere. :!:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vil bare komme med et par innskytelser:
    Innsamlingsaksjonen har ingen ting med Lygrens tilbud til de rammede å gjøre.
    Han har tilbudt 10.000,- i erstatning, eller å betale 5.000,- og faktisk få tv`en man har bestilt.

Innsamlingen går paralelt, og er ment å komme som tilskudd direkte til de som er berørt i saken. Altså kommer tilskuddet på toppen av hva Lygren har strukket seg til å tilby. Vedrørende eventuell overdekning, se Støtte-tråden.

Jeg vil også legge til at det er helt klart hvem som er kjeltringen her, og det er ikke Lygren/AVforum. Om det ikke blir noe å hente i boet etter Master IT og Masterminds ikke dekker noe som helst kan det hende at man juridisk kan forsvare å kjøre Lygren/AVforum konkurs for å få dekket ny tv, men i praksis er det relativt drøyt å gjøre dette mot en person på bakgrunn av det som i ettertid har vist seg å være en tabbe.
    Det kan også hende at Lygren/AVforum som mellommann ikke har juridisk ansvar selv om han ikke har handlet helt etter de oppsatte vilkårene.

Den diskusjonen har uansett stagnert helt. Jeg akter ikke å poste mer vedrørende ansvaret da det i mine øyne er klart hvor det ligger, og jeg har derfor startet innsamlingsaksjonen for å hjelpe de rammede.

De som ønsker å støtte kan finne tråden på avforum.no`s hovedside.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er helt åpenbart klar hvem som er kjelteringen(e) her, det er det ikke tvil om fra min side heller. Det kan også være drøyt å kjøre en sak mot Lygren på grunn av en tabbe, men det er det ikke opp til deg og meg å vurdere. Det er opp til de som er berørt i saken.

Det er nå en gang sånn at det å drive forretninger er fullt av risiko. Mange ting kan man gardere seg mot men ikke alt og driver man forretning tar man på seg en del forpliktelser juridisk, selv om det menneskelig (som i denne situasjonen) virker åpenbart urimelig ut fra det som er fremkommet hittil.

Verden er imidlertid full av liknende situasjoner hvor en uskyldig forretningsdrivende blir satt i gjeld til sine kunder på grunn av hendelser han selv ikke har kontroll på. Dette vet selvsagt Lygren og det er denne risikoen man kan vurdere om han har tatt tilstrekkelig hensyn til i forhold til hva han har skrevet og det tilbudet han har kommet med. Jeg er (som sagt mange ganger) ikke i tvil om at han vil kundenes beste og har hatt de beste intensjoner, men i forhold til det juridiske er ikke dette nok. Bare spør en hvilken som helst konkursadvokat...

Grunnen til at jeg holder fast på dette er at jeg tror dette er en situasjon som kommer til å bli mer og mer vanlig. Det vises også av antall nettsteder som kjører liknende opplegg mer eller mindre seriøst. For AVforum og kundene er det viktig at det er 100% troverdighet og ærlighet i forhold til de avtaler som er inngått og at det finnes skriftlig materiale som dekker alle eventualiteter.

Hvis denne saken kjøres til bunnen juridisk kan man få avgjørelser som en gang for alle slår fast hvilke rettigheter forbrukeren har og hvilke forpliktelser formidleren har i forhold til avtaler som er inngått. Det vil være positivt for alle parter. Det beste ville selvsagt være om en slik sak kunne kjøres uten at det får ytterligere konsekvenser for Lygren/AVforum. Det kan enkelt ordnes med en avtale mellom partene.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ikke lenger enn til side 91... Utrolig kjip situasjon, men forstår ikke helt hvorfor så mye energi rettes mot Lygren. Mennesker feiler, og dette var en bommert som kostet dyrt. Men hvor blir det av solidariteten (bruker ikke ordet så mye, men tror det passer her!?)

Hvis kompisen din, er vi ikke alle kompiser her, som har fått ansvaret for å betale sydenturen, blir rundlurt av sydensjappe-dama. Vil du da kreve de tapte pengene tilbake fra han? Syns du ikke skammen og flausa er straff nok?

Håper dette på mirakuløst vis ordner seg... kanskje vi skal be?

Får litt avsmak av all "pengesnakket" men kjøper også en t-shorte til støtte for forumet v/Lygren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Kom ikke lenger enn til side 91... Utrolig kjip situasjon, men forstår ikke helt hvorfor så mye energi rettes mot Lygren. Mennesker feiler, og dette var en bommert som kostet dyrt. Men hvor blir det av solidariteten (bruker ikke ordet så mye, men tror det passer her!?)

Hvis kompisen din, er vi ikke alle kompiser her, som har fått ansvaret for å betale sydenturen, blir rundlurt av sydensjappe-dama. Vil du da kreve de tapte pengene tilbake fra han? Syns du ikke skammen og flausa er straff nok?

Får litt avsmak av all "pengesnakket" men kjøper også en t-shorte til støtte for forumet v/Lygren.
    To ting.
    Én; Jeg betaler ikke kompisen min for å bestille sydenferien min.
    To; Lygren er ikke kompisen min, men min businesspartner ettersom jeg betaler Lygren for legge denne ordren.

Selv om jeg har stor respekt for Lygren og vet at han ikke har rota bort sparepengene mine med vilje, så kan jeg ikke bare si, "okey, kompis, det var bare tjue laken.."

Prøv å sett deg litt inn i diskusjonen før du bestemmer deg for å delta.

Når alt det er sagt, så finnes det jo allikevel et lite kompis aspekt ovenfor Lygren her, fra min side, og fra mange av de andre rammedes side. Og det er nettopp derfor, at du nok skal se at det ikke er en dommer som får siste ordet i denne saken.

Lygren jobber for harde livet mot en løsning her, nettopp fordi en løsning vil minske kostnadene han i utgangspunktet, rent juridisk sett, er pålagt. Ikke fordi han er broren til Jesus, slik som enkelte her inne skal ha det til.

Hadde det vært Elkjøp eller Expert vi kjempet mot her, så hadde det ikke vært mye tvil om at vi, med godt grunn, blankt ville avfeid det tilbudet som ligger oppe. Men det er Lygren, og av den grunn skal vi nok komme til en løsning som ikke innebærer hverken forliksråd eller rettssystemet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho

Kjernen er post #17.

Men diskusjonen her er over. Alle sider er nok vel belyst allerede. En løsning er skissert, og den vurderes til tirsdag.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    400,- er oversendt til støtteaksjonen. Kunne like gjerne vært meg som hadde vært med i dette powerbuyet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Klart jeg gjør, alt annet er totalt irrasjonelt. Jeg skal ha lønn og betale regninger i selskapet mitt, kjøpe utstyr, betale regnskap m.m.

Engasjeres jeg for 24 måneder kan jeg ikke ta 33% fakturert hver 7 måned...det er jo rett og slett dumt det.

Om jeg er artig, så har ikke tapt en krone på det ihvertfall

Se nå da, nå begynner jammen endel av innleggene å gå på meg personlig, det tok jo ikke lang tid for meg å illustrere hvordan dere velger minste motstands vei hva?
    Aner ikke i hvilken bransje du er, men det er svært uvanlig med 100 % forskudd. Jeg er daglig leder og gründer av et selskap i byggebransjen. Til mine kunder må jeg stille en bankgaranti på 10 % av kontraktssum ved kontraktsinngåelse. Fakturering skjer i avdrag etter hvert som arbeidene utføres med 30 eller 45 dagers kreditt. 10 % av kontraktssum holdes tilbake inntill arbeidene er fullført. Mot mine leverandører har jeg nesten uten unntak 30 dagers kreditt på mottatte varer. Ingen krever forskuddsbetaling. Dersom jeg ønsker forskudd fra en kunde ber kunden om en forskuddgaranti fra en bank. En bank ser på en slik garanti som et lån.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge
    Ja hva om forumet ikke har likviditet til å ta tapet? Hva må en hvilken som helst annen bedrift gjøre hvis den kommer i en liknende situasjon?
    Gjeldsordning, tvansakkord eller konkurs. En konkurs er nesten uten inntak den dårligste løsningen for kreditorer (kjøpere av TV i dette tilfellet) fordi det ved en konkurs i de fleste tilfeller er svært lite å hente.

Det beste for kreditorer er å komme til en enighet med debitor (den som skylder penger) om å få betaling på et senere tidspunkt, selv om det betyr at man taper noe. Det er bedre å tape litt, enn å tape alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dgl. leder i MasterIT var ansatt i Masterminds, om MasterIT er slått konk så bør dere i realiteten ha mulighet til å hente ut penger fra hans arb.giver.. nevnte Masterminds.
    Dette er jo sprøyt fra ende til annen. MasterIT er en egen juridisk person. De avtaler dette selskapet har gjort med AVforum har ingen ting med Masterminds å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nuvel, det er nå ikke så enkelt. Som det antydes rundt i diverse medier har det foregått overføringer fra MasterIT til Masterminds for å dekke underslag begått i MasterIT. Hva lederne i Masterminds visste eller burde visst vil ha en betydning for hvilke krav AVforum kan stille til boet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommySund
    Det må være driks/tips det du snakker om! Det er ingen firma som overlever med slike kalkyler....

Tosk!
    Hei du, løken! Se her (Purehelp.no - gratis - bedrifter - informasjon - regnskap - aksjonærer) på hvilke resultatgrader følgende aktører i bransjen har:

Komplett ASA: 2,48 %
    SHG.no AS: -1,3 %
    PS data: -0,21 %
    Netshop: -1,66 %
    MPX: 2,87 %

Dersom du handler noe til kr 20 000,- på komplett.no sitter eierne igjen med kr 285,- etter mva og skatt. Det inkluderer kostnader til lokaler, administrasjon, markedsføring osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Dette er jo sprøyt fra ende til annen. MasterIT er en egen juridisk person. De avtaler dette selskapet har gjort med AVforum har ingen ting med Masterminds å gjøre.
    Kanskje sjekke Brønnøysundregistrene før du uttaler deg? MasterIT er et AS, hadde det vært en "egen juridisk person" så ville vedkommede ha vært personlig ansvarlig for tapene deres.

Organisasjonsnummer: 988 802 816
    Navn/foretaksnavn: MASTER-IT AS
    Organisasjonsform: Aksjeselskap
    Forretningsadresse: Vitaminveien 1 A
    0485 OSLO
    Kommune: OSLO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje sjekke Brønnøysundregistrene før du uttaler deg? MasterIT er et AS, hadde det vært en "egen juridisk person" så ville vedkommede ha vært personlig ansvarlig for tapene deres.

Organisasjonsnummer: 988 802 816
    Navn/foretaksnavn: MASTER-IT AS
    Organisasjonsform: Aksjeselskap
    Forretningsadresse: Vitaminveien 1 A
    0485 OSLO
    Kommune: OSLO
    Master-IT er et datterselskap av Masterminds. Ivar eller hva han het, var jo ansatt i Masterminds, ikke i MasterIT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke i hvilken bransje du er, men det er svært uvanlig med 100 % forskudd. Jeg er daglig leder og gründer av et selskap i byggebransjen. Til mine kunder må jeg stille en bankgaranti på 10 % av kontraktssum ved kontraktsinngåelse. Fakturering skjer i avdrag etter hvert som arbeidene utføres med 30 eller 45 dagers kreditt. 10 % av kontraktssum holdes tilbake inntill arbeidene er fullført. Mot mine leverandører har jeg nesten uten unntak 30 dagers kreditt på mottatte varer. Ingen krever forskuddsbetaling. Dersom jeg ønsker forskudd fra en kunde ber kunden om en forskuddgaranti fra en bank. En bank ser på en slik garanti som et lån.
    Beyggeprosjekter håndteres på en helt annen måte enn det jeg driver med ja. Det er jeg klar over, og det forstår jeg godt med alle usikkerthetsmomenter, risiko, milepæler i prosjektene, underleverandører osv osv.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du handler noe til kr 20 000,- på komplett.no sitter eierne igjen med kr 285,- etter mva og skatt. Det inkluderer kostnader til lokaler, administrasjon, markedsføring osv.
    Er det ikke innkjøpsprisen som blir diskutert her, ikke netto utbytte?

Sound: Så lenge det er 2 forskjellige AS (ikke ANS), så vil vel ikke det AS`et holdes økonomisk ansvarlig for det andres feil... ? Er ikke det hele poenget med et AS? Ivar jobbet vel i begge firma (?), og han har vel ikke engang noe eierskap/aksjer i noen av selskapene....

Jeg vet ikke, derfor alle spørsmålstegnene.

Side 51 av 59 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •