Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 59 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1168
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virker jo nesten litt spesielt da, at eit av disse kan slå seg konkurs og eierselskapet ikkje røres.. virker ganske så planlagt dette. Kanskje heller ikkje første gang datterselskap er slått konkurs?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, putter du linken til støtteaksjonen i første post kanskje? Lettere å finne den da. No forsvinner den snart i tråden her.

Edit: ser den erkomme opp på hovedsida, bra.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søtt at saken har endt i en ubehjelpelig og famlende diskusjon om juss her på forumet. Heldigvis diskuteres ikke høyttalerkabler på jus.no. Nivået hadde blitt akkurat det samme.

Hvis du er involvert i dette og er interessert i å få igjen dine 20K, er den eneste veien å ta kontakt med en advokat.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange er det som har betalt TVen med kort? Alle som har betalt med kort bør ganske enkelt kunne få tilbake pengene sine via kortselskapet. Det ville bidra til å begrense tapet en hel del. Ellers er jo dette en tragisk sak, som inneholder mange tapere, og en vinner virker det som. Jeg skal bidra med mitt til støtteaksjonen, og håper flere har lyst til å slenge noen hundrelapper den veien.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hvor mange er det som har betalt TVen med kort? Alle som har betalt med kort bør ganske enkelt kunne få tilbake pengene sine via kortselskapet. Det ville bidra til å begrense tapet en hel del. Ellers er jo dette en tragisk sak, som inneholder mange tapere, og en vinner virker det som. Jeg skal bidra med mitt til støtteaksjonen, og håper flere har lyst til å slenge noen hundrelapper den veien.
    Jeg vil tro at det er ingen som har betalt med kort, da vi overførte penger rett til avforums konto.

Ellers vil jeg bare si at jeg med flere av kjøperene er dypt rørt over andre vil hjelpe her. Dette er ikke noe jeg hadde forventet. Det værste med hele saken er det å føle seg lurt. Flott at vi her ser andre sider av hvor gode og snille mennesker kan være. Takk for støtten. Hilsen en av de uheldige

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!
    Vet iallfall hvor jeg hade rettet kravet mitt hvis jeg hadde vært en av de uheldige tv kjøperne.

Hadde aldri godtatt å måtte betale 5000 utenom avtalt pris.

Kjedelig sak for alle impliserte parter men det er en tøff verden der ute.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikkje på tide at me slutter med halvsure lite konstruktive kommentarer? Tråden her er full av det, uten at det har hjulpet det grann..:-/ No skal det nok bli ordning på dette, og forhåpentligvis får alle TVene sine til slutt om mange nok hjelper til ref. link under. Så ordner forhåpentligvis advokatene sin del også.

Dei eineste ein bør la det gå ut over er svindlerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Er det ikkje på tide at me slutter med halvsure lite konstruktive kommentarer? Tråden her er full av det, uten at det har hjulpet det grann..:-/

Helt enig. kom med noe konstruktivt:grin:

Alle sider er vel belyst i denne saken nå. Nå må vi finne løsniger. Personlig er jeg i tenkeboksen på hva jeg kommer til å gjøre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Kjenner ikke reglene VISA/Mastercard har rundt disse tingene, men her har jo folk overført pengene til AVforum... Disse har jo ikke svindlet noen. Så har disse igjen overført til et annet firma, som igjen har misbrukt pengene og gått konkurs.

Jeg vet VISA erstatter et evn. kortsvindel/tømming av konto, men det høres rart ut om de erstatter dette (?).

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kjenner ikke reglene VISA/Mastercard har rundt disse tingene, men her har jo folk overført pengene til AVforum... Disse har jo ikke svindlet noen. Så har disse igjen overført til et annet firma, som igjen har misbrukt pengene og gått konkurs.

Jeg vet VISA erstatter et evn. kortsvindel/tømming av konto, men det høres rart ut om de erstatter dette (?).
    Som det har blitt nevnt tidligere i tråden, så ble pengene overført til en bankkonto (som jo er normalt ved powerbuys) VISA-kortet mitt har ingen funksjon for å overføre til bankkonto, men det har kanskje ditt?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Som det har blitt nevnt tidligere i tråden, så ble pengene overført til en bankkonto (som jo er normalt ved powerbuys) VISA-kortet mitt har ingen funksjon for å overføre til bankkonto, men det har kanskje ditt?
    Nei, det har du vel rett i. Det måtte jo være om folk tok med seg en faktura og betalte denne på postkontoret med visakortet, men det er vel nok ganske tvilsomt ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til avforum i går med spørsmål om mulighet til å betale med f.eks Mastercard om man velger løsningen med å betale kr 5000,-, ville føle det bedre enn å overføre direkte en gang til.
    Har ikke fått noe svar på den ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det ikke er denne Ivar som har opprettet støttekontoen,så han stikker av med 200k til:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fra AVForum som prøver å gjøre ting godt igjen?
    Trailersjåføren sov: Tyver stjal 87 TV-er

Men fra spøk til alvor, så føler jeg skikkelig med dere som er utsatt i denne saken. Men har en liten bismak for innsamlingsaksjon også. Vi er tross alt et rikt land i den vestlige verden, og våre bekymringer er en bagatell (ikke skyt meg) i forhold til hva andre i verden opplever.

Håper alt ordner seg for dere til slutt, og håper Ivar får det slik han fortjener. Lygren gjør en fantastisk jobb. Sett dere i hans situasjon, og tenk om dere ville handlet på samme måte når situasjonen ble som den ble.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sufor
    Jeg sendte mail til avforum i går med spørsmål om mulighet til å betale med f.eks Mastercard om man velger løsningen med å betale kr 5000,-, ville føle det bedre enn å overføre direkte en gang til.
    Har ikke fått noe svar på den ennå.
    Det tror jeg du kan ta utgangspunkt i at lar seg ordne... Det blir litt ekstra håndtering for AVshop, men det får de tåle.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Er det ikkje på tide at me slutter med halvsure lite konstruktive kommentarer? Tråden her er full av det, uten at det har hjulpet det grann..:-/

Dei eineste ein bør la det gå ut over er svindlerne.
    Enig med Crusade.

Klarer ikke lenger å la være å kommentere grinete kommentarer om at "business er business" og "sånt må Lygren tåle når han driver butikk". Sånt er svært lite konstruktivt og ikke minst urettferdig mot en som han.

Nå vet jeg ikke hvor bra AVforum går, men at Lygren håver inn penger fra denne siden i stor skala har jeg vanskelig for å tro. Mitt inntrykk er at han er en engasjert av-entusiast som har bygd opp en glimrende kunnskapsbase for likesinnede, et nettsted som også har gjennomført en rekke vellykkede PowerBuys der folk har spart penger.

Nå gikk en av disse Powerbuyene skeis, og det står vel forholdsvis klart at Lygren har gjort en feil. Man kan selvsagt diskutere denne feilen i ukesvis, men la oss være ærlige med oss selv; dette er ikke Coca-Cola, Elkjøp eller for den saks skyld Rimi. Dette er et nettsted drevet for det meste av frivillige som har lagt timesvis med arbeid og goodwill uten å ha tjent særlig på det. Derfor er det kanskje ikke så overraskende at mange av de som kommer med kyniske "er du med på leken - må du tåle steken"-kommentarer, ikke har så altfor lang fartstid her inne. De har kanskje ikke fått med seg hvor mange av oss som har fått seg bedre lyd- og bildeopplevelser på grunn av dette forumet..?

Tror dere virkelig Lygren er en eller annen kynisk forretningsmann som har blitt rik på AVforum? Greit, han har gjort en stor feil som fikk konsekvenser for mange. Men han har også lagt ned tonnevis med arbeid og goodwill i denne siden. Hva med å gi litt goodwill og forståelse tilbake?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Greit, han har gjort en stor feil som fikk konsekvenser for mange. Men han har også lagt ned tonnevis med arbeid og goodwill i denne siden. Hva med å gi litt goodwill og forståelse tilbake?
    Litt goodwill er greit, men det er snakk om 5.000 eller 10.000 kr for de som var med på powerbuyet. Definerer du dette som "litt goodwill og forståelse"?

Initiativet om å samle inn penger er glimrende, 100-200kr er snakk om litt goodwill og forståelse. Jeg skulle bare ønske at Lygren tok 100% ansvar, ordnet slik at alle deltagene på powerbuyet fikk TVen sin, evt pengene tilbake (her bør også deltagerene være litt runne i kantene, slik at Lygren får 2-4 uker på å ordne dette).

Lygren sa at pengene IKKE skulle bli overført. Hadde dem IKKE blitt overført, hadde det ikke vært en sak.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener selvsagt ikke at 5000,- og 10000,- er snakk om litt goodwill.

Innlegget mitt var myntet på de som tilsynelatende så på Lygren som en eller annen gjennomsnitlig forretningsmann.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at det er undertegnede Perminator sikter til siden han kommer med direkte sitater fra mitt tidligere innlegg. Å karakterisere andres ytringer som "grinete" sier meg at du ikke har særlig saklig argumentasjon. Jeg skrev det jeg skrev nettopp for å være saklig og konstruktiv. Jeg aldri hevdet at lygren håver inn penger og jeg tror, som deg, at han er en engasjert entusiast og det er ikke tvil om at han har gjort en stor og god jobb med AVforum.

Jeg har masse goodwill i forhold til lygren og stor forståelse for at han står i en svært vanskelig situasjon. Men: Det hjelper kundene lite og når alt kommer til alt må man vurdere om man skal forfølge dette juridisk eller la goodwillen komme lygren alene til gode. Det er en avgjørelse hver enkelt må ta.

Spørsmålet for meg blir om lygren (tross goodwill, forståelse, sympati, gode intensjoner) fortsatt er ansvarlig for kundenes tap juridisk sett. Det kan godt hende han er det, det kan kun en god advokat vurdere skikkelig. Jeg synes kundene bør vite om denne muligheten og ta med seg dette i beregningen.

Det kan også være med på å styrke AVforum sin sak mot Masterminds/MasterIT i og med at det står en samlet kreditor mot selskapene og det kan vises til at det har foregått overføringer som er i strid med loven mellom selskapene. Hvis hver enkelt kunde skal gjøre dette på egenhånd vil det gjøre arbeidet mye vanskeligere.

I tillegg kan dette styrke AVforum sin tillit overfor brukerne. De tar ansvar for det avtalebruddet som tross alt har skjedd og de gjør selv jobben med å få dekket sitt tapp hos Masterminds/MasterIT.

Bare avslutningsvis: å kommentere folks innspill på bakgrunn av registreringsdato og/eller antall innlegg er meningsløst. Jeg har fulgt med her i mange år men har ikke valgt å registrere meg tidligere fordi jeg har hatt mer enn nok med å lese hva folk skriver om ting jeg selv ikke har filla peiling på. Jeg vil tror det gjelder mange andre som først deltar i akkurat denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld, men jeg måtte bare ha innlegg #1000.

Benytter anledningen til å takke for det strålende tiltaket om å dele ansvaret om å støtte opp mot Lygren og AVforum.

Jeg tror Powerbuy har en strålende fremtid, og kan stoles mer på nå. Mye er lært av denne saken.

Side 50 av 59 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •