Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1168
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Så fremt man kan dokumentere at pengene ble overført etter post 17 ble skrevet og man kan dokumentere at AVforum / Lygren har fått div. varsler så er det klart at et event. spørsmål om han opptrådte særdeles uaktsomt er JA.
    Dokumentasjon..... Lovhenvisning..... Og kom ikke med forbrukerkjøpsloven er du snill..... Den er funnet ut at man ikke kan benytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Vi er alle lei oss for at Lygren har blitt svindlet, ingen tvil.
    Det vi kjøpere veier frem og tilbake er, skal vi ta ansvar for Lygrens uansvarlighet og avtalebrudd?

Om dere synes synd på Lygren, gi han litt penger. Jeg klarer ikke å ta dere som sier at oss kjøpere har gjort noe som tilsier at vi skylder Lygren 5000,- for å få TV'en vi har bestilt.

Selvfølgelig, hadde det ikke vært et krav fra vår side at det ikke skulle forhåndsbetales, så hadde vi blitt like svindlet som Lygren, ingen tvil. Og sittet med skjegget i postkassa selv. Men vi hadde vitterlig tatt høyde for at Master IT ikke skulle gjøre noe muffins med våre penger.

Derfor er dette Lygrens ansvar.
    Jeg donerer gjerne noen hundrelapper sammen med forumets 22000 andre brukere for at AVforum skal klare seg, men 5000 synes jeg er mye.

Dette er nok slik mange av de rammede føler, inkludert meg selv.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lygren: Nyt det som er igjen av ferien!

Du har gjort mer en du skal gjøre her nå, ikke minst burde løsningen ha ventet til du hadde kommet deg hjem.

Jeg tar meg selv en uke på Kreta fra torsdag, gleder meg til litt sol og varme.

Oppfordrer alle forumdeltagere til å gire ned litt nå, og gi de som skal vurdere tilbudene de har fått ro til å gjøre dette.

Lygren! Ta deg en velfortjent drink og slappe av litt!

Hasta la Vista!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommySund
    Neste powerbuy blir altså på pistoler til 100 000kr. Ren luksus. Med 50 påmeldte, er det 5mill. Og skulle man tape pengene, spiller det ingen rolle fordi Razortec har snakket med noen som har brukt mer enn det på veteranbiler....

At ingen har tenkt på dette før.
    Det var absolutt ikke det jeg mente, prøvde bare å si at 20000 er er veldig mye penger, noen mener at det unødvendig mye penger å bruke på en TV, mens de selv bruker tilsvarende eller mange ganger summen på andre ting som andre synes er unødvendig. Å bruke 20000 på tv eller 20000 på pistoler eller hva det nå skulle være er ikke unødvendig hvis det er det som er interessen og lidenskapen din.
    Folk skriker opp å sier: "20000,- til TV!! Du må jo være sprø! Da har du råd til å tape det også!"

Beklager, men alt dette blei klønete skrivi, er nok litt for seint.

Newcomer TommySund sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Siden dette er relativt nystartet, så er han sikkert helt gjeldfri + at det koster jo ingenting å drifte dette. :?
    (ikke for å forsvare Lygren, men en må tenke litt lenger enn det nesa rekker noen ganger, selv om du kansje har veldig lang nese)
    Hvor mye tror du det koster å drifte et ANS som kun driver et forum (serverplass/domene) og har noen få moderatorer (frivillige/gratis)?

Mye tid sikkert, men neppe noe enorme summer.

Dårlig greie for alle parter!. Jeg skjønner godt at de som har vært på forumet lenge, og har bidratt med masse tid og innlegg her inne er pro-AVforum,,,,,,, men hadde Dell eller Elkjøp gjort noe slikt, hadde dere vært så "nøytrale" og fornuftige" da??????

Den skjermen som man kan få uten å legge til noe (40"), er den like bra som den andre? Jeg mener bortsett fra størrelsen....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror denne tråden med fordel kan bli mer løsningsorienter igjen. Spekulasjoner over AVforums inntekter hjelper særdeles lite. Jeg kan for ordensskyld legge til at forumet er under stadig utvikling, noe som koster MYE. (I tillegg til drifting mm)

Når det er sagt får vi håpe det er mulig å hente noen penger ut fra Master IT /Masterminds AS.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Det er iallefal helt sikkert at innkjøpsprisen på en slik tv ligger langt nærmere 20.000 enn 10.000. Bransjen er preget av ekstrem konkurranse og ditto lave marginer. Jeg har selv tilgang til Norek, Scribona og Itegra og vet hva som betales for liknende produkter.

Som jeg selv skrev i min egen post er nok forumsbrukerne meget interessert og Lygren tjent med mer gjennomsiktighet i tallene.
    Hverken Norek, Scribona eller Itegra har konkurransedyktige priser på Samsung tver, så det blir helt feil å sammenligne med dem. De fleste store forhandlerene kjøper direkte fra produsent, så de kutter ut distributørene uansett.

Sitat Opprinnelig postet av s0und
    It bransjen operer med netto gevinster på mellom 2 og 3% Det sier jo litt. Nå vet jeg ikke helt hva dette ligger på i AV verdenen men jeg kan tenke meg at det ikke er så fryktelig langt unna...4-5% kanskje?
    På tver så ligger fortjensten et sted mellom 10-25%, det kommer litt an på sesongen.

Lygren: De tvene du tilbyr via Avshop, blir disse kjøpt i norden eller er det via øst-europa? Hvis du kjøper de direkte fra Samsung i norden, eller via en leverandør som kjøper fra dem så kan jeg sjekke opp prisen du har fått mot den prisen jeg betaler for dem. Det kan være at jeg har en hyggeligere innkjøpspris enn hva dere har.

Ang hva Powerbuy har tjent på dette så blir det vel rundt 30k med den vanlige provisjonen, altså på langt nær det som er tapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var utrolig trist lesing, Ivar er den største drittsekken jeg har hørt om på lenge. Håper noen knuser kneskåla på han.

Er enig i at sånn som dette har vært, så er Lygre ansvarlig ovenfor de som har spyttet penger inn i dette, men på den annen side mener jeg alle medlemmene her på forumet som har blitt medlemmer gratis kan føle seg forpliktet til å betale lygre en symbolsk medlemsavgift, for å hjelpe han i en vanskelig tid.

Blir noe slikt opprettet, så spytter jeg inn en sum som er riktig for meg, har utrolig sympati og medfølelse for lygre her, selv om jeg synes han har oppført seg naivt og uaktsomt.

Å tape 20.000 som man uansett hadde råd til å bruke på en fuckings TV ( man får nå en 32" til under 4.000 for å sette i perspektiv) er surt, å tape en million er tragisk.

Modedit: Fjernet etternavnet til Ivar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg tror denne tråden med fordel kan bli mer løsningsorienter igjen. Spekulasjoner over AVforums inntekter hjelper særdeles lite. Jeg kan for ordensskyld legge til at forumet er under stadig utvikling, noe som koster MYE. (I tillegg til drifting mm)

Når det er sagt får vi håpe det er mulig å hente noen penger ut fra Master IT /Masterminds AS.
    Er helt enig i at denne tråden sklir ut, men jeg blir provosert av folk som enten ikke har satt seg inn i saken, eller som har så mange penger at 20k bare er piss i havet, uttaler seg skråsikkert om at vi er naive, dumme, grådige, hjerteløse osv.

Løsningsorienterte diskusjoner foregår, men her er det for mye støy fra folk som ikke har vært med i hele prosessen.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til lygren.

Er det snakk om forhåndsbetaling? Hvis så, er det mulig å betale med kredittkort?
    Er Tvene levert via Samsung Nordic, og kan leveres via service apparatet til Samsung?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Du har gjort mer en du skal gjøre her nå, ikke minst burde løsningen ha ventet til du hadde kommet deg hjem.

Jeg tar meg selv en uke på Kreta fra torsdag, gleder meg til litt sol og varme.

Oppfordrer alle forumdeltagere til å gire ned litt nå, og gi de som skal vurdere tilbudene de har fått ro til å gjøre dette.

Lygren! Ta deg en velfortjent drink og slappe av litt!

Hasta la Vista!

Du oppfordrer en mann som har rotet bort sparepengene til 43 personer til å la saken ligge, og ta seg en drink!? Må si jeg er virkelig glad det ikke er du som skal stå til ansvar for en løsning her!

Lygren jobber vel og bra mot en løsning og det er flott det. Men det er også forventet, og fakta er at dersom Lygren ikke hadde kommet med dette tilbudet så ville han nok ha tapt langt mer enn det han ender opp med dersom alle hadde godtatt dette tilbudet.
    Hvis jeg ser bort i fra tabben mannen gjorde, så vil jeg si at han er en klok mann, og at han spiller kortene sine veldig godt ut i fra situasjonen.
    Så all respekt til Lygren som den business mannen han er. Men noen jesus-skikkelse som alltid handler på grunnlag av omsorg og medfølelse ovenfor andre er han nok ikke...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koko_: Du virker som en av de få fornuftige som poster her, og gjør det helt riktig ut av situasjonen - jeg ville gjort det samme.

Det er ingen tvil om at Lygren er ansvarlig - helt eller delvis - for pengene, og det er helt klart at han skal stå ansvarlig også. La oss bare håpe Lygren får ut nok penger fra konkursboet til Master IT, til han verken han eller familien blir ruinerte, men la oss virkelig håpe at han tar ansvaret sitt og sørger for at alle som var med på powerbuy får TVen sin uten ekstra kostnad, eller pengene uavkortet refundert.

Som Koko_ skriver, tipper veldig mange brukere ikke har noe i mot å støtte med en sum på noen hundre lapper, men å bruke 5000/10000kr på å støtte Lygren blir litt drøyt.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må ALDRI være mulig å "tape" penger på PowerBuys.

En fin ordning for medlemmene, "sparer" penger, MEN en leverandør bør ALDRI få penger før varene er levert kunde.

Til ettertanke....................

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spytter gjerne i et par hundrelapper for de som er tilskadekomne jeg.

Venter på powerbuy på nye pioneer skjermer og slenger gjerne med 2 ekstra hundrelapper som en hjelp.

Syntes selskapet som har hatt Ivar B som ansatt har driti seg ut her, de har jo tydeligvis ikke sjekka han opp overhodet.

Solberg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det virker som om selskapet som har ansatt Ivar B. har visst akurat hva de gjorde, og brukt deres penger til å dekke eget tap. For meg virker det som Bård er den store synderen her. Som bevisst har brukt pengene dere har betalt inn til å dekke sitt eget tap.
    Uten at jeg vet alt for mye om saken ville jeg gått hardt ut mot han og krevd penger derfra.

"Oi det er 800 000 ekstra på kontoen min i dag. Så praktisk da kan jeg betale ned huslånet mitt. Så ner eieren spør etter pengen er de jo borte. Jeg er jo ikke ansvarlig for noen har satt penger på min konto."'
    Nei dette lukter råtten fisk lang vei.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig kjedelig sak dette, håper ting ordner seg.

Har lest igjenom tråden, tok sin tid...
    Noe man bør ha i tankene:
    Det virker som det er brukere her som opererer med flere forumkontoer.
    Jeg vil tro at også folkene fra denne "master bedriften" leser denne tråden.
    Man skal ikke se bort ifra at en av brukerne som poster i denne tråden er svindleren selv.

Internett er et mekka for svindelere, man vet aldri hvem man kommuniserer med.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da fælt til syting og heksejakt mot Lygren. Han har gjort ein glipp og overført pengene litt tidelig, til ein part ein har handlet med fleire ganger før uten problemer. Å kun legge skyld på Lygren her blir bare teit. Det er andre parter som er Svindlerne i dette, skal ein rette frustrasjon og sinne så la det gå der det hovedsakelig hører heime.

Istedet for å syte, så bør me som eit av norges største og mest aktive internettsamfunn, som me tross alt er her, gå sammen om ei løsning som skader færrest og alle kan leve med. Det er 22.000+ brukere her. om 10% kan spytte inn litt vil alt løyse seg.

Eg foreslår ikkje dette for å "redde" avforum eller Lygren, trur både forum og mann overlever uansett.:-) forslaget er for at folk skal få TVene sine uten meir utgifter. Var nære på å bestille sjølv på dette tilbudet. Eg hadde ikkje lidd nød om 20k hadde gått i vasken, men ferieplaner hadde nok måttet endres ganske kraftig. Unner ingen ein slik situasjon.

Lygren har komme med eit god tilbud som svir hardt i lommeboka til ein privatmann. Ser at det ihvertfall er ein 2-3 stk. her som er på linje med meg, og kan tenke seg å gi fra seg eit par hundrelapper. Dersom me hadde fått dette igang hadde nok fleire som hengt seg på. Det er nok sympatipostinger ihvertfall...ser og ein 2-3 som heller "gir til redd barna", og ein del som meiner dei fleste har råd til å tape 20k.

Da må eg nesten og spørre om disse personene som heller "gir til redd barna" faktisk heller no gjer det, eller om det bare er tomme ord og unnskyldning for å sitte på lommeboka. Har dåke som postet dette, noken gang overført penger til redd barna, bortsett fra å gi eit par tiere på døra til innsamlinger? Empati og gavmildhet er fine egenskaper, men å lyge på seg dette gjer deg bare til løgner.

No er det snakk om eit ganske så handfast tilfelle her, 40+ personer og ikkje minst Lygren har havnet i ei knipe. Eg blir nesten litt småkvalm:? og flau ops: av all egoisme og lite konsktruktiv klaging her..Slutt med syting og skittkasting.

Me kan veldig raskt og greit sikre at folk får TVene uten at det koster meir enn tilbudet til Lygren, om me vil...Personlig synes eg heller ikkje Lygren skal måtte dekke så mykje som har har tilbydd seg. Alle kan gjere feil, og denne feilen skjer nok neppe igjen.

Lygren, gi oss mulighet til i fellesskap å minimalisere skadene, så kan du konsentrere det om å gå etter svindlerne og dei verkeleg ansvarlige.:evil:

Ps. For å gjere alle glade, så kan me jo og sette av 20% av innsammlede midler til Redd Barna, og det som evnt. blir til overs.. Så kan dei som verkeleg vil gi til redd barna og kunne få muligheten til det.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, hva med å starte en egen tråd hvor vi diskutere hvordan evt. en slik donasjonsordning kan ordnes? Kanskje en poll kan være intr.? Hvor stort beløp er ok, kanskje det skal være flere nivå, eller helt fritt? Et alternativ kunne være å selge "pins" (eller noe annet symbolsk) på nettbutikken til AVForum som kunne gå til å dekke noe av tapet powerbuyet har fått.

Sølv-pin: 100
    Gull-pin: 300
    Platinum-pin: 500,-
    bare tall tatt rett utifra lufta, men tror vi må opp i ganske store enkelt-summer for at det virkelig skal monne.. Er tross alt mye penger som er "borte", for ikke å snakke om advokat-utgifter.. Blir helt sikkert ikke billig det heller. Dersom en ikke får penger ut ifra boet så blir nok total-tapet for powerbuyet nærmere 1million.. Mye penger det..

Ser også noen potensielle problemer:
    1. Hva hvis MasterIT boet faktisk *har* penger, skal disse innsamlings-pengene fortsatt gå til AVForum, evt. veldedig formål av noe slag, eller betales tilbake?
    2. Skal det være noe grense for hvor mye som maksimalt kan samles inn på denne måten?
    3. Hvem skal prioriteres? AVforum, eller Powerbuy-kundene. De har jo allerede fått et "ok" tilbud ifra Lygren/AVForum. Hvem trenger så disse ekstra pengene mest? Ideelt sett kunne jo en slik aksjon samle inn såpass at begge deler kan dekkes, meen en bør vel være litt realistisk.

Jeg har ikke selv vært med på dette kjøpet, men det var nære på.. Jeg mener Lygren handlet uansvarlig, men at det var i god tro, om enn noe naivt. (En kan jo diskutere om det var uansvarlig og naivt å overlate pengene til Lygren også, men det er jo en helt annen diskusjon. ) Synes det er litt intr. å lese om alle som synes det var så "idiotisk" å overføre pengene på forskudd til MasterIT, mens de allikevel synes det er logisk å overføre på forskudd til Lygren..

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Er en av de som har hatt anledning til å følge denne tråden da jeg ligger med lungebetennelse (Snufesnufse). Som noen før meg her har skrevet, så legger jeg også merke til de "nye" her som er MEGET aktive, og MEGET negative.. Det føles som det drives lobbyvirksomhet her mener nå jeg.. La Lygren få anledning til å prøve å rydde opp i eget hus her, og slutt å pisk opp stemningen...

Det er mye frustrasjon ute og går, og det har jeg stor forståelse for, men la nå ikke disse trollene få mulighet til å ødelegge for positive innspill som kan redde mye for mange her.. Vel, det var bare noen tanker fra meg.... Jeg krysser fingrene, og er ikke redd for å overføre ett par hundrelapper til ett "hjelpefond" om dette opprettes.. (Og ja, jeg bidrar også til Plan Norge. Oppfordrer med det samme andre til dette..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er på alle måter en tragisk sak for alle innvolverte.
    Lygren jobber definitivt for å få til en løsning så de innvolverte (kanskje med unntak av Lygren selv) taper så lite som mulig.

Angående alle de nye brukerne som brått har dukket opp i denne tråden, bør det være en smal sak å sjekke de opp mot ip-adresser som er logget på andre tråder, og da evt. matche de opp mot andre kontoer.

I utgangspunktet burde denne tråden vært stengt for alle som ikke har vært innvolvert i Powerbuyet, for da å slippe alle bedrevitere og "troll" som til tider ser ut til å kose seg over at folk har foreløpig tapt 20.000,-

Jeg vet også at jeg selv ikke hadde hatt råd til å tape så mye, og det hadde vært et problem, noe jeg også tror det er for flesteparten her inne.
    20.000 er faktisk veldig mye penger.

Håper alt løser seg på en måte som alle kan være fornøyde med.

-J

Side 48 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •