Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 59 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TommySund skrev.
    Å tape over 10 000kr er ikke så morsomt.[/QUOTE]

Nei, derfor bør man bli med videre så er bare tapet kr 5000.
    Skal man se litt stort på det så sparte de sikkert litt på tilbudet også så da er tapet litt mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ebola_4_U
    Du trenger ikke luke ut svindlere når du ikke betaler noe før du får produktet. Da er jo risikoen for å bli svindlet relativ liten - ELLER? Det spiller vel liten rolle om firmaet har et frynsete rykte - Lygren går god for firmaet, lover å ikke betale ut penger før TVen er levert. Hvor sannsynlig er det å bli svindlet da!
    ...
    Har ikke peiling på svindel eg men leser i avisene at enkelte har kjøpt "tyvegods" og politiet beslaglegger det og gir det tilbake til de "retmessige" eierene, selvom at kjøperene hadde kjøpt dette i god tro.

Så en "utenkelig" situasjon der Master IT hadde fått kreditt på disse tvene sendt de ut til PowerBuys kjøpere og fått oppgjør for disse, samt at pengene går med i dragsuget til Master IT, dermed hadde vel disse tvene vert tyvegods og dermed leverandørens eiendom eller?

Newcomer TommySund sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sl500
    Nei, derfor bør man bli med videre så er bare tapet kr 5000.
    Skal man se litt stort på det så sparte de sikkert litt på tilbudet også så da er tapet litt mindre.
    Noen har familie og måtte ha ny TV. Altså måtte de kjøpe en TV et annet sted. Ergo står ikke økonomien så bra til at det frister å bruke 5000kr til på en TV man ikke har behov for...

Er konklusjonen følgende:

-Kjøperne her burde fulgt mer med i begynnelsen
    -Kjøperne er griske som slo til på dette tilbudet, kunne ha handlet i butikk
    -AVforum har gjort en kjempejobb
    -Dette kunne ha skjedd alle, ingen vits i å pirke i feil nå.
    -Det er synd på AVforum fordi de er et ANS
    -Det er synd på AVforum fordi de dreit seg ut
    -Dersom kjøperne ikke aksepterer ordningen, går det ut over familien til Lygren
    -Dersom kjøperne ikke aksepterer ordningen må nok forumet legge ned
    -Dersom kjøperne går videre, venter lange rettsaker med desto dyrere advokater
    -Dersom kjøperne går videre er det ikke sikkert de får noe
    -Man bør opprette et støttefond så folk kan sende penger til AVforum
    -Kjøperne bare klager og syter, slik de alltid gjør
    -Det er kun MasterIT som er synderen, men de finnes jo ikke lenger
    -Kjøperne har uansett masse penger siden de kan kjøpe så dyr TV
    -Siden AVforum og PC Performerance taper på dette, bør også de som ga de penger tape litt.

Dette er jo en tap-tap situasjon. Kjøperen her fremstår jo som en drittsekk uansett, skal man tolke disse argumentene.

Mvh Tommy

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel røre meg utpå isen her jeg også...

Jeg syns det er litt pussig at de fleste negative kommentarene i retning Lygren kommer fra medlemmer som har <100 innlegg og/eller har blitt medlemmer svært så nylig...

Min erfaring med Lygren er at han tar AVforum.no svært så seriøst, og at han oppførte seg korrekt i forhold til den informasjonen han hadde da han overførte pengene til Master IT på forskudd, dog var det en liten blemme å overføre pengene uten å si i fra først - all den tid det ble avtalt at det ikke skulle brukes forhåndsbetaling til leverandør.
    Lygren hadde, såvidt jeg kan skjønne fra postene jeg har lest, ingen grunn til å tro at Master IT skulle stikke av med pengene da de allerede hadde levert til to PB uten problemer tidligere.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator edit: Sitat fra xdim fjernet

Seriøst, spar deg... Det som kommer ut av deg er bare helt latterlig, og håper for din del at du er en liten unge.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommySund
    Det må være noe av det mest arrogante og venstrevridde jeg har hørt på lenge!!
    Selv om man har "mye" penger har man skaffet disse til veie på en måte.
    Vi vet ikke bakgrunnen til kjøperene. Noen kan ha fikset dette på en lønning, andre har kanskje spart i ett halvt år.

Synes synd på alle involverte parter her, men synes Avforum legger fram ett veldig godt tilbud til de rammede.

EDIT: TommySund: antar det dette var hentet opp fra noen av tidligere argumenter lengre bak i tråden. Uansett barnehagenivå fra vedkommende som har kommet med den uttalelsen.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg syns det er litt pussig at de fleste negative kommentarene i retning Lygren kommer fra medlemmer som har <100 innlegg og/eller har blitt medlemmer svært så nylig..
    Har du tenkt på at veldig mange kjøpere ikke er aktive brukere av forumet? Og at de involverer seg i diskusjonen etter dette har skjedd?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En god regel

Powerbuys kan sikkert være lurt det, hvis man gjør det via store, seriøse forhandlere, men personlig holder jeg meg til en enkel regel når jeg skal kjøpe noe som er så dyrt og ikke får varen i hånden umiddelbart (over 10 000 kr):

Kjøp kun med kredittkort.

Hvis selskapet er useriøst, og/eller går på dunken, så kan du rette krav mot kredittkortselskapet hvis krav mot selger ikke fører frem. Da har du maks sikkerhet.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil postet av meg. Sorry

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på at veldig mange kjøpere ikke er aktive brukere av forumet? Og at de involverer seg i diskusjonen etter dette har skjedd?
    Og du er en av de antar jeg?
    Ser du ble medlem i dag, og har hatt 6 poster, alle i denne tråden...

Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Det må være noe av det mest arrogante og venstrevridde jeg har hørt på lenge!!
    Selv om man har "mye" penger har man skaffet disse til veie på en måte.
    Vi vet ikke bakgrunnen til kjøperene. Noen kan ha fikset dette på en lønning, andre har kanskje spart i ett halvt år.

Synes synd på alle involverte parter her, men synes Avforum legger fram ett veldig godt tilbud til de rammede.
    Det virker hvertfall som om det jobbes med å få til noe som funker litt hvertfall... Betraktelig bedre enn å prøve seg på total ansvarsfraskrivelse.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg syns det er litt pussig at de fleste negative kommentarene i retning Lygren kommer fra medlemmer som har <100 innlegg og/eller har blitt medlemmer svært så nylig...
    Og eneste tråden dem har deltatt i er denne..... Snakker vi om dobble medlemsskap her?

Til mod: bra at man tar tak i de medlemene som ikke oppfører seg. Ref xdim.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns tone vare ganske stygg her, tenk litt på ,selvom det litt "dumsnill" måte å gjøre handle på så også avforum så blitt lurt her også.

Ps jeg synes jeg lest på side 13 elns at avforum sto ikke øknomise ansvarlig vits gikk i dass ,kan stemme?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, man er borte i 2 timer. Og se så mye spennende som kommer.

"Sound" har nok de mest lite gjennomtenkte kommentarene jeg har sett fra en som gir seg ut for å være seriøs. All ære for at han står på sitt, å høre på fornuft er oppskrytt.

Hele saken etter min mening kan oppsummeres slik:

Lygren går ut, og reklamerer for et powerbuy fra master IT.

Jeg kommer tilfeldigvis over dette når jeg er inne på hw.no og ser etter ny TV.
    Leser gjennom mange tråder som har omhandlet powerbuy før, for å få et inntrykk av hva jeg begir meg inn på. Konkluderer med at AVforum er seriøs og til å stole på.
    Neste steg blir å sjekke opp forhandler. Master IT har fått mange negative bemerkninger overalt, så er som fler, som er POENGTERT tidlig i tråden, derfor ingen vits å syte over dette etter at det er nevnt. (Ser ikke hva folk legger i at vi er etterpåkloke?)

Jeg blir beroliget av at AVforum ikke skal betale noe før jeg har TV'en på vei til meg, OG at Samsung kan ta reklamasjoner utenom Master IT.
    Da, i mitt hode, er hele problematikken i forhold til Master IT ute av verden. Jeg forholder meg KUN til AVforum frem til jeg har TVen i hus, og om det skulle være noe problem med TVen så tar jeg kontakt med Samsung.

Jeg registrer meg på AVforum, bestiller, og overfører penger til Lygren, og venter.

En stund etter at pengene er innbetalt, og jeg venter på TVen så får jeg høre at pengene er forhåndsbetalt til Master IT, jeg får en vond følelse i magen, men venter ved godt mot, og håper ting ordner seg. Ingen vits å begynne å trøste å bære seg enda.

Ting drar ut. Lygren maser på Ivar, endelig kommer Bård hjem fra ferie. Ingen TV er bestilt, det blir murring, og Bård skal skaffe "sukker" på kjøpet. Vi får mulighet til å trekke oss eller motta et veggfeste. Og den muligheten tar jeg veldig godt i mot. Trekker meg. Dagen etter så er det underslag, rabalder, og situasjonen i dag.

At noen kan påstå at vi kjøpere er naive, etter å ha satt seg inn i saken, er å si at det dummeste man gjør her i verden er å stole på Lygren og AVforum.
    Master IT var ute av loopen lenge før jeg overførte penger, fordi de skulle ikke ha mine penger uten at jeg hadde TV, og når jeg hadde TV, så reklamerer jeg ikke til Master IT, men til Samsung.

Hvem sitter da med ansvaret for alle mine penger?

*trommevirvel* ... "Sound" eller "norol" kan kanskje svare? ... *trommevirvel*

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjerp dere!!!

Ser at noen mener at de som har brukt 20000,- på en TV har råd til å tape dette da det er "luksus" og unødvendig å kjøpe så dyr TV.
    HALLOOO!
    Hvor mange har ikke en bil som koster 100k-200k-300k er ikke det unødvendig luksus også? Man greier seg fint med en bil til langt under halvparten. Alt dette har med interesse å gjøre. Om en kjøper bil, TV, PC eller hva det nå skulle være.
    I de fleste tilfeller her så har det med interesse å gjøre.

Jeg har drevet med Pistolskyting, bueskyting og nå er det Hjemmekino som pengene går til. Prata med en som syntes det var helt hinsides å bruke 70k-100k på pistoler, jeg måtte være gæærn mente han, jeg spurte om hva hans hobby kostet. Han drev med veteranbiler, og det viser seg at han har brukt det mangedobbelte av hva jeg brukte på min hobby.

Her er det helt sikkert mange som har spart og brukt alle pengene som var tilgjengelig for å få tak i drømme tv'en sin.

Det jeg mener er at det spiller ingen rolle hva pengene er brukt til, er det TV så er det unødvendig luksus, akkurat som en bil som kunne kostet mye mindre, eller andre ting som folk kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til alle som sitter med en tåre i øyekroken i frykt for at lygren skal bli liggende i personlig økonomisk ruin (på bakgrunn av hans egne opplysninger om hvordan dette påvirker og vil påvirke hans privatliv) kan det jo sies følgende:

Bare toppbanneren på Avforum gir en årlig bruttoinntekt som overgår det beløpet Lygren måtte ut med dersom han skulle tilbakebetalt HELE beløpet til alle kundene han har løyet til.

...Bare en liten tankevekker

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komme med et innlegg til, etter å ha fulgt denne saken, så tror jeg neppe Bård er uskyldig her heller. Jeg er temmelig sikker på han har visst hvor dette bar hen før powerbuyet ble planlagt. Ikke for det, jeg vet at konkurser kan komme som lyn fra klar himmel i enkelte tilfeller, men tror ikke det har skjedd i dette tilfelle.

Var forresten ansatt i en bedrift som gikk konkurs et par dager etter at jeg fikk lønn, da tok bobestyrer å trakk pengene fra min konto!!! Siden jeg kjente folk som jobbet i bank fikk jeg pengene tilbake noen dager etter. Kansje det er håp dere også, men har vel kansje gått for lang tid siden pengene ble overført til konkursen kom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har familie og måtte ha ny TV. Altså måtte de kjøpe en TV et annet sted. Ergo står ikke økonomien så bra til at det frister å bruke 5000kr til på en TV man ikke har behov for...

Er konklusjonen følgende:

-Kjøperne her burde fulgt mer med i begynnelsen
    -Kjøperne er griske som slo til på dette tilbudet, kunne ha handlet i butikk
    -AVforum har gjort en kjempejobb
    -Dette kunne ha skjedd alle, ingen vits i å pirke i feil nå.
    -Det er synd på AVforum fordi de er et ANS
    -Det er synd på AVforum fordi de dreit seg ut
    -Dersom kjøperne ikke aksepterer ordningen, går det ut over familien til Lygren
    -Dersom kjøperne ikke aksepterer ordningen må nok forumet legge ned
    -Dersom kjøperne går videre, venter lange rettsaker med desto dyrere advokater
    -Dersom kjøperne går videre er det ikke sikkert de får noe
    -Man bør opprette et støttefond så folk kan sende penger til AVforum
    -Kjøperne bare klager og syter, slik de alltid gjør
    -Det er kun MasterIT som er synderen, men de finnes jo ikke lenger
    -Siden AVforum og PC Performerance taper på dette, bør også de som ga de penger tape litt.

Dette er jo en tap-tap situasjon. Kjøperen her fremstår jo som en drittsekk uansett, skal man tolke disse argumentene.

Mvh Tommy

Endelig!

De som klager er jo bare "noen tapere" og de som ikke er enig om at dette er god service er en "gjeng tapere" og har meget imot Lygren / AVForum (Og da på det personlige nivået)!

Så fremt man kan dokumentere at pengene ble overført etter post 17 ble skrevet og man kan dokumentere at AVforum / Lygren har fått div. varsler så er det klart at et event. spørsmål om han opptrådte særdeles uaktsomt er JA. Men den diskusjonen tror jeg ikke at man bør ta her, for da kommer ikke bare konspirasjons teoriene opp men mye annet også (Skult agenda etc). Dette ville vært en enkel sak å avgjøre i enten et forliksråd eller en rettsal.

Og ikke skyld på Master IT - de har vært sleipe / dirty, men det hadde ALDRI - UNDER NOEN OMSTENDIGHTER vært noe problem om de hadde lagt inn årene om man ikke hadde utbetalt pengene (For da hadde man jo hatt alle pengene og man kunne kjøpt skjermen / tven et annet sted).

PS. Hadde jeg vært ansvarlig for AVForum hadde jeg også sikkert prøvd å snoke meg unna - men å si noe slikt her er jo ikke bra, for AVForum gjør en så fantastisk jobb... (Og det er jo så synd for de som må ut med en del penger for man har gjort en slett jobb.... Huff av meg...)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius

Til alle som sitter med en tåre i øyekroken i frykt for at lygren skal bli liggende i personlig økonomisk ruin (på bakgrunn av hans egne opplysninger om hvordan dette påvirker og vil påvirke hans privatliv) kan det jo sies følgende:

Bare toppbanneren på Avforum gir en årlig bruttoinntekt som overgår det beløpet Lygren måtte ut med dersom han skulle tilbakebetalt HELE beløpet til alle kundene han har løyet til.

...Bare en liten tankevekker
    Siden dette er relativt nystartet, så er han sikkert helt gjeldfri + at det koster jo ingenting å drifte dette. :?
    (ikke for å forsvare Lygren, men en må tenke litt lenger enn det nesa rekker noen ganger, selv om du kansje har veldig lang nese)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Skjerp dere!!!

Ser at noen mener at de som har brukt 20000,- på en TV har råd til å tape dette da det er "luksus" og unødvendig å kjøpe så dyr TV.
    HALLOOO!
    Hvor mange har ikke en bil som koster 100k-200k-300k er ikke det unødvendig luksus også? Man greier seg fint med en bil til langt under halvparten. Alt dette har med interesse å gjøre. Om en kjøper bil, TV, PC eller hva det nå skulle være.
    I de fleste tilfeller her så har det med interesse å gjøre.

Jeg har drevet med Pistolskyting, bueskyting og nå er det Hjemmekino som pengene går til. Prata med en som syntes det var helt hinsides å bruke 70k-100k på pistoler, jeg måtte være gæærn mente han, jeg spurte om hva hans hobby kostet. Han drev med veteranbiler, og det viser seg at han har brukt det mangedobbelte av hva jeg brukte på min hobby.

Her er det helt sikkert mange som har spart og brukt alle pengene som var tilgjengelig for å få tak i drømme tv'en sin.

Det jeg mener er at det spiller ingen rolle hva pengene er brukt til, er det TV så er det unødvendig luksus, akkurat som en bil som kunne kostet mye mindre, eller andre ting som folk kjøper.
    Neste powerbuy blir altså på pistoler til 100 000kr. Ren luksus. Med 50 påmeldte, er det 5mill. Og skulle man tape pengene, spiller det ingen rolle fordi Razortec har snakket med noen som har brukt mer enn det på veteranbiler....

At ingen har tenkt på dette før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er alle lei oss for at Lygren har blitt svindlet, ingen tvil.
    Det vi kjøpere veier frem og tilbake er, skal vi ta ansvar for Lygrens uansvarlighet og avtalebrudd?

Om dere synes synd på Lygren, gi han litt penger. Jeg klarer ikke å ta dere som sier at oss kjøpere har gjort noe som tilsier at vi skylder Lygren 5000,- for å få TV'en vi har bestilt.

Selvfølgelig, hadde det ikke vært et krav fra vår side at det ikke skulle forhåndsbetales, så hadde vi blitt like svindlet som Lygren, ingen tvil. Og sittet med skjegget i postkassa selv. Men vi hadde vitterlig tatt høyde for at Master IT ikke skulle gjøre noe muffins med våre penger.

Derfor er dette Lygrens ansvar.
    Jeg donerer gjerne noen hundrelapper sammen med forumets 22000 andre brukere for at AVforum skal klare seg, men 5000 synes jeg er mye.

Side 47 av 59 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •