Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 59 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror absolutt ikke Lygren er en svindler. Jeg mener han handlet naivt og nå gjør et redelig forsøk på å ta ansvar. Det fortjener han respekt for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Her forteller dere meg at dere visste MasterIT hadde et frynsete rykte,,,og allikevel handler dere med dem. Hvor er risikoanalysen i dette bildet... Å vente med å betale pengene til varen er levert er jo julenisse opplegg, det er jo ikke risiko beregning for fem flate øre... Dumhet.

Evner du ikke selv å se hvor dumt det du skriver høres ut? Må du ha det inn med teskje?

Hør...jeg syns synd på dere, men jeg blir litt oppbrkt over at Lygren har jobbet mye med dette og at dere til slutt stiller han til veggs, istedenfor å fokusere kreftene deres på Mastergruppen.

Dgl. leder i MasterIT var ansatt i Masterminds, om MasterIT er slått konk så bør dere i realiteten ha mulighet til å hente ut penger fra hans arb.giver.. nevnte Masterminds.
    Utrolig hvor mange ganger du skriver at kreftene må settes inn på denne Mastergruppen. Tror du virkelig det er mulig å dra ut denne summen av dette firmaet nå? Hvis du prøver å være noe realistisk? På det flotte programmet(ironi) TV2 Hjelper deg har jo liknende saker blitt presentert utallige ganger og ved bortimot 100% av tilfellene har forbrukeren sittet igjen med svarteper. Og hvis det da ikke er mulig å få tilbake disse kronene fra firmaet, skal man da bare si "pytt pytt, det var jo bare 20 lapper jeg gikk glipp av"?
    Uansett hvordan man vender eller vrir på det har AVforum, etter min mening, handlet uansvarlig ovenfor kjøperne og gått bak ryggen deres ved å betale ut pengene selv om det ikke var avtalen. Dette går det ikke an å komme seg utenom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Så du mener Lygren er idiot også? Ettersom han har fulgt den praksisen før, mener jeg?
    Men må du også ha det inn med teskje? Der har alle like mye skyld i dette skriver jeg gang på gang. Lygren og dere! Syns det er feil at dere henger ut 1 pers.

Newcomer TommySund sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at mitt første innlegg på dette forumet skulle bli på denne måten,,,men la gå. Trist sak for alle dette her.

Har ikke kjøpt selv, Manglet noen tusenlapper på konto for det, men har en venn som desverre var med på dette. Han er vel en av de som har lyst til å få tilbake sine penger. I den forbindelse:

Angående refundering av kr 10 000. Det står i forslaget fra Lygren at PC Performerance ANS gir 15 000kr, hvorfor er ikke det samme beløpet mulig å få i cash?

Dersom AVshop bestiller skjermene, får vel de dette til innkjøpspris... Minus de 5000kr man selv må betale, og minus det AVforum allerede har tatt i fortjeneste på det første kjøpet som gikk dårlig, hvor mye dekker egentlig AVforum av dette? 10k per skjerm kanskje? Altså rundt 430k? Så får de vel noe fradrag på det igjen så vidt jeg skjønte på det som stod tidligere her... (?) Er de heldig får de også penger ut av MasterIT og/eller Mastermind.

Fikk høre på et annet forum at bare det ene (største) annonse-banneret her tjener AVforum 880 000kr i året på, noe som ser ut til å stemme med info på avforum. I tillegg kommer resten av annonseringen, og fortjeneste fra Powerbuy.

Får ikke det helt til å stemme at det står så dårlig til at de ikke kan erstatte hele beløpet de har gitt til en slik konkursrammet bedrift uten kundenes velsignelse....

Mvh Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ebola_4_U
    Du trenger ikke luke ut svindlere når du ikke betaler noe før du får produktet. Da er jo risikoen for å bli svindlet relativ liten - ELLER? Det spiller vel liten rolle om firmaet har et frynsete rykte - Lygren går god for firmaet, lover å ikke betale ut penger før TVen er levert. Hvor sannsynlig er det å bli svindlet da!

Du er på grensen til et forumtroll i mine øyne ...

Dette poenget har blitt prøvd forklart for stakkaren mange nok ganger nå, men han forstår det vist bare ikke, så bare la det ligge folkens. Ikke bruk krefter på han. Så forsvinner han nok snart dersom han ikke får noe oppmerksomhet, for det er jo utvilsomt kun det han er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke luke ut svindlere når du ikke betaler noe før du får produktet. Da er jo risikoen for å bli svindlet relativ liten - ELLER? Det spiller vel liten rolle om firmaet har et frynsete rykte - Lygren går god for firmaet, lover å ikke betale ut penger før TVen er levert. Hvor sannsynlig er det å bli svindlet da!

Du er på grensen til et forumtroll i mine øyne ...
    Hehe...

Når man handler med et firma som har blitt omtalt som svindlere tidligere, når ingen stopper Lygren fra å handle med dette firmaet i ettertid med et beløp som overstiger 800.000,-

Hvor sannsynlig er det at man blir svindlet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Dette poenget har blitt prøvd forklart for stakkaren mange nok ganger nå, men han forstår det vist bare ikke, så bare la det ligge folkens. Ikke bruk krefter på han. Så forsvinner han nok snart dersom han ikke får noe oppmerksomhet, for det er jo utvilsomt kun det han er ute etter.
    Oppmerksomhet? Takk det får jeg nok av ellers i livet, men å banke litt vett inn i skallen på folket her inne var jo håpløst... Om noe så er det derfor jeg gir meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Å dekke 75% av beløpet virker på meg som et meget seriøst forsøk på å løse denne konflikten.
    Joda, det er jo hyggelig det. Men, ved å få til en billig avtale med levering av nye TVer, trekke fra utgifter på firmaet så blir det ikke 75% på Lygren. Dersom du ser på avtalen så blir det ikke gitt mer enn 10.000 til de som vil ha penger. Hvorfor ikke? Jo, fordi den andre avtalen koster Lygren ikke mer enn 10.000 kroner.

Lygren gjør det han kan for å begrense sine egne tap. Dersom han ikke hadde noe ansvar, ikke var klandreverdig, ville det jo ikke være nødvendig å dekke tap for kjøperne? Når det er sagt så ønsker nok Lygren også å sørge for at han ikke får et frynsete rykte, så "tilbudet" har nok flere sider.

Noe jeg ikke kan finne noe sted er hvordan provisjonen til Lygren skulle betales ut. Det er vel rimelig å anta at han ikke overførte alle pengene til Master IT men beholdt sin egen provisjon? I så tilfelle, hvor mye overførte Lygren til Master IT og hvor mye beholdt han selv i provisjon?

Dette må jo også trekkes fra på det beløpet som dekkes av Lygren sitt ANS. Etter fratrekk av tap, redusert skatt m.m så er det ikke nødvendigvis så mye som belastes Lygren sitt ANS ... Kanskje kan han få igjen noe fra konkursboet også ...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppmerksomhet? Takk det får jeg nok av ellers i livet, men å banke litt vett inn i skallen på folket her inne var jo håpløst... Om noe så er det derfor jeg gir meg.
    Da ble jeg overbevist. Du er et forumtroll og jeg vil derfor ikke kommentere noen av dine innlegg videre. Nå har du jo kommet hit for å trolle, men jeg tror vi andre kunne hatt glede om du fant et annet forum.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synes Lygren har håndtert det meget bra! Respekt!

Mange synes å glemme at det er Master-IT som er synderen her.
    Siden det nok ikke er mye verdier igjen der så mener jeg at de som er
    rammet av denne svindelen må gå etter Masterminds, knallhardt.
    Virker som de har melket Master-IT før konkursen, til fordel for Mastermind,
    og det er neppe lovlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg overbevist. Du er et forumtroll og jeg vil derfor ikke kommentere noen av dine innlegg videre. Nå har du jo kommet hit for å trolle, men jeg tror vi andre kunne hatt glede om du fant et annet forum.
    Det plager meg ikke nevneverdig, her poster jeg med like stor rett som alle andre og har mitt syn på denne saken. At dere senere plukker på enkeltpersoner understreker jo bare det jeg skriver

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Synes Lygren har håndtert det meget bra! Respekt!

Mange synes å glemme at det er Master-IT som er synderen her.
    Siden det nok ikke er mye verdier igjen der så mener jeg at de som er
    rammet av denne svindelen må gå etter Masterminds, knallhardt.
    Virker som de har melket Master-IT før konkursen, til fordel for Mastermind,
    og det er neppe lovlig.
    Japp det syns absolutt jeg også, er det midler i det selskapet så er det mulig å få hentet noe der.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste er ute etter å plassere skyld og diskutere hva som kunne vært gjort bedre i første omgang. Skaden er skjedd, hva gjøres videre?

Hvordan er prisen på 25k for 46" M86 sammenlignet med resten av markedet?
    I tillegg; er 20k for den mindre modellen er konkurransedyktig pris?

Vil for ordens skyld også nevne at jeg synes denne saken er meget trist og jeg håper dette ordner seg for de av dere som har blitt lurt av leverandøren i denne saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er iallefal helt sikkert at innkjøpsprisen på en slik tv ligger langt nærmere 20.000 enn 10.000. Bransjen er preget av ekstrem konkurranse og ditto lave marginer. Jeg har selv tilgang til Norek, Scribona og Itegra og vet hva som betales for liknende produkter.

Som jeg selv skrev i min egen post er nok forumsbrukerne meget interessert og Lygren tjent med mer gjennomsiktighet i tallene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest igjennom alle innlegene synes jeg synd på de som tapte så mye penger.
    Etter som slutten på denne historien nærmer seg og tilbudet er på bordet synes jeg ikke kr 5 000,- i tap er noe i sutre over forholdene tatt i betrakning.

Har man kr 20 000 til TV så sulter men ikke.
    Lygren har med dette opprettet tilitten igjen.
    Skulle jeg blitt med på et nytt powerby er nok etter denne dyrkjøpte erfaringen stedet å gjøre det på.
    Min tilitt har Lygren vunnet tilbake.
    Stå sammen og knus de virkelige skurkene er mitt råd så for dere ha en fortreflig sensommer med nye skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    Det er iallefal helt sikkert at innkjøpsprisen på en slik tv ligger langt nærmere 20.000 enn 10.000. Bransjen er preget av ekstrem konkurranse og ditto lave marginer. Jeg har selv tilgang til Norek, Scribona og Itegra og vet hva som betales for liknende produkter.

Som jeg selv skrev i min egen post er nok forumsbrukerne meget interessert og Lygren tjent med mer gjennomsiktighet i tallene.
    It bransjen operer med netto gevinster på mellom 2 og 3% Det sier jo litt. Nå vet jeg ikke helt hva dette ligger på i AV verdenen men jeg kan tenke meg at det ikke er så fryktelig langt unna...4-5% kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jeg sikker kommer til å få mange mot meg, men jeg tenkte bare å se hva stemningen litt samlet var nå...

Jeg for min del har lest gjennom dette tilbudet, og personlig synes det er en ganske ok deal. Jeg for min del føler at jeg bruker alt for mange timer av min dag til å lese gjennom forum innlegg for å se hva om skjer med TV'ene.

Jeg ble med på dette forumet for å få meg en TV, og det er fremdeles en TV jeg har lyst på. Dersom vi skal gå gjennom dette med å få pengene tilbake kommer det til å ta en evighet..

Her er det snakk om 5 tusen kroner, eller konkurs for AVforum? Jeg for min del vurderer å bare betale disse pengene, og heller si at jeg bommet litt.. Er det fler som føler det samme her?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette finner jeg litt smakløst, unnskyld meg. Jeg skal ikke spekulere hvor mye AVforum har i annonseinntekter eller hvor mye PC Performance ANS har i omsetning, men å si at en må låne penger på familien det er direkte smakløst. Grunnen til at dette er bevisst brukt ved flere anledninger er for å skape medfølelse og sørge for at det er færre krav mot PC Performance ANS.

Jeg forstår Lygren, det har oppstått en meget kjedelig situasjon.

1. Han gjorde ikke gode nok forundersøkelser vedrørende MasterIT som skulle levere TVene. Det viser seg at i god tid før kjøpet lå kredittanmerkninger og krav fra flere kreditorer. Dette burde Lygren med sin utdannelse og erfaring ha sjekket ut i forkant.

2. Han fikk en henvendelse fra en forumdeltaker som påpekte at det var noe "muffens" med MasterIT. Dette burde ha fått Lygren til å sjekke firmaet grundigere.

3. Han overførte penger, noe som strider mot avtalen som forelå i forkant av PowerBuy'et.

Her har mange feil ført til store tap for brukere av forumet. Jeg må si at jeg er skuffet over Lygren. Jeg har vært medlem en stund uten å delta aktivt i diskusjonene, men flittig vært innom forumet.

Håndteringen som Lygren har utvist i denne saken er ikke god, og jeg mener at han bør ta alle utgifter og dekke dem 100%. Kreve så mye han kan fra MasterIT og skrive av resten som tap på ANS'et.

Driver man en virksomhet må man ta konsekvensene av feil og gjøre opp for seg - på en ordentlig måte, ikke halvhjertet.

Jeg fikk frysninger på ryggen når jeg tidligere i dag leste igjennom alle postene, og bare så utviklingen.

Lykke til de av dere som har betalt for TV, og tenk dere veldig godt om før dere går med på en avtale med Lygren der dere tar en del av tapet. Sjekk ut hvilke muligheter dere har for å få 100% igjen før dere kryper til korset.
    Skjønner heller ikke hvordan så mange kan si at AVforum har gjort en aldeles strålende jobb her som det står respekt av?

MasterIT har gjort en feil, men den feilen hadde aldri skjedd om ikke AVforum rotet det til med de 3 punktene Ebola_4_U nevner her.

Å tape over 10 000kr er ikke så morsomt.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It bransjen operer med netto gevinster på mellom 2 og 3% Det sier jo litt. Nå vet jeg ikke helt hva dette ligger på i AV verdenen men jeg kan tenke meg at det ikke er så fryktelig langt unna...4-5% kanskje?
    Det må være driks/tips det du snakker om! Det er ingen firma som overlever med slike kalkyler....

Tosk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasjs
    Jeg vet jeg sikker kommer til å få mange mot meg, men jeg tenkte bare å se hva stemningen litt samlet var nå...

Jeg for min del har lest gjennom dette tilbudet, og personlig synes det er en ganske ok deal. Jeg for min del føler at jeg bruker alt for mange timer av min dag til å lese gjennom forum innlegg for å se hva om skjer med TV'ene.

Jeg ble med på dette forumet for å få meg en TV, og det er fremdeles en TV jeg har lyst på. Dersom vi skal gå gjennom dette med å få pengene tilbake kommer det til å ta en evighet..

Her er det snakk om 5 tusen kroner, eller konkurs for AVforum? Jeg for min del vurderer å bare betale disse pengene, og heller si at jeg bommet litt.. Er det fler som føler det samme her?
    Synes tanken din er fornuftig for alle parter. Hadde det vært ett gigantkonsern med en drittsekk som leder hadde jeg blitt skuffet hvis noen godtok ett slikt tilbud. Men siden det handler om en blemme og siden alle vet at det i utgangspunktet ble gjort i god tro er jeg enig. AVforum får en pen regning og har nok lært av dette, men det er tross alt bedre enn at hele siden kan bli lagt ned og at ingen ender opp med noe kroner i det hele tatt.

Side 46 av 59 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •