Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 59 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Syns heller dere skal rette sinnet deres mot MasterIT her som faktisk er de som har gjort noe ulovlig. Jeg syns Lygren har strukket seg langt med det tilbudet han har kommet med. Lengere enn det kan dere ikke forvente at han skal strekke seg. Siden MasterIT (som noen sa tidligere) har ansvaret for hva ansatte bedriver, er det dem dere burde rette anklager mot. Det er vel ikke så mye penger å hente ut i fra avforum. Man kan risikere at forumet går til grunne, vil vi det?
    Nettop det jeg også forsøker å poengtere, men samtidig kan jeg ikke dy meg når jeg seg all jobben Lygren har gjort ifbm. dette, og hvor lite kampvilje folket her inne har til å ta MasterIT....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic: Synes noe lukter rart her... To stk (som jeg har registrert) har kun skrevet i denne tråden? Dette er Norol og Chingling. Registrering har også skjedd etter denne saken begynte å rulle.... Hva er hensikten? Skulle også likt å vite om disse to også har andre brukernavn her inne.

On-topic: Synes Lygren kom med et godt tilbud - helt sikker på at han har strukket seg langt her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vet en hel del om forretningsdrift, nok til å jeg sjelden godtar annet enn 100% i forskudd for prosjekter jeg gjennomfører hos kunde.

Trådene du snakker om på HW.no kom jo inn i dette bildet etter at bestillingen var gjennomført Noe sent? Slett research...ergo er dere like mye skyld i dette selv.

Du, jeg ønsker deg lykke til jeg mannen, med å få penger ut av Lygren. Det er vel minste motstands vei tenker jeg, en slags trøstepremie til late forbrukere? La andre svi litt også...det gjør så godt i sjela det. Herregud stå sammen og ta rotta på resten av Mastergruppen. Slik jeg ser det er det vesentlig punkt her. Det er ikke hvor dere kjøte TV'ene, men hvem som tok pengene og hvor han var ansatt hen. Dgl. leder i MasterIT var jo ansatt i Masterminds...ergo har dere jo en mulighet til å gå på Masterminds på den måten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Selvsagt gjør jeg research på alle beløp over kr 1000,- Jeg veier risiko/leveringstid/fraktkostnad m.m. opp imot å betale noe mer et annet sted... Er dere helt i tåka eller?
    Og det gjorde jo alle her. Ingen oveføring av penger før TVen var på døren. Det er god research det, og skulle ikke by på problemer - med mindre du ikke kunne stole på Lygren da! ... Med en avtale med en som driver ANS så er det lite risiko for at du ikke får tilbake pengene dersom noe skjer. Men hvem skulle tro at en ikke kunne stole på Lygren. Så da har du fått svaret ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vet en hel del om forretningsdrift, nok til å jeg sjelden godtar annet enn 100% i forskudd for prosjekter jeg gjennomfører hos kunde.
    Så du forventer at kundene dine betaler alt de skal ha gjort av deg før det er utført??

Artig type du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart jeg gjør, alt annet er totalt irrasjonelt. Jeg skal ha lønn og betale regninger i selskapet mitt, kjøpe utstyr, betale regnskap m.m.

Engasjeres jeg for 24 måneder kan jeg ikke ta 33% fakturert hver 7 måned...det er jo rett og slett dumt det.

Om jeg er artig, så har ikke tapt en krone på det ihvertfall

Se nå da, nå begynner jammen endel av innleggene å gå på meg personlig, det tok jo ikke lang tid for meg å illustrere hvordan dere velger minste motstands vei hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest hele tråden vil jeg si at jeg føler sterkt med alle involverte, både kjøpere og Lygren.

Det er nok liten tvil om at Lygren rettslig sett står ansvarlig ettersom han brøt den viktigste forutsetningen for Powerbuy; det å ikke forskuddbetale. Jeg har tidligere sett på Powerbuy som et meget interessant konsept, nettopp på grunn av forutsetningen om at intet utbetales før alle har fått produktene.

At både Masterminds og Master IT var (og er) to helråtne selskap viser inkassohistorikken. Jeg ville nok ikke stolt særlig mye på noen derfra. Heller ikke mr. Hjelm (eller hva han nå het). Det forundrer meg derfor mye at en oppegående person som Lygren lot seg lokke til å forhåndsbetale et såpass stort beløp. Alarmklokkene må da ha begynt å ringe? Særlig ettersom han faktisk ble advart av minst en person underveis. Så hvorfor valgte han å betale på forskudd? Kan Ivar ha kommet med en lovnad som var så pass løfterik at den virket dempende på de nevnte alarmklokkene? Svindlere er dyktige på slik. De vet at grådighet er alles svakhet. Dette er årsaken til at Nigeriabrevene faktisk funker. Jeg tviler ikke et sekund på Lygrens ærlighet, men kan han ha blitt lokket med såpass god fortjeneste at han valgte å ta sjansen? Ha meg unnskyldt, dette er frimodige spekulasjoner, men jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor lygren valgte å betale.

Vel, så over til Lygrens tilbud:
    I min verden er tilbudet meget bra. Det blir ikke store tapet på hver enkelt. Lygren må betale meget dyrt for sin tabbe, og det står respekt av måten han håndterer saken på nå i ettertid. Ikke glem at fyren kunne satt seg på bakbeina og latt seg slå personlig konkurs. Det er faktisk ikke sikkert han har noen formue dere kunne fått dekket inn tapet av. Vil dere ta sjansen på at nettoverdiene er der ved et tvangssalg av alt han har? Værsågod, be my guest. Istedet for å "tape" kr 5000 risikerer dere langt mer. Husk også at gode råd er dyre. Advokater kan fort ta kr 2000 i timen. Noen må betale disse utgiftene også.

Har dere forresten undersøkt om det er noe å hente på hjem- og innboforsikring? Bare en tanke som falt ned i farten.

Jeg føler med dere alle sammen, men husk: Det kunne gått atskillig værre! Kanskje ikke for Lygren, men for alle dere som uforskyldt kom opp i dette rotet.

Til slutt: Dersom Masterminds er så oppe i denne dritten som det virker, håper jeg jungeltelegrafen går og at vi sørger for at selskapet ikke får alt for mange oppdrag i fremtiden.

Det er sjelden lurt å trykke på "Send svar"-knappen når man skriver i affekt. Jeg tar likevel sjansen.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Litt off-topic: Synes noe lukter rart her... To stk (som jeg har registrert) har kun skrevet i denne tråden? Dette er Norol og Chingling. Registrering har også skjedd etter denne saken begynte å rulle.... Hva er hensikten? Skulle også likt å vite om disse to også har andre brukernavn her inne.

On-topic: Synes Lygren kom med et godt tilbud - helt sikker på at han har strukket seg langt her!
    De har sikkert blitt medlemmer etter å ha lest om saken. Hvorfor syns du det lukter rart? De har vel lest igjennom postene og følt at de også har noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Hva om AVforum ikke kan tilbakebetale pengene?

Troverdighet? Hva babler du om?

Hva om forumet ikke har likviditet til å "ta tapet"?

Hva er gjelder dette maset angående troverdighet?

Hva om tilbakebetaling i praksis er å grave sin egen grav?
    Ebola svarte vel egentlig ganske bra på dette:

Sitat Opprinnelig postet av Ebola_4_U
    Troverdigheten han "babler" om er at Lygren sa at ingen penger ville bli overført før TVene ble levert. Lygren overførte pengene uten å hverken spørre kjøperne eller informere dem. Det er jo ikke noe som bygger troverdighet - eller?

Ved å rydde opp helt - ikke bare ta litt tap - så vil troverdigheten kunne bli rettet opp. Ved å la kundene/kjøperne ta en del av tapet så er troverdigheten til Lygren og AVforum's PowerBuy sterkt redusert.
    Ja hva om forumet ikke har likviditet til å ta tapet? Hva må en hvilken som helst annen bedrift gjøre hvis den kommer i en liknende situasjon?

Mas om Troverdighet? Det er ikke mulig å overleve som "handler" idag uten en viss grad av troverdighet. Sånn er det bare, men det er mulig det er jeg som er så enkelt møblert at jeg handler hos steder jeg føler er troverdige.

Hele saken er jo bare ufattelig kjedelig og moderator har handlet i beste interesse og ønsket jo selvfølgelig ikke komme i denne situasjonen. Men man trenger jo ikke være rakettforsker for å forstå at det har vært en litt for stor porsjon naivitet i denne handelen fra AVforum sin side.

Uansett håper jeg selvfølgelig at dette ordner seg så alle blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådene du snakker om på HW.no kom jo inn i dette bildet etter at bestillingen var gjennomført Noe sent? Slett research...ergo er dere like mye skyld i dette selv.
    Nei, de kom definitivt inn i bildet lenge før bestillingen gikk. Mange, inklusive meg selv, visste om MasterITs dårlige rykte. Nettopp derfor bestilte hovedparten av oss ETTER at Lygren sa at han ikke skulle forskuddsbetale.

At vi ikke nevnte trådene på hw.no spesifikt i denne tråden betyr ikke at vi ikke visste om dem...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det ble jo antydet i post #16. Men den var det jo ingen som la merke til ...

Hvem setter opp PowerBuy? Hvem hauser opp dette? Hvem er interessert i å selge (få profitt)? SHG.no nevnes i første posten. Hvem forventes det at skal drive research her? Den som formidler og inngår avtale med leverandør bør jo være sikker på at firmaet er til å stole på. Og forumbrukerne stoler på at Lygren kan jobben sin (det er jo tross alt noe han tjener penger på). Det var vel ingen som kunne forutsi at Lygren ville bryte avtalen med kjøperne? Og da kan en vel ikke kalle dette slett research. Tror du bare må tygge i deg at du er ute på tur. Du bør slutte og beskylde deltakerne i PowerBuyet som grådige hauker uten evne til å undersøke før de kjøper. For det har de gjort, men det var ikke mulig å forutsi at pengene ville bli overført før TVen var på døren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart jeg gjør, alt annet er totalt irrasjonelt. Jeg skal ha lønn og betale regninger i selskapet mitt, kjøpe utstyr, betale regnskap m.m.

Engasjeres jeg for 24 måneder kan jeg ikke ta 33% fakturert hver 7 måned...det er jo rett og slett dumt det.

Om jeg er artig, så har ikke tapt en krone på det ihvertfall
    Ivar skulle også ha penger til å betale regninger og kjøpe flybillett til Brasil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt gjør jeg research på alle beløp over kr 1000,- Jeg veier risiko/leveringstid/fraktkostnad m.m. opp imot å betale noe mer et annet sted... Er dere helt i tåka eller?
    Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg tar meg tid til å gi følgende svar på denne posten, men her er det uansett:

Der er så oppgitt over at vi ikke har veid risiko her. Når jeg forteller deg, gjentatte ganger(!), om at vi ble gitt et løfte om at penge aldri skulle overføres til Master IT før vi hadde TV'ne våre, ser du da virkelig ikke linken mellm dette, og det å veie risiko!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ebola_4_U
    Vel, det ble jo antydet i post #16. Men den var det jo ingen som la merke til ...

Hvem setter opp PowerBuy? Hvem hauser opp dette? Hvem er interessert i å selge (få profitt)? SHG.no nevnes i første posten. Hvem forventes det at skal drive research her? Den som formidler og inngår avtale med leverandør bør jo være sikker på at firmaet er til å stole på. Og forumbrukerne stoler på at Lygren kan jobben sin (det er jo tross alt noe han tjener penger på). Det var vel ingen som kunne forutsi at Lygren ville bryte avtalen med kjøperne? Og da kan en vel ikke kalle dette slett research. Tror du bare må tygge i deg at du er ute på tur. Du bør slutte og beskylde deltakerne i PowerBuyet som grådige hauker uten evne til å undersøke før de kjøper. For det har de gjort, men det var ikke mulig å forutsi at pengene ville bli overført før TVen var på døren.
    Ja og med at Lygren kan jobben sin, tar du da høyde for at han skal lukte ut svindlere? Hvorfor ble ikke MasterIT hyppigere diskutert som potensielle svindlere i denne tråden, hvorfor stoppet ikke noen Lygren fra å ta kontakt, hvorfor i hule handle med noen dere VET ER SVINDLERE.... Dere er like mye skyld i dette selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg tar meg tid til å gi følgende svar på denne posten, men her er det uansett:

Der er så oppgitt over at vi ikke har veid risiko her. Når jeg forteller deg, gjentatte ganger(!), om at vi ble gitt et løfte om at penge aldri skulle overføres til Master IT før vi hadde TV'ne våre, ser du da virkelig ikke linken mellm dette, og det å veie risiko!?
    Her forteller dere meg at dere visste MasterIT hadde et frynsete rykte,,,og allikevel handler dere med dem. Hvor er risikoanalysen i dette bildet... Å vente med å betale pengene til varen er levert er jo julenisse opplegg, det er jo ikke risiko beregning for fem flate øre... Dumhet.

Evner du ikke selv å se hvor dumt det du skriver høres ut? Må du ha det inn med teskje?

Hør...jeg syns synd på dere, men jeg blir litt oppbrkt over at Lygren har jobbet mye med dette og at dere til slutt stiller han til veggs, istedenfor å fokusere kreftene deres på Mastergruppen.

Dgl. leder i MasterIT var ansatt i Masterminds, om MasterIT er slått konk så bør dere i realiteten ha mulighet til å hente ut penger fra hans arb.giver.. nevnte Masterminds.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

powerbuy haha

Gjør som meg heller. Gå inn å handle på SHG.NO - d kan ta noe tid men du får i alle fall TVen, og billig penge og. de har 52" M86 til 26 000 nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å vente med å betale pengene til varen er levert er jo julenisse opplegg, det er jo ikke risiko beregning for fem flate øre... Dumhet.
    Så du mener Lygren er idiot også? Ettersom han har fulgt den praksisen før, mener jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evner du ikke selv å se hvor dumt det du skriver høres ut? Må du ha det inn med teskje?
    ...og der hørte jeg glasshuset single.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Lygren,

Som utenforstående til denne saken vil jeg bare si at Lygren sin håndtering av saken etter at den oppstod virker meget proffesjonell og det gis virkelig inntrykk for at han gjør sitt ytterste for å løse denne saken for samtlige parter innvolvert i saken.

Jeg har ingen dypere kjennskap til organisasjons-strukturen til AV-Shop men har selv forskuddsbetalt en ordre på 13.000 til AV-shop på kjøp av et lerret. Hvorvidt det er risk for "mine/våre andre's" penger ved et evt søksmål mot "formidleren" har jeg ikke juss kunskaper til å svare på men tror med vekt på både forumet, brukerne og av-shop'en at vi er best tjent med tilbudet som Lygren har fremmet kontra søksmål.

Å dekke 75% av beløpet virker på meg som et meget seriøst forsøk på å løse denne konflikten. Det er nok av meget stor interesse for forum brukerne at Lygren å vise mest mulig "gjennomsiktighet" i de finannsielle data relatert til saken. Hvorvidt Lygren/forhandler er interessert i å gå ut med innkjøpspriser er en annen sak.

20.000 er mye penger for de fleste og dette er muligens med på å hisse opp diskusjonen, tror det er viktig for alle å holde denne diskusjonen "nede på jorda". Ingen er tjent med "duplo" uttalelser.

Tenk også på personene bak navnene. Om presset på Lygren blir for stort risikerer dere å sitte igjen med ingenting. Samt at vi mister ressursperson som har vært til glede for svært, svært mange brukere. Lygren fortjener ikke å bli behandlet som en svindler.

Så får vi for all del håpe at denne saken løser seg så på best mulig måte og at svindlerne i saken får den straffen de fortjener.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og med at Lygren kan jobben sin, tar du da høyde for at han skal lukte ut svindlere? Hvorfor ble ikke MasterIT hyppigere diskutert som potensielle svindlere i denne tråden, hvorfor stoppet ikke noen Lygren fra å ta kontakt, hvorfor i hule handle med noen dere VET ER SVINDLERE.... Dere er like mye skyld i dette selv
    Du trenger ikke luke ut svindlere når du ikke betaler noe før du får produktet. Da er jo risikoen for å bli svindlet relativ liten - ELLER? Det spiller vel liten rolle om firmaet har et frynsete rykte - Lygren går god for firmaet, lover å ikke betale ut penger før TVen er levert. Hvor sannsynlig er det å bli svindlet da!

Du er på grensen til et forumtroll i mine øyne ...

Side 45 av 59 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •