Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 59 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Igjen kommer mitt poeng til sin rett syns jeg, dersom man er med på slike avtaler må man også tåle en viss risk ved det. Herregud...tror dere virkelig at dere vinner hver gang uten å tape innimellom.... voks opp og lær livet å kjenne. Grådigheten i dette landet har tatt helt overhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste kurs hos Masterminds?
    - neppe

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg skal love dere at jeg har strukket meg så langt strikken strekkes kan, her må det lånes penger både på privaten og familien
    Dette finner jeg litt smakløst, unnskyld meg. Jeg skal ikke spekulere hvor mye AVforum har i annonseinntekter eller hvor mye PC Performance ANS har i omsetning, men å si at en må låne penger på familien det er direkte smakløst. Grunnen til at dette er bevisst brukt ved flere anledninger er for å skape medfølelse og sørge for at det er færre krav mot PC Performance ANS.

Jeg forstår Lygren, det har oppstått en meget kjedelig situasjon.

1. Han gjorde ikke gode nok forundersøkelser vedrørende MasterIT som skulle levere TVene. Det viser seg at i god tid før kjøpet lå kredittanmerkninger og krav fra flere kreditorer. Dette burde Lygren med sin utdannelse og erfaring ha sjekket ut i forkant.

2. Han fikk en henvendelse fra en forumdeltaker som påpekte at det var noe "muffens" med MasterIT. Dette burde ha fått Lygren til å sjekke firmaet grundigere.

3. Han overførte penger, noe som strider mot avtalen som forelå i forkant av PowerBuy'et.

Her har mange feil ført til store tap for brukere av forumet. Jeg må si at jeg er skuffet over Lygren. Jeg har vært medlem en stund uten å delta aktivt i diskusjonene, men flittig vært innom forumet.

Håndteringen som Lygren har utvist i denne saken er ikke god, og jeg mener at han bør ta alle utgifter og dekke dem 100%. Kreve så mye han kan fra MasterIT og skrive av resten som tap på ANS'et.

Driver man en virksomhet må man ta konsekvensene av feil og gjøre opp for seg - på en ordentlig måte, ikke halvhjertet.

Jeg fikk frysninger på ryggen når jeg tidligere i dag leste igjennom alle postene, og bare så utviklingen.

Lykke til de av dere som har betalt for TV, og tenk dere veldig godt om før dere går med på en avtale med Lygren der dere tar en del av tapet. Sjekk ut hvilke muligheter dere har for å få 100% igjen før dere kryper til korset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei,

Må bare klarere et par ting her, jeg har ikke tapt en kr. på PowerBuy men jeg liker ikke at man "lurer" forbrukere. AVForum var meget "imot" og nektet alt ansvar i fob. alle mulige tap frem til jeg kommenterte at dette ikke var "riktig". (Personlig så kjøper jeg det jeg ønsker meg når jeg måtte ønske meg det og betaler når jeg får varen)

Når det ikke gjelder noe å hente hos AVForum / PCPerformance så er det vell helt opp til hva som er å hente ut fra selskapet / personen - da man hefter for all gjeld / forpliktelser man har opparbeidet med den org. formen (DA / ANS). Jeg ville tro at alle forbrukerene ville fått dekket sitt krav uten avkorting skulle dette skje...

Å si at det er å strekke seg langt er noe jeg ikke er enig i, men om brukerene aksept. forslaget fra AVForum med det tapet dette innebærer for den enkelte forbruker er det noe de selv må aksept (Er litt usikker på om dette må være i flertall eller om hver enkelt avgjør hva de ønsker).

Stridens kjerne er om det som har skjedd i denne saken er strafferettslig med tanke på AVForums overføring av penger før varene var levert og hvilket forhold denne form for "formidling" av varer kan regnes som (Da med tanke på om kjøpsloven slår inn og / eller om avtaloven slår inn).

Jeg hadde nok fokusert på den aktuelle avtalen og overføringen - da jeg tilver i det hele tatt Mastermind sfæren ikke har noen penger / midler til å i det hele tatt å betale noe som helst (selv om de skulle bli dømt til å tilbakelevere noen midler - og jeg tror nok den gruppen kommer til å gå konkurs innen kort tid).

Så kos dere - både dere som liker å rakke ned på de uheldige forbrukerene og dere som prøver å bortforklare de ulike ansvarsforholdene. Samtidig ønsker jeg de uheldige forbrukerene lykke til i tiden som kommer med prosessen for å få minimert sine eventuelle tap.

Ha en fortreffelig aften!
    Jeg kan vanskelig se at du bidrar til noe som drar i en positiv retning av en løsning for alle parter. Du har fra begynnelsen av vært imot Lygren og det han nå faktisk prøver å få til.

Å si at Lygren ikke strekker seg langt er noe du langt ifra har forutsetninger for å uttale deg om da du ikke har noen som helst oversikt over hvilke midler han bestitter!

Hvis tilbudet fra Lygren innebærer at han akkurat holder seg flytende så har han strukket seg langt.

Hvis man velger å takke nei til tilbudet og heller satser på å gå til sak mot Lygren for å få utbetalt hele beløpet, og dette resulterer i at han selv ender opp i betydelig gjeld så vil jeg ikke kalle det en god løsning.

Personlig ville jeg godt for tilbudet om ny tv, og at man samlet rettet seg mot Master IT.

Ellers kan man risikere at Master IT og Ivar slipper unna, og Lygren ender opp som den store taperen her. Og strengt tatt er det ikke han som er den store skurken her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Var jo akkurat det jeg også prøver å poengtere. Lygren forsøker her kun å hjelpe brukere av forumet å oppnå bedre priser ved å forhandle på vegne av dem. Selvsagt ønsker ikke en leverandør å motta betaling fra 43 stk, da noen sikkert ikke betaler og alt ståheiet som kommer rundt den prossesen.

Å da begynne å stille AVForum til veggs som erstatningsansvarlig for hele beløpet syns jeg rett og slett er forkastelig (uavhengig av lovverket). Jeg blir så vanvittig forbanna når jeg ser ola dunk gå over sine bremmer når de ikke tar ansvaret for sine egne dumheter. (sorry alle sammen... men dette er faktisk like mye deres egen feil.) Dere må jo tross alt tenke gjennom denne risken et hvilket som helst sted der dere handler på nettet.

Så leser jeg all etterpåklokskapen som kommer veltende inn over tråden og kjenner hårveksten slå rot i øya. I all ærlighetens navn skulle et par av dere fått smake kjølen på Rana-plasten min! Skjerp dere! Skam dere! og lær av denne episoden til neste gang. Ikke la Lygren ta dette tapet, mannen forsøker kun å hjelpe. Etter min mening har han ikke bare strukket seg langt, han har røket strikken (og måtte den treffe enkelte personer der det gjør vondt) ved å tilby kompensasjon.

Avforum har lovet alle deltakerne at pengene IKKE skulle overføres før vi sto med TV'ene i hånd! Folk har blitt med på dette kjøpet på bakgrunn av den tryggheten det løftet gir.

Så har Avforum gjort den utrolige avgjørelsen å overføre et beløp på 829.900 kr til MasterIT UTEN sikkerhet! Altså, alle jeg har snakket med som driver en eller annen form for business bare måper når jeg forteller de om dette. Dette er en helt vanvittig handling som lukter amatør lang vei. Og det er også en handling som ble gjort bak ryggen på alle deltakerne som hadde blitt lovet at dette ikke skulle skje! Hvordan kan forbrukerne føles seg lurt av Master IT når de faktisk ble lovet av Avforum at det aldri ville kunne oppstå en situasjon der MasterIT hadde mulighet for å lure noen som helst!?

Lygren har til og med blitt advart i forkant om at Master IT ikke spiller rent, av kunder som selv har vært offer for dette. Og allikevel klarer han å forhåndsbetale dette svimlende beløpet til denne bedriften.

Sound: Du sier du blir så forbanna når deltakerne ikke står til ansvar for sine egne dumheter. Den eneste dumheten deltakerne har gjort her må jo kunne sies å være at de stolte på lygren når han sa at han ikke ville forhåndsbetale beløpet! Er det dette du refererer til da? For det virker jo litt rart ettersom du, ut i fra resten av det du sier kunne vært kona hans.

Jeg kan love deg at den forbannelsen du føler ikke er i nærheten av å kunne måle seg med den forbannelsen jeg føler over det innlegget ditt! Gjør litt research i saken før du kommer snublende inn med dine utenomforstående og provoserende innlegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å se hvor forskjellige reaksjoner utenforstående har på det som har
    skjedd, om ikke annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Hei,
    Må bare klarere et par ting her, jeg har ikke tapt en kr. på PowerBuy men jeg liker ikke at man "lurer" forbrukere. AVForum var meget "imot" og nektet alt ansvar i fob. alle mulige tap frem til jeg kommenterte at dette ikke var "riktig". (Personlig så kjøper jeg det jeg ønsker meg når jeg måtte ønske meg det og betaler når jeg får varen)
    Her er det ingen som lurer noen, men det bør helt klart være en uskreven forståelse for hvordan disse systeme fungerer. Enkelte personer er bare så grådige at de hopper på nestemann i rekken.

Når det ikke gjelder noe å hente hos AVForum / PCPerformance så er det vell helt opp til hva som er å hente ut fra selskapet / personen - da man hefter for all gjeld / forpliktelser man har opparbeidet med den org. formen (DA / ANS). Jeg ville tro at alle forbrukerene ville fått dekket sitt krav uten avkorting skulle dette skje...
    AVForum har ikke solgt dere TV'ene, men har formidlet og håndtert kontakt som en tjenste til PB brukere. Skjerp deg!

Å si at det er å strekke seg langt er noe jeg ikke er enig i, men om brukerene aksept. forslaget fra AVForum med det tapet dette innebærer for den enkelte forbruker er det noe de selv må aksept (Er litt usikker på om dette må være i flertall eller om hver enkelt avgjør hva de ønsker).
    Aksepterer tilbudet? Vær glad at han faktisk tynges av samvittighet, kontra de personene/bedriftene som stakk av med pengene deres. Ikke la han ta det tapet, men bær dumheten deres, og lær av den.

Stridens kjerne er om det som har skjedd i denne saken er strafferettslig med tanke på AVForums overføring av penger før varene var levert og hvilket forhold denne form for "formidling" av varer kan regnes som (Da med tanke på om kjøpsloven slår inn og / eller om avtaloven slår inn).
    Hva... tror du man får noe som helst uten å betale for det i dag?

Jeg hadde nok fokusert på den aktuelle avtalen og overføringen - da jeg tilver i det hele tatt Mastermind sfæren ikke har noen penger / midler til å i det hele tatt å betale noe som helst (selv om de skulle bli dømt til å tilbakelevere noen midler - og jeg tror nok den gruppen kommer til å gå konkurs innen kort tid).
    Får raska på da og begynne å sette fokus der det teller!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Avforum har lovet alle deltakerne at pengene IKKE skulle overføres før vi sto med TV'ene i hånd! Folk har blitt med på dette kjøpet på bakgrunn av den tryggheten det løftet gir.

Så har Avforum gjort den utrolige avgjørelsen å overføre et beløp på 829.900 kr til MasterIT UTEN sikkerhet! Altså, alle jeg har snakket med som driver en eller annen form for business bare måper når jeg forteller de om dette. Dette er en helt vanvittig handling som lukter amatør lang vei. Og det er også en handling som ble gjort bak ryggen på alle deltakerne som hadde blitt lovet at dette ikke skulle skje! Hvordan kan forbrukerne føles seg lurt av Master IT når de faktisk ble lovet av Avforum at det aldri ville kunne oppstå en situasjon der MasterIT hadde mulighet for å lure noen som helst!?

Lygren har til og med blitt advart i forkant om at Master IT ikke spiller rent, av kunder som selv har vært offer for dette. Og allikevel klarer han å forhåndsbetale dette svimlende beløpet til denne bedriften.

Sound: Du sier du blir så forbanna når deltakerne ikke står til ansvar for sine egne dumheter. Den eneste dumheten deltakerne har gjort her må jo kunne sies å være at de stolte på lygren når han sa at han ikke ville forhåndsbetale beløpet! Er det dette du refererer til da? For det virker jo litt rart ettersom du, ut i fra resten av det du sier kunne vært kona hans.

Jeg kan love deg at den forbannelsen du føler ikke er i nærheten av å kunne måle seg med den forbannelsen jeg føler over det innlegget ditt! Gjør litt research i saken før du kommer snublende inn med dine utenomforstående og provoserende innlegg!
    Det er klart du fraskriver deg ansvar fra en avtale du selv inngikk...det er visst normal holdning her det. Hva i all verden er et "utenomforstående" innlegg?

For det første har jeg ikke vært en aktiv poster i dette forumet, men jeg har da vitterlig vært medlem her på forumet en god stund. Å unngå denne debatten er ganske vanskelig selv i vanlige aviser, og jeg har selv vært med på PB's i andre fora og vet hvordan de fungerer...takk.

Når det gjelder forhånsbetalingen av over 800k så er det klart man betaler når man skal ha levert en vare... Er dere fullstendig blanke? Hvorfor leste jeg ikke mer om hvor svindelaktige MasterIT er tidligere i denne tråden, med unntak av noen innlegg lenge etter at bestillingen var gjennomført? Mener du virkelig at du selv er uten ansvar her? Hadde ikke du sjansen til å la være å kjøpe denne TV'en når du visste at MasterIT var et svindelforetak? Fakta her er at DU er for lat til å gjøre grundig research på lik linje med 43 andre her inne, og nå brenner dere Lygren for deres egne dumheter.

Jeg syns synd på dere, men fordi dere forbanna sneversynte og trange. At dere har tapt penger hadde dere kommet til å ha gjort før eller siden på en annen nettbutikk som var normalt insolvent uten å gjøre grundigere research.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er merkelig. Og som virker helt ute på jordet.

Er jo at Bård ifølge artikkelen på E24 brukte pengene for å betale ned annen gjeld. Men de skulle ikke stå på den kontoen så det kunne ikke han vite.

Dette er jo frykte besynderlig.

Han burde stusset litt over at det tilfeldigvis stod 860.000kr på kontoen?
    Men neida, han tenkte vel at bedriften går jo med strålendes overskudd og brukte de pengene uten å sjekke.

Er jo helt tydelig at daglig leder har vist hvordan det stod til å prøver å ro så mye i land før konkursen var kjent.

Så trur ikke vi skal stole så mye mere på denne Bård enn Ivar

P.S T-skjorte blir bestilt for støtte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Hvorfor forbrukere opptrer på denne måten?: Grådighet. Der det kan være noe å hente, så forsøker de som hauker. Herksteknikker og trusler er vanlige forsøk, selv om disse aldri har noen som helst hjemmel i norsk lov.
    Her er du ute på tynn is. Kundeforholdet her er basert på tillitt, en tillitt til den avtalen som lå i forkanten av kjøpet - ingen penger skal betales ut før TVene er levert. At du kan komme og si at kunder som betaler 20.000 kroner for en TV og senere blir tilbudt 10.000 kroner tilbake er grådige og forsøker seg som hauker så er jeg bare målløs.

For det andre måtte Lygrens motivasjon ha vært egen profitt. Dersom handelen hadde blitt kansellert ville han tapt sin kommisjon. F.eks. 3 %. Dette beløpet er ikke så stort. Kan det være forventet kommisjon var større? Hvis ikke er det klart at Lygrens største motivasjon måtte være det første alternativ: Unngå misfornøyde kunder.
    Det er sakens kjerne. Lygren har brutt avtalen med kjøperne, betalt ut pengene før TVene ble sendt ut for å sørge for at det ble noe av avtalen. Er kundene da grådige når de vil ha pengene sine tilbake?

Derfor er min påstand at alminnelig grådighet i samfunnet er årsaken til at Lygren betalte på forskudd. Dersom kunder generelt sett ikke hadde oppført så grådige ville ikke Lygren følt seg presset til å akseptere forskuddsbetaling.
    Jeg tror ikke Lygren følte at en potensiell negativ omtale drev ham til å overføre penger. Det er ikke kjøpernes grådighet her som er skylden, men slett utført og lite profesjonelt arbeide fra Lygren som har ført til denne saken. Kanskje fordi grådigheten om profitt drev ham til å overføre penger ...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye usaklighet på en gang, gitt!

Var jo akkurat det jeg også prøver å poengtere. Lygren forsøker her kun å hjelpe brukere av forumet å oppnå bedre priser ved å forhandle på vegne av dem.
    Lygren mottar også provisjon på salget, i dette tilfellet over 50.000 kroner (basert på tall fra Lygren selv). Han er sikkert en alle tiders fyr, men han driver ikke med Powerbuy av veldedighet.

Å da begynne å stille AVForum til veggs som erstatningsansvarlig for hele beløpet syns jeg rett og slett er forkastelig (uavhengig av lovverket).
    Poenget er at han overførte våre penger (og risikoen) etter at han ettertrykkelig hadde sagt at så ikke skulle skje. Det er ikke dermed sagt at vi ønsker å bruke lovverket for å ribbe Lygren for alt han har. Vi ønsker en løsning som alle kan leve med.

Dere må jo tross alt tenke gjennom denne risken et hvilket som helst sted der dere handler på nettet.
    Nettopp derfor ønsket vi ikke forskuddsbetaling.

Skjerp dere! Skam dere! og lær av denne episoden til neste gang.
    Jeg synes DU burde skamme deg og lære en ting: Sett deg inn i saken før du begynner å hyle og skrike om ting du ikke veit noe om.

Ikke alle kunder er usakelig grådige. Noen er værre enn andre. Jeg vil påstå at de som melder seg på en slik deal som det var snakk om her er over gjennomsnittet grådige. Hvorfor? Fordi de kunne spare en usle tusenlapp på å bli med her.
    Feil. Det er ikke grådighet men rasjonalitet. Når samme vare er tilgjengelig mange steder er det rasjonelt å kjøpe der det er lavest pris.

...og jeg har selv jobbet i butikk og drevet med kundeservice, ironisk nok i den bedriften Lygren også har jobbet i. Jeg vet at mange kunder kan være i overkant kjipe. Men det er forskjell på å være kjip og ønske å kjøpe ting til lavest mulig pris. Jeg tror du har mye å tjene på å slutte å dømme folk etter hva du opplevde som kundeservicetelefonmedarbeider et eller annet sted.

Når det er sagt, er jeg ganske sikker på at vi skal kunne komme til en løsning her...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart du fraskriver deg ansvar fra en avtale du selv inngikk...det er visst normal holdning her det. Hva i all verden er et "utenomforstående" innlegg?

For det første har jeg ikke vært en aktiv poster i dette forumet, men jeg har da vitterlig vært medlem her på forumet en god stund. Å unngå denne debatten er ganske vanskelig selv i vanlige aviser, og jeg har selv vært med på PB's i andre fora og vet hvordan de fungerer...takk.

Når det gjelder forhånsbetalingen av over 800k så er det klart man betaler når man skal ha levert en vare... Er dere fullstendig blanke? Hvorfor leste jeg ikke mer om hvor svindelaktige MasterIT er tidligere i denne tråden, med unntak av noen innlegg lenge etter at bestillingen var gjennomført? Mener du virkelig at du selv er uten ansvar her? Hadde ikke du sjansen til å la være å kjøpe denne TV'en når du visste at MasterIT var et svindelforetak? Fakta her er at DU er for lat til å gjøre grundig research på lik linje med 43 andre her inne, og nå brenner dere Lygren for deres egne dumheter.

Jeg syns synd på dere, men fordi dere forbanna sneversynte og trange. At dere har tapt penger hadde dere kommet til å ha gjort før eller siden på en annen nettbutikk som var normalt insolvent uten å gjøre grundigere research.

Ærlig talt mann, Lygren ga oss et løfte om at pengene ikke skulle overføres før vi sto med Tv'ne i hånd. Kan jeg si det noe enklere for deg, eller må du ha det inn med teskje?

Ville du selv brukt tid på å researche en butikk dersom du ble gitt et løfte om at pengene uansett aldri ville kommet i hendene på denne butikken før du selv sto med Tv'en din i hånd!?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...mange som var raskere på labben en meg, der...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns nå du glorifiserer hele avfor s0und. Saken er jo at mange meldte seg på med et premiss at pengene ikke skulle bli overført før TVene var levert. Og selv om jeg ikke tror det var veldig mange som brydde seg seg spessielt om dette da de meldte seg på så ble det jo fortsatt brutt. Hvordan denne saken her hadde endt opp i en rettsal er det ingen her som kan si for sikkert.

Syns også det er veldig naivt av deg å tro at lygren kun gjør dette pga. samvittighet. Han har helt klart et ansvar her, hvor stort dette ansvaret er i ettertid er jo det som folk er uenige om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri jobbet som Kundeservicemedarbeider noe sted.

Hadde du bestilt inn en BMW fra tyskland dersom kunden ikke hadde betalt hele beløpet i forskudd? (ja tenk det er en ganske feit bimmer man får for 800k) Det var jo ingen grunn til å betvile MasterIT som hadde levert to PB's tidligere. Igjen faller dette på deres egen grådighet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    Ærlig talt mann, Lygren ga oss et løfte om at pengene ikke skulle overføres før vi sto med Tv'ne i hånd. Kan jeg si det noe enklere for deg, eller må du ha det inn med teskje?

Ville du selv brukt tid på å researche en butikk dersom du ble gitt et løfte om at pengene uansett aldri ville kommet i hendene på denne butikken før du selv sto med Tv'en din i hånd!?
    Selvsagt gjør jeg research på alle beløp over kr 1000,- Jeg veier risiko/leveringstid/fraktkostnad m.m. opp imot å betale noe mer et annet sted... Er dere helt i tåka eller?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns heller dere skal rette sinnet deres mot MasterIT her som faktisk er de som har gjort noe ulovlig. Jeg syns Lygren har strukket seg langt med det tilbudet han har kommet med. Lengere enn det kan dere ikke forvente at han skal strekke seg. Siden MasterIT (som noen sa tidligere) har ansvaret for hva ansatte bedriver, er det dem dere burde rette anklager mot. Det er vel ikke så mye penger å hente ut i fra avforum. Man kan risikere at forumet går til grunne, vil vi det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reite
    syns nå du glorifiserer hele avfor s0und. Saken er jo at mange meldte seg på med et premiss at pengene ikke skulle bli overført før TVene var levert. Og selv om jeg ikke tror det var veldig mange som brydde seg seg spessielt om dette da de meldte seg på så ble det jo fortsatt brutt. Hvordan denne saken her hadde endt opp i en rettsal er det ingen her som kan si for sikkert.

Syns også det er veldig naivt av deg å tro at lygren kun gjør dette pga. samvittighet. Han har helt klart et ansvar her, hvor stort dette ansvaret er i ettertid er jo det som folk er uenige om.
    Ja mulig han har et rettslig ansvar, men jeg spesifisert i et av mine tidligere innlegg at jeg syns det som nå skjer er forkastelig uavhengig av lovverk. Klart Lygren måtte betale for TV'ene for å få de levert. Desverre for hans og deres del viser det seg at det er en rutinert svindler dere har med å gjøre... Ergo så velger dere den letteste veien å hente pengene...Lygren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå må du slutte å snakke om grådighet. Jeg har ingenting med saken her å gjøre men blir forbanna når du bruker sånne utrykk. Syns det er helt fullstendig unødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri jobbet som Kundeservicemedarbeider noe sted...
    Det har jeg heller aldri hevdet (sjekk hvem jeg siterer)

Hadde du bestilt inn en BMW fra tyskland dersom kunden ikke hadde betalt hele beløpet i forskudd? ...
    Ja, det hadde jeg. Jeg hadde kanskje tatt et depositum. Vet du noe som helst om forretningsdrift?

Det var jo ingen grunn til å betvile MasterIT som hadde levert to PB's tidligere. Igjen faller dette på deres egen grådighet...
    De to første Powerbuyene var ikke basert på forskuddsbetaling. Og jo, det var grunn til å betvile MasterIT (sjekk tråder på hw.no der mange av oss er medlemmer).

NETTOPP DERFOR VAR DET VIKTIG Å IKKE FORSKUDDSBETALE!

Side 44 av 59 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •