Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 59 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1168
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    43 x 20.000 kr. = 860.000 kr.!! DET er mye spenn det... Fikk frysninger nedover ryggen nå...

At det er mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir så utrolig provosert over av at slikt går an!! Jeg har kjøpt mye på nettet og blitt lurt en gang, men det var en pitteliten sum som jeg nesten ikke ergret meg over, men for 20.000 hadde jeg blitt meget sint :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tragisk

Dette er jo bare helt tragisk for alle involverte, synd at det finnes folk som bare er interessert i å ødelegge.

Men etter å ha brukt masse tid på å lese denne tråden kan jeg ikke skjønne annet enn at AVforum rett og slett bare må betale tilbake pengene til de involverte. Rett og slett for å i det hele tatt å beholde noen form for troverdighet. Jeg kan med 100% sikkerhet si at jeg ALDRI ville blitt med på dette når det viser seg at det er tilsynelatende så enkelt å tape såpass store summer uten å i det hele tatt ha noen form for rettigheter what so ever.

Siden det helt klart er business i dette for forumet sine eiere har jeg bare ett tips. Det er å betale tilbake kronene og ta tapet. Forumet vil da beholde sin troverdighet og i tillegg få masse kred for å være ett sikkert sted å handle. Blir ikke dette gjort vil det jo være som å grave sin egen grav.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ajaj, nå skjer det mye hjemme i gamlelandet... Jeg jobber med tilbudet nå, de som er involvert i saken får, så snart dette er mottatt, lese seg gjennom korrespondansen vi har hatt med Master IT og Ivar, vurdere de relevante forhold og ta en avgjørelse. Jeg skal love dere at jeg har strukket meg så langt strikken strekkes kan, her må det lånes penger både på privaten og familien... Uansett, jeg håper med dette tilbudet at folk i det minste føler at AVforum har gjort sitt ytterste for å begrense skaden av denne svindleren. Vi har jo definitivt lært ett og annet her vi også, og skal selvsagt ikke gi oss mht videre forfølgelse i saken.

Nå må jeg jobbe med tilbudet deres folkens, dere hører snarlig fra meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joschram
    Master-IT AS som krevde forskuddsbetaling hadde på avtaletidspunkt rett under 500.000,- kroner som var forfalt til inkasso. Også deres moderselskap Masterminds AS hadde på avtaletidspunktet pådratt seg i overkant av 650.000,- kroner i inkassosaker.

MASTERMINDS AS
    BETALINGSANMERKNINGER
    INKASSO
    Registreringsdato 07-06-2007
    Beløp (i hele NOK) 1 947
    Kilde LINDORFF AS(CREN)
    Referanse 14678615
    Kreditor ISS FACILITY SERVICES AS
    INKASSO
    Registreringsdato 03-06-2007
    Beløp (i hele NOK) 118 025
    Kilde LINDORFF AS(CREN)
    Referanse 14668112
    Kreditor GE CAPITAL SOLUTIONS AS
    INKASSO
    Registreringsdato 21-05-2007
    Beløp (i hele NOK) 422
    Kilde LINDORFF AS(CREN)
    Referanse 14633775
    Kreditor POSTEN NORGE AS LOGISTIKK
    INKASSO
    Registreringsdato 26-04-2007
    Beløp (i hele NOK) 20 294
    Kilde GOTHIA AS(DIRE)
    Referanse 349523
    Kreditor NORDIALOG NYDALEN
    INKASSO
    Registreringsdato 18-04-2007
    Beløp (i hele NOK) 593 500
    Kilde PAYEX COLLECTION AS(KREP)
    Referanse 1388958
    Kreditor FOUR LEAF TECHNOLOGIES AS
    INKASSO
    Registreringsdato 02-04-2007
    Beløp (i hele NOK) 11 867
    Kilde LINDORFF AS(CREN)
    Referanse 14501665
    Kreditor ALLKOPI AS
    INKASSO
    Registreringsdato 22-02-2007
    Beløp (i hele NOK) 64 800
    Kilde MONETO KAPITAL AS(MONE)
    Referanse 230665
    Kreditor CRAYON AS

MASTER IT AS
    BETALINGSANMERKNINGER
    TINGL KONKURS
    Registreringsdato 30-07-2007
    Beløp (i hele NOK) 0
    Kilde LØSØREREGISTERET(LØSØ)
    Referanse 0
    Kreditor ADV. VIGGO SCHERGER, AKERSGT. 8, 015
    INKASSO
    Registreringsdato 10-07-2007
    Beløp (i hele NOK) 161 353
    Kilde SVEA FINANS AS(SVEA)
    Referanse 3948731
    Kreditor SCRIBONA NORDIC AS
    INKASSO
    Registreringsdato 26-04-2007
    Beløp (i hele NOK) 50 766
    Kilde GOTHIA AS(DIRE)
    Referanse 349530
    Kreditor NORDIALOG NYDALEN
    INKASSO
    Registreringsdato 04-04-2007
    Beløp (i hele NOK) 186 194
    Kilde PBK OUTSOURCING NORGE AS(PBKI)
    Referanse 225875
    Kreditor REGNSKAPSBISTAND AS
    INKASSO
    Registreringsdato 17-01-2007
    Beløp (i hele NOK) 87 346
    Kilde KREDINOR OSLO(KFOS)
    Referanse 2007132554
    Kreditor TCI COMPUTER AS
    INKASSO
    Registreringsdato 09-01-2007
    Beløp (i hele NOK) 2 690
    Kilde CREDICARE AS(SOGN)
    Referanse 3601499
    Kreditor BICO BIL AS

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da er tilbudet ute, may the force guide you...

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. At det går an! Har vært på ferie en stund til nå og dette var sjokk nyheter. Syns utrolig synd på dere som var med på dette PowerBuy'et. Selv om det er PowerBuy, betyr jo ikke det at svindel er utelukket. Dere handler jo fortsatt fra en nettbutikk. Ikke det at jeg hadde gjort noe annet bedre. Det er lett å være etterpåklok. Dette er jo for oss alle en liten (eller stor) lærepenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogge

Men etter å ha brukt masse tid på å lese denne tråden kan jeg ikke skjønne annet enn at AVforum rett og slett bare må betale tilbake pengene til de involverte.
    Hva om AVforum ikke kan tilbakebetale pengene?

Rett og slett for å i det hele tatt å beholde noen form for troverdighet.
    Troverdighet? Hva babler du om?

Siden det helt klart er business i dette for forumet sine eiere har jeg bare ett tips. Det er å betale tilbake kronene og ta tapet.
    Hva om forumet ikke har likviditet til å "ta tapet"?

Forumet vil da beholde sin troverdighet
    Hva er gjelder dette maset angående troverdighet?

Blir ikke dette gjort vil det jo være som å grave sin egen grav.
    Hva om tilbakebetaling i praksis er å grave sin egen grav?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg skal love dere at jeg har strukket meg så langt strikken strekkes kan, her må det lånes penger både på privaten og familien...

Du bør vurdere muligheten for tvangsakkord:

Konkursrådet - Når kassa er tom - Hvordan insolvenslovgivningen kan bidra til å rekonstruere en virksomhet

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Gjengir tilbudet her, da det jo sikkert er av interesse for de øvrige her inne også...

Forslag til oppgjør i PowerBuy mot Master IT AS

Bakgrunn
    Vi har som følge av konkurs hos en av PowerBuys selgere, Master IT AS, kommet i en svært kjedelig situasjon. Master IT AS og Masterminds AS sin daglige leder, Bård Hjelmen, påpeker at konkursen skyldes svindel fra en utro tjener, ansatt i Masterminds AS (Mastermind AS og Master IT AS er begge datterselskap av Masterminds Holding AS), som i følge Bård Hjelmen har tappet Master IT AS for en rekke midler ved bruk av bl.a. falske fakturaer og samarbeid med Master IT AS sitt regnskapskontor. Vedkommende ansatt har faktisk i følge Bård Hjelmen, til tross for skriftlig bekreftelse til PC Performance ANS / AVforum, ikke lagt disse TVene i bestilling hos sin leverandør en gang. I følge Bård Hjelmen er vedkommende anmeldt til politiet fredag den 27. juli for en rekke forhold i bedriften, og vi må derfor avvente politiets etterforskning i saken før vi kan komme med noen videre informasjon. Vi stiller oss selvsagt svært kritisk til hvordan dette firmaet, altså Master IT AS, har blitt driftet, og mener ansvaret for de problemer vi nå er oppe i mest sannsynlig skyldes dårlig kontroll og oversikt fra daglig leder / styreleders side, som selvsagt har ansvaret for hva de ansatte måtte bedrive. Det faktum at den aktuelle utro tjeneren var ansatt i Masterminds AS har etter vårt syn også mest sannsynlig betydning for ansvarsforholdene, for en har jo selvsagt ansvar for hva ens ansatte bedriver seg i arbeidstiden.

PowerBuy
    PowerBuy er som kjent et relativt nytt konsept, der vi formidler tilbud på varepartier fra diverse forhandlere i inn- og utland. Flere samtidige kjøpere er selvsagt en fordel for både selger (lavere omkostninger pr. enhet) og kjøper (lavere pris). Det er forhandleren selv som utsteder faktura for varen og har det hele og fulle ansvar for produktet overfor kjøper. PowerBuy fakturerer kun et mindre formidlingsgebyr til selgeren, som dekker vår håndtering, markedsføring, drift og forbedring av systemet. PowerBuy har videre, som en ren tjeneste overfor selger og kjøper, innhentet pengene fra kjøperne, som vi deretter har sendt samlet videre til selger.

PowerBuy er i så måte en ren formidler av disse innkjøpene, som også fremkommer tydelig av våre betingelser alle våre brukere har akseptert ved påmelding. Det sier seg vel egentlig selv at vi ikke har tatt høyde for den type risiko vi nå har kommet ut for; skal vi tjene inn de kostnadene nedenstående forslag tilsier må PowerBuy omsette varer for mellom kr 15 og 25 millioner, litt avhengig av nivået på vår provisjon. Dette er FØR våre kostnader til drift er iberegnet. Vi snakker altså om et salg av rundt 1000 av de TVene vi her har formidlet, eller 2000 TVer i mer normal prisklasse (rundt 10.000). Etter ett års konsept – og prototypeutvikling og rundt et halvt års drift og utallige timers arbeid har vi formidlet rundt 150 TVer.

Som følge av et svært høyt antall påmeldte til dette PowerBuyet ba leverandøren om forskuddsbetaling for å kunne levere ordren. På bakgrunn av to tidligere leveranser fra Master IT AS som hadde blitt gjennomført uten problemer, valgte Avforum å betale TVene på forskudd for å kunne plassere ordren på vegne av deltakerne i PowerBuyet. Det viste det seg dessverre at ansatte i Master IT i dette tilfellet trolig har drevet ren svindel overfor Avforum og deltakerne i PowerBuyet, noe som må antas å ha vært en medvirkende årsak til at Master IT gikk konkurs den 30.7.2007.

Forslag til endelig oppgjør
    Vi mener at PowerBuy-tjenesten har vært en suksess så langt. Ved å samle flere brukere som har lyst på samme produkt har vi oppnådd bedre betingelser enn om hver enkelt hadde kjøpt for seg. For at ikke våre brukere skal miste tiltro til systemet, ønsker vi derfor å tilby kjøperne en viss kompensasjon for den ulempen dere har blitt utsatt for som følge av Master ITs konkurs. Selv om dette for noen kanskje kan oppfattes som et for lite ”plaster på såret”, så håper vi likevel flest mulig av dere finner å kunne akseptere vårt forslag.

Forslaget går ut på følgende tre alternativer, hvor det er opp til den enkelte å velge det alternativet som passer best for vedkommende:

1. PC Performance ANS besørger leveranse av TVen (Samsung 46M86) via AVshop AS, en velkjent norsk forhandler det er mulig å stole på. TVen leveres til kr. 20.000, der PC Performance ANS (firmaet som eier AVforum) dekker kr. 15.000.-, og den enkelte kunde dekker kr. 5.000.- pluss eventuell frakt. Denne leveransen vil være regulert av de vanlige PowerBuy-vilkårene. Leveransetid vil være 2-4 uker.

Eller;

2. Samme som over, men en bytter ut til 40-tommer varianten av samme TV (Samsung 40M86) uten kostnad.

Eller;

3. PC Performance ANS krediterer den enkelte kr. 10.000. Denne utbetalingen vil finne sted i løpet av kommende uke.

Ved å velge ett av disse alternativene, godtar du at dette utgjør fullt og endelig oppgjør fra PC Performance/ AVforum.nos side. Vi vil imidlertid gjøre vårt ytterste for at konkursboet til Master IT AS gir mest mulig dekning til kjøperne og har derfor engasjert en advokat for å se på denne siden av saken. Ved å akseptere ett av disse alternativene godtar du derfor at PC Performance ANS / AVforum.no på vegne av den enkelte melder kravet i konkursboet og arbeider for å få best mulig dekning derfra. Alt som kommer til utbetaling fra konkursboet vil uavkortet komme brukerne som har godtatt dette tilbudet til gode. Hvis dette skulle overstige hva en har betalt for TVen kan en selv vurdere om en ønsker å refundere deler av beløpet til AVforum, men det vil være helt fritt for den enkelte å velge selv. Vi mener at vi ved å opptre samlet, og bruke advokat på PC Performance/Avforum.nos regning, vil ha størst sjanser for å oppnå best mulig resultat overfor konkursboet.
    For å sikre rask leveranse av TV’ene fra Avshop.no og for å være så tidlig som mulig ute overfor konkursboet, ber vi om at dere tar stilling til det foreslåtte raskt, og senest innen én uke (dvs. tirsdag 7. august) gir tilbakemelding på om dere godtar denne avtalen og i så fall hvilket alternativ dere velger. Dette kan gjøres per e-post (admin@avforum.no) eller PM til Lygren på forumet.

Vi mener at dette forslaget på en god måte ivaretar brukernes interesser og sørger for at både forumet med sine trofaste brukere og PowerBuy-ordningen kan eksistere i fremtiden. Dersom noen av dere likevel ikke ønsker å godta dette forslaget, respekterer vi selvsagt det. Vi vil, med mindre dere reserverer dere mot dette, sende ut kontaktinfo til de av dere som ikke godtar forslaget slik at dere om ønskelig kan organisere dere og fremstå samlet dersom dere ønsker å fronte saken selv overfor konkursboet, eller til og med mot Avforum.no. Vi ønsker likevel å presisere at PC Performance / Avforum.nos rolle i PowerBuyet er som en ren formidler av tilbud og bestillinger, og at det er Master IT som er ansvarlig for å levere TVene.

PowerBuy i fremtiden
    Selv om dette har vært en dyrekjøpt erfaring, mener vi at antallet brukere på forumet gjør det svært interessant å fortsette å ha PowerBuy som et tilbud til dere. Derfor strekker vi oss nå langt for å forsikre oss om at dere fortsatt har tillitt til PC Performance ANS /AVforum.no. I tillegg til de to alternativene som er fremstilt ovenfor vil vi derfor gjennomgå våre interne rutiner for gjennomføring av PowerBuy for å sørge for at dette ikke skjer igjen. Brukerne på forumet vil bli holdt løpende oppdatert om utviklingen. Vi kan også forsikre dere om at selskapene som har vært involvert i Master IT-skandalen ikke vil bli valgt som leverandører igjen!

Mvh
    AVforum v. Jon-Eivind Lygren
    Gründer og innehaver

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    De uheldige frobrukerene som har innbetalt til PowerBuy har hverken fått en faktura eller produkt. De kan ikke lastes for at Master IT har tatt "rotta" på AVForum. Husk INGEN av forbrukerene har betalt en eneste krone til Master IT eller Ivar B...

Når et salg er gjennomført og en kunde har fått sin vare, skal vedkommende kunde motta en faktura - er denne fakturaen utstedt av Butikken AS til AVForum så er det AVForum kunden skal forholde seg til. Er denne fakturaen utstedt til kunden så er det Butikken AS kunden skal forholde seg til. (Får ikke kunden en faktura eller garantiseddel som er utstedt til kunden fra Butikken AS så er det AVForum / PowerBuy kunden må forholde seg til)

Frem til PowerBuy blir endret med tanke på gjennomføringen så er det faktisk de som sitter med ansvart!

Og ta en titt på norges lover - så fremt disse lovene er vedtatt av en lovgivende forsamling (les stortinget) så er disse lovene hva VI skal forholde oss til og ikke hva en organisasjon / gruppe skulle ønske man måtte forholde seg til.
    Så du vil prøve å hente penger ut fra Powerbuy/AVForum? Ja der er det sikkert mye penger å hente ut tenker jeg . Prøv heller å fokuser kreftene dine på hvor det faktisk finnes penger hva? Master gruppen! Etter min mening deler alle på risken ved å handle på en slik måte, at man får tilbud som er rimeligere enn andre steder er jo pantagelig prisen man må betale ved å ta en økt risiko? Jeg må si Lygren strekker seg særdeles langt i dette oppgjøret, og Kudos til deg for det mannen. Lykke til alle sammen.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modedit: Ta dette som en siste advarsel, xdim. En post til som dette, og du blir utestengt.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modedit: Fjernet sitat fra xdim.

Du få gå tilbake å leke med duplo igjen når pappan din skal bruke PC'en igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det oss som betalte til Lygren du prøver å havne i slåsskamp med, eller er det Lygren som forhåndsbetalte Master IT du skal tøffe deg mot?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av falcon64
    Du få gå tilbake å leke med duplo igjen når pappan din skal bruke PC'en igjen.
    Meget godt sagt!

Hadde bare de som ikke har kjøpt TV kommet med noe kosnstruktivt, ikke bare slenge dritt og komme med andre uttalelser dem ikke har dekning for. Nå har skaden skjedd, så det er bare å prøve å finne en så god løsning på dette som mulig.

Jeg har heller ikke kjøpt TV denne gangen, men det var nære på, så derfor følger jeg med. Håper dette løser seg på best mulig måte!
    Lykke til alle sammen!

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den ble litt for teit. Ingen som kunne forutse dette.

Syns ikke avforum.no skal stå til ansvar for dette. Det står tydelig at avforum bare er en formidler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Så du vil prøve å hente penger ut fra Powerbuy/AVForum? Ja der er det sikkert mye penger å hente ut tenker jeg . Prøv heller å fokuser kreftene dine på hvor det faktisk finnes penger hva? Master gruppen! Etter min mening deler alle på risken ved å handle på en slik måte, at man får tilbud som er rimeligere enn andre steder er jo pantagelig prisen man må betale ved å ta en økt risiko? Jeg må si Lygren strekker seg særdeles langt i dette oppgjøret, og Kudos til deg for det mannen. Lykke til alle sammen.
    Hei,

Må bare klarere et par ting her, jeg har ikke tapt en kr. på PowerBuy men jeg liker ikke at man "lurer" forbrukere. AVForum var meget "imot" og nektet alt ansvar i fob. alle mulige tap frem til jeg kommenterte at dette ikke var "riktig". (Personlig så kjøper jeg det jeg ønsker meg når jeg måtte ønske meg det og betaler når jeg får varen)

Når det ikke gjelder noe å hente hos AVForum / PCPerformance så er det vell helt opp til hva som er å hente ut fra selskapet / personen - da man hefter for all gjeld / forpliktelser man har opparbeidet med den org. formen (DA / ANS). Jeg ville tro at alle forbrukerene ville fått dekket sitt krav uten avkorting skulle dette skje...

Å si at det er å strekke seg langt er noe jeg ikke er enig i, men om brukerene aksept. forslaget fra AVForum med det tapet dette innebærer for den enkelte forbruker er det noe de selv må aksept (Er litt usikker på om dette må være i flertall eller om hver enkelt avgjør hva de ønsker).

Stridens kjerne er om det som har skjedd i denne saken er strafferettslig med tanke på AVForums overføring av penger før varene var levert og hvilket forhold denne form for "formidling" av varer kan regnes som (Da med tanke på om kjøpsloven slår inn og / eller om avtaloven slår inn).

Jeg hadde nok fokusert på den aktuelle avtalen og overføringen - da jeg tilver i det hele tatt Mastermind sfæren ikke har noen penger / midler til å i det hele tatt å betale noe som helst (selv om de skulle bli dømt til å tilbakelevere noen midler - og jeg tror nok den gruppen kommer til å gå konkurs innen kort tid).

Så kos dere - både dere som liker å rakke ned på de uheldige forbrukerene og dere som prøver å bortforklare de ulike ansvarsforholdene. Samtidig ønsker jeg de uheldige forbrukerene lykke til i tiden som kommer med prosessen for å få minimert sine eventuelle tap.

Ha en fortreffelig aften!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Troverdighet? Hva babler du om?
    Troverdigheten han "babler" om er at Lygren sa at ingen penger ville bli overført før TVene ble levert. Lygren overførte pengene uten å hverken spørre kjøperne eller informere dem. Det er jo ikke noe som bygger troverdighet - eller?

Ved å rydde opp helt - ikke bare ta litt tap - så vil troverdigheten kunne bli rettet opp. Ved å la kundene/kjøperne ta en del av tapet så er troverdigheten til Lygren og AVforum's PowerBuy sterkt redusert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen

Den ble litt for teit. Ingen som kunne forutse dette.

Syns ikke avforum.no skal stå til ansvar for dette. Det står tydelig at avforum bare er en formidler.
    Var jo akkurat det jeg også prøver å poengtere. Lygren forsøker her kun å hjelpe brukere av forumet å oppnå bedre priser ved å forhandle på vegne av dem. Selvsagt ønsker ikke en leverandør å motta betaling fra 43 stk, da noen sikkert ikke betaler og alt ståheiet som kommer rundt den prossesen.

Å da begynne å stille AVForum til veggs som erstatningsansvarlig for hele beløpet syns jeg rett og slett er forkastelig (uavhengig av lovverket). Jeg blir så vanvittig forbanna når jeg ser ola dunk gå over sine bremmer når de ikke tar ansvaret for sine egne dumheter. (sorry alle sammen... men dette er faktisk like mye deres egen feil.) Dere må jo tross alt tenke gjennom denne risken et hvilket som helst sted der dere handler på nettet.

Så leser jeg all etterpåklokskapen som kommer veltende inn over tråden og kjenner hårveksten slå rot i øya. I all ærlighetens navn skulle et par av dere fått smake kjølen på Rana-plasten min! Skjerp dere! Skam dere! og lær av denne episoden til neste gang. Ikke la Lygren ta dette tapet, mannen forsøker kun å hjelpe. Etter min mening har han ikke bare strukket seg langt, han har røket strikken (og måtte den treffe enkelte personer der det gjør vondt) ved å tilby kompensasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjøpt TV i denne dealen, og har heller ingen økonomisk interesse i denne saken. Det som interesserer meg i denne saken er enkeltpersoners grådighet.

For det første: Jeg har stor medfølelse for Lygren. Som godtroende representant for over 40 kunder betalte han på forskudd da leverandøren satte det som betingelse. Lygrens motivasjon for dette må sies å ha vært todelt. For det første: Dersom dealen ikke hadde kommet i stand ville han tapt ansikt, og over 40 kjøpere blitt forbannet. Slik fungerer nemlig forbrukerkjøpsmarkedet: Han ville fått utallige illegiteme krav på "erstatning for tort og svie" med mer.

Hvorfor forbrukere opptrer på denne måten?: Grådighet. Der det kan være noe å hente, så forsøker de som hauker. Herksteknikker og trusler er vanlige forsøk, selv om disse aldri har noen som helst hjemmel i norsk lov.

For det andre måtte Lygrens motivasjon ha vært egen profitt. Dersom handelen hadde blitt kansellert ville han tapt sin kommisjon. F.eks. 3 %. Dette beløpet er ikke så stort. Kan det være forventet kommisjon var større? Hvis ikke er det klart at Lygrens største motivasjon måtte være det første alternativ: Unngå misfornøyde kunder.

Undertegnede har flere års erfaring som medarbeider på kundeserviceavdelinger. Det er kun etter en viss tid under slike arbeidsforhold man erfarer hvor krevende og usakelige kunder kan være. Hvorfor er de usakelige, og krevende? Jo: Deres egen profitt. Nesten uansett årsak skal de forsøke å tilegne seg økonomiske fordeler. Fordeler som er vesentlig bedre enn hva Stortinget har vedtatt.

Derfor er min påstand at alminnelig grådighet i samfunnet er årsaken til at Lygren betalte på forskudd. Dersom kunder generelt sett ikke hadde oppført så grådige ville ikke Lygren følt seg presset til å akseptere forskuddsbetaling.

Ikke alle kunder er usakelig grådige. Noen er værre enn andre. Jeg vil påstå at de som melder seg på en slik deal som det var snakk om her er over gjennomsnittet grådige. Hvorfor? Fordi de kunne spare en usle tusenlapp på å bli med her.

Side 43 av 59 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •