Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 59 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg leste artikkelen på hovesia til hw.no i dag og linket meg via via forums til denne tråden. har lest alle tråder om emnet, samt artikler på bl.a. e24.

Det som slo meg ganske tidlig, og spesielt med henvisning til en post i en tråd på diskusjonsforumet til hardware.no (Forum -> MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk? - Diskusjon.no

er at master it har hele sitt liv som nettbutikk slitt med leveringer og uryddig drift.

For å kompensere for dette har utvalgte kunder "fått" varer. I en bransje som driver med marginal fortjeneste og et distribusjonsnett som medfører at rabatter må avtales med grossist/importør/produsent vil dette utvilsomt føre til negativ drift. utestående fakturaer og manglende midler.

Jeg har masterit mistekte for å ha vært insolvent lenger enn de fleste aner.

Det som er meget interessant, dog ikke offentlig, her hvilken rolle og fullmakt denne innkjøpssjefen har hatt i sin tid i firmaet.

dersom det er slik at han har fått forvalte vareflyten i selskapet etter eget forgodtbefinnende har han jo både hatt mulighet til å underslå i egen lomme, samt underslå i form av å dele ut "kompensasjoner" for pr-formål.

I lengden kan dette ikke fungere.

Jeg tror master IT ved daglig leder har sett på dette fellesinnkjøpet som en gylden mulighet til å kortsiktig løst firmaets likviditetsproblemer, herunder utbetalinger av lønssmidler.

Det er fantastisk interessant å vite når firmaet i realiteten var insolvent. dette får, så vidt jeg har forstått, også konsekvenser for eventuelle krav kunngjort etter den reelle insolvensen.

når det er sagt syns jeg at avforum går langt i sin velvilllighet her. lenge før det reelle ansvarsforholdet er avklart tilbyr de medlemmene i felleskjøpet en minnelig løsning, langt over det man blir avspist med i en eventuell konkursavvilking av selskapet master it.

jeg håper selvsagt også at deltakerene kan få et bedre utbytte etterhvert, men eder bør ikke forvente så.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi har nylig kjørt to runder med Panasonic 42PV70 fra dem der de har oppført seg eksemplarisk (29 TVer totalt).

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!
    Trenger vel knapt noen kommentar.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Masterminds

Full sympati for alle som har tapt penger og Lygren som har blitt lurt.

Masterminds bør bli nevnt i fremtidige avisoppslag i denne saken som moderselskapet til Master IT, det er tross alt MM som har valg å ikke komme med løsning fordi de juridiskt sett slipper unna. Helt moralsk er det dog ikke!

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vunnet 40 million i lotto så hadde jeg glatt gitt dere tvene . Har lest igjenn å må si dette er noe gørr rett å slett, ikke artig for 5 flate å miste 20k ut av lomma:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Full sympati for alle som har tapt penger og Lygren som har blitt lurt.

Masterminds bør bli nevnt i fremtidige avisoppslag i denne saken som moderselskapet til Master IT, det er tross alt MM som har valg å ikke komme med løsning fordi de juridiskt sett slipper unna. Helt moralsk er det dog ikke!
    Ja, dette var trist lesing (selv om jeg ikke har maktet å lese alle postene). Skal ihvertfall sette inn noen kroner til de rammede hvis det blir satt opp et kontonummer og de ikke får igjen pengene sine på andre måter. Med over 22000 medlemmer skal det jo ikke så mye til å samle sammen beløpet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Ja, dette var trist lesing (selv om jeg ikke har maktet å lese alle postene). Skal ihvertfall sette inn noen kroner til de rammede hvis det blir satt opp et kontonummer og de ikke får igjen pengene sine på andre måter. Med over 22000 medlemmer skal det jo ikke så mye til å samle sammen beløpet.
    Helt enig med pellefant under meg, jeg er oppriktig lei for dere som har tapt penger, men hadde helst sett at pengene hadde gått til humanitert i stede for til Ivar Botn.

Jeg selger rimelige Ivar Botn voodo dukker man kan stikke nåler i, hevnen er søt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innsamlings aksjon hva???????
    All sympati til de som har investert i "Tvene" håper det ordner seg og oppgjøret kommer fra der det skal komme i fra!

En annen ting er det etisk riktig å kjøpe en vare billigst mulig der "arbeiderene" sliter seg i hel på luselønn?

E det fear å starte en innsamlings aksjon til folk som ser seg råd til å innvestere 20 000kr i en TV?

Mens mesteparten av jordens befolkning sliter seg i hel for å bli mett, og mange av de blir f...n ikke mett engang?

Håper uansett at det ordner seg for dere det hjelper ivertfall ikke meg vist noen av dere sliter!

Lykke til!

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modedit: Fjernet frekk kommentar. La dette bli første og siste gang du kommenterer på dennne måten, xdim !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Modedit: Fjernet frekk kommentar. La dette bli første og siste gang du kommenterer på dennne måten, xdim !!
    Jøss, spennende synspunkt. Ikke mer å si om det. Håper for din del, at du ikke har passert 14.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xdim
    Den største idioten her er deg som tør å komme inn her med den kommentaren uten å ha lest hva dette faktisk dreier seg om. Innlegget ditt er vel kanskje definisjonen på det å være blåøyd ettersom alle deltakerne ble lovet at pengene ikke skulle overføres til MasterIT før TV'ene var levert. Ta med deg gliset ditt, og gå å lek et annet sted...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner oppmerksomheten utenfra å dukke opp også....

ITavisen | Forumdeltakere rundlurt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Voodo

Kan også lage voodo dukker av xdim på oppfordring. En sakte usynlig død er den snilleste form for selvtekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pellefant
    All sympati til de som har investert i "Tvene" håper det ordner seg og oppgjøret kommer fra der det skal komme i fra!

En annen ting er det etisk riktig å kjøpe en vare billigst mulig der "arbeiderene" sliter seg i hel på luselønn?

E det fear å starte en innsamlings aksjon til folk som ser seg råd til å innvestere 20 000kr i en TV?

Mens mesteparten av jordens befolkning sliter seg i hel for å bli mett, og mange av de blir f...n ikke mett engang?

Håper uansett at det ordner seg for dere det hjelper ivertfall ikke meg vist noen av dere sliter!

Lykke til!

Jeg ser poenget ditt, og har tenkt det samme, men her er det vel kanskje strengt tatt bare snakk om noen engasjerte sjeler som har lyst til å spytte inn en hundrings eller to i frykt for at favorittnettstedet deres forsvinner...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    også "lyd&bilde" kjører en sak om dette, og på hifisentralen har det også dukket opp en tråd om dette. Det skal bli spennende å se hva bivirkningene av dette blir.

Vi får bare håpe det ordner seg til slutt. selv om dette er noe dritt for å si det mildt!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Informasjon i forbindelse med konkurs

Jobber mye med dårlige betalere og konkurser. Leste om situasjon som var oppstått her - og det var trist lesing. Desverre er det slik at i forbindelse med konkurs er det alltid noen som taper penger. Det trasige i denne situasjonen synes å være at noen tydeligvis ikke hadde tenkt å levere men kun berike seg på ærlige kjøpere. Disse personene er det ofte vanskelig å gardere seg mot - de tenker kun på seg selv. Jeg har ingen intensjon om å fordele skyld i forhold til hvordan situasjon er håndtert if orbindelse med kjøpet, men vet at de som taper penger gjerne vil ha informasjon. Jeg vil derfor anbefale følgende nettside hvis man ønsker å vite mer om konkurs, bobehandling og kravets stilling (Konkursrådet) - for mange er konkurs komplisert stoff. På denne siden er det mange gode artikler og informasjon til enkeltpersoner, lovene og lovteksten er ofte ikke like klare som de kan gi uttrykk for - og juss er ofte tolkning - det gjør advokater med utg.pkt i sin klients ønske. Hvis hver og en av dere skal hyre egen advokat vil det fort bli dyrt, Dette bør vurderes opp mot sansynligheten for å få noe igjen. I og med at gruppen samlet sett representerer en ikke ubetydelig sum bør man følge opp bobestyrer i det arbeidet som gjøres herunder omstøtelige forhold osv - Man har bl.a. mulig å bli medlem i Kreditorutavalget dersom dette blir oppnevnt (muligens 1-2 personer i tillegg til bobestyrer) - det er da viktig å huske på at man representerer hele kreditorfelleskapet og ikke bare seg selv. I og med at det totale tapet for avformum sine medlemmer er betydelig så kunne man kanskje ha en felles representant som informerte om fremdriften. Dog man må smøre seg med tålmodighet - en bobehandlig tar nødvendigvis noe tid - bobestyrer skal også om han finner graverende forhold oversende innberetningen til påtalemyndighetene, det ligger bl.a. en uttalelse på konkursrådet sine sider om hva en bobestyrer skal vurdere i forhold til behandling av straffbare forhold i forbindelse med konkurs. En anmeldelse fra bobestyrer kommer i tillegg til en eventuell anmeldese av andre (les dere).

Det første en bobestyrer som nå oppnevnt vil nå forsøke å skaffe seg en oversikt over boet og de disponeringer som er foretatt - tidslinjen til den endelige boinnberetning er ferdig er dessverre ofte lang -

Så mitt råd - skaff dere litt oversikt over deres stilling - ha tålmodighet - ikke vær for optimistisk med tanke på økonomisk 100% løsning - sørg for at bostyrer tar med straffbare forhold i beretningen - sørg for at bostyrer sender saken til påtalemyndighetene -

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Om saken får værst tenkelige utfall (at Masterminds ikke tar ansvar) så vil jeg gjerne donere litt til de som er rammet. Håper vi i så tilfelle kan få et kontonummer å sette inn penger på. Så velger man selv hva man vil donere. Alle monner drar, og jeg vet jeg selv hadde satt enormt stor pris på støtte fra andre om jeg hadde vært rammet.
    Er med på å donere litt penger jeg også, var nære på at jeg ble med på dette powerbuyet selv..

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Vær i det minste takknemlig for at dere har en Lygren i hjørnet, og ikke en Ivar.

This post has been officially sponsored by AVForum. AVForum - Where enthusiasts gather

Er enig med det meste du skriver Angel. Dette er en kjedelig sak for alle involvert, og spesielt Lygren. Han er tross alt bare mellom-mann i en handel han ønsket å få gjennomført i beste interesse for alle involverte..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et innlegg på hw.no som kan være verdt å få med seg her også. Dersom innholdet i dette innlegget stemmer, vil jeg si at daglig leder og styre i både Master-IT og Masterminds kan klandres sterkt.

Greit nok at 2 ansatte roter det til og kanskje underslår penger, men når samlet forfalt inkassogjeld i Master-IT/Masterminds var på over 1 mill. kroner på tidspunktet TV'ene ble bestillt vitner det om dårlig styring og muligens disposisjoner som kan omgjøres ved konkursen i Master-IT.

--------------------------------------------------------------------

Kopi av innlegg på HW.no:

"Tja er vel egentlig ikke det. Personlig mener jeg AV forumet og PowerBuy fyren er den som har opptrått særdeles klanderverdig. Faktisk så det grenser til å være økonomisk ansvarlig, enten via et selskap han måtte drive avforum fra eller pseronlig.

Master-IT AS som krevde forskuddsbetaling hadde på avtaletidspunkt rett under 500.000,- kroner som var forfalt til inkasso. Også deres moderselskap Masterminds AS hadde på avtaletidspunktet pådratt seg i overkant av 650.000,- kroner i inkassosaker. Ser en nermære etter så ser en jo at flere av sakene er rimelig ferske. Det betyr at å handle med noen av de to selskapene vil være forbundet med risiko. Det gjelder i særdeleshet der så store beløp betales i forskudd og bare oversendes bankkonto.

Avforumets mann lovet jo sine powerbuyers at pengene ikke skulle betales på forskudd. Her har han faktisk missledet sine "kunder". Bevisst eller ubevisst. De som faktisk har tapt penger på dette bør se på muligheten for å kreve avforum for regress, eller holde avforum ansvarlig.

Slik jeg ser det fra utsiden burde det alrdri vært overført betydelige beløp til et firma som for det første har et svært frynsete rykte på forumet. Sekundert så ser en dersom en gidder å sjekke de opp at de har hatt store problemer med å gjør opp for seg underveis.

Så spørsmålet her vil jo være om avforum faktisk har tjent penger på dette. Har de krevd noen former for gebyrer fra kjøperne? Dersom de har det er det jo en form for næring/inntekt. Da bør en også kunne forvente at de opptrår ryddig og seriøst for sine medlemmer.

Og i næringslivet så vet en jo at fra tidligere rettskraftige dommer at dumskap, uvilje til å sjekke fakta og generell naivitet faktisk kan innbære økonomisk ansvar".

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pellefant

Grunnen til at folk ønsker å samle inn penger, er vel for å beholde AVforum. Selv om PC performance ANS (eller hva nå firmaet heter) går konkurs, tipper jeg AVforum fortsetter å leve på den ene eller andre måten.

Det er ingen tvil om at AVforum er helt eller delvis ansvarlig for pengene, og dette har nok Lygren innsett siden han har kommet med enkelte løsninger som gjør at de som velger å godta dem anser som saken mot AVforum ute av verden. Slik kan Lygren "slippe unna" med kun halvparten (give or take) av utgiftene.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette stemmer så har MasterMinds veldig dårlig likviditet og hvis de må tilbakeføre penger til konkursboet til Master IT, så kan det være grunnen til at de ikke ønsker å gjøre opp for seg, da MasterMinds også kan komme til gå konkurs.

Hvis det stemmer at de har jukset med penger mellom firmaene så er de ferdige som et seriøst konsulent/kursfirma, da tillit har en del å si for de som leier konsulenter/kurs.

Side 42 av 59 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •