Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 59 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jeg tror ikke det går an å gjøre noe som Powerbuy fullstendig bulletproof. Et konsept og en gjennomført idé kan studeres til solen brenner ut, og den vil fremdeles virke urokkelig og udødelig. Det er ikke før den første krisen treffer at man ser hvor sprekken var. Dere fant den!

*snip*

Som sagt, jeg har brukt de siste 5-6 timene på å lese denne threaden, og jeg mimrer tilbake til sånn ca. kl halv 2 inatt når jeg var et sted mellom side 5 og 10 og folk begynte å snakke om "tenk om vi ikke får godtgjørelse fra MasterIT eller moderselskapet deres? Da skal vi lage DEN anti-reklame-greia mot dem".. OK, det var helt rævva parafrasert fra min del, men poenget er følgende: når man er sur og sint må man ha noe å skylde på: I begynnelsen var det Ivar og MasterIT. Når dere fant ut at de ikke hadde noe penger de kunne gi dere, så vendte dere frustrasjonen mot AVForum. Hva skjedde med diskusjonen rundt antireklame-kampanjene mot Masterminds-folket? Er interessen for dette ikke så solid lengre?

Tja, jeg vil egentlig påstå at avtalen var ganske så bulletproof, helt til pengene våre ikke var der vi hadde avtalt lenger. Uten å komme med nok en lang avhandling på dette punket:
    Post#17 var eneste grunn til at jeg var med på dette fra starten av, fordi jeg visste at MasterIT hadde mange svin på skogen.

Ja, sverting av MasterIT/Masterminds er fortsatt aktuelt, men man må starte i det små, for å ikke brenne broer.
    Jeg/vi var veldig klar på, da jeg snakket med journalisten, om at AVForum måtte komme godt ut av dette, og at det er Masterminds vi som kunder vil legge press på i media.

Jeg vil tro at dette (foreløpig) er veldig god reklame for AVforum i forhold til publisitet. Må være verdt litt penger det og lygren?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hauken
    Støtter denne ideen.
    Forumet har 22.420 medlemmer. Host opp kontonummer nå!
    Hmmm.... Ikke for å være vanskelig, men personlig gir jeg heller litt ekstra til Redd Barna denne måneden. Hva med at AVforum heller arrangerer noen ekstra Powerbuy i tiden fremover der overskuddet går til til denne "skaden"? På den måten vinner alle parter.... De skadelidende får mer erstatning, folk får kjøpt noen produkter til god pris samtidig som de hjelper sine med-entusiaster, AVforum for mer (og ikke minst bedre) publisitet/PR (kanskje i pressen/media også?)....

Powerbuy har i allefall vist seg å slå godt ann, og det blir neppe noe dårligere om det går til en "god sak".

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Mhm - men hva pokker er disse ryktene jeg hører om at Masterminds var klar over at innbetalingen til Master IT fra AVforum var på vei, og brukte disse midlene til å betale annen gjeld i et annet datterselskap av Masterminds som må og er slått konkurs?

Er det jungel-telegrafen som er på ville veier, eller er dette noe som har noe sannhet i seg? Dette må isåfall være en vanvittig lett ting å oppdage og grille de for?...
    Det står nesten svart på hvitt på e24.no

"Jeg innrømmmer at jeg har gjort feil, men disse pengene har jeg aldri hatt noe å gjøre med, sier han, og hevder at Master-IT har brukt TV-pengene til å gjøre opp for andre ubetalte fakturaer. Hjelmen bekrefter for så vidt dette, men sier at pengene aldri skulle ha vært på den aktuelle kontoen, og at de bevisst er plassert her for å skjule underslag."

Og om du var i samme posisjon, hadde du betalt ned person X som du ikke kjenner, eller ditt eget datterselskap som du tjener penger på?

Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Lygren:

Måtte bare skrive det her siden du aldri svarer på PM..

Du sier at vi skal sette krav mot Boet til Master IT!!

Men hvis vi i det heletatt skal vurdere dette vi vite hvilken sum det er snakk om her.. Hva du tok i provisjon..

Er det 20 000 eller er det 16000 eller noe i mellom.. VI må vite dette!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste akkurat artikkelen ang dette på Hardware.no. Dette var skikkelig kjedelig, håper det ordner seg for alle som har tapt pengene sine.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i ideen om flere Powerbuy der overskuddet går inn i denne saken. Hvis f.eks en større leverandør ønsket det, så kunne de gitt en ekstra god pris (= selvkost?) inn til et Powerbuy, og samtidig ble prisen ut til oss økt med et par hundrelapper, og på den måten kunne det bli noen ekstra kroner til dekning av denne uheldige saken. Det ville gitt den aktuelle leverandøren litt ekstra goodwill hos mange brukere, samt god publisitet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    ser ut som dere har tapt pengene selv mistet garanti på tv kjøpt derfra.

kan jo hende dere kan få igjen noe fra konkursboet men det ser vel dårlig ut da netthandler har ett minimum av varer og konkursbostyrer ikke vil prioritere små beløp som dette i utdeling av penger. avforum får gjøre som vi gjorde i kosovo da en medsoldat ble puttet i kasjotten i kroatia og fikk en bot på totalt 55000,- (slagsmål på ett hotellrom) og sette opp ett støttefond som hjelper de skadelidende
    Du har ikke mistet garanti. Hvis leverandør ikke klarer å holde sin reklamasjonskrav, så går kravet videre til produsent. Og produsenten av tv du har kjøpt har nok sikkert ikke gått konkurs..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hmmm.... Ikke for å være vanskelig, men personlig gir jeg heller litt ekstra til Redd Barna denne måneden. Hva med at AVforum heller arrangerer noen ekstra Powerbuy i tiden fremover der overskuddet går til til denne "skaden"? På den måten vinner alle parter.... De skadelidende får mer erstatning, folk får kjøpt noen produkter til god pris samtidig som de hjelper sine med-entusiaster, AVforum for mer (og ikke minst bedre) publisitet/PR (kanskje i pressen/media også?)....

Powerbuy har i allefall vist seg å slå godt ann, og det blir neppe noe dårligere om det går til en "god sak".
    God idé, men jeg har ingen planer om å bli med på Powerbuy i nærmeste fremtid. Det hadde ikke skadet og gjort et forsøk med en 'hjelpeaksjon'.

Newcomer cipollini sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler med alle som er blitt lurt her .
    Det kunne meget lett vært meg .

Litt etterpåklokskap ... googlesøk på nettbutikken dere bestilte hos og navnet på adm dir gir ikkje akkurat betryggende referanser. :neutral:
    som sagt etterpåklokskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cipollini
    Føler med alle som er blitt lurt her .
    Det kunne meget lett vært meg .

Litt etterpåklokskap ... googlesøk på nettbutikken dere bestilte hos og navnet på adm dir gir ikkje akkurat betryggende referanser. :neutral:
    som sagt etterpåklokskap.
    Dette var vi fullstendig klar over. Les starten av tråden. Det var derfor viktig for oss at Lygren sa at de ikke skulle få noen penger før TV'ene var levert.

Det var også diskusjoner om at reklamasjoner kunne tas direkte med Samsung, siden alle var usikre på seriøsiteten til Master IT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, artikkelen er på side 17 i aftenposten... Er det et tegn? (ref post #17)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er fare for at avshop.no kan bli med ned i dragsuget her ? har selv bestilt der, og opplever treg levering og dårlig respons på e-post.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BB
    Noen som vet om det er fare for at avshop.no kan bli med ned i dragsuget her ? har selv bestilt der, og opplever treg levering og dårlig respons på e-post.
    Det tviler jeg på, Lygren kommer sikkert med noe info om dette snart.

Njaal

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop AS og PC Performance ANS (AVforum) er to separate selskap.

Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Hm, artikkelen er på side 17 i aftenposten... Er det et tegn? (ref post #17)
    ... lol ^^

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo litt OT, men jeg fikk relativt kjapt svar når jeg handlet TV der i juni.

Ellers følger jeg denne saken. Var like før jeg ble med selv på dette PB, og må si at jeg synes det er en trist sak.

Håper det kommer til en ordning alle parter kan leve med.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norol
    Det er ingen ting i norsk rett som heter "erstatning for tort og svie"
    Joda, jeg fikk for noen år siden noen titusener i erstatning for tort og svie. Dette ble etterhvert til og med skattefritt for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Joda, jeg fikk for noen år siden noen titusener i erstatning for tort og svie. Dette ble etterhvert til og med skattefritt for min del.
    Det fikk du neppe - enten får man erstatning for "tort og smerte" (etter lov om skadeserstatning § 3-5 eller voldsoffererstatningsloven § 6) eller for "tort og/eller annen skade" (konkursloven § 76, tvangsfullbyrdelsesloven § 3-5 eller tvisteloven § 32-11)... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, Kan vi ikke roe oss ned alle sammen. Slutt å vinkle dette ut i fra "worst case" senario. Slutt med snakk om Tort og svie. Jeg er ikke interresert i annet en det jeg egentlig betalte for. Det tror jeg at jeg har de fleste andre kjøperene bak meg på.

Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Skal prøve så godt jeg kan å unngå å tråkke på de samme landminene som Haakon trasket over på forrige side. Er ikke meningen å provosere noen med følgende post. ...ok, jeg lyger. Jeg vet allerede nå at jeg kommer til å provosere, for jeg kommer ikke til å uttrykke meg på langt nær så diplomatisk som Haakon gjorde. Jeg kommer til å provosere, men hallo? Dere provoserte først!]
    Dette hjelper ikke oss kjøpere, ei heller Avforum og til slutt ikke deg. Dette skaper bare splid og bensin på bålet. Tenk deg om før du begynner denne type argumentasjon. Jeg er sikker på at vi klarer å løse denne saken uten at vi trenger å dra hverandre ned i gjørma. ikke sant

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren,
    hvor blir det av "informasjonspakken" vår? Har du ikke samlet sammen all dokumentasjonen enda?? Du sa at vi skulle få det rett over helga, men det har ikke skjedd. Når kan vi vente å få denne "pakken"??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om saken får værst tenkelige utfall (at Masterminds ikke tar ansvar) så vil jeg gjerne donere litt til de som er rammet. Håper vi i så tilfelle kan få et kontonummer å sette inn penger på. Så velger man selv hva man vil donere. Alle monner drar, og jeg vet jeg selv hadde satt enormt stor pris på støtte fra andre om jeg hadde vært rammet.

Side 41 av 59 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •