Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 59 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1168
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere som er involvert vil faktisk ha igjen for denne uheldige saken tror jeg. Dere vil vite hvordan dere senere skal forholde dere til slike saker. Ikke ta alt for gitt enda, selv om TV'en er flere mnd'er utenfor rekkevidde (regner da med ifra dem ble "lovt" den).. 20000kr som dere trolig får igjen (har en følelse her..) tror jeg vil gi dere masse innsikt og "lærdom" på hvordan dere skal behandle slike saker videre.

Dere får ikke rakne iallefall, og hold dere bak Lygren sin rygg enn så lenge. Skjønner frustrasjonen her!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dere som er involvert vil faktisk ha igjen for denne uheldige saken tror jeg. Dere vil vite hvordan dere senere skal forholde dere til slike saker. Ikke ta alt for gitt enda, selv om TV'en er flere mnd'er utenfor rekkevidde (regner da med ifra dem ble "lovt" den).. 20000kr som dere trolig får igjen (har en følelse her..) tror jeg vil gi dere masse innsikt og "lærdom" på hvordan dere skal behandle slike saker videre.

Dere får ikke rakne iallefall, og hold dere bak Lygren sin rygg enn så lenge. Skjønner frustrasjonen her!!
    Ja, helt enig.

Man fikk bekreftet at man ikke forhåndsbetaler til firmaer med frynsete rykte.
    Man lærer mye om de prosessene som foregår i forhold til konkurs.
    Man lærer mye i forhold til ansvarsforhold, det er et åpent spørsmål fortsatt.
    Man lærer at det er for lett å svindle i Norge, og tydeligvis lett å gjøre det igjen, og igjen uten at firmaer slutter å ansette dem.

Men jeg ber om at dere med solid økonomi slutter å bagatellisere pengebeløpet i forhold til de som ikke spiller golf hver helg, men heller har brukt mange måneder for å spare opp dette beløpet.
    Jeg personlig ligger midt i mellom, jeg klarer å skrape sammen penger til ny TV, men må da omprioritere andre ønsker.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Men jeg ber om at dere med solid økonomi slutter å bagatellisere pengebeløpet i forhold til de som ikke spiller golf hver helg, men heller har brukt mange måneder for å spare opp dette beløpet.
    Jeg personlig ligger midt i mellom, jeg klarer å skrape sammen penger til ny TV, men må da omprioritere andre ønsker.
    Mhm - men hva pokker er disse ryktene jeg hører om at Masterminds var klar over at innbetalingen til Master IT fra AVforum var på vei, og brukte disse midlene til å betale annen gjeld i et annet datterselskap av Masterminds som må og er slått konkurs?

Er det jungel-telegrafen som er på ville veier, eller er dette noe som har noe sannhet i seg? Dette må isåfall være en vanvittig lett ting å oppdage og grille de for?...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Mhm - men hva pokker er disse ryktene jeg hører om at Masterminds var klar over at innbetalingen til Master IT fra AVforum var på vei, og brukte disse midlene til å betale annen gjeld i et annet datterselskap av Masterminds som må og er slått konkurs?

Er det jungel-telegrafen som er på ville veier, eller er dette noe som har noe sannhet i seg? Dette må isåfall være en vanvittig lett ting å oppdage og grille de for?...
    Tipper det er jungeltelegrafen som har sporet av - hva skal i såfall Ivar B ha underslått?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tipper det er jungeltelegrafen som har sporet av - hva skal i såfall Ivar B ha underslått?
    Tja, Ivar kan ha underslått penger Masterminds trodde de hadde, og dermed har Masterminds brukt våre penger som da var på konto?

Spekulasjoner, vet ikke noe om dette... (Har en liten info fra journalisten som snakket med Ivar, men den konkluderer langt fra denne spekulasjonen, man stoler ikke på Ivar, gjør man vel?)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joschram
    Sitat:

" - Ikke skyldig. Den svindelmistenkte hovedmannen nekter for at han er involvert i saken.

- Jeg innrømmmer at jeg har gjort feil, men disse pengene har jeg aldri hatt noe å gjøre med, sier han, og hevder at Master-IT har brukt TV-pengene til å gjøre opp for andre ubetalte fakturaer. Hjelmen bekrefter for så vidt dette, men sier at pengene aldri skulle ha vært på den aktuelle kontoen, og at de bevisst er plassert her for å skjule underslag. "

Denne er ikke bra altså

Akkurat lest gjennom hele tråden. (tok et par timer) Håper dette løser seg for dere alle! Piquet bestilles!

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som dere har tapt pengene selv mistet garanti på tv kjøpt derfra.

kan jo hende dere kan få igjen noe fra konkursboet men det ser vel dårlig ut da netthandler har ett minimum av varer og konkursbostyrer ikke vil prioritere små beløp som dette i utdeling av penger. avforum får gjøre som vi gjorde i kosovo da en medsoldat ble puttet i kasjotten i kroatia og fikk en bot på totalt 55000,- (slagsmål på ett hotellrom) og sette opp ett støttefond som hjelper de skadelidende

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig ein god ide. Har ingenting i mot å donere eit par hundrelapper her. Eg har tideligere donert ein del penger på savestargatsg-1.com kampanje, dette er jo litt meir "matnyttig".:-)

No er de jo ganske store summer det er snakk om, 320k for at folk skal få TVene sine? Trenger 1600 som donere et par hundre kvar.. men me kan vel komme litt på vei og hjelpe folk her?

AVforum ansvarlige; Fikser dåke ein konto? Evnt. paypal også? Jo raskere det er å donere, jo lettere er det at folk donerer.

Edit: Har lest litt meir no. inntekter på salg av AVforum effekter hjelper og litt på. No kunne eg heller tenkt meg å donere heile summen, enn å kjøpe genser og bare litt blir donert. Har egentlig ikkje behov for genser, så det blir litt unødvendig. Men uansett er det tiltak som er bra da. Reknere med konto kjem på plass og? Om så folk i ettertid får penger fra boet, så bør disse kunne gå til veldedig formål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivind_dahle
    Lygren skrev:

om jeg hadde vært en av de involverte skulle jeg hatt tilbake mer enn 20000 for tort og svie (vente i over en mnd eller mer for en tv)
    Sitat Opprinnelig postet av warius
    (Så fremst ingen av de rammede ønsker å gå rettens vei for å få dekket tort og svie i tillegg,
    Det er ingen ting i norsk rett som heter "erstatning for tort og svie"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chingling
    Hei Lygren,
    Tenk på alle de som faktisk har slitt for å få råd til å kjøpe disse skjermene - tenk på alle de som har forsaket "hjem" / ferier for dette -> spart lenge, geldet seg til dette og så "mistet alt". Så slutt å be om sympati for din egen skyld. Det blir faktisk for dumt!
    Alle har råd til å tape 20k. En privatperson som blir slått konkurs med 800k i negativ egenkapital kan slite med kravet resten av livet. Da er det på sin plass med sympati.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Regner vel egentlig med at forbrukere må stille ganske sterkt i slike situasjoner? Pengene er jo ikke "brukt" til noe, så de kan jo ikke være "borte"? Nå har det vel disse pengene blitt tappet ifra selskapet, men da må jo det kjøres sak mot disse personene som har tappet det.. Har det vært lignende saker tidligere en kan vise til?
    Forbrukere har ingen større prioritet enn andre kreditorer som f.eks. en leverandør til selskapet. Enkelte kreditorer har større prioritet, men da er det snakk om staten som kreditor.

Ved en konkurs blir alle kreditorer i samme gruppe blir prioritert likt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Okey, bare for å fortsette på den tråden ang. å få penger ut av et konkursbo:
    1. Det ble betalt inn 8xx.000 kr til MasterIT i Juni (?).
    2. La oss si at Master IT bruker de pengene til å dekke gjeld hos Leverandør B. Gjeld som ikke har *noe* med det aktuelle kjøpet å gjøre.

Hvordan står forbrukerne da med tanke på få igjen de pengene som har blitt brukt til noe annet enn det de var tenkt til? Kan de kreve å få tilbakebetalt pengene ifra Leverandør B f.eks.?
    Hvis jeg ikke tar helt feil:

Konkursboet kan regne betalingen til leverandør B som omstøtelig dersom selskapet var insolvent på betalingstidspunktet. Lev B må da tilbakebetale beløpet og får et krav som kreditor i samme gruppe som PowerBuyet.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve så godt jeg kan å unngå å tråkke på de samme landminene som Haakon trasket over på forrige side. Er ikke meningen å provosere noen med følgende post. ...ok, jeg lyger. Jeg vet allerede nå at jeg kommer til å provosere, for jeg kommer ikke til å uttrykke meg på langt nær så diplomatisk som Haakon gjorde. Jeg kommer til å provosere, men hallo? Dere provoserte først!

Startet å lese denne threaden 5-6 timer siden. Kl.er nå 6 om morgenen. Det har vært interessant å følge historien. Jeg har sympati for de 43 som ikke fikk varen de bestilte. Det er veldig leit når et tilsynelatende genialt konsept som Powerbuy slår sprekker. Jeg ser for meg samtalen Lygren hadde med resten av staben når denne funksjonen ble planlagt:

"Hvordan kan vi sørge for at kundene våre ikke ender opp uten produktene sine?"
    "Hvordan kan vi sikre Powerbuy mot det uendelige antall situasjoner og scenarier som kan senke hele skiten på et sekund?"

Jeg tror ikke det går an å gjøre noe som Powerbuy fullstendig bulletproof. Et konsept og en gjennomført idé kan studeres til solen brenner ut, og den vil fremdeles virke urokkelig og udødelig. Det er ikke før den første krisen treffer at man ser hvor sprekken var. Dere fant den!

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å svare på denne threaden siden jeg ikke er rammet, så de sitatene jeg kommer med finner man på de siste sidene når jeg ble mer og mer engasjert.

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan ikke la slikt løses vha andre sine penger, da vinner jo syndebukken til slutt uansett.
    Dette var en kommentar mot forslaget om lotteriet. Norge er en velferdsstat; vi lærer ungene våre opp til å ta vare på hverandre. Dette er ikke en forgyllet disney-versjon av et ideal-samfunn, men vår virkelighet. Dette er ikke USA. I Norge står vi opp for hverandre. Hele vårt samfunn er basert på å hjelpe folk med andres penger. Hvorfor skulle AVForum være noe annerledes?

Oh, and by the way: Syndebukken (Ivar) har jo allerede vunnet.

Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Virker for meg som om du driver lobbyvirksomhet for AV forum.
    Dette var en kritikk til det tidligere nevnte Haakons diplomatiske innlegg. Her reagerte jeg også, for jeg identifiserte meg veldig med Haakon og hans skriverier. Jeg er delvis enig i at man kan tolke Haakons innlegg som "pro-AVforum" (hva nå enn dét betyr.. er vi ikke pro-AVforum hele gjengen? De som er anti-AVForum hadde vel ikke vært her?), men med så mange innlegg som består av lobbyvirksomhet MOT AVForum, så er det vel bare naturlig at det kommer en reaksjon. Haakons innlegg var en slik reaksjon. This post makes 2.

Selv om jeg skjønner at du synes folkene her som klager en noen syte-paver, så er du litt i overkant pro-AVforum i denne saken. Prøv å hold det noe mindre nyansert, og du unngår samtidig å starte diskusjoner med sinte pengeløse folk
    Du mener Haakon skal være mindre nyansert? Dvs mer bastant? Du vil at han skal være enda mer "pro-AVForum" enn han egentlig er?

Nå skal ikke jeg snakke på vegne av Haakon, men jeg kan tenke meg at hans innlegg kom som en reaksjon på den sterke (og til tider krasse og meningsløse) kritikken som Lygren fikk. Jeg har full forståelse for at folk er skuffet, sinte, oppgitte, frustrerte og føler seg urettferdig behandla, men jeg syns det er feil å legge alt ansvaret på AVForum og Lygren.

Som sagt, jeg har brukt de siste 5-6 timene på å lese denne threaden, og jeg mimrer tilbake til sånn ca. kl halv 2 inatt når jeg var et sted mellom side 5 og 10 og folk begynte å snakke om "tenk om vi ikke får godtgjørelse fra MasterIT eller moderselskapet deres? Da skal vi lage DEN anti-reklame-greia mot dem".. OK, det var helt rævva parafrasert fra min del, men poenget er følgende: når man er sur og sint må man ha noe å skylde på: I begynnelsen var det Ivar og MasterIT. Når dere fant ut at de ikke hadde noe penger de kunne gi dere, så vendte dere frustrasjonen mot AVForum. Hva skjedde med diskusjonen rundt antireklame-kampanjene mot Masterminds-folket? Er interessen for dette ikke så solid lengre?

Er fullt klar over at mine kommentarer er så langt ute på sidelinja som overhodet mulig, og jeg har helt sikkert provosert 43 mennesker med dette innlegget, men når vi først deler ut ris i lange baner mot AVForum, så kan vel Haakon, jeg og en håndfull andre få si noe som en liten motvekt?

En ting er sikkert: I en konflikt som dette ville jeg ikke hatt noen andre i mitt hjørnet enn Lygren. For de som har mistet 20.000 vil dette høres ut som et veldig ass-kiss utsagn. Det er ikke slikt det er ment. Man kunne ha plukket ut hvem som helst ut av en gruppe mennesker på 10.000 og man hadde ikke funnet en fyr som hadde gitt så mye av seg selv for å sørge for at de 43 rammede i denne kriminelle handlingen ikke mister mer enn absolutt nødvendig.

Se på det slik: dere er i en krise med 42 andre mennesker. Dere er blitt royally screwed, men dere har en fyr her som kjemper som en helt for dere. Dere sier kanskje "ja det skulle **** meg bare mangle!", og det har dere kanskje rett i. Lygren er ikke feilfri i denne krisen, men blant alle typer mennesker i verden, i alt fra Ivar'ene til Lygren'ene på denne jord, så har man et variert spekter av rauhål og staute karer i alle variasjoner og fasonger Vær i det minste takknemlig for at dere har en Lygren i hjørnet, og ikke en Ivar.

This post has been officially sponsored by AVForum. AVForum - Where enthusiasts gather

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Grille de for"? Selskapet er konkurs. Det er ingen ting å grille. Å gå konkurs er ikke straffbart i seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Er fullt klar over at mine kommentarer er så langt ute på sidelinja som overhodet mulig, og jeg har helt sikkert provosert 43 mennesker med dette innlegget, men når vi først deler ut ris i lange baner mot AVForum, så kan vel Haakon, jeg og en håndfull andre få si noe som en liten motvekt?
    Nei, du har ikke provosert 43 mennesker med dette innlegget. Jeg tror faktisk de fleste av oss 43 rammede har et nyansert (;-)) syn på saken, og er fullstendig klar over hvem som er den egentlige syndebukken (les: Master IT). Det vi ønsker er en best mulig løsning for alle parter, og da er det jo naturlig å belyse alle sider av saken, også det ansvar som eventuelt måtte ligge hos AVForum. Slik jeg ser det ønsker både kjøperne og AVForum å samarbeide.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt å poste her siden jeg ikke er berørt av saken men det er en ting som bør belyses. Lygren har rett i at avforum kun kan oppfattes som mellommann (megler), men denne rollen er ikke ansvarsfri og det medfølger en betydelig informasjonsplikt. Etter hva jeg har lest var avtalen at pengene ikke skulle overføres før varen var levert og informasjonsplikten ble brutt da Lygren ikke informerte sine klienter om at dette ble endret og pengene ble allikevell overført før leveranse. Det er vanskelig å si om dette er grov overtredelse i denne saken (avtalens ordlyd og utforming + beløp) men i lignende saker (feks boligkjøp) vil megler kunne holdes ansvarlig. Uansett vil krav først måtte rettes mot selger også mot megler i etterkant (rest beløp).

Det som er positivt i denne saken er at det gjøres forsøk på å komme til enighet hvor megler og klient deler på tapet.Om det blir slik at noen ikke ønsker en slik avtale og prøver saken for retten (for 20 000 ??) vil en dommer vurdere hvor grovt megler handlet. Trolig vil avtalen, som forhåpentlig de fleste går med på, da sette presidens for erstatningsbeløpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Det var egentlig ein god ide. Har ingenting i mot å donere eit par hundrelapper her. Eg har tideligere donert ein del penger på savestargatsg-1.com kampanje, dette er jo litt meir "matnyttig".:-)

No er de jo ganske store summer det er snakk om, 320k for at folk skal få TVene sine? Trenger 1600 som donere et par hundre kvar.. men me kan vel komme litt på vei og hjelpe folk her?

AVforum ansvarlige; Fikser dåke ein konto? Evnt. paypal også? Jo raskere det er å donere, jo lettere er det at folk donerer.

Edit: Har lest litt meir no. inntekter på salg av AVforum effekter hjelper og litt på. No kunne eg heller tenkt meg å donere heile summen, enn å kjøpe genser og bare litt blir donert. Har egentlig ikkje behov for genser, så det blir litt unødvendig. Men uansett er det tiltak som er bra da. Reknere med konto kjem på plass og? Om så folk i ettertid får penger fra boet, så bør disse kunne gå til veldedig formål.
    Støtter denne ideen.
    Forumet har 22.420 medlemmer. Host opp kontonummer nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netthandel – dine rettigheter. www.forbrukerportalen.no

Vet ikke om dette har blitt tatt opp før, men jeg fant noe på forbrukerportalen.no som kanskje kan være til hjelp. Beklager hvis det er tatt opp før.

"Penger tilbake fra kredittyter eller kredittkortselskap
    Dersom du har kjøpt en vare eller tjeneste på kreditt, og det er feil eller mangler ved denne, kan du rette de samme pengekrav (begrenset oppad til kjøpesummen/beløpet kredittyter faktisk har innvilget i kreditt) mot kredittyter som du har mot selger. Forutsetningen er at du har fremsatt klagen skriftlig til selger først, uten å ha fått gjennomslag. Kredittkjøpsloven § 8 gjelder i alle forbrukerkjøp hvor forbrukeren har handlet på kreditt, og hvor kredittyter er en annen enn selger. Den kan fungere som en ”sikkerhetsventil” når man støter på useriøse selgere eller tjenesteytere. Denne lovbestemmelsen kan komme til anvendelse ved ethvert krav som følger av kjøpet. Det kan være kontraktsrettslige feil som for eksempel ikke-levering, mangel eller forsinkelse, eller avtalerettslige forhold, som for eksempel at kjøpsavtalen er urimelig. Bestemmelsen er også aktuell i forhold til angrerett. Det samme gjelder dersom selger skulle gå konkurs etter at du har betalt for varen, men før du har mottatt den. Du kan da kreve pengene i sin helhet tilbake fra kredittyter, mens kravet ditt i konkursboet er vesentlig redusert."

Hentet fra: Netthandel – dine rettigheter - forbrukerportalen.no

Har noen vært i kontakt med sine banker/kredittkortselskap(VISA, Matercard o.v.s)?

Next1

Side 40 av 59 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •