Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 59 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1168
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Aldri vært snakk om et fakkeltog, men du trenger heller ikke løpe rundt med vannbøtta og slukke enhver saklig presentasjon av de berørtes syn og meninger.

Er du berørt av denne situasjonen? Jeg er ikke berørt, men jeg jobber aktivt for å finne en løsning, eller behjelpende midler til Lygren og de berørte.

Hva gjør du?
    Ser at du prøver å gjøre meg til en "bad-boy" nå. Jeg er ikke berørt av denne saken, nei. Men jeg har brukt nesten 30k på en TV som iflg. enkelte her nå er iflg loven kjøpt av AVforum, som igjen selvfølgelig nekter for at de har noe etteransvar (garanti/service). For meg er det litt viktig å skape en debatt om dette er korrekt.

Kan du gi meg et eksempel der jeg prøver med "vannbøtta" å slokke de berørtes syn og meninger?

All ære til deg for at du jobber for å finne en løsning på dette, det fortjener du masse respekt for om du gjør dette uten tanke på egen fortjeneste. Men dine antagelser og gale beskyldninger om meg skjønner jeg ikke helt hvor du har fått fra....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg hadde gått litt av skaftet for 20000kr selv gitt . Det hadde sikkert Håkon gjort også.. han kan godt gi meg 20000kr så skal han få det igjen med samme løsning som de kommer frem til her :P.
    :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ser at du prøver å gjøre meg til en "bad-boy" nå. Jeg er ikke berørt av denne saken, nei. Men jeg har brukt nesten 30k på en TV som iflg. enkelte her nå er iflg loven kjøpt av AVforum, som igjen selvfølgelig nekter for at de har noe etteransvar (garanti/service). For meg er det litt viktig å skape en debatt om dette er korrekt.

Kan du gi meg et eksempel der jeg prøver med "vannbøtta" å slokke de berørtes syn og meninger?

All ære til deg for at du jobber for å finne en løsning på dette, det fortjener du masse respekt for om du gjør dette uten tanke på egen fortjeneste. Men dine antagelser og gale beskyldninger om meg skjønner jeg ikke helt hvor du har fått fra....
    Nei, det er ikke min intensjon å fremstille deg som en dust, men jeg mener du fremstår på en provoserende måte ovenfor 'noen' av de berørte i saken.

Forøverig har ikke AVforum nektet ansvar. De har derimot PÅTATT seg delvis ansvar, helt på egenhånd, uten først å konferere med advokat. Det står det selvsagt respekt av, og ei har heller Lygren nektet at han kanskje er ansvarlig for hele summen - han må rett og slett få en advokat til å se på saken, som han nå har gjordt.

Jeg gjør det jeg kan i denne saken, selvsagt uten fortjeneste da det heller ikke koster meg mye tid å sette i verk noen konstruktive idéer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje jeg bør trekke meg unna diskusjonen, siden det ser ut til at det provoserer de som er direkte berørt. Det er ikke min hensikt, ei heller å "beskytte" AVforum på noe vis.Jeg har selv handlet gjennom powerbuy tidligere, og som sagt før så vil jeg som kunde gjerne få avklart en del skråsikre uttalelser fra enkelte her.

Jeg skjønner heller ikke at folk kan si de har tapt over 20 500kr. Det er jo allerede nå foreslått en løsning som er bedre. (?)

Om jeg hadde vært direkte berørt hadde jeg fortsatt ikke ønsket å starte noe fakkeltog mot AVforum basert på antagelser fra utenforstående liksom-advokater. Jeg hadde selvfølgelig vært særdeles skuffet over situasjonen, og selvfølgelig ment at AVforum har et ansvar i denne saken ref. post #17. Om ingen annen løsning hadde kommet på bordet, hadde jeg nok betalt 7,5k på et eller annet vis for å få en TV og slippe en rettsak. Kanskje krevd at jeg også stod først i køen på et særdeles gunstig powerbuy neste gang? Hva jeg hadde gjort er vel forøvrig totalt uinteresant, folk har selvfølgelig forskjellig interesser og ønsker i denne kjedelige saken. Det har jeg full forståelse for.

Desverre så oppfattes det faktisk litt provoserende og det er derfor så mange tar det opp, sikkert ikke mot deg personlig men du stikker på en måte hue inn i en vepsesverm. Men hvis du er med videre her så ikke hugg av hodet på folk som kanskje svarer deg provoserende. Vær heller saklig og ikke bidra til en dårligere stemning en det allerede er. Husk det er mye innestengt agreasjon her og det skal ikke så mye til å si noe man egentlig ikke mener.

Det vi trenger er en som megler litt og forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen for alle parter.

Dette med andre gunstige powerbuy er et godt innspill som Lygren kan ta med seg.... Det er posetivt og bidrar i denne situasjonen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lygren.

Jeg savner denne informasjonspakken som du skulle sende oss. Jeg ønsker å få mer oversikt over hva som har skjedd. Viktig for meg å få full åpenhet om denne saken, slik at vi som er berørte kan få en oversikt over hele saken.

Når kommer den, (skulle kommet i helgen mener jeg å ha lest?)

Fint hvis du informerer oss om all annen relevant informasjon.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sunbernt
    Dette med andre gunstige powerbuy er et godt innspill som Lygren kan ta med seg.... Det er posetivt og bidrar i denne situasjonen:-D
    Flotte greier. Leser du dette tedkj? Jeg har herved bidratt....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ønsker herved å bekrefte at AVforum kommer til å komme med følgende forslag:

1. TVen levert til kr. 7500.- + eventuell frakt. Det er mulig det er vanskelig å få tak i 46M86 og lettere med 46M87, men sølvlisten bør jo kanskje være akseptabelt for folk gitt forholdene?
    2. 10.000.- refundert. Grunnen til at dette beløpet er noe mindre skyldes både at det skattemessig blir tyngre for likviditeten, samt også at inngående MVA på fakturaen på TVene vil kunne trekkes fra i alternativ 1.

Dette avskriver da AVforum for det ansvar vi eventuelt måtte ha i saken, og vi kan slippe å måtte tenke AVforum VS. brukerne, det er ingen tjent med, spesielt ikke AVforum selvsagt.

Vi jobber i tillegg med en dokumentasjonspakke som dere selvsagt skal få med tilbudet.

I tillegg skal en selvsagt melde sitt krav til bobestyrer hos Master IT AS, og får en penger ut av boet kommer dette selvsagt i tillegg. Blir totalbeløpet en får ut av boet mer enn TVens opprinnelige pris (altså mer enn 7500.- for alt. 1 og 10.000.- for alt. 2), skal AVforum ha tilbake sine utlegg, men sannsynlighet for det er vel kanskje relativt liten.

Det vil ta noe tid å få bestilt og levert TVene, men det skal vi prøve å få på plass i løpet av morgendagen hvis det lar seg gjøre.

Utbetalingen vil også ta noen uker å få til, vi må skaffe midler til veie for dette.

I tillegg til dette informerer tedkj om at han fremdeles jobber med saken på vegne av AVforums brukere, som nå har blitt enda mer spesifikk overfor en større norsk distributør. Ingen ting hadde vært bedre enn av vi hadde funnet en mulighet også for de siste 7500.- og dermed kunne levert TVen uten kostnad. I løpet av morgendagen bør det foreligge en konklusjon i denne saken i så måte, men den måtte selvsagt diskuteres på toppnivå hos den aktuelle distributør.

Jeg jobber med å få på plass dette tilbudet til dere, advokaten vår har heller ikke rukket å gå gjennom materialet, så dette tilbudet er IKKE basert på noen råd derfra. Dette er rett og slett basert på det faktum at jeg ønsker å løse denne saken etter beste evne for den enkelte.

Newcomer falcon64 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen levert til kr. 7500.- + eventuell frakt. Det er mulig det er vanskelig å få tak i 46M86 og lettere med 46M87, men sølvlisten bør jo kanskje være akseptabelt for folk gitt forholdene?
    Håper man kan prøver å få M86, da den er mer stillren, men det kan vi vel avgjøre når man vet noe om leveringstider og tilgjenlighet på en bestilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av falcon64
    Håper man kan prøver å få M86, da den er mer stillren, men det kan vi vel avgjøre når man vet noe om leveringstider og tilgjenlighet på en bestilling.
    Sølvlisten er i praksis rimelig sort da den virker som et speil opp mot det sorte på TV'en. Selv med lys direkte på denne fra sola, ser den gaske mørk ut.

Jeg var småskeptisk på denne sølvlista selv, men ble meget positivt overasket. :=)

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

I tillegg skal en selvsagt melde sitt krav til bobestyrer hos Master IT AS, og får en penger ut av boet kommer dette selvsagt i tillegg. Blir totalbeløpet en får ut av boet mer enn TVens opprinnelige pris (altså mer enn 7500.- for alt. 1 og 10.000.- for alt. 2), skal AVforum ha tilbake sine utlegg, men sannsynlighet for det er vel kanskje relativt liten.
    Mener du her at jeg må melde inn krav til bobestyrer eller gjør AVForum dette for oss?

Newcomer LarsP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ta noe tid å få bestilt og levert TVene, men det skal vi prøve å få på plass i løpet av morgendagen hvis det lar seg gjøre.

Utbetalingen vil også ta noen uker å få til, vi må skaffe midler til veie for dette.
    Vil gjerne ha en klar oversikt over når evt tv'er kan bli levert, samt når penger kan refunderes. Jeg lider av fotballunderskudd og trenger sårt en TV.

En annen ting, vil det være mulig å få levert en 40M86/87 i stedet for en 46"? Det ville vært fint siden økonomien fikk seg en liten trøkk pga. denne situasjonen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...når det gjelder kravet til bobestyrer må nesten advokaten vår finne ut av det, mulig vi kan levere inn et samlet krav på vegne av samtlige. Dette kommer jeg jo tilbake til.

Forslaget om å kunne endre til 40" er absolutt ikke dumt, LarsP, det skal vi også se på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...når det gjelder kravet til bobestyrer må nesten advokaten vår finne ut av det, mulig vi kan levere inn et samlet krav på vegne av samtlige. Dette kommer jeg jo tilbake til.
    Om AVForum ikke kan legge inn et krav på sine vegne på pengene som ble overført, så er vel det eneste logiske at AVForum legger inn et samlet krav på kjøperens vegne? Eventuelt legge til rette for 44 enkeltkrav som den enkelte signerer om nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Om AVForum ikke kan legge inn et krav på sine vegne på pengene som ble overført, så er vel det eneste logiske at AVForum legger inn et samlet krav på kjøperens vegne? Eventuelt legge til rette for 44 enkeltkrav som den enkelte signerer om nødvendig.
    Unødvendig. De enkelte påmeldte i PowerBuy tror jeg neppe har noe utestående hos Master IT, kun AVforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Unødvendig. De enkelte påmeldte i PowerBuy tror jeg neppe har noe utestående hos Master IT, kun AVforum.
    Helt enig, men dette var mest myntet mot Lygrens forbehold om hvordan kravet i boet skulle gjøres.

Jeg ser ingen grunn til at det er andre enn Lygren som står ansvarlig for å rette kravet mot Master IT, så får advokatene avgjøre på hvems vegne det må gjøres.
    Vi kjøpere bør ikke få noe ansvar i så måte, i å forholde oss til Master IT.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det blir igjen en diskusjon rundt hvor vidt AVforum er å regne som en mellommann, tedkj, og det tror jeg det er på det rene at vi kan si at vi regnes som. Når vi først er å regne som en mellommann har vi altså operert på vegne av den enkelte kjøper (det er jo hele poenget med PowerBuy, vi er jo ingen forhandler).

Husk at det er selger som sender faktura osv. Tror egentlig denne diskusjonen er unødvendig at vi tar enda en gang, jeg får høre med advokaten vår hva han mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det blir igjen en diskusjon rundt hvor vidt AVforum er å regne som en mellommann, tedkj, og det tror jeg det er på det rene at vi kan si at vi regnes som. Når vi først er å regne som en mellommann har vi altså operert på vegne av den enkelte kjøper (det er jo hele poenget med PowerBuy, vi er jo ingen forhandler).

Husk at det er selger som sender faktura osv. Tror egentlig denne diskusjonen er unødvendig at vi tar enda en gang, jeg får høre med advokaten vår hva han mener.
    Om jeg forstår deg rett, så åpner du for at hver enkelt kjøper må, hver for seg, sende inn krav i boet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvis det er hva som må gjøres etter loven, blir vi nødt til å gjøre det slik. Hvis det blir tilfellet skal selvsagt alle få en grundig "DIY"-guide for hvordan dette gjøres på enklelst mulig vis. Husk imidlertid at dette da kun omhandler de siste 7500 / 10000, vi har jo allerede dekket ny TV / refundert halvparten. Uansett er jeg helt enig med deg at det burde være mulig for oss å fronte dette på folks vegne, en signatur bør absolutt holde her...

Har sagt det før, sier de igjen; ingen er overlatt til seg selv i denne saken!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KoKo_
    Om jeg forstår deg rett, så åpner du for at hver enkelt kjøper må, hver for seg, sende inn krav i boet?
    Iogmed at dere ikke har hatt noen kommunikasjon mot Master IT, eller fått noen faktura fra disse, så kan jeg ikke se utifra min erfaring med konkursbo at dere kan sette opp et reélt krav mot Master IT.

Her må AVforum sende kopi av all kommunikasjon og øverføring av midler de har hatt med Master IT til bobestyrer.

Uansett, hjulene er igang og kompetanse er satt på saken, og vi vil forhåpentligvis få noe konkret informasjon snart. Jeg håper iallefall på svar tidlig imorgen på det jeg jobber imot.

Hvis det er hva som må gjøres etter loven, blir vi nødt til å gjøre det slik. Hvis det blir tilfellet skal selvsagt alle få en grundig "DIY"-guide for hvordan dette gjøres på enklelst mulig vis. Husk imidlertid at dette da kun omhandler de siste 7500 / 10000, vi har jo allerede dekket ny TV / refundert halvparten. Uansett er jeg helt enig med deg at det burde være mulig for oss å fronte dette på folks vegne, en signatur bør absolutt holde her...

Har sagt det før, sier de igjen; ingen er overlatt til seg selv i denne saken!
    Samtidig er vel brorparten av de berørte mest intr. i at ansvar og tilbakebetaling kommer fra der den EGENTLIG hører hjemme, hos Master IT (Masterminds) - og ikke skal spise flere hundretusener av en mer eller mindre 'uskyldig' part - det er ingen tvil om hvem drittsekken er for å si det sånn.

Lygren, du kan kanskje sette opp en news-feed tråd hvor kun du har tilgang, og legge ut til enhver tid oppdatert info, slik at folk ikke trenger å tygge gjennom side med side med mer eller mindre unyttig blæbber?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skal komme tilbake med en "informasjonspakke" snarlig, Tomle (i løpet av helgen) som vi sender ut til den enkelte.
    Hvor blir denne "informasjonspakken" du lovet i løpet av helgen?

Side 39 av 59 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •