Interesse for PowerBuy på Samsung 46M86 til 20.000? - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1168
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra brreg.no:

"Første skiftesamling blir holdt 16.08.2007 kl. 10:00 i Oslo byfogdembete, rettssal 626, Oslo Tinghus, C.J. Hambros plass 4, Oslo."

Det er nesten så jeg har lyst til å troppe opp der for å høre daglig leder/styre i Master-IT / Masterminds sin forklaring.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tedkj
    Heh.. du synes det må berømmes at mannen jobber for å unngå så mye som mulig av et personlig økonomisk ansvar som kan true han til å selge huset sitt?

Tviler sterkt på at du hadde sagt "Jaja, shit happens!" og tatt ferien uten en tanke på et mulig millionkrav som venter på deg hjemme.
    Kan ikke annet enn å ønske god bedring......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen folkens, og takk for både støtteerklæringer og kritikk, her må vi ha rom for det meste...

Ideen rundt et lotteri er absolutt ikke dum, men ettersom det foreligger en del krav for å utføre noe slikt tror jeg kanskje en bedre ide er å kjøpe en AVforum T-skjorte for å vise sin støtte i denne tøffe tiden... Nå er selvsagt ikke disse T-skjortene nå vi tjener oss rike på, men alle monner drar selvsagt.

Alle inntekter vi har fra T/pique-skjorter vi selger fra i dag av går selvsagt UAVKORTET til å redusere tapet for den enkelte kjøper, da i tillegg til det tilbud AVforum selv kommer opp med.

Linken til butikken for kjøp av T-skjorte er: http://avforum.no/forum/butikk.php.

AVforums advokat skal for øvrig gå gjennom det jeg har oversendt ham så langt (saksforklaring og all kommunikasjon jeg har liggende, ligger også noe hjemme, men det meste har han fått, dog i noe rotete oppstilling så det tar nok litt tid å gå gjennom) så får vi se hva han kommer med av råd. Jeg kommer tilbake så snart jeg hører noe fra ham. En kommentar her er jo selvsagt den at selv om advoaten er hyret av AVforum og således taler våre interesser har vedkommende som hovedfokus å finne en utvei som skader kjøperne i denne saken minst mulig, men da selvsagt innenfor rimelighetens grenser for alle parter i saken.

Vi får også håpe det kommer noe ut av tedkjs forslag, for selv om det høres litt ut som drømmetenkning å få med oss et helt uvedkommende selskap til å hjelpe oss her skal selvsagt ikke noe være uprøvd i denne saken. Jeg kommer også til å ta personlig kontakt med de tedkj mener jeg bør diskutere dette med så snart han har fått en oversikt/diskutert dette litt først (ikke noe poeng at vi begge ringer samtidig).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh.. du synes det må berømmes at mannen jobber for å unngå så mye som mulig av et personlig økonomisk ansvar som kan true han til å selge huset sitt?

Tviler sterkt på at du hadde sagt "Jaja, shit happens!" og tatt ferien uten en tanke på et mulig millionkrav som venter på deg hjemme.
    Først og fremst er det vel ikke akkurat et millionkrav det er snakk om. Status per i dag er at Lygren har kommet med et forslag til en løsning, så i worst-case (dersom ikke noe bedre løsning kommer på bordet) er det de 7500,- per person som er under diskusjon, altså litt over 300k....

En annen side av diskusjonen er at det er ingen som vet utfallet av en evn. rettsak. Ja, jfr post #17 har han sannsynligvis handlet uansvarlig, men det er ikke 100% sikkert han står ansvarlig for 100% av de tapte pengene uansett. Jeg har ingen greie på juss, men er det en mulighet for at dommeren ser på helheten av saken? Lygren skrev at de ikke overførte pengene før TV var levert, og at dette var fast praksis frem til det var opparbeidet en solid porsjon erfaring med Master IT. Så HVA er en solid porsjon? Kan AVforum bruke skjønn? Det er senere skrevet at Powerbuy er blitt gjort 2 ganger tidligere med dette firmaet, og med meget godt resultat. Da kjøperne ga Powerbuy/AVforum fullmakt til å være mellommann, innebærer det at Lygren får et visst ansvar til å kunne utvise skjønn på slike ting? Ikke vet jeg... og jeg skjønner veldig godt argumentet andre veien. Men rettsaker er vel heller ikke alltid sort/hvit når det gjelder skyldfordeling/erstatningsansvar (?).

Uansett, en evn. rettsak vil dra denne saken ut i LANG tid, og det er vel neppe ønskelig for noen parter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Først og fremst er det vel ikke akkurat et millionkrav det er snakk om. Status per i dag er at Lygren har kommet med et forslag til en løsning, så i worst-case (dersom ikke noe bedre løsning kommer på bordet) er det de 7500,- per person som er under diskusjon, altså litt over 300k....

En annen side av diskusjonen er at det er ingen som vet utfallet av en evn. rettsak. Ja, jfr post #17 har han sannsynligvis handlet uansvarlig, men det er ikke 100% sikkert han står ansvarlig for 100% av de tapte pengene uansett. Jeg har ingen greie på juss, men er det en mulighet for at dommeren ser på helheten av saken? Lygren skrev at de ikke overførte pengene før TV var levert, og at dette var fast praksis frem til det var opparbeidet en solid porsjon erfaring med Master IT. Så HVA er en solid porsjon? Kan AVforum bruke skjønn? Det er senere skrevet at Powerbuy er blitt gjort 2 ganger tidligere med dette firmaet, og med meget godt resultat. Da kjøperne ga Powerbuy/AVforum fullmakt til å være mellommann, innebærer det at Lygren får et visst ansvar til å kunne utvise skjønn på slike ting? Ikke vet jeg... og jeg skjønner veldig godt argumentet andre veien. Men rettsaker er vel heller ikke alltid sort/hvit når det gjelder skyldfordeling/erstatningsansvar (?).

Uansett, en evn. rettsak vil dra denne saken ut i LANG tid, og det er vel neppe ønskelig for noen parter.

Virker for meg som om du driver lobbyvirksomhet for AV forum.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...rettsaker er aldri en god ting, kanskje ikke først og fremst for den tar tid (det er jo faktisk ofte bra og få en skikkelig avklaring i diverse saker, et punktum, spesielt i straffesaker), men rett og slett fordi en rettsak overfører MYE mer risiko til alle parter. Et resultat i denne saken, som jeg mener at på ingen som helst måte er krystallklar (vi har uten tvil handlet i god tro bl.a., men på den andre siden har en innlegg 17 osv. osv.), er at vi hver for oss må dekke saksomkostninger og at det blir en deling av ansvarsforholdet mellom partene og dermed egendekning av advokat... ELLER at en vinner, men selv må dekke advokat.... ELLER at en taper og må dekke alt.... Mulighetene er mange her.

Nå får uansett advokaten gå gjennom saksforholdet her, så får vi sette sammen et skikkelig dokument hver og en kan lese i ro og fred, samt forsøke å sette sammen et best mulig tilbud. Samtidig kan vi ikke glemme Master IT i denne saken, det er tross alt dette selskapet den enkelte har kjøpt denne TVen fra, selv om jeg, som nevnt, tror den saken vil være både langdryg og vanskelig å forhold seg til, også for AVforum.

Et "positivt" forhold mht Master IT AS er at de skylder penger til to store, skikkelige aktører, GNT og Addex, begge distributører med masse omsetning og ansatte. De vil selvsagt ikke finne seg i å bli lurt her de heller, og vil nok kjøre på hvis de ser sitt snitt til å hente penger. Klarer de å hente penger skal selvsagt den enkelte i denne saken ha sin andel.

Jaja, mye greier her folkens, forstår godt at folk gjerne blir mer frustrerte jo flere valg som foreligger. Det er nettopp derfor jeg ønsker å "løse" saken så langt jeg selv har mulighet til å bidra.

...jeg kommer plutselig tilbake...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av qwerty
    Virker for meg som om du driver lobbyvirksomhet for AV forum.
    Gratulerer med dagen! Det utsagnet gjorde at du ble nettopp kåret til ukens troll! Kake ettersendes med brevpost.

Har selvfølgelig ingen interesser i AVforum overhodet, annet enn at jeg benytter deres tjenester....likt som deg.

Jeg kastet meg inn i denne diskusjonen da jeg selv har vært med på et annet powerbuy, og er naturligvis spent på hvor dette ender hen. Når for eksempel "Chingling" plutselig kommer på forumet med bombesikre uttalelser på hvordan denne mellom-mann avtalen skal tolkes uten å gjøre rede for det, blir man selvsagt kritisk og ønsker avklaring. Her blir det faktisk hevdet at dersom det skjer noe med skjermen jeg har kjøpt, så er det AVforum jeg skal henvende meg til, ikke butikk.

Prøv med noe konstruktivt neste gang...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...når det gjelder "lobbyvirksomhet", qwerty, må det være lov å belyse saken fra flere vinkler her. Ingen er tjent med å ta en avgjørelse i denne saken som baserer seg på luftslott og ønsketenkning, det er derfor fordelaktig at alle askepter diskuteres. Jeg har absolutt ikke angitt meg selv noen konklusjon i denne saken annet enn at jeg synes den er fryktelig trist. Når det gjelder overføringen av midlene gjorde jeg det etter at Ivar hadde gjort sitt ytterste for å opparbeide seg tillitt, og hadde selvsagt ikke overført en krone hvis jeg var redd for at pengene skulle gå i et sort svindlehull. Det er den ene siden av saken. Samtidig er jo min utvilsomme førseprioritet å hjelpe folkene i denne saken så godt jeg kan! Dette er jo snakk om AVforums medlemmer og deltakere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja et troll som har tapt 20600 kr.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja et troll som har tapt 20600 kr.
    Har du kjøpt mange TV`er?

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående det kanskje kommende tilbudet fra AVforum, hvor vi ved å betale 7500 kr for å få tven, hvis man da får noe ut fra Master IT, vil man da få tilbake disse 7500 kr, og hvilken prioritet har man i forhold til dem som ikke velger å takke ja til noen av tilbudene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt mange TV`er?
    20600 skulle bli 1 stk det. inkl frakt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20600 skulle bli 1 stk det. inkl frakt.
    Det er jo allerede kommet et forslag til løsning som gjør at man enten får refundert en sum, eller betaler 7500kr og får en ny skjerm. Om siste alternativ er en mulighet, har du vel ikke akkurat "tapt" så mange tusen ift. å handle samme skjermen i billigste butikk. (kanskje 3500kr?)

Og om de kommer frem til en annen løsning, blir den neppe dårligere enn den som allerede er lagt frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo allerede kommet et forslag til løsning som gjør at man enten får refundert en sum, eller betaler 7500kr og får en ny skjerm. Om siste alternativ er en mulighet, har du vel ikke akkurat "tapt" så mange tusen ift. å handle samme skjermen i billigste butikk. (kanskje 3500kr?)

Og om de kommer frem til en annen løsning, blir den neppe dårligere enn den som allerede er lagt frem.
    Får håpe det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billigste butikk leverer TV til pris under PowerBuy - men om de har på lager er jo selvsagt en annen historie (som jeg kan bekrefte at ikke endte godt etter 6 uker venting).

Selv om jeg skjønner at du synes folkene her som klager en noen syte-paver, så er du litt i overkant pro-AVforum i denne saken. Prøv å hold det noe mindre nyansert, og du unngår samtidig å starte diskusjoner med sinte pengeløse folk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med deg at rettsak ikke er utveien her. Mye bedre å komme til en løsnig. Det eneste jeg legger merke til er at du taler Avforums sak her meget sterkt og det kan du selvsagt gjøre. Men jeg mener skyldspørsmål er feil ende å starte i. Bedre å finne en best mulig løsning for alle parter.

Jeg ser heller at du kommer med forslag til hvordan du ville at dette skulle blitt løst hvis du hadde 20k inne i dette. Samtidig kan jo forsøke når du sitter å se på din fine tv hver kveld hvordan det hadde føltes at den ikke var der, men i steden at kontoen var tom:twisted: Hadde du da agrumentert på samme måte som du gjør her? Bare et tankekors.

Det siste vi vil er jo å komme i krig med Avforum og Lygren. Så jo mer kontruktive alle er jo bedre blir løsningen tilslutt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått litt av skaftet for 20000kr selv gitt . Det hadde sikkert Håkon gjort også.. han kan godt gi meg 20000kr så skal han få det igjen med samme løsning som de kommer frem til her :P.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg skjønner at du synes folkene her som klager en noen syte-paver, så er du litt i overkant pro-AVforum i denne saken. Prøv å hold det noe mindre nyansert, og du unngår samtidig å starte diskusjoner med sinte pengeløse folk
    Jeg er kritisk til enkeltes (som faktisk ikke ser ut til å være berørt av dette) bastante utsagn som de overhode ikke klarer å støtte opp, så om du mener det er å være "pro" til den ene eller andre siden, får være din sak. Tror du virkelig det hjelper noen parter å starte et fakkeltog?

Og vennligst ikke legg ord i munnen på meg, jeg har aldri kalt noen sytepaver, direkte eller indirekte. Snakker om å starte diskusjoner.... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kritisk til enkeltes (som faktisk ikke ser ut til å være berørt av dette) bastante utsagn som de overhode ikke klarer å støtte opp, så om du mener det er å være "pro" til den ene eller andre siden, får være din sak. Tror du virkelig det hjelper noen parter å starte et fakkeltog?

Og vennligst ikke legg ord i munnen på meg, jeg har aldri kalt noen sytepaver, direkte eller indirekte. Snakker om å starte diskusjoner.... :roll:
    Aldri vært snakk om et fakkeltog, men du trenger heller ikke løpe rundt med vannbøtta og slukke enhver saklig presentasjon av de berørtes syn og meninger.

Er du berørt av denne situasjonen? Jeg er ikke berørt, men jeg jobber aktivt for å finne en løsning, eller behjelpende midler til Lygren og de berørte.

Hva gjør du?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Sunbernt
    Jeg ser heller at du kommer med forslag til hvordan du ville at dette skulle blitt løst hvis du hadde 20k inne i dette. Samtidig kan jo forsøke når du sitter å se på din fine tv hver kveld hvordan det hadde føltes at den ikke var der, men i steden at kontoen var tom:twisted: Hadde du da agrumentert på samme måte som du gjør her? Bare et tankekors.

Det siste vi vil er jo å komme i krig med Avforum og Lygren. Så jo mer kontruktive alle er jo bedre blir løsningen tilslutt.
    Kanskje jeg bør trekke meg unna diskusjonen, siden det ser ut til at det provoserer de som er direkte berørt. Det er ikke min hensikt, ei heller å "beskytte" AVforum på noe vis. Jeg har selv handlet gjennom powerbuy tidligere, og som sagt før så vil jeg som kunde gjerne få avklart en del skråsikre uttalelser fra enkelte her.

Jeg skjønner heller ikke at folk kan si de har tapt over 20 500kr. Det er jo allerede nå foreslått en løsning som er bedre. (?)

Om jeg hadde vært direkte berørt hadde jeg fortsatt ikke ønsket å starte noe fakkeltog mot AVforum basert på antagelser fra utenforstående liksom-advokater. Jeg hadde selvfølgelig vært særdeles skuffet over situasjonen, og selvfølgelig ment at AVforum har et ansvar i denne saken ref. post #17. Om ingen annen løsning hadde kommet på bordet, hadde jeg nok betalt 7,5k på et eller annet vis for å få en TV og slippe en rettsak. Kanskje krevd at jeg også stod først i køen på et særdeles gunstig powerbuy neste gang? Hva jeg hadde gjort er vel forøvrig totalt uinteresant, folk har selvfølgelig forskjellig interesser og ønsker i denne kjedelige saken. Det har jeg full forståelse for.

Side 38 av 59 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •